Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Panodak dat open kan FTW bij mij. En als het openstaat, mag het gerust ook wat trekken bij mij.

Herinnert me even aan een leuke anekdote:

Toen ik nog naar de Hogeschool ging in Aalst vertrok ik met mijn Mazda ('t was bloedheet, en geen airco in de wagen dus alle 4 de ramen + schuifdak open) naar een examen met op de achterbank de cursus (gekopieerd van een kameraad met aantekeningen, losse papieren eigenlijk want ik was te nonchalant alles zelf bij te houden) van het vak van die dag om nog even door te lezen aangezien ik toch altijd ruim op tijd was.

Heb hem niet meer kunnen nalezen, ALLES was door elkaar en bij nader inzicht ontbrak ik zo'n 20 pagina's van de 200
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Dat stomme Facebook dat om de zoveel tijd een mail stuurt om te zeggen dat er 2 "vrienden" van mij aan 't wachten zijn om officieel mijn "vriend" te mogen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Dat stomme Facebook dat om de zoveel tijd een mail stuurt om te zeggen dat er 2 "vrienden" van mij aan 't wachten zijn om officieel mijn "vriend" te mogen zijn.
        beslis niet nu

Comment

• veeg je zogezegde problemen voorop

Comment

• en will ben geen van de 2 wat niet wil zeggen dat ik geen vriend wil zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Dat stomme Facebook dat om de zoveel tijd een mail stuurt om te zeggen dat er 2 "vrienden" van mij aan 't wachten zijn om officieel mijn "vriend" te mogen zijn.
              Ik ken dat. Maar bij mij zijn die 2 mijn baas en onze sales-manager. Er heerst een zeer toffe en open sfeer bij ons, maar het blijven toch mijn bazen. Ik pas er liever wat met op. Dat mijn andere collega's wel "vrienden" zijn met hen is niet mijn zaak

Comment

• MUG die vollen bak voorbij aan't vlammen was zonder sirene te gebruiken, levensgevaarlijk

Was een ongeval gebeurd in de buurt van mijn werk, moest stukje omrijden, en toen ik terug op de baan uitkwam zag ik dat het verkeer stil stond (richting ongeval, ik moest in de andere richting) en verschillende auto's waren bezig met proberen te keren op de weg.
                En toen kwam de MUG afgevlamd zonder sirene, zou me niet verwonderen als die ook nog op eenen auto is gevlamd.
                Heb me zelf net aan de kant kunnen smijten ter hoogte van een oprit van een huis.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Je bedoelt dat de airco niet opkan tegen de warmte die langs het (open) dak binnenkomt?

Hangt af van het feit of het gewoon 'warm' is of echt heet. Als de zon hoog staat en recht naar binnen schijnt door het dak op m'n hoofd ofzo, moet ik het ook niet weten. Maar zoals deze ochtend vind ik dat ideaal, het was maar 15° maar niet aan het regenen en dan zo'n frisse buitenlucht-gevoel in combinatie met zetelverwarming, zalig.

Veel mensen beseffen het niet, maar je kan bijvoorbeeld perfect comfortabel cabrio rijden bij vriesweer in een moderne cabrio. Het schuifdak open bij 30° in combi met een goede airco kan ook aangenaam zijn

Maar het is absoluut persoonlijk, mijn ma bijvoorbeeld kan niet het minste tochtje wind af, die sluit alles hermetisch af

Eigenlijk is dat iets wat je leert appreciëren als je het steken hebt, zoals zovele opties. Maar als je het dan niet gebruikt, is het een dure tot belachelijk dure optie inderdaad. Als je't echt wil weten, zou ik eens een weekend zien te versieren met een auto mét schuifdakje.
                  vind het een vreemde bedoening, openschuifdak waar op dat moment dus de zon kan binnenschijnen en het lekker warm wordt met als gevolg dat je de airco "vollen doemp" moet gebruiken, raar zeer raar gevoel moet dat zijn. Maar... het zal wel aan mij liggen hé jongens want heb er geen ervaring mee.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  je moet er een beetje voor open staan ook natuurlijk.
                  En dat dak ook

Verder is het inderdaad frappant dat er veel mensen zijn die opties aankruisen om ze gewoon te hebben, en ze dan uiteindelijk niet of weinig te gebruiken.
                  Klopt, hoeveel zouden er geen CC hebben en die raar of zelden tot nooit gebruiken.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Toiletdames in benzinestations
                    Hoe zit dat feitelijk met die wetgeving daar rond?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Toiletdames in benzinestations
                      Hoe zit dat feitelijk met die wetgeving daar rond?
                      Bedoel je het 'moeten' betalen voor het gebruik van de toiletten?

Is IMO dezelfde discussie als mensen die niet graag betalen voor hun parkeerplaats in't stad en dan hun parkeerretributie niet betalen of aanvechten.

Ik hoor bij de groep die vind dat als er geld gevraagd wordt voor een toiletbezoek, je twee dingen kan doen:
                      1) betalen en gaan
                      2) niet betalen en niet gaan

Als ik straks een WC installeer op een strategische plaats, heb ik het recht om daarvoor te vragen wat ik wil. Ik ben dan ook een kapitalist.

Sommigen vinden pissen een basisrecht

En nu ga je zeggen dat je het over totaal iets anders had en ga ik me belachelijk maken

Toch nog dit:

Ik betaal liever met plezier €1 om op een deftig toilet mijn gevoeg te kunnen doen, dan gratis in een smerig toilet te moeten gaan...

Comment

Bedoel je het 'moeten' betalen voor het gebruik van de toiletten?

...

Toch nog dit:

Ik betaal liever met plezier €1 om op een deftig toilet mijn gevoeg te kunnen doen, dan gratis in een smerig toilet te moeten gaan...
                        Persoonlijk is mijn gedacht ook: ik betaal voor een proper toilet. Als er een WC-madam zit, ze vragen geld en het toilet is vuil, weiger ik te betalen. Vieze blik gegarandeerd, in lijn met het toilet dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk Berichten
                          Persoonlijk is mijn gedacht ook: ik betaal voor een proper toilet. Als er een WC-madam zit, ze vragen geld en het toilet is vuil, weiger ik te betalen. Vieze blik gegarandeerd, in lijn met het toilet dus...
                          Ik volg je redenering, maar eigenlijk is gaan zonder betalen dan nog niet toegestaan eh.

Je steelt geen brood bij een bakker waar je het niet lekker vindt, maar gaat het elders kopen of koopt er geen.
                          Je steelt geen Dacia Logan omdat je die lelijk vindt, maar koopt een andere of geen auto.
                          ...

Eigenlijk zou er eens een superstrenge wet moeten komen die mensen die 'het gebruik van een urinoir forceren zonder betalen' ontieglijk hard straft en die dan ook effectief in de praktijk uitvoeren.

15 jaar effectief zitten, verbeurdverklaring van de wagen waarmee je op de parking bent, 25000 euro boete en 20 jaar je burgerrechten kwijt

Wedden dat NIEMAND meer weigert te betalen?

TOELICHTING: waarom zo'n belachlijke, over the top redenering van mij (weeral)? Ik denk ALTIJD vanuit het standpunt van de ondernemer/eigenaar en niet vanuit het standpunt van de aan alles geërgerde burger. Zo krijg ik ook het schijt van mensen die weigeren te betalen op een parkeerplaats. Ongeacht of je dat terecht is of niet.

Achja, utopie.
                          Last edited by timothy; 15/07/2011, 11:44.

Comment

• Waarom zijn diezelfde vuile wc's 's nachts dan ineens gratis?
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                              Waarom zijn diezelfde vuile wc's 's nachts dan ineens gratis?

Vraag en aanbod? Hetzelfde met parking hé.

Ik wil gewoon niet voorbij het economische feit: als eigenaar van 'iets' mag je bij verkoop of het laten gebruik maken ervan toch de prijs vragen die je wil?

Als morgen een bakker in Gent beslist zijn brood aan 12 euro te verkopen, gaat niemand stelen of blijven klagen maar op een ander gaan. Waarom is dat niet aanvaard bij parkeerplaatsen of toiletten of... (er zijn zo nog een paar dingen).

Ik wil dus niet zeggen dat ik vind dat dat allemaal goed en logisch is, parking zou IMO ook gratis moeten zijn, en toiletten ook, maar waarom moet een burger daar altijd kunnen tegeningaan en de wet daarbij aan z'n laars lappen?

Comment

TOELICHTING: waarom zo'n belachlijke, over the top redenering van mij (weeral)? Ik denk ALTIJD vanuit het standpunt van de ondernemer/eigenaar en niet vanuit het standpunt van de aan alles geërgerde burger. Zo krijg ik ook het schijt van mensen die weigeren te betalen op een parkeerplaats. Ongeacht of je dat terecht is of niet.
                                Dat je betaalt voor de diensten van een toiletdame (en voor de investering voor de geplaatste toiletten), volledig mee eens. Dat je betaalt voor een overdekte parking, die ook moet afbetaald en onderhouden worden, volledig mee eens. Dat je in de minste kutstraat in het kleinste kutdorp van België tegenwoordig enkele uurlonen in een parkeermeter moet pleuren gewoon om je wagen een dag langs de kant van de weg te zetten, dat vind ik dan weer eerder . Om nog te zwijgen van die idioten die zich parkeerwachter mogen noemen: . Ik zou nog liever een job aannemen waarbij ik 8 uur aan een stuk in een bad stront zou moeten zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                  Dat je betaalt voor de diensten van een toiletdame (en voor de investering voor de geplaatste toiletten), volledig mee eens. Dat je betaalt voor een overdekte parking, die ook moet afbetaald en onderhouden worden, volledig mee eens. Dat je in de minste kutstraat in het kleinste kutdorp van België tegenwoordig enkele uurlonen in een parkeermeter moet pleuren gewoon om je wagen een dag langs de kant van de weg te zetten, dat vind ik dan weer eerder . Om nog te zwijgen van die idioten die zich parkeerwachter mogen noemen: . Ik zou nog liever een job aannemen waarbij ik 8 uur aan een stuk in een bad stront zou moeten zitten.
                                  Allemaal mee eens, maar je gaat los voorbij het feit dat een stad/dorp/gemeente/whatever het RECHT heeft te vragen wat ze WIL voor een parkeerplaats?

Pas de wet zodanig aan de dat het legaal wordt om mensen die niet betalen op zo'n parkeerplaats hun wagen te laten bekrassen met een sleutel, in plaats van een retributie uit te schrijven.

En geef die parkeerwachters een taser zodat ze agressievelingen die dat niet afkunnen op de grond kunnen doen gaan.

Wedden dat het aantal mensen die geen ticketje neemt met 99.5% daalt?

Comment

Allemaal mee eens, maar je gaat los voorbij het feit dat een stad/dorp/gemeente/whatever het RECHT heeft te vragen wat ze WIL voor een parkeerplaats?

Pas de wet zodanig aan de dat het legaal wordt om mensen die niet betalen op zo'n parkeerplaats hun wagen te laten bekrassen met een sleutel, in plaats van een retributie uit te schrijven.

En geef die parkeerwachters een taser zodat ze agressievelingen die dat niet afkunnen op de grond kunnen doen gaan.

Vlaams Belang?
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

Wat heeft dat er nu mee te maken?? Als ik hier de straat op loop met een bijl in mijn handen en 100 euro eis van een mens gewoon omdat hij ademt, of anders zijn arm eraf hak, dan zal die 99.5% procent zeker ook betalen. Maar nogmaals, wat heeft dat ermee te maken?

Comment

• steden hebben veel steuntrekkers om te onderhouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                          Vlaams Belang?
                                          Vroeger wel, maar 't haalt niets uit. Open VLD dan maar, als je't echt wil weten.

Dat haalt ook niets uit. Ik haat een overdreven democratie, zoals België nu is, en waar iedereen zijn zegje over alles moet doen en niets meer beslist kan worden.

Comment

Working...
                                          X