Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
    Wat heeft dat er nu mee te maken?? Als ik hier de straat op loop met een bijl in mijn handen en 100 euro eis van een mens gewoon omdat hij ademt, of anders zijn arm eraf hak, dan zal die 99.5% procent zeker ook betalen. Maar nogmaals, wat heeft dat ermee te maken?
    Trek het anders een uit context, wil je?

Een stad vraagt geld voor een parkeerplaats die HAAR/ZIJN eigendom is.

Jij gaat geld vragen voor lucht? Is die zuurstof dan jouw eigendom? Wat jij opnoemt, is criminaliteit.

Als jij een schoon stukje tuin/ruimte voor je woning hebt, dat je eigendomis, is het dan logisch mocht ik me daar zomaar opzetten met mijn wagen?
    En zou je het logisch vinden, mocht ik met jou een overeenkomst treffen en je een vooraf afgesproken bedrag betalen om me er te parkeren als je er geen last van zou hebben?

En wat zou je doen als ik na een tijdje stop met betalen, maar blijf parkeren?
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Jij gaat geld vragen voor lucht? Is die zuurstof dan jouw eigendom? Wat jij opnoemt, is criminaliteit.

Als jij een schoon stukje tuin/ruimte voor je woning hebt, dat je eigendomis, is het dan logisch mocht ik me daar zomaar opzetten met mijn wagen?
      En zou je het logisch vinden, mocht ik met jou een overeenkomst treffen en je een vooraf afgesproken bedrag betalen om me er te parkeren als je er geen last van zou hebben?

Dan lijm ik je kar vast met TEC7.
      1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
        Dan lijm ik je kar vast met TEC7.
        Plakt dat een beetje, dat spul? Want ken het niet, eerlijk gezegd

Comment

Plakt dat een beetje, dat spul? Want ken het niet, eerlijk gezegd
          Ik zal eens tot bij jou komen voor een kleine demonstructie!
          1991 BMW E30 318is

Comment

Plakt dat een beetje, dat spul? Want ken het niet, eerlijk gezegd :d
            BAN him!

Comment

. Als je toch die parallel wil trekken : die straat is eigendom van de overheid. Voor die straat heb ik dus, samen met 10 miljoen landgenoten, reeds betaald. Als ik dus de "eigenaar" zou zijn van een schoon huisje met tuintje dat volledig is betaald door 10 miljoen anderen, meer nog, als ik mijn living eens opnieuw wil behangen of mijn tuintje eens opnieuw wil inrichten, stuur ik de factuur nog eens door naar die 10 miljoen anderen, als dat dus zo zou zijn, dan zou ik me op zijn minst toch een béétje gegeneerd voelen om nog eens 20 euro te eisen van een van die meebetalende sukkels die zijn wagen eens een dagje op "mijn" oprit wil zetten. En ik zou het zeker begrijpen als hij me als antwoord een peer op mijn bakkes verkoopt.

Comment

• Nu moet je weten dat ik, niet autogeralteerd dan, meestal niet verder kom dan een nagel in de muur kloppen of een vijs aandraaien

Qua handigheid/kennis kan dat tellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                  . Als je toch die parallel wil trekken : die straat is eigendom van de overheid. Voor die straat heb ik dus, samen met 10 miljoen landgenoten, reeds betaald. Als ik dus de "eigenaar" zou zijn van een schoon huisje met tuintje dat volledig is betaald door 10 miljoen anderen, meer nog, als ik mijn living eens opnieuw wil behangen of mijn tuintje eens opnieuw wil inrichten, stuur ik de factuur nog eens door naar die 10 miljoen anderen, als dat dus zo zou zijn, dan zou ik me op zijn minst toch een béétje gegeneerd voelen om nog eens 20 euro te eisen van een van die meebetalende sukkels die zijn wagen eens een dagje op "mijn" oprit wil zetten. En ik zou het zeker begrijpen als hij me als antwoord een peer op mijn bakkes verkoopt.
                  Foute ingesteldheid, vind ik. Ik weet dat de 'openbare weg' reeds door iedereen betaald is die een inkomen heeft ('t zal geen 10 miljoen zijn, kinderen, mensen zonder inkomen, ...). Maar toch is het en blijft het eigendom van de overheid. En de overheid doet ermee wat ze wil. Da's gewoon het eigendomsprincipe volgens mij!

Nog eens, 't gaat er hem niet over dat ik dat 'leuk' vind van de overheid hé! Ik zou ook liever gratis parkeren.

Comment

Bedoel je het 'moeten' betalen voor het gebruik van de toiletten?

Is IMO dezelfde discussie als mensen die niet graag betalen voor hun parkeerplaats in't stad en dan hun parkeerretributie niet betalen of aanvechten.

Ik hoor bij de groep die vind dat als er geld gevraagd wordt voor een toiletbezoek, je twee dingen kan doen:
                    1) betalen en gaan
                    2) niet betalen en niet gaan

Als ik straks een WC installeer op een strategische plaats, heb ik het recht om daarvoor te vragen wat ik wil. Ik ben dan ook een kapitalist.

Sommigen vinden pissen een basisrecht

En nu ga je zeggen dat je het over totaal iets anders had en ga ik me belachelijk maken

Toch nog dit:

Ik betaal liever met plezier €1 om op een deftig toilet mijn gevoeg te kunnen doen, dan gratis in een smerig toilet te moeten gaan...
                    Mmmm, heb geen probleem voor het betalen van je behoefte te doen (wel een vereiste dat ze proper zijn natuurlijk) of om een parkeerplaats laat dat duidelijk zijn. In Duitsland en op sommige plaatsen in Nederland moet je automatisch betalen anders kom je er niet in. Op vele plaatsen hiervan recupereer je zelfs nog je €0.50 als je nog wat koopt in de shop.
                    Nee, nee, wat ik wil weten hoe zit dat met de wetgeving rond die toiletdame, hoe komt die daar, wie betaald die (bvb Shell of Texaco of de uitbater)? Is dit op zelfstandige basis of doen ze dat in het donker blauw? Ik heb nog nooit een bonnetje gekregen als er iemand zit voor ontvangst.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• een gemak wordt veelal verhuurd, zo is dat in discotheken en in veel baanrestaurants in belgie

madamme pipi betaalt aan het restaurant om daar te mogen zitten

niet overal wel dikwijls

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Mmmm, heb geen probleem voor het betalen van je behoefte te doen (wel een vereiste dat ze proper zijn natuurlijk) of om een parkeerplaats laat dat duidelijk zijn. In Duitsland en op sommige plaatsen in Nederland moet je automatisch betalen anders kom je er niet in. Op vele plaatsen hiervan recupereer je zelfs nog je €0.50 als je nog wat koopt in de shop.
                        Nee, nee, wat ik wil weten hoe zit dat met de wetgeving rond die toiletdame, hoe komt die daar, wie betaald die (bvb Shell of Texaco of de uitbater)? Is dit op zelfstandige basis of doen ze dat in het donker blauw? Ik heb nog nooit een bonnetje gekregen als er iemand zit voor ontvangst.
                        Da's nog eens een idee, volgende keer als ik betaal vraag ik een BTW-bonnetje om te recupereren eens zien wat de reactie is

Comment

• heb ik al gedaan en kan u verzekereren dat ge plots niet meer moet betalen (geef toe was niet zo nuchter meer en er zat nogal plezier in onze bende)
                          Ik heb geen probleem met betalen voor een dienst als een toilet maar dan moet die dienst ook deftig zijn. Bij een vuil toilet zal ze het zeker weten als ik voort ga; ik zal ze er altijd op aanspreken. Als je naar een carwash gaat en je auto is niet proper zeg je dat toch ook???

en voor de rest lees ik hier weer een hoop bekrompen gedachten. als de staat toch doet met hun "domein" wat ga je dan zeggen als ze plots beslissen om een boom vlak voor je oprit te zetten omdat ze daar zin in hebben?? ga je dan ook zeggen "och ja de het is van de staat ze doen maar"... zo kan je op alles een antwoord hebben; beetje logisch verstand kan soms eens helpen in de wereld.

Comment

• tis dan wel de job van de kakamadamme, maar als de pot ni proper is't teken dat er vetzakken zijn langsgeweest

en stront kuisen, igor zit er mss ni mee

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                            Ik zou nog liever een job aannemen waarbij ik 8 uur aan een stuk in een bad stront zou moeten zitten.

maar tis een smerige job die goed beloond mag worden

Comment

• Waarom gaat het hier over wc's en stront -,-

Comment

Da's nog eens een idee, volgende keer als ik betaal vraag ik een BTW-bonnetje om te recupereren eens zien wat de reactie is
                                Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                heb ik al gedaan en kan u verzekereren dat ge plots niet meer moet betalen (geef toe was niet zo nuchter meer en er zat nogal plezier in onze bende)
                                Ik heb geen probleem met betalen voor een dienst als een toilet maar dan moet die dienst ook deftig zijn. Bij een vuil toilet zal ze het zeker weten als ik voort ga; ik zal ze er altijd op aanspreken. Als je naar een carwash gaat en je auto is niet proper zeg je dat toch ook???
                                Als er iemand zit heb ik altijd het gevoel dat ik bij mijn ***** genomen ben, en heb dit niet als er niemand zit, als je dus automatisch moet betalen, geen probleem.
                                Vind het maar een "beroep" dat veel in de "schemerzone" plaats neemt, m.a.w. het is geen zuivere koffie en heb een grondig vermoeden dat het een "al te gemakkelijke" (niet dat ik het zelf wil doen) bijverdienste is.
                                Nu ja een grote ergenis is dit niet natuurlijk, vroeg me alleen af hoe de vork aan de steel zit (wettelijk gezien dan) en hoe andere er over denken.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                  Waarom gaat het hier over wc's en stront -,-
                                  Omdat je er als chauffeur regelmatig mee geconfronteerd wordt.

Comment

Bedoel je het 'moeten' betalen voor het gebruik van de toiletten?

Is IMO dezelfde discussie als mensen die niet graag betalen voor hun parkeerplaats in't stad en dan hun parkeerretributie niet betalen of aanvechten.

Ik hoor bij de groep die vind dat als er geld gevraagd wordt voor een toiletbezoek, je twee dingen kan doen:
                                    1) betalen en gaan
                                    2) niet betalen en niet gaan

Als ik straks een WC installeer op een strategische plaats, heb ik het recht om daarvoor te vragen wat ik wil. Ik ben dan ook een kapitalist.

Sommigen vinden pissen een basisrecht

En nu ga je zeggen dat je het over totaal iets anders had en ga ik me belachelijk maken

Toch nog dit:

Ik betaal liever met plezier €1 om op een deftig toilet mijn gevoeg te kunnen doen, dan gratis in een smerig toilet te moeten gaan...
                                    Moest ik voor elk plasje €0.30 betalen had ik niets meer over van mijn pree, dus pipi gaat tegen de boom!
                                    Om een trui te breien betaal ik ook wel graag 30 cent voor een propere wc, dan een vuile die gratis is.

Maar hoe zit het met die madam haar pree? Is die niet betaald daarvoor? Dan is dat kleingeld toch gewoon een extra in 't zwart?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Moest ik voor elk plasje €0.30 betalen had ik niets meer over van mijn pree, dus pipi gaat tegen de boom!
                                      Om een trui te breien betaal ik ook wel graag 30 cent voor een propere wc, dan een vuile die gratis is.

Maar hoe zit het met die madam haar pree? Is die niet betaald daarvoor? Dan is dat kleingeld toch gewoon een extra in 't zwart?
                                      Wij verstaan mekaar zie.

Daarmee dus mijn vraag, zou het nu eindelijk wel eens willen weten hoe die daar betaald worden of met welk statuut zij dit "werk" doen.

Je loopt achter gisteren nog maar eens een "opslag" ondervonden bij de Shell aan Poortland-Rotterdam.

Comment

• in 2005 was er een vonnis tegen een toiletdame
                                        ze moest 2500 betalen

sindsdien worden ze blijkbaar weer met rust gelaten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Wij verstaan mekaar zie.
                                          hoe zit jouw pree in elkaar ?

Comment

Working...
                                          X