Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Ik doe dat ook soms, op het 2e rijden als er niemand op het 1e zit, die spoorvorming op het 1e is (soms) overdreven.
    Niet overdrijven hé...

    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Larie en apekool.
    Als ik met m'n zomerbanden rijd, is m'n wagen zeer gevoelig voor spoorvorming. Dan nog geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om moedwillig de wet te overtreden.
    De spoorvorming is nergens in dit land zo erg dat het toch verantwoord zou zijn om even asociaal te doen als op twee vakken te parkeren. Want daar heeft bijna iedereen blijkbaar last mee, maar ondertussen rijdt heel het land wel in 't midden van de autosnelweg. Waarom, ik snap het tot de dag vandaag nog steeds niet.
    De enige reden die ik kan bedenken is dat door hun eigen onkunde ze zichzelf continu vastrijden (lees: te weinig kijken in de spiegels, slechts kijken als ze voorbij willen en "oei, daar is een vrachtwagen, ik kan er niet meer tussen op het tweede, pfff, ik ga op dat tweede vak blijven want anders geraak ik daar nooit meer op").
    Voor de tweede maal op dit forum: zeg me een plaats in België waar het zeer slecht gesteld is met de spoorvorming.
    Inderdaad, Bompa zo is dat.

    Een tweede reden dat die in het midden blijven rijden is, dat ze dan een soort van veiligheidsgevoel voor hen zelf denken te creëren. (omdat ze dan (veronderstel ik) zowel links als rechts "zouden kunnen" uitwijken)

    Ik ken voor de moment maar 1 plaats waar het echt gevaarlijk is en dat is op de aansluiting van de Noorderlaan - Luithagen (als je van het centrum komt) en richting E19/Antwerpse ring 1 wil het uiterste rechts rijvak dat even verder weg valt.
    Een tweede plaats was (ondertussen misschien hersteld) op de afslag van de Expressweg/E34 Antwerpen > Knokke-Heist in Zelzate om rechts naar Terneuzen te rijden of linksaf richting Gent-zeehaven.
    Voor de rest ????????????????
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Gedurende 28 km achter 'n camion gehangen (28km om rijtje van 40+ camions in te halen tegen 10km/h verschil), er reed welgeteld 1 auto achter op 't eind.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Gedurende 28 km achter 'n camion gehangen (28km om rijtje van 40+ camions in te halen tegen 10km/h verschil), er reed welgeteld 1 auto achter op 't eind.
        2 of 3 vak ?

        Comment


        • Zo. Filmpjes geüpload:

          Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten


          Heb je op die prachtige baan in Saint-Rémy-de-Provence gereden? Naar Cavaillon toe. De Route d'Orgon ofzo, echt zalig rijden op een zomeravond.
          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          inderdaad!
          Langs de D27 én langs de D5 gereden, beide prachtige stukjes weg
          Heb zelfs een stukje gefilmd dacht ik.
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          En de fransmannen kennen niks, maar dan ook niks van rijstrookdiscipline.
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          'k zit er momenteel nog
          Heb een filmpje waar op 't laatste nog zo een pipo voor mij reed. Soms kon ik hem haast rechts voorbij in de bocht. Want hij reed dan nog eens een stuk trager dan ik
          Als ik thuis ben en ik eraan denk, zal ik het eens uploaden.
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            2 of 3 vak ?
            'k Zou het niet weten ..... vraag het eens aan |) ][ |V| ][

            (Zie zijn post in het positieve ervaringen topic..... Heb gewoon de helft van zijn postje gebezigd, 't is maar om wat te kl....ten)

            Comment


            • Bompa, zo met die filmkes begint ge op mij te lijken

              Comment


              • zo lang ik geen professionele apparatuur met bijhorende bevestigingsstandaarden gebruik maak ik me weinig zorgen
                Deze mooie wegen wou ik toch vastleggen. Dankzij m'n automaat is dat een makkie bovendien. Maar dan mag hij wel niet in manueel staan
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Soms staat dat ook op die borden en aan sommige péages staan borden "sur l'autoroute on roule a droite", maar ze hebben te weinig inzicht om het te snappen. Wat ik ze soms zie doen is hilarisch en triest tegelijk. Invoegen tegen meer dan 70 op de snelweg heb ik daar ook nog maar heel zelden gezien, meestal komen ze de oprit op aan 60, kijken ze als ze bijna de oprit ten einde zijn even in de spiegel en komen ze ofwel zo de snelweg op, of gooien ze alles dicht omdat ze naast een camion zitten. Dat of ze voegen gewoon vooraan de oprit al in tegen 50.
                  Deze week ook nog gehad, helemaal in 't begin van de oprit komt die invoegen aan nog geen 60, vlak voor mijn neus. Verstralers + luchthoorn en meneer de Fransman zat met een ei in z'n broek snel terug op de oprit. Daarna kwam hij uiteraard al claxonneren voorbij. Als ik dan in bedrijven kom, zijn die mannen nochtans niet dwazer dan in andere landen, maar plaats ze in een auto en ze veranderen in onbeschofte, egoïstische mongolen zonder inzicht.
                  Heel herkenbaar maar dan als je met een caravan achter uw gat rijdt. En eenmaal dat ze zien dat ze door een wagen met caravan worden voorbijgestoken, beginnen ze sneller te rijden, om ze daarna weer voorbij te gaan bij het volgende stuk bergop..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    ...
                    Ik zie niet in waarom, als er niemand is, ik mezelf zou kloten door in die tramsporen te gaan rijden.

                    Comment


                    • Als je 100% zeker weet dat je niemand anders kloot, zou ik het misschien een heel klein beetje begrijpen. Maar dan nog. Je begaat een (steeds onbestrafte helaas) overtreding.
                      Eerst graag een antwoord: waar in B is de spoorvorming dermate dat het te erg is?
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • ik 'denk' dat jij met je volvo als de griek met zijn audi dat doodeenvoudig niet voelen

                        ik reed op de benz meet even met de polygoon's 240gd op de ketenislaan - waar het zoals de rest van de haven vooral zwaar verkeer is dat er rijdt - en voelde de vooras weer van hot naar her trekken vanwege de onaangepaste banden aan het concept

                        en ik herinnerde me dat ik met de 280ge die niet echt gemaakt is om veel harder als 110 bij regenweer te rijden toch ook enkele keren echte doodsangste heb uitgestaan op autostrade bij hevige regen, als je opeens zo'n strook voorgeschoteld krijgt

                        vlg mij onderwag naar breda ? dunno...zelfs de apense ring waar het asfalt is krijgt al serjeus terug aquaplanning op de rechstere stroken

                        ok veel g's rijden er van dat type niet rond, maar met een poloke van 85 heb je het ook
                        je kun die wagens proberen te bannen met hoge biv

                        Comment


                        • met m'n vorige V70 voelde ik daar niks van, helemaal niks. Toen tussen Leuven en Bxl nog spoorvorming was, zweefde ik daarover.
                          Maar nu heb ik met de huidige (zelfde wagen, wel sportonderstel en heel ander type banden en wielen) daar wél last van. En zelfs redelijk. Zelfs van het stuk E313 tot de ring van Antwerpen, de laatste kilometers uiterst rechts. Je moet me de plaatsen in B niet echt aanduiden hoor, ik weet ze wel liggen de slechte stukken. Maar om te zeggen dat het verantwoord is om naar 't ander vak te gaan: no way. En al zeker niet als er ander volk rond je rijdt.
                          We hebben het zelfs nog niet eens gehad over nat wegdek. Dan zijn er nog eens enkele procenten meer die op dat tweede vak hangen. Maar alleen maar omdat ze zich nog onzekerder voelen door het verminderde zicht door de achterruit en de spiegels. Wat uiteindelijk ook niet nodig is....
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            Als je 100% zeker weet dat je niemand anders kloot, zou ik het misschien een heel klein beetje begrijpen. Maar dan nog. Je begaat een (steeds onbestrafte helaas) overtreding.
                            Eerst graag een antwoord: waar in B is de spoorvorming dermate dat het te erg is?
                            Niet Handsfree filmen is ook altijd goed voor een prijs van het tweede schap(graad).

                            Kan je verzekeren dat er niet veel spoorvorming moet zijn met een 305 schoen onder 2.7 ton om 't spel te laten dansen... dan kies ik al snel voor middenvak indien geen achterliggers ook al is het in weze een derde graad overtreding.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik 'denk' dat jij met je volvo als de griek met zijn audi dat doodeenvoudig niet voelen
                              Klopt, dankzij onze km's zijn we dat al gewoon.

                              Nee, nee het is zoals Bompa al schreef, er zijn maar bitter weinig plaatsen in B en zeker op autosnelwegen waar je rechts niet zou kunnen rijden door spoorvorming. Ik heb nu maar 2 plaatsen genoemd maar er zijn er nog wel een paar hoor. Moet wel toegeven, het heeft wel ooit anders geweest op onze autosnelwegen, maar dat verantwoord nog steeds niet het middenvak rijden van zo pakweg 60% van de chauffeurs. Het zijn dan ook de medeveroorzakers van file-leed. Waar je het van een GB-rijder nog enigsinds zou kunnen begrijpen kan ik dit absoluut niet onze eigen chauffeurs en de Nederlanders, want die kennen er ook wat van. Maar ook voor deze laatste geldt allicht een goede reden waarom zij geen gebruik maken van het uiterste rechtse rijvak. (heb ik hier al eens uitgelegd waarom).
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                Niet Handsfree filmen is ook altijd goed voor een prijs van het tweede schap(graad).

                                Kan je verzekeren dat er niet veel spoorvorming moet zijn met een 305 schoen onder 2.7 ton om 't spel te laten dansen... dan kies ik al snel voor middenvak indien geen achterliggers ook al is het in weze een derde graad overtreding.
                                Floor, da's niet leuk van je
                                Maar ik heb wel handsfree gefilmd wan ik had one hand free omdat ik niet moet schakelen

                                En ik aanvaard wél dat in jouw geval het nog een stuk lastiger is, maar Martini 2ndLane Racing heeft geen 305, noch 2.7 ton noch een pak pk's op de achteras. En ALS hij dat al zou hebben, hebben die miljoenen andere belgen die ook in 't midden rijden dat zéker niet.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                  En ik aanvaard wél dat in jouw geval het nog een stuk lastiger is, maar Martini 2ndLane Racing heeft geen 305, noch 2.7 ton noch een pak pk's op de achteras.
                                  Over mijzelf:
                                  Bompa toch, er is niks met wat ik doe.

                                  En de keren dat ik het linkerrijvak moet opzoeken zijn te verwaarlozen. En als ik dat moet doen, dan is het vaak met 2.7 ton auto.

                                  Algemeen:
                                  Moet je wel volgen in het feit dat de ene auto spoorgevoeliger is dan de andere, met de C-klasse had ik bv ook bijna geen last van spoorvorming.

                                  Verder erger ik mij ook soms aan middenvakrijders. Zeker als je doorpeert en er is een auto aan een tragere snelheid een auto op het middenvak aan het voorbijsteken die evengoed in het 1e rijvak had kunnen rijden.

                                  Conclusie:
                                  We zijn begonnen met een brit waarvan ik vond dat die niemand ergerde door in het midden te rijden in die situatie. En jij bent dan beginnen veralgemenen.

                                  Case closed.

                                  Comment


                                  • Goh ja, weet je, discussiëren op een forum ....
                                    In 't echt is 't zo veel leuker.
                                    kees kloost okee.
                                    __________________________

                                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                    Comment


                                    • Heyhey, ik met mijn Z4 zal zeer zeker voelen waar spoorvorming is. En toch kan ik altijd rechts aanhouden.

                                      De truuk is natuurlijk dat je wel op het rechtervak kan rijden, zonder in die sporen te gaan rijden.

                                      Iedereen die dus toch op het middenvak gaat rijden is voor mij een zaak van niet willen...

                                      Comment


                                      • Met de Saxo voelde ik altijd snel waar er spoorvorming was.
                                        Nu met de C4 voel ik dat bijna niet.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment



                                        • enne case weer opened

                                          Wooter heeft gelijk!
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X