Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Laat me wel duidelijk zijn; lopen en joggen IS wel goed om af te vallen he.
    Maar het mag geen carte blanche zijn om ongezond te eten.
    Maar daar zijn we weer: je hebt lopen en lopen. Als je zelf loopt weet je dat misschien niet, maar je kan lopen voor de vetverbranding en lopen voor prestatieverbetering/conditie. Is een andere manier van lopen.

En laat me nog duidelijker zijn: niks mis mee met je goed te voelen met een paar kilo's meer. Respect daarvoor!

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• En best van al, na m'n 5 kilometer lopen, lekker gloeiende kuiten en een lauwe douche... voel ik me zo ongelooflijk voldaan. Ik kon 5 maand geleden waarschijnlijk nog geen kilometer aan een stuk lopen.
      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Amai nog niet, mijn moeder doet het Dukan dieet. en ik heb dat ook eens laten berekenen voor mij en ik had een bmi 30
        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Stevig

Ik ben even groot als gij en weeg 110kg , hoewel ik elke dag fitness en fiets en 3X per week basket speel.
        BMI houdt dan ook geen rekening met spiermassa, en spieren wegen nu eenmaal meer dan vet. Dus je kan een laag vetpercentage hebben en goed gespierd zijn, maar volgens BMI wel overgewicht hebben. Aangezien jij veel aan fitness doet en nog eens basketbal speelt, ben jij daar een mooi voorbeeld van

Zelf ben ik 1m78, en weeg ik momenteel 74kg. Vetpercentage is nog iets te hoog, maar daar wordt aan gewerkt. Maar omwille het voetbal heb ik bv. heel gespierde billen, .. Dus ik streef niet echt naar een lager gewicht, wel naar een iets lager vetpercentage.

Comment

• je hebt trouwens vet & vet

het is vooral het vet rond de buik (middel) dat schadelijk zou zijn...
          bmw 116d sportshatch

Comment

• dat klopt.
            Herrenspeck

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Je ziet zo soms van die mannen (meestal 50+) met een normaal onderlichaam, een normaal tot zelfs mager gezicht maar dan wel een enorme bierton
              Bij mannen slaat het vet zich nu eenmaal eerst op aan de buik. Bij vrouwen is dat de B-B-B.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                een enorme bierton
                jep-jep-jep, als ik in een winkelruit kijk

Comment

• heeft te maken met de sterkte van de buikspieren heb ik me ooit laten vertellen.
                  Weet niet of het juist is.
                  Sterke buikspieren houden het vet op tot een tonne, zwakke houden amper op en creëren de hangbuik.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Heb je een goede bierton, kan je nog even uitpakken met je buikspieren

Comment

• maar hoe meer de buikspieren vet moeten ophouden hoe minder de natuurlijke corsetwerking van buikspieren en rugspieren werkt en hoe meer je ruggegraat belast wordt dus meer kans op wervelproblemen!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        Laat me wel duidelijk zijn; lopen en joggen IS wel goed om af te vallen he.
                        Maar het mag geen carte blanche zijn om ongezond te eten.
                        Maar daar zijn we weer: je hebt lopen en lopen. Als je zelf loopt weet je dat misschien niet, maar je kan lopen voor de vetverbranding en lopen voor prestatieverbetering/conditie. Is een andere manier van lopen.

En laat me nog duidelijker zijn: niks mis mee met je goed te voelen met een paar kilo's meer. Respect daarvoor!
                        Wel nog interessant om te lezen hoeveel Mannen toch wel een beetje bezig zijn met hun gewicht en gezondheidstoestand

Comment

• de zweepslagen van 't leven dwingen je soms, jongeman.
                          Maar het mag allemaal niet te obsessief zijn, het moet nog plezant blijven, da's 't motto!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

de zweepslagen van 't leven dwingen je soms, jongeman.
                            Maar het mag allemaal niet te obsessief zijn, het moet nog plezant blijven, da's 't motto!
                            Zolang je er maar geen ERGERNISSEN aan overhoud hé

Comment

• dezelfde zweepslagen leren je ook relativeren, alleen gaat m'n postaantal hier deftig omhoog en in 't statistiekske gaan ze weer denken dat ik me enorm erger aan alles

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Voor mij rijdt er eentje met een manuele bak aan een snelheid die voor mij te traag is maar ik kan hem niet voorbij.

Ikzelf rij op dat moment met een automaat dus als ik de snelheid waaraan die persoon rijdt moet volgen schakelt hij altijd tussen tweede en derde: wanneer ik in tweede zit is het te traag om te blijven rijden en in derde is het net te snel en moet ik continu afremmen, super irritant.

Comment

• Pas op van een zilvergrijze basis MINI met nummerplaat 1-ATL in het Gentse. Eerst geen voorrang geven aan ik die afdraaide van een rond punt (voor hun staan haaientanden maar hij reed bijna in mijn flank) en de dag erna reed hij nog eens achter mij toen er opeens een auto stopte tenmidden van een straat en z'n pinkers aanzette. Ik stopte, net als die MINI achter mij, zette m'n pinker uit om die auto voorbij te rijden, keek in m'n spiegel en zag niemand afkomen, trok over en opeens zoeft die kerel in z'n MINI me voorbij. Volgende keer bak ik hem een poets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                                    Voor mij rijdt er eentje met een manuele bak aan een snelheid die voor mij te traag is maar ik kan hem niet voorbij.

Ikzelf rij op dat moment met een automaat dus als ik de snelheid waaraan die persoon rijdt moet volgen schakelt hij altijd tussen tweede en derde: wanneer ik in tweede zit is het te traag om te blijven rijden en in derde is het net te snel en moet ik continu afremmen, super irritant.
                                    kan je hem in manueel zetten? da's een ideale oplossing vind ik. Ofwel pedal to the metal! (maar dan moet je wél voorbij kunnen uiteraard)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                      Naar LINKS? dus jij wil rechts voorbij ?
                                      Dit is dan ook omdat jij deze baan kent.
                                      Klopt, ik bedoelde natuurlijk wat meer plaats maken aan de rechter kant (is een gans stuk beton aan de rechter kant van de weg (zeker 2 vakken breed gedurende 500 meter).

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Niet onderschatten. Ik heb klanten gehad die dat hier in de buurt elke seizoen erwten komen plukken. Heb daar een paar nachten mee meegereden, en die machines, daar kan je beter niet te zot mee doen. Rij daar bvb een beetje teveel mee naar de kant van een weg, en je glijdt eraf, of de rand breekt af, en als je vastzit dan is't pas feest.
                                      Ik begrijp het volledig dat je met zo'n machine niet in de graskant wat gaat ploeteren als dat niet nodig is. Ze waren trouwens met 2 na elkaar en met een wagen met aanduiding die voorreed voor de tegenhangers.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      67kg voor 1m90 vind ik gewoon ongezond, maar soit
                                      Hmja je hebt ongezond maar trust me, soms kun je gewoon niet anders. Net zoals gerrit zit ik in hetzelfde straatje. Alles eten en drinken in overvloed (soms ook wel ongezond maar nog steeds geen gram) en geen grammetje bijkomen is toch wel soms frustrerend. Graag zou ik het ook liever anders zien, maar gewoon niet mogelijk. Komt daarbij ook wel dat ik regelmatig sport beoefen.

Wat betreft die bmi geef ik je deels gelijk; ok, niet bepaald de beste factor naar ondergewicht toe, maar overgewicht toch meestal wel.
                                      Een vetpercentage-meter voor ondergewicht met buikomtrek en dergelijke zijn meer gewettigd...
                                      2009 BMW E91 320d
                                      2002 BMW E46 M3
                                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                                        Pas op van een zilvergrijze basis MINI met nummerplaat 1-ATL in het Gentse. Eerst geen voorrang geven aan ik die afdraaide van een rond punt (voor hun staan haaientanden maar hij reed bijna in mijn flank) en de dag erna reed hij nog eens achter mij toen er opeens een auto stopte tenmidden van een straat en z'n pinkers aanzette. Ik stopte, net als die MINI achter mij, zette m'n pinker uit om die auto voorbij te rijden, keek in m'n spiegel en zag niemand afkomen, trok over en opeens zoeft die kerel in z'n MINI me voorbij. Volgende keer bak ik hem een poets
                                        aah we zitten hier met een poetsenbakker
                                        had dit gisteren ook, dan rij je in 2de aan 2000 toeren -,- mss klein beetje meer
                                        aan 30 waar 50 en je ziet ze ALTIJD met hun hoofd van links naar rechts (om persoonlijker te parten met passagier) en die handen zwieren om vanalles uit te leggen.

Als ik rij met de auto kijk ik naar de weg, en niet in de ogen van mijn passagier (tenzij het een ferm knappe is, gebeurt ook niet zodanig veel dus ^^)

Comment

kan je hem in manueel zetten? da's een ideale oplossing vind ik. Ofwel pedal to the metal! (maar dan moet je wél voorbij kunnen uiteraard)
                                          Lukt niet, kan enkel kiezen tussen 2 of 3 als maximale stand, D, N, R of P.

Zit op zo'n momenten echt in m'n stuur te knijpen omdat ik me erger aan zo'n situaties en moet altijd extra op m'n gas duwen om dat te compenseren wanneer hij weg is

Comment

Working...
                                          X