Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Effekes Gent - Brugge gedaan deze nacht:
    • Gigantisch veel mensen met mistlichten aan sinds die verlichting uit is
    • Nóg meer middenvaksplakkers...


    Ik werd er gek van

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Effekes Gent - Brugge gedaan deze nacht:
      • Gigantisch veel mensen met mistlichten aan sinds die verlichting uit is
      • Nóg meer middenvaksplakkers...


      Ik werd er gek van
      Ter compensatie: knipperen met uw lichten valt meer op.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
        Volgens mij beginnen pinkers en vooral zijspiegels een zeer dure optie te worden

        Vorige week mocht ik nog alles toesmijten. Ik zie voor mij een tractor puffen aan 60 met daarachter een auto, op een baan waar je 90 mag. Ik besluit ze dus in te halen, maar tijdens mijn manouvre beslist die debiel ook maar eens voorbij te steken, zonder in zijn zijspiegels te kijken en zonder pinker, met als gevolg dat ik alles mocht toesmijten. Niet te geloven
        niet te geloven ? das een typisch verhaal van hoe een accident tot stand komt
        ik zeg niet : jij in fout, maar zoiets is zeker te voorzien

        nog zoiets op een tweevaksweg, mensen die inhalen als er links een straat op uit komt...mensen kijken als ze de tweevaksweg oprijden bijna enkel alleen naar links en verwachten niemand op hun vak terwijl ze wel in fout zijn

        Comment


        • klopt helemaal bobo

          daarnet ook weer een straffe:
          fietser om over te steken rechts van me, 2 a 300 m verder. Op een gewone zijweg, geen voorrang van rechts. De tegenligger knippert met zijn lichten dat de fietser over mag en remt. Op zich heel erg vreemd. Ik rem want ik merk een onbetrouwbare situatie. De fietser doet teken aan de andere wagen dat ik er nog aankom en hij blijft staan, ook de wagen. Ik rem tot bijna stilstand en dan pas knipper ik ook met m'n lichten en doe teken dat hij doormag. Op het moment dat de fietser oversteekt, rijdt die auto tch wel door zeker??? Die fietser heeft nog mogen stoppen.
          Vroeger ging ik daar doorgesjeesd zijn, ikke in m'n recht en de rest moet het maar zien. Maar dat risico neem ik al lang niet meer. Beter eens te veel stoppen, al is het voor een ander zijn dwaze stoten. Wie doet dat nu, zomaar stoppen op een baan waar je 90 mag, kaarsrecht, perfect overzicht.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            klopt helemaal bobo

            daarnet ook weer een straffe:
            fietser om over te steken rechts van me, 2 a 300 m verder. Op een gewone zijweg, geen voorrang van rechts. De tegenligger knippert met zijn lichten dat de fietser over mag en remt. Op zich heel erg vreemd. Ik rem want ik merk een onbetrouwbare situatie. De fietser doet teken aan de andere wagen dat ik er nog aankom en hij blijft staan, ook de wagen. Ik rem tot bijna stilstand en dan pas knipper ik ook met m'n lichten en doe teken dat hij doormag. Op het moment dat de fietser oversteekt, rijdt die auto tch wel door zeker??? Die fietser heeft nog mogen stoppen.
            Vroeger ging ik daar doorgesjeesd zijn, ikke in m'n recht en de rest moet het maar zien. Maar dat risico neem ik al lang niet meer. Beter eens te veel stoppen, al is het voor een ander zijn dwaze stoten. Wie doet dat nu, zomaar stoppen op een baan waar je 90 mag, kaarsrecht, perfect overzicht.
            'k vraag mij dat ook altijd af als ik aan het voetpad staat en de laatste van de rij stopt, er is geen een die stopt rij dan toch door het duurt enkel langer om te stoppen als laatste van de rij.
            Blijkbaar werkt hun achteruitkijkspiegel nooit

            Comment


            • Lap, mijn auto heeft eens een nacht buiten moeten staan (voor een fucking rommelmarkt notabene) en er staat een een diepe kras van 20cm op de achterdeur

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Effekes Gent - Brugge gedaan deze nacht:
                • Gigantisch veel mensen met mistlichten aan sinds die verlichting uit is
                • Nóg meer middenvaksplakkers...


                Ik werd er gek van
                Mistlichten vooraan is nog niet zo erg, dat verblind niet.
                Brengt ook niet zoveel op, want dat zijn breedstralers (verlichten breed vlak voor de auto, maar niks ver vooruit) dus brengen eigenlijk niet veel voordeel op op de snelweg.

                Grootlicht brengt meer op wat zicht betreft, maar verblind dan ook weer de andere weggebruikers.
                Daarvoor is een "grootlichtassistent" zoals bij sommige nieuwe wagens in optie te krijgen is wel handig. Dan heb je groot licht, maar wanneer andere auto's in de buurt komen gaat dat groot licht automatisch uit zodat andere bestuurders niet verblind worden.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Ergernis van de maand: wegenwerken!

                  Ze zijn begonnen aan de E19 richting Brussel, dus 's morgens krijg ik nu te maken met 3 werven: na Craeybeckx, versmalling Kontich en viaduct Vilvoorde.
                  En als ze binnenkort gaan beginnen aan mijn verbindingsweg richting autosnelweg, dan is de miserie compleet.
                  (deze laatste werf gaat 1 jaar duren!)

                  Hopelijk doen ze voort, zodat die werken op de E19 voor september gedaan zijn!

                  Maar de werken zijn nodig voor uw en mijn veiligheid. Niet waar, Hilde C.?

                  Edit: inderdaad, iedereen rijdt daar te snel: http://www.gva.be/antwerpen/kontich/...n-kontich.aspx
                  Last edited by ; 08/08/2011, 13:16.

                  Comment


                  • in die richting vind ik dat minder nodig dan de andere richting. Als dat werk gedaan is beginnen ze aan t stuk tussen Rumst en Mechelen de asfaltlaag te herleggen. (en dat werd ook eens tijd)

                    Ik heb begrip voor die werken, ik heb ook gezien dat mensen mooi de file volgden, zelfs het ritsen verliep vlot vanmorgen. heb alleen twintig minuutjes file gevolgd en ene net vóór mij over de gele lijn van rijvak zien switchen. (dat zie ik de laatste tijd trouwens ook vaker).

                    ik vind t raar dat mensen commentaar hebben op die werken, terwijl ze een halfjaar geleden nog inhakten op de slechte staat van t wegdek (bv in Kontich). De weg moet hersteld worden, maar de file die daarbij hoort is er voor velen teveel aan. t is ook nooit goed voor sommigen.

                    Ikzelf stelde me gisterenavond vragen bij de 'lichten uit' op de snelweg. De hele A12 van Meise tot Willebroek leek me verlicht, tot ik aan de kruispunten-met-verkeerslicht kwam. Daar is t eventjes geen snelweg maar was er ook geen verlichting. Foutje?
                    autofans.be

                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                    Comment


                    • Afrit kontich is dat nu afgesloten of niet?

                      Comment


                      • En ze zijn weer overal tegelijk bezig met wegenwerken.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Het regent en dan zie je de stomste stoten.

                          Mensen die overdreven veel op hun remmen staan
                          Mensen die belachelijk traag rijden
                          Mensen die hun bochten afsnijden
                          Iemand die het een goed idee vindt om de sterre bijna volledig rond te rijden op het eerste rijvak. En daarbij nog verwonderd is dat mensen zijn neus afsnijden.
                          Iemand die dacht dat Sint-Denijs een zone-20 is
                          Iemand die dacht dat Sint-Martens-Latem een zone 30 is

                          Ik rij soms echt met ei als het regent, niet voor het natte wegdek, maar ik heb soms ongelooflijk veel schrik dat 1 van die idioten tegen mijn auto rijdt of een ander ongeval veroorzaakt en mij erin betrekt.

                          Comment


                          • Ik erger me mateloos aan - en het gaat gek klinken - mensen die assertief/agressief hun voorrang nemen . Ik heb het dan over die kruispunten, iedereen kent wel enkele voorbeelden in de buurt, met gewoon voorrang van rechts, maar waar toch duidelijk 1 "hoofdbaan" is, breder en veel drukker bereden, en een duidelijk minder belangrijk "zijstraatje". De "psychologische voorrang" (hoofdbaan heeft voorrang) wordt er dus omgedraaid, het zijstraatje heeft gewoon voorrang van rechts. Ik gedraag me er altijd consequent averechts , geef dus zonder morren mijn voorrang af als ik uit het zijstraatje kom (tenzij de andere echt ostentatief volledig stopt), of probeer voorrang af te dwingen als ik op de hoofdbaan rijd (tenzij de andere dus ostentatief en soms zonder kijken zijn voorrang neemt ). Hoe dan ook, het is altijd een vervelende en vaak zelfs ronduit gevaarlijke situatie, zeker op plaatsen waar je de weg niet goed kent en die kleine zijstraatjes echt kunnen verrassen.
                            Wat denken jullie, wat kunnen we hier aan doen ? Kunnen we twee signalen afspreken, betekenend : "rijd maar, ik geef hier mijn voorrang af" en "ik neem hier mijn voorrang zelfs al betekent het mijn dood?"

                            Comment


                            • die voorrang van rechts is er wel om een reden, om in de kern van het dorp wat attent te zijn

                              Comment


                              • Waar ik voorrang heb neem ik die ook, maar op plaatsen waar ik weet dat de anderen vaak doorvlammen ben ik toch een beetje voorzichtig en zie ik dat ik kan remmen.
                                Maar de andere persoon mag er zeker van zijn dat hij de komende meters een klank en licht spel achter zich heeft!
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  die voorrang van rechts is er wel om een reden, om in de kern van het dorp wat attent te zijn
                                  Mja, maar het fenomeen bestaat evenzogoed op 70 km/u-wegen of zelfs op 90 km/u-wegen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                    Mja, maar het fenomeen bestaat evenzogoed op 70 km/u-wegen of zelfs op 90 km/u-wegen.
                                    Dat is wat je krijgt met die belachelijk lage snelheidslimieten, mensen kunnen hun snelheid niet meer aanpassen aan de locatie, maar denken gewoon hier mag ik X rijden, dus rij ik X.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      Ik erger me mateloos aan - en het gaat gek klinken - mensen die assertief/agressief hun voorrang nemen . Ik heb het dan over die kruispunten, iedereen kent wel enkele voorbeelden in de buurt, met gewoon voorrang van rechts, maar waar toch duidelijk 1 "hoofdbaan" is, breder en veel drukker bereden, en een duidelijk minder belangrijk "zijstraatje". De "psychologische voorrang" (hoofdbaan heeft voorrang) wordt er dus omgedraaid, het zijstraatje heeft gewoon voorrang van rechts. Ik gedraag me er altijd consequent averechts , geef dus zonder morren mijn voorrang af als ik uit het zijstraatje kom (tenzij de andere echt ostentatief volledig stopt), of probeer voorrang af te dwingen als ik op de hoofdbaan rijd (tenzij de andere dus ostentatief en soms zonder kijken zijn voorrang neemt ). Hoe dan ook, het is altijd een vervelende en vaak zelfs ronduit gevaarlijke situatie, zeker op plaatsen waar je de weg niet goed kent en die kleine zijstraatjes echt kunnen verrassen.
                                      Wat denken jullie, wat kunnen we hier aan doen ? Kunnen we twee signalen afspreken, betekenend : "rijd maar, ik geef hier mijn voorrang af" en "ik neem hier mijn voorrang zelfs al betekent het mijn dood?"

                                      Als ik achter jou zou staan terwijl je je voorrang afgeeft denk ik "stom kalf, ge kent uw regels niet".
                                      Als ik afkom op de rechte baan en ik zie jou komen, stop ik. Ik zal NIET vertrekken vooraleer je voor me overdraait of domweg teken doet dat ik door mag. Ik neem niét het risico dat je nadat ik opnieuw vertrek, ook weer aanzet. En dan denk ik "stom kalf, ge kent uw regels niet".

                                      Het verbaast me wél, en dat is eens goed om lezen, dat er dus wel mensen zijn met in mijn ogen dom en verwarrend rijgedrag maar die de regels wel kennen.

                                      Anderzijds kan ik je maar aanraden om uit Brussel weg te blijven. Of ge hebt zeker miserie.
                                      Ik heb daar leren rijden op de manier voorrang is voorrang, nemen en geven waar het moet. Doe je dat niet: pech of claxon.
                                      Toen ik in W-Vl op die manier rondreed, heb ik toch veel conflictsituaties gekend. Heb me wat moeten milderen, maar sinds de wet aangepast is in 2008 is iedereen wat meer "voorrang-van-rechts"-aware geworden. Maar sommigen zullen het echter nooit snappen.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Waar ik voorrang heb neem ik die ook, maar op plaatsen waar ik weet dat de anderen vaak doorvlammen ben ik toch een beetje voorzichtig en zie ik dat ik kan remmen.
                                        Maar de andere persoon mag er zeker van zijn dat hij de komende meters een klank en licht spel achter zich heeft!
                                        in de wet staat dat je met de nodige voorzichtigheid het kruispunt moet oprijden.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                        Mja, maar het fenomeen bestaat evenzogoed op 70 km/u-wegen of zelfs op 90 km/u-wegen.
                                        voorbeelden graag, concreet?
                                        (opgelet, dit is weer een vraag die ik niet zomaar stel)
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Dat is wat je krijgt met die belachelijk lage snelheidslimieten, mensen kunnen hun snelheid niet meer aanpassen aan de locatie, maar denken gewoon hier mag ik X rijden, dus rij ik X.
                                          Nog zo een ergernis, belachelijke snelheidslimieten, en dan het smoesje dat ze hebben om dat te rechtvaardigen "voor een veiliger verkeer".
                                          Dat ze toch gewoon toegeven dat het is om meer flitsboetes te kunnen uitschrijven zodat ze nog wat meer van onze centjes in die bodemloze put in Brussel te kunnen dumpen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X