Oorspronkelijk geplaatst door Bompa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenin de wet staat dat je met de nodige voorzichtigheid het kruispunt moet oprijden.
voorbeelden graag, concreet?
(opgelet, dit is weer een vraag die ik niet zomaar stel)
Comment
-
ik probeer me maximaal aan de regels te houden, ook al zijn ze belachelijk.
Ik heb me aangepast aan W-Vl, door "de nodige voorzichtigheid" wat ruimer te bekijken. Maar als ik ergens recht op heb ga ik het voor m'n hoofd niet zomaar afgeven.
Ik versta je wel, maar als je de regels niet volgt, ben je bijzonder verwarrend voor wie de regels wel volgt. Dus een minder betrouwbare verkeersdeelnemer. Maar gelukkig, de jaren ervaring leerden me dat je niet zomaar elke deelnemer zo maar kan vertrouwen.
En dat velen de regels niet kennen, daarvoor hoef je jou nog niet eens naar café te verplaatsen, als je even goed oplet, zie je dat dagelijks.
Frustrerend als je zelf je best wil doen, maar je raakt er op den duur aan gewend.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Hier voor de deur mag je ook 90 km/h, schandalig eigenlijk. Hier enkele meters verder word het zelfs een kaseienbaan
Tot onder aan onze straat is het 50 km/h, maar daar staat er dan een bord "einde bebouwde kom" en daarachter geen bord met een snelheidsbeperking. Levensgevaarlijk eigenlijk, zeker als je weet dat er hier op de straat kinderen zitten te spelen in de zomer (als het mooi weer is toch).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenKomaan, Bompa, je gaat toch niet beweren dat je geen enkele 70 km/u-weg kent waar de zijstraatjes voorrang van rechts hebben ? En een 90 km/u-weg, wel, kom maar eens kijken in mijn straat . Typische Vlaamse "woonstraat", met zulke met pek "verbonden" betonplaten, je kent dat wel, géén fietspad, géén voetpad, en toch 90 km/u én zijstraatjes mét voorrang van rechts. Ik geef mijn adres niet graag weg aan wildvreemden, maar mijn beide testikels mogen hier en nu eraf vallen als ik aan het liegen ben.
Ik ken er geen, neen, of toch niet bewust. Ik ben zéér punctueel in m'n voorrang van rechts, en ik heb nog nooit moeten remmen van 90 tot 0 voor een voorrang van rechts.
Dus: graag straatnamen, en als jouw straat de enige is, was dat niet de boodschap die je eerst bracht.
Ik zou je graag gelijk geven, maar ik kan me 't moeilijk voor ogen houden dat er zulke zijn.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
En nu het hier toch over voorran gaat, gisteren in Sint-Truiden nog eene zot op eene fiets die van rechts kwam (maar geen voorrang van rechts had), er staat daar een witte lijn op het wegdek geschilderd (stopstreep).
Die wou naar links en kwam bijna voor mij in gereden, ik remde en hij ook gelukkig, want anders lag hem tegen de grond.
Daarop begon hij te schreeuwen dat ik moest uitkijken en dat hij voorrang had, ...
Ik heb mijn ruit af gedaan en gezegd dat hem zen verkeersregels blijkbaar niet kende, want dat die streep betekende dat hij moest stoppen, en dat hij beter te voet kon gaan als hij zen verkeersregels niet kende.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenik wil gewoon een straatnaam, had je nu niet gezegd dat je daar woont was er geen enkel probleem.
Ik ken er geen, neen, of toch niet bewust. Ik ben zéér punctueel in m'n voorrang van rechts, en ik heb nog nooit moeten remmen van 90 tot 0 voor een voorrang van rechts.
Dus: graag straatnamen, en als jouw straat de enige is, was dat niet de boodschap die je eerst bracht.
Ik zou je graag gelijk geven, maar ik kan me 't moeilijk voor ogen houden dat er zulke zijn.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenik wil gewoon een straatnaam, had je nu niet gezegd dat je daar woont was er geen enkel probleem.
Ik zou je graag gelijk geven, maar ik kan me 't moeilijk voor ogen houden dat er zulke zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenfietsers zijn als kinderen zo onvoorspelbaar
(al denk ik eerder dat ze gewoon niet kijken)Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk ken er eentje: in Schoten de Sluizenstraat en ook wijnegembaan - hoogmolendijk..Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenHeb je een PM gestuurd!__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
Comment
-
Gisterenavond op de E19 voorbij Antwerpen richting Breda, wat me opviel:
Nogal veel volk op de baan, rechts vd baan vooral terugkerende Hollanders met caravan. Links natuurlijk overzaaid.
Paar vriendelijke Hollanders gehad die opzij gingen zodra de rechtse vak open ging voor even. Maar Belgen, die vertikken het steeds. Aparte ras zijn ze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk BerichtenMaar Belgen, die vertikken het steeds. Aparte ras zijn ze.
Het was erg, maar ik weet uit ervaring dat het in geen enkel geval opschiet.
Comment
-
Fietsers met een rijbewijs B weten wat voorrang van rechts is.
Anders denken ze dat ze ook een zwakke weggebruiker zijn zoals een persoon op het voetpad.
Daarom dat je ze ook zoveel op het voetpad ziet rijden met hun fiets.
Fietsen kennen ook de betekenis niet van haaietandjes.
De helft van de fietsen van studenten hebben geen remmen.
Fietsers vallen ook makkelijk om omdat ze maar 2 wielen hebben namelijk.
Ik rij zelf niet graag met de fiets omdat auto's altijd voor mij stoppen en zelf dus blijkbaar ook geen voorrang van recht snappen.
Ik zeg GRATIS theorie rijbewijs boekjes mss dat ze het dan eens zouden lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk ben zéér punctueel in m'n voorrang van rechts, en ik heb nog nooit moeten remmen van 90 tot 0 voor een voorrang van rechts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk ergerde me gisterenavond aan mensen die op een onverlichte snelweg 's met hun mistlichten aan rijden, terwijl er geen mist is. Of erger nog, hun grootlichten opzetten terwijl er toch vrij veel verkeer is, omdat ze de onverlichte snelweg niet gewoon zijn.
Laatst ook zo'n camioneur die op z'n dooie gemakske op het middenste vak aan het rijden was... Links ingehaald en naar 1e rijvak (en nog iemand anders die aan het pharen was naar hem), maar hij bleef rustig verder tuffen in het midden...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk heb daar leren rijden op de manier voorrang is voorrang, nemen en geven waar het moet. Doe je dat niet: pech of claxon.
Toen ik in W-Vl op die manier rondreed, heb ik toch veel conflictsituaties gekend. Heb me wat moeten milderen, maar sinds de wet aangepast is in 2008 is iedereen wat meer "voorrang-van-rechts"-aware geworden. Maar sommigen zullen het echter nooit snappen.
Da's echt iets waar ik me aan erger, mensen die simpelweg hun verkeersregels niet toepassen. Wat op de vorige pagina gezegd werd van mistlichten: klopt niet. Voor mij zijn mistlichten verblindend. Misschien heb ik gevoelige ogen of zo, maar wanneer ik dat zie knipper ik vaak eens met m'n grootlichten.
Andere ergernis: mensen die afslaan en dan stil blijven staan in een bocht (in een zone 70) of zo. Moet je altijd hard remmen of deels uitwijken op een ander vak, bah!
Comment
Comment