Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• idd, idem aan ronde punten.
    Ik heb de indruk dat ik meestal de enige ben die die belachelijke kleine omgekeerde driehoekjes voor de fietsers wél zie staan. Je moet daarvoor heus niet op het fietspad rijden, als chauffeur kan je dat ook zien. Kwestie van gewoonte.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Oppassen hiermee, dit zou anders wel nog eens met voorbedachte rade kunnen worden als je er straks of morgen eentje meehebt...
      De kans dat het met de Audi gebeurt wordt met de dag kleiner.
      1991 BMW E30 318is

Comment

Hoeveel mensen er stoppen voor die fietsers, niet normaal!!! Natuurlijk veronderstellen al de fietserkes dat ze voorrang hebben en soms verschieten ze wel eens als ik niet stop...
        Misschien uit hoffelijkheid...

Comment

• er is een groot verschil tussen hoffelijkheid en domheid

hoffelijkheid = handgebaar
          onwetendheid = met beide handjes bovenop het stuur dwaas de fietser volgen met het hoofd

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Idd, soms druipt het er gewoon af dat ze gewoon zelfs niet kijken en gewoon doorknallen...
            Yep. In 2004 in Gent (Sterre) een vriend verloren, toen hij met de moto moest uitwijken voor een roekeloze fietser.
            Fietser in fout gesteld door het gerecht, maar dat brengt niemand terug uit de doden, he.

Betreffende de voorrang van rechts:
            De meeste fietsers kijken je nog schaapachtig aan als je probeert je voorrang van rechts te doen gelden.
            De meeste autobestuurders in onze gemeente trouwens ook. Volgens mij kennen ze die regel écht niet, hoor!
            Ik denk dat als ik in onze wijk 5 minuten toerkes rijd, ik gegarandeerd blikschade heb.
            Komt nog bij dat daar soms van die mega-traktors met aanhanger doorrijden tegen 50 km/u. Als je daarbij je voorrang van rechts neemt, ben je gegarandeerd plat.

Wegenwerken en voorrangen van rechts: mijn ergernissen van de maand.
            En VT4 reclame, maar dat is een ander forum.

Comment

Idem... Vrijdagavond richting kust vanaf mei tot september haal ik meer auto's rechts in dan links over het gehele traject.

Ik vermoed dat heel veel mensen de regels niet kennen... Zo bijvoorbeeld als je Gent binnenkomt aan het Zuid ligt daar een fietspad en zebrapad naast elkaar om de straat over te steken en het is daar veel gebruikt. Zebrapad is duidelijk dus voetganger heeft voorrang voor over te steken, maar voor de fietsers staan er haaietanden en blokken oversteekplaats, dus geen voorrang...

Hoeveel mensen er stoppen voor die fietsers, niet normaal!!! Natuurlijk veronderstellen al de fietserkes dat ze voorrang hebben en soms verschieten ze wel eens als ik niet stop...
              In Kortrijk ken ik ook zo van die rondepunjtes
              Het is ook daar dat ik mij erger, met mijn fiets!!!
              Als je daar met je fiets passeert mag je met 99% zekerheid zeggen dat de auto's stoppen.
              Dan sta ik daar te kijken met mijn fiets -,-

+ als je stopt met je wagen dan begint alles op te stroppen, wagens achter je kunnen niet meer door, daar gaat het nut dan van een rond punt.
              en dan beginnen de fietsers tussen de wachtende auto's te kruipen, en dan moet je ze wel voorrang geven, achja.
              Je rijdt ze liever niet omver hé
              Last edited by ; 09/08/2011, 14:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                Yep. In 2004 in Gent (Sterre) een vriend verloren, toen hij met de moto moest uitwijken voor een roekeloze fietser.
                Fietser in fout gesteld door het gerecht, maar dat brengt niemand terug uit de doden, he.

Betreffende de voorrang van rechts:
                De meeste fietsers kijken je nog schaapachtig aan als je probeert je voorrang van rechts te doen gelden.
                De meeste autobestuurders in onze gemeente trouwens ook. Volgens mij kennen ze die regel écht niet, hoor!
                Ik denk dat als ik in onze wijk 5 minuten toerkes rijd, ik gegarandeerd blikschade heb.
                Komt nog bij dat daar soms van die mega-traktors met aanhanger doorrijden tegen 50 km/u. Als je daarbij je voorrang van rechts neemt, ben je gegarandeerd plat.

Wegenwerken en voorrangen van rechts: mijn ergernissen van de maand.
                En VT4 reclame, maar dat is een ander forum.
                Welke wijk is de jouwe, Scorchio. Jij bent toch van Beveren, niet?
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Welke wijk is de jouwe, Scorchio. Jij bent toch van Beveren, niet?
                  Nee, maar ik woon daar wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                    Nee, maar ik woon daar wel!
                    Ik ben van daar, maar ik woon daar niet meer.

M'n ouders nog wel...
                    1991 BMW E30 318is

Comment

• Dat van die voorrangregels voor fietsers op een rond punt is hier al eens gepasseerd. Fietspaden die deel uitmaken van het rondpunt of niet, fietsers horen te stoppen, alleen maar al omdat ze toch hun arm niet gebruiken als ze afslaan.
                      In Nederland (het fietsland bij uitstek, na China ) gebeuren regelmatig ongevallen op ronde punten met Belgen. Niet in combinatie met de fietsers maar met het achterop komend verkeer. Als de "slimme" Belg het rondpunt komt opgereden stopt ie voor de fietser die in 8 van de tien ronde punten haaientanden heeft. De niet oplettende Nederlander rijdt dan pardoes achterin op de Belg...
                      Last edited by Metaxa; 09/08/2011, 18:37.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        idd, idem aan ronde punten.
                        Ik heb de indruk dat ik meestal de enige ben die die belachelijke kleine omgekeerde driehoekjes voor de fietsers wél zie staan. Je moet daarvoor heus niet op het fietspad rijden, als chauffeur kan je dat ook zien. Kwestie van gewoonte.
                        Als je overal de regels volgt, ontstaan er soms gevaarlijke situaties hoor. Ik ken genoeg plaatsen met voorrang van rechts waar ik nooit zomaar zou uit komen rijden als ik zelf rechtsaf moet.
                        Ik ben sowieso niet geneigd verkeersregels nauwgezet te volgen als ze overdreven zijn of als ze me toch niet helemaal veilig lijken.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten

Tiens,

Ne Limburger die in Gent woont ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Dus overal belachelijke snelheidslimieten, behalve in jouw straat?
                            Nee, bij mij op straat is het ook belachelijk.
                            Maar dan een belachelijk hoge snelheidslimiet.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

idd, idem aan ronde punten.
                              Bij een rotonde is de regel:
                              *Ligt het fietspad op de rotonde dan heeft de fiets voorrang
                              *Is het fietspad van de rontonde gescheiden, dan niet
                              Simpel toch.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Bij een rotonde is de regel:
                                *Ligt het fietspad op de rotonde dan heeft de fiets voorrang
                                *Is het fietspad van de rontonde gescheiden, dan niet
                                Simpel toch.
                                Zie de afbeelding die ik poste een pagina hiervoor

Comment

• niks van, ik kijk altijd naar de plakkaten

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

niks van, ik kijk altijd naar de plakkaten
                                    en op de grond niet? =/

Comment

• nog zo enen en ik maak een tekeningske

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• HZonet even mogen remmen tot stilstand.
                                        die reed gewoon door terwijl hij een wagen aan zijn kant had.
                                        Ik had meerdere wagens aan mijn kant, maar was al lang naast die wagens aan het rijden. Hij beslist om zijn obstakel nog te passeren.

Begin nu nog te twijfelen als ik of hem in fout was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                          HZonet even mogen remmen tot stilstand.
                                          die reed gewoon door terwijl hij een wagen aan zijn kant had.
                                          Ik had meerdere wagens aan mijn kant, maar was al lang naast die wagens aan het rijden. Hij beslist om zijn obstakel nog te passeren.

Begin nu nog te twijfelen als ik of hem in fout was.
                                          ??????????????????
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X