Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik ken de regels niet, en weet niet wat er wel en niet mag.

    Maar zie vaak vrachtwagens waar een "60" op staat en die rijden ook meestal meer.
    Ook op aanhangers van traktoren staat vaak "20" en ook die rijden meestal wel wat sneller.
    Omdat vrachtwagens maar 60 mogen op nationale banen met maar 1 vak per rijrichting, zijn ze verplicht die sticker te hebben. Buitenlanders hebben dan vaak 70-80-90 staan, afhankelijk van de wet in eigen land, maar die sticker heeft dus niks te maken met hun topsnelheid of toegelaten snelheid op de snelweg.
    Ik weet nu ook niet of je die 90 mag kleven of niet, maar ik denk niet dat er daar iemand zou voor verbaliseren, ik heb het toch al regelmatig gezien op campers of grote bestelwagens die ook 120 mogen. Voertuigen die begrensd zijn op bv 100 terwijl ze 120 zouden mogen, hebben ook meestal zo'n sticker.

    Comment


    • Aan 1-BLR-681 (donkerblauwe BMW 5 berline) daarnet op de E17, midden in de spits...

      Probeer volgende keer wel eens de verkeersregels te volgen en niet:
      - Wild tussen de rijvakken te wisselen.
      - Andere bestuurders de pas af te snijden.
      - Rechts in te halen zoals het een lieve lust is.
      - Constant gas te geven en te remmen als je toch toevallig vast zit achter een andere burger.

      Het feit dat je een mokkakleurige huid hebt, is niet in je voordeel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
        Aan 1-BLR-681 (donkerblauwe BMW 5 berline) daarnet op de E17, midden in de spits...

        Probeer volgende keer wel eens de verkeersregels te volgen en niet:
        - Wild tussen de rijvakken te wisselen.
        - Andere bestuurders de pas af te snijden.
        - Rechts in te halen zoals het een lieve lust is.
        - Constant gas te geven en te remmen als je toch toevallig vast zit achter een andere burger.

        Het feit dat je een mokkakleurige huid hebt, is niet in je voordeel.
        zou je dit niet beter op bimmerboard.be posten?

        Comment


        • De DIV in Brussel soms om zot van te worden.

          We verzenden op 01/08 een e-mail met een 7 tal documenten.

          Zegt de lieve mijnheer aan de telefoon nu , faxt anders ne keer alles door
          want kan niks terugvinden

          Zal morgen ne keer terugbellen en hopelijk meer geluk.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
            tis ni de bedoeling van sneller te rijden dan 120 of 130, ma ze kunnen het wel allemaal
            Ja en?

            Je kan ook permanent lichtjes met je linkervoet op je rem duwen terwijl je gewoon rondrijdt, om de reactietijd te verkorten, maar het is dwaas.

            Handrem + 'D' is belachelijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hoe parkeer je dan? In neutraal?
            BMA wel.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Handrem + 'D' is belachelijk.
              En waarom zou dat belachelijk zijn?
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • 't is in elk geval onlogisch.
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  't is in elk geval onlogisch.
                  And again, waarom?
                  Voor een gewone automaat is dat onlogisch en niet echt aan te raden (blijft trekken op de wielen als hij in D staat), voor een gerobotiseerde versnellingsbak zie ik geen probleem.
                  Want eigenlijk blijft die ontkoppelt tot er gas word gegeven.
                  Zoals bij een gewone schakelbak je het koppelingspedaal ingeduwd zou houden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • maar waarom zet je hem dan niet in neutraal?
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • Zoals ik al eerder zei, dat gebeurd als ik langere tijd moet stil staan.
                      Maar voor heel even meestal niet.
                      Als ik langere tijd stil sta en ik zet hem niet zelf in Neutraal (dus fysiek de pook in neutraal zetten) dan doet de "robot" dat zelf heb ik één keer gemerkt.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Hmja, als je echt geen P hebt zou ik 'm ook in D laten staan, maar enkel omdat ik handremmen niet vertrouw .

                        Comment


                        • ik gebruik dat zelf ook amper, misschien daarmee dat ik het onlogisch vind.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

                            BMA wel.





                            Comment


                            • ik gebruik ook geen handrem, maar eigelijk kun je er problemen mee krijgen met de afstelling ervan op de keuring bij de test, zeggen ze

                              zelf nog nooit een knippeke daarvoor gehad

                              Comment


                              • Is ook het verschil tussen gerobotiseerde versnellingsbak en een echte automaat he.
                                Eigenlijk heeft een gerobotiseerde bak meer gemeen met een handgeschakelde versnellingsbak dan met een automaat.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • zet de smart in achteruit bij parkeren


                                  geen ergernis alleen een vaststelling vandaag
                                  mijn bus geraakt al zovéél jaren door de keuring zonder zijpinkers, terwijl ik trekhaak heb

                                  Comment


                                  • Zolang je maar geen rode veren hebt.

                                    Comment


                                    • Soccer mom die op 1 meter van mijn achterbumper rijdt en ondertussen heel de tijd omkijkt naar haar kinderen op de achterbank.

                                      Comment


                                      • Mensen die WAAAAAAYYY too dicht rijden in de regen,
                                        zonder lichten rijden in de rege.

                                        Ook het ritsen + afstand houden lukt blijkbaar niet zo deftig (me included).

                                        Maar dat komt omdat mensen die op het 2de vak gaan staan niet snel gnoeg zijn.
                                        Maar 't is wel goed om afstand te houden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          Zolang je maar geen rode veren hebt.
                                          autch

                                          Comment

                                          Working...
                                          X