Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Komt inderdaad niets van op je bewijs van goed gedrag en zeden. Ik heb onlangs nog een blanco gekregen en anders waren het wel enkele bladzijden geweest. Die flik die een boete geeft voor het niet gebruiken van een richtingaanwijzer? Hebt ge die al eens via google opgezocht. Als ge van dieje ne foto ziet weet ge genoeg. Hij wordt binnen enkele maanden 33 jaar. Ge kunt hem misschien een bloemke sturen (had op 1 minuut zijn adres, gsm nummer, email, maat van onderbroek ... )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWaarom uw pinker vóór de rotonde opzetten ?? Het is sowieso een verplicht te volgen richting omheen (langs rechts) de rotonde, en zich op de rotonde begeven is geen richtingsverandering. OP de rotonde is vóór het afslaan bij de eerste uitrit de pinker opzetten voldoende en wettelijk verplicht. Vermits je dan niet meer naar links moet draaien zal uw pinker wel blijven opstaan.
probeer ook al zo vroeg mogelijk te pinken bij het afrijden van eentje verder, maar niemand doen verwarren natuurlijk.
Dit is natuurlijk ook enkel als je de weg wat kent
Als je nog naar borden moet kijken (meesten hebben nu wel gps) dan kan het wel iets langer duren tegen dat iemand pinkt.
Dat is ook en ergernis, zo op 't allerlaatste moment pinken dat ze gaan afdraaien
Comment
-
Hoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
's Morgens word ik vies bekeken omdat ik aan de werken aan 't viaduct van Vilvoorde op de buitenring de laatste 200m op het linkervak wél nog stapvoets afleg i.t.t. zovele anderen. 's Avonds word ik vies bekeken omdat ik op de binnenring bij het af- en oprittencomplex E40/E19 wél tot het einde rijd i.t.t. zovele anderen.
Wat gaat dat geven als 't vanaf 1 januari 2012 verplicht is ?Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenWat gaat dat geven als 't vanaf 1 januari 2012 verplicht is ?
ik vind het eerlijk gezegd schandalig hoe sommige mensen reageren als anderen willen ritsen zoals het hoort.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Gisteren op de ring van Parijs, Hollandse trucker wou mij met mijn camion afblokken op de oprit, geen idee waarvoor eigenlijk, was net gaan lossen in de binnenstad en moest gewoon de snelweg terug op. Eerst proberen voor me te rijden op de oprit zelf (toen het nog volle lijn was en ik zelfs niet mocht invoegen), ben dan via pechtstrook er rond gegaan, dan probeerde hij het eerste vak dicht te houden. Best dat de mijne wat sneller optrok, heb hem dan maar wat "geholpen" om plaats te maken. Hij begon dan zijn faren en claxon te testen, maar de chauffeur op het tweede vak die dan naast me stond deed z'n raampje open om te roepen dat die kerel al de hele tijd onnozel bezig was. Niet toevallig was het een van hetzelfde bedrijf waarvan er eens een mijn spiegel afreed op een parking en dan gewoon verder reed. Precies alsof ze daar enkel maar tuig aanvaarden.
Wat verder hetzelfde gehad met een auto, maar die kon kiezen tussen stoppen, achterwiel of betonnen paaltje, ik had voorrang, dus hij koos verstandig en stopte. Misschien dat ik hem in andere omstandigheden zou tussenlaten, maar ik was zeer slecht gezind gisteren EN hij claxonneerde op mij nog voor ik de kans er toe had, terwijl ik voorrang heb. Dan kan je blijven staan ja.
Om het af te maken dan gisteren een bompa aan 50 op een 90-weg met een 5 tal auto's achter, dan ik, dan nog een rij auto's. Die rij auto's begon me een voor een inhalen om me dan af te snijden en te remmen want niet gezien dat het niet ik was die traag reed. Na 4x hetzelfde kon de rest mijn rug op en heb ik er gewoon voor gezorgd dat ze niet meer konden inhalen. Waarschijnlijk een hoop geklaag over de vrachtwagenchauffeurs in die auto's, maar ze moeten maar eens leren verder kijken dan vlak voor zich.
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenHoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
's Morgens word ik vies bekeken omdat ik aan de werken aan 't viaduct van Vilvoorde op de buitenring de laatste 200m op het linkervak wél nog stapvoets afleg i.t.t. zovele anderen. 's Avonds word ik vies bekeken omdat ik op de binnenring bij het af- en oprittencomplex E40/E19 wél tot het einde rijd i.t.t. zovele anderen.
Wat gaat dat geven als 't vanaf 1 januari 2012 verplicht is ?Last edited by |) ][ |V| ][; 27/08/2011, 09:53.
Comment
-
ivm de richtingaanwijzer gebruiken geef ik die flik 100% gelijk, ik denk niet dat er iets is in het autorijden dat minder energie kost dan je richtingaanwijzer gebruiken. Als je dat dan nog niet doet noem ik dat een vorm van domme arrogantie.
Van mij mogen ze zich specifiek daar eens beginnen op concentreren ook.
Veel nuttiger dan als vliegen op ne stront op die snelheidsovertredingen te gaan zitten en het zou hun wss nog meer geld opbrengen ook.
Het enige wat een beetje steek is dat ik zelf genoeg politievoertuigen zie die zelf ook geen gebruik van de richtingaaanwijzer maken, mogen ze van mij direct een week zonder loon zetten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
Om het af te maken dan gisteren een bompa aan 50 op een 90-weg met een 5 tal auto's achter, dan ik, dan nog een rij auto's. Die rij auto's begon me een voor een inhalen om me dan af te snijden en te remmen want niet gezien dat het niet ik was die traag reed. Na 4x hetzelfde kon de rest mijn rug op en heb ik er gewoon voor gezorgd dat ze niet meer konden inhalen. Waarschijnlijk een hoop geklaag over de vrachtwagenchauffeurs in die auto's, maar ze moeten maar eens leren verder kijken dan vlak voor zich.
tja...
Comment
-
Dus, eerst staat een hollander zijn voorrang niet af tegenover een vrachtwagen op de oprit, en omdat je daarom slechtgezind bent, geef je je voorrang niet af aan een auto die de oprit op komt.
In het tweede geval heb je gelijk. In het eerste geval niet.
Herinner me nu wel iets vaag komiek over de voorrangsregeling op die ring rond Parijs en opritten...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDus, eerst staat een hollander zijn voorrang niet af tegenover een vrachtwagen op de oprit, en omdat je daarom slechtgezind bent, geef je je voorrang niet af aan een auto die de oprit op komt.
In het tweede geval heb je gelijk. In het eerste geval niet.
Herinner me nu wel iets vaag komiek over de voorrangsregeling op die ring rond Parijs en opritten...
Edit: pardon, dat was ik precies vergeten in het verhaal. Diezelfde camion wou dus nadien voor me inschuiven, wat uiteraard niet lukte.
Tweede lijn verduidelijken: andere situatie. Ik had al een ander voertuig laten ritsen en de heer van de auto in het verhaal had net de file ingehaald via een gearceerd vlak om vooraan in te voegen. Ik ben geen eikel die mensen gaat afblokken als ze zich normaal gedragen.
Dat "slecht gezind zijn" stond compleet los van het verkeer hoor, ik jaag me tegenwoordig zelden op.Last edited by |) ][ |V| ][; 27/08/2011, 15:21.
Comment
-
mijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..
WHAT THE F*CK is er mis met dat eerste vak ? iedereen moest keer les krijgen van zoveel mogelijk rechts sorteren. in NL krijg je hier boetes voor ''onnodig links rijden'' mogen ze in belgië ook eens gaan doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenHoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtenmijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..
WHAT THE F*CK is er mis met dat eerste vak ? iedereen moest keer les krijgen van zoveel mogelijk rechts sorteren. in NL krijg je hier boetes voor ''onnodig links rijden'' mogen ze in belgië ook eens gaan doen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichtenmijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..Audi A5 2.7TDI Multitronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk BerichtenBij nat weer zien ze mij ook niet op het 1ste rijvak ...
Recht MOET je rijden, rij dan zodanig dat je NAAST de sporen kan gaan rijden.
Hier mochten ze voor mij astronomische boetes opzetten. Genre €500 euro.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenHier gaan we weer, spoorvorming...
Recht MOET je rijden, rij dan zodanig dat je NAAST de sporen kan gaan rijden.
Hier mochten ze voor mij astronomische boetes opzetten. Genre €500 euro.
Rij je dan wat trager op het eerste vak dan wordt uw remafstand telkens kleiner van mensen die rechts invoegen maar achter zich niet genoeg remafstand voor de wagen achter hen laten.
en dan zijn er die in de regen denken we gaan 's duwen (bumperkleven) zodat ze wel naar rechts gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichtenremafstand!
Rij je dan wat trager op het eerste vak dan wordt uw remafstand telkens kleiner van mensen die rechts invoegen maar achter zich niet genoeg remafstand voor de wagen achter hen laten.
en dan zijn er die in de regen denken we gaan 's duwen (bumperkleven) zodat ze wel naar rechts gaan.
Ik ken geen enkele snelweg in België waar de spoorvorming zodanig erg is dat je er niet meer rechts kunt rijden bij regen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk ken geen enkele snelweg in België waar de spoorvorming zodanig erg is dat je er niet meer rechts kunt rijden bij regen hoor.
niet elke auto heeft daar evenveel last van
een c220 bvb niet
Comment
Comment