Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
    ze hebben daar ook niets beters te doen zeker
    Ok ik erger mij daar wel aan als iemand niet pinkt, maar op een voorgesorteerd vak
    ne mens kan da nu toch ne keer vergeten, of soms valt da uit als ge teveel uw stuur draait.

Zo weet ik een rotonde waar ik voor de rotonde pinker aansteek,eerste aflag op rotonde.
    En vanaf dat je dan weer teveel terug naar links gedraaid bent dan slaat hij terug af dan zet je hem weer op, en dan moet je nog eens naar links pinken ^^
    Waarom uw pinker vóór de rotonde opzetten ?? Het is sowieso een verplicht te volgen richting omheen (langs rechts) de rotonde, en zich op de rotonde begeven is geen richtingsverandering. OP de rotonde is vóór het afslaan bij de eerste uitrit de pinker opzetten voldoende en wettelijk verplicht. Vermits je dan niet meer naar links moet draaien zal uw pinker wel blijven opstaan.

Comment

• Komt inderdaad niets van op je bewijs van goed gedrag en zeden. Ik heb onlangs nog een blanco gekregen en anders waren het wel enkele bladzijden geweest. Die flik die een boete geeft voor het niet gebruiken van een richtingaanwijzer? Hebt ge die al eens via google opgezocht. Als ge van dieje ne foto ziet weet ge genoeg. Hij wordt binnen enkele maanden 33 jaar. Ge kunt hem misschien een bloemke sturen (had op 1 minuut zijn adres, gsm nummer, email, maat van onderbroek ... )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Waarom uw pinker vóór de rotonde opzetten ?? Het is sowieso een verplicht te volgen richting omheen (langs rechts) de rotonde, en zich op de rotonde begeven is geen richtingsverandering. OP de rotonde is vóór het afslaan bij de eerste uitrit de pinker opzetten voldoende en wettelijk verplicht. Vermits je dan niet meer naar links moet draaien zal uw pinker wel blijven opstaan.
        Enkel en alleen als ik de eerste afslag op een rotonde moet nemen dan pink ik al wat op voorhand
        probeer ook al zo vroeg mogelijk te pinken bij het afrijden van eentje verder, maar niemand doen verwarren natuurlijk.

Dit is natuurlijk ook enkel als je de weg wat kent
        Als je nog naar borden moet kijken (meesten hebben nu wel gps) dan kan het wel iets langer duren tegen dat iemand pinkt.
        Dat is ook en ergernis, zo op 't allerlaatste moment pinken dat ze gaan afdraaien

Comment

• Hoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
          's Morgens word ik vies bekeken omdat ik aan de werken aan 't viaduct van Vilvoorde op de buitenring de laatste 200m op het linkervak wél nog stapvoets afleg i.t.t. zovele anderen. 's Avonds word ik vies bekeken omdat ik op de binnenring bij het af- en oprittencomplex E40/E19 wél tot het einde rijd i.t.t. zovele anderen.

Wat gaat dat geven als 't vanaf 1 januari 2012 verplicht is ?
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            Dan gaan ze het misschien eindelijk leren als er genoeg informatie over gegeven word.

ik vind het eerlijk gezegd schandalig hoe sommige mensen reageren als anderen willen ritsen zoals het hoort.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Gisteren op de ring van Parijs, Hollandse trucker wou mij met mijn camion afblokken op de oprit, geen idee waarvoor eigenlijk, was net gaan lossen in de binnenstad en moest gewoon de snelweg terug op. Eerst proberen voor me te rijden op de oprit zelf (toen het nog volle lijn was en ik zelfs niet mocht invoegen), ben dan via pechtstrook er rond gegaan, dan probeerde hij het eerste vak dicht te houden. Best dat de mijne wat sneller optrok, heb hem dan maar wat "geholpen" om plaats te maken. Hij begon dan zijn faren en claxon te testen, maar de chauffeur op het tweede vak die dan naast me stond deed z'n raampje open om te roepen dat die kerel al de hele tijd onnozel bezig was. Niet toevallig was het een van hetzelfde bedrijf waarvan er eens een mijn spiegel afreed op een parking en dan gewoon verder reed. Precies alsof ze daar enkel maar tuig aanvaarden.

Wat verder hetzelfde gehad met een auto, maar die kon kiezen tussen stoppen, achterwiel of betonnen paaltje, ik had voorrang, dus hij koos verstandig en stopte. Misschien dat ik hem in andere omstandigheden zou tussenlaten, maar ik was zeer slecht gezind gisteren EN hij claxonneerde op mij nog voor ik de kans er toe had, terwijl ik voorrang heb. Dan kan je blijven staan ja.

Om het af te maken dan gisteren een bompa aan 50 op een 90-weg met een 5 tal auto's achter, dan ik, dan nog een rij auto's. Die rij auto's begon me een voor een inhalen om me dan af te snijden en te remmen want niet gezien dat het niet ik was die traag reed. Na 4x hetzelfde kon de rest mijn rug op en heb ik er gewoon voor gezorgd dat ze niet meer konden inhalen. Waarschijnlijk een hoop geklaag over de vrachtwagenchauffeurs in die auto's, maar ze moeten maar eens leren verder kijken dan vlak voor zich.

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              Hoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
              's Morgens word ik vies bekeken omdat ik aan de werken aan 't viaduct van Vilvoorde op de buitenring de laatste 200m op het linkervak wél nog stapvoets afleg i.t.t. zovele anderen. 's Avonds word ik vies bekeken omdat ik op de binnenring bij het af- en oprittencomplex E40/E19 wél tot het einde rijd i.t.t. zovele anderen.

Gewoon blijven doen, er is er altijd wel ene die bang is om te duwen, dus ge geraakt er altijd wel tussen.
              Last edited by |) ][ |V| ][; 27/08/2011, 09:53.

Comment

• ivm de richtingaanwijzer gebruiken geef ik die flik 100% gelijk, ik denk niet dat er iets is in het autorijden dat minder energie kost dan je richtingaanwijzer gebruiken. Als je dat dan nog niet doet noem ik dat een vorm van domme arrogantie.
                Van mij mogen ze zich specifiek daar eens beginnen op concentreren ook.
                Veel nuttiger dan als vliegen op ne stront op die snelheidsovertredingen te gaan zitten en het zou hun wss nog meer geld opbrengen ook.

Het enige wat een beetje steek is dat ik zelf genoeg politievoertuigen zie die zelf ook geen gebruik van de richtingaaanwijzer maken, mogen ze van mij direct een week zonder loon zetten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Om het af te maken dan gisteren een bompa aan 50 op een 90-weg met een 5 tal auto's achter, dan ik, dan nog een rij auto's. Die rij auto's begon me een voor een inhalen om me dan af te snijden en te remmen want niet gezien dat het niet ik was die traag reed. Na 4x hetzelfde kon de rest mijn rug op en heb ik er gewoon voor gezorgd dat ze niet meer konden inhalen. Waarschijnlijk een hoop geklaag over de vrachtwagenchauffeurs in die auto's, maar ze moeten maar eens leren verder kijken dan vlak voor zich.
                  ik ben geen vrachtwagenchauffeur maar ik heb hier een bloedhekel aan. De meeste chauffeurs kijken niet verder dan de vrachtwagen dat er rijdt. Ik denk dat er geen enkele truckers is die 50 gaat rijden waar het 70 is wegens tijdsdruk. T'is altijd de trucker geweest tegenwoordig, terwijl het merendeel uiteindelijk gewoon de schuld is van de autochauffeur.

tja...

Comment

• Dus, eerst staat een hollander zijn voorrang niet af tegenover een vrachtwagen op de oprit, en omdat je daarom slechtgezind bent, geef je je voorrang niet af aan een auto die de oprit op komt.

In het tweede geval heb je gelijk. In het eerste geval niet.

Herinner me nu wel iets vaag komiek over de voorrangsregeling op die ring rond Parijs en opritten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Dus, eerst staat een hollander zijn voorrang niet af tegenover een vrachtwagen op de oprit, en omdat je daarom slechtgezind bent, geef je je voorrang niet af aan een auto die de oprit op komt.

In het tweede geval heb je gelijk. In het eerste geval niet.

Herinner me nu wel iets vaag komiek over de voorrangsregeling op die ring rond Parijs en opritten...
                      Je begrijpt het fout. Diegene die nadien terug wou invoegen voor mij, was diezelfde camion ...
                      Edit: pardon, dat was ik precies vergeten in het verhaal. Diezelfde camion wou dus nadien voor me inschuiven, wat uiteraard niet lukte.

Tweede lijn verduidelijken: andere situatie. Ik had al een ander voertuig laten ritsen en de heer van de auto in het verhaal had net de file ingehaald via een gearceerd vlak om vooraan in te voegen. Ik ben geen eikel die mensen gaat afblokken als ze zich normaal gedragen.

Dat "slecht gezind zijn" stond compleet los van het verkeer hoor, ik jaag me tegenwoordig zelden op.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 27/08/2011, 15:21.

Comment

• mijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..

WHAT THE F*CK is er mis met dat eerste vak ? iedereen moest keer les krijgen van zoveel mogelijk rechts sorteren. in NL krijg je hier boetes voor ''onnodig links rijden'' mogen ze in belgië ook eens gaan doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                          Hoeveel mensen 't principe van ritsen maar kennen, dat stelt me toch zwaar teleur. En voor hen ben ik dan nog de boeman die terechtgewezen dient te worden door me oa. half te blokkeren, uit hun zijraampje een belerende thumbs up te geven, of gewoon het gat (waar ik recht op zou gehad hebben) als een racepiloot nog vlug dicht te rijden. 't Is niet echt een ergernis, ik vind 't gewoon jammer dat 't ritsen, of wat daar moet voor doorgaan, hier altijd op zo'n chaotische manier moet gebeuren.
                          Inderdaad, dit weekend hetzelfde gehad. Ik kwam op het linker vak afgereden en een Berlingo op het rechtse vak schoof naar links om me te belemmeren. Ik kon er nog net tussen en zag in mijn achteruitkijkspiegel de chauffeur molenwiekend vloeken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                            mijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..

WHAT THE F*CK is er mis met dat eerste vak ? iedereen moest keer les krijgen van zoveel mogelijk rechts sorteren. in NL krijg je hier boetes voor ''onnodig links rijden'' mogen ze in belgië ook eens gaan doen...
                            Daar mogen ze van mijn part zware boetes voor geven. Idem voor de mensen die geen pinkers kennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                              mijn grootste ergernis, mensen die denken dat het 1ste rijvak enkel voor truckers is..
                              Bij nat weer zien ze mij ook niet op het 1ste rijvak ...
                              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Als er nu een land is waar ze zowat CONSTANT links rijden is het wel in Holland.

Comment

• maar geen gatplakkers comme chez nous

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                                    Bij nat weer zien ze mij ook niet op het 1ste rijvak ...
                                    Hier gaan we weer, spoorvorming...

Recht MOET je rijden, rij dan zodanig dat je NAAST de sporen kan gaan rijden.

Hier mochten ze voor mij astronomische boetes opzetten. Genre €500 euro.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Hier gaan we weer, spoorvorming...

Recht MOET je rijden, rij dan zodanig dat je NAAST de sporen kan gaan rijden.

Hier mochten ze voor mij astronomische boetes opzetten. Genre €500 euro.
                                      remafstand!

Rij je dan wat trager op het eerste vak dan wordt uw remafstand telkens kleiner van mensen die rechts invoegen maar achter zich niet genoeg remafstand voor de wagen achter hen laten.

en dan zijn er die in de regen denken we gaan 's duwen (bumperkleven) zodat ze wel naar rechts gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                        remafstand!

Rij je dan wat trager op het eerste vak dan wordt uw remafstand telkens kleiner van mensen die rechts invoegen maar achter zich niet genoeg remafstand voor de wagen achter hen laten.

en dan zijn er die in de regen denken we gaan 's duwen (bumperkleven) zodat ze wel naar rechts gaan.
                                        Als je rechts rijdt, dan komen die niet kleven. Probleem opgelost.
                                        Ik ken geen enkele snelweg in België waar de spoorvorming zodanig erg is dat je er niet meer rechts kunt rijden bij regen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                          Ik ken geen enkele snelweg in België waar de spoorvorming zodanig erg is dat je er niet meer rechts kunt rijden bij regen hoor.
                                          hier gaan we weer
                                          niet elke auto heeft daar evenveel last van

een c220 bvb niet

Comment

Working...
                                          X