Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
    De politie van Antwerpen:

Op 8 augustus word ik beboet omdat ik hier achter mijn hoek op een vak voor voor te sorteren, niet pink. 50 euro.
    Gisteren, exact dezelfde plaats, voor mij zone nieuwe Octavia met blauwe bumpers. Zonder te pinken gewoon het kruispunt over. Vlak achter dat kruispunt is het politiestation (Quinten Matsyslei voor de locals) en ze smijt daar -zonder richting aan te geven- alles toe om haar dwars te zetten op een 2vaksbaan om haar met haar kont mooi tot tegen het voetpad te parkeren. En dan heeft dat nog de prententie van vies naar mij te kijken omdat ik -expres- wat te laat heb geremd
    Deze week ook een gezien die op de E17 constant vak wisselde zonder pinkers.

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Van vrijdag : mensen met op hun achterruit de sticker "te voet of met de fiets was u er al geweest!".

Waarom
    1. zijn de mensen met die sticker op hun achterruit zonder uitzondering dik en/of oud?
    2. staan die altijd voor jou in de file?
    Ik snap nog steeds niet waarom men zo'n stickers plakt op een auto, iets promoten dat ge zelf niet doet.

Comment

• Gisterenavond/nacht wat beleefd dat ik niet direct ga vergeten. Ik was met de wagen naar ergens onderweg. Ik had al in de gaten dat er een combi heel de tijd achter mij bleef. Ik stopte aan de bank om geld af te halen. De combi reed gewoon verder.

Ik had mijn lichten laten branden, en toen ik zag dat één van mijn achterlichten niet branden, direct dat lampje verwisseld (aangezien ik een hekel heb aan wagens waarvan er een lampje niet brand). Plots is dien combi daar terug, 2 flikken, één van hen stapt uit:

flik: goeienacht, waar zijn we mee bezig?
      ik: Ik had net gezien dat mijn achterlicht niet meer brand, dus vervang snel dat lampje.
      flik: is dat nu een uur om aan uw auto te sleutelen! Ge veroorzaakt overlast!
      ik: (beetje mijn lach inhouden) Meent u dat nu serieus? Is een werk van een minuut, en maak toch geen lawaai?
      flik: Kom geef uw papieren is.
      ik geef papieren:

flik: uw keuringsbewijs verloopt binnen 2 weken, dat weet ge toch he?!
      ik: Natuurlijk, normaal rij ik volgende week naar de keuring.
      flikgeeft papieren terug aan mij) Ik ga u een boete geven voor "niet-werkende signalisatie".
      ik: Meneer, ik heb hier net het lampje vervangen dus.....
      flik: Ge had maar wat eerder moeten zien! Wij reden daar straks heel de tijd achter u, da balloneken had toen maar moeten branden!
      Ik: Meneer, je moet hier niet zo staan roepen. Ik versta u wel ze. Dat lampje is waarschijnlijk nog maar pas gesprongen.

flik: Oh ja natuurlijk, juiste op het moment dat we achter u rijden, springt u balonneken kapot! En het was ook geen toeval dat meneer geen pinker gebruikte toen hij hier de straat in reed?! Of is da balloneken ook just kapot?!
      iklicht geïrriteerd en verbaast) Meneer dat kan niet, ik gebruik altijd mijn pinker. U moet zich vergist hebben.
      flik: Denkt ge dat ik blind ben ofwa! Ik weet wel wat ik gezien heb ze manneke!

Op dat moment gaat er een raam boven van een huis open, en komt er een vrouw door het raam hangen,
      zij roept op die flik: xxxxxxx (zijn naam zal ik hier niet vermelden, maar blijkbaar een bekend figuur) : Moet gij nu altijd zo hard roepen s'nachts! Ik kan niet slapen zo ze!
      flik: Als ge wilt slapen moet ge in uw bed gaan liggen! Als ik door een raam hang s'nachts, dan kan ik ook ni slapen ze!

Op dat moment begon ik echt te denken dat plots Peter Van Asbroeck zou verschijnen en mij zeggen dat ik in bananasplit zat. Echter kwam Peter niet opdagen .

flik: Allee manneken, we zullen het maar zo laten.
      Hij springt terug de combi in, en weg zijn ze.

Zegt die vrouw nog tegen mij: Op den xxxxxxx moet ge ni letten, dien moet altijd van een mug een olifant maken.
      Ik: kent ge hem dan
      zij: Das zeker, tis mijn ex!
      ik: ja da kan ik geloven dat ge met zo'n vent ni kunt samenleven.
      zij: Moest ge hem nog is tegenkomen, en hij doet weer lastig, begin dan maar over zijn 'spel' dat niet meer marcheert, als ge snapt wa ik bedoel. Dan zwijgt hem wel.
      Ik: Ok merci, da zal ik onthouden. En ik terug mijn auto in en voort gereden.

En nu hoop ik echt van die flik nog is tegen te komen. Kan ik nog is lachen

Comment

• Het rijgedrag van de flikken van Leuven is nie te doen.

Ik rijd langs hen door, zij keren en volgen me.
        Ik bereide me dus al voor om tegen gehouden te worden. (wat ze uiteindelijk niet hebben gedaan)
        Over de 2 km da ze mij gevolgd hebben en waarbij ik me PERFECT aan de regels hield, kwamen ze steeds dichter tegen mijn kont plakken en uiteindelijk was't nie meer te doen.
        We komen Leuven binnen en ik rijd mooi 30km/u 'zoals het hoort'.
        Dan steken ze me voor om vervolgens door te racen tegen 80km/u....

1-BDV-813 op een VW Caddy ofzoiets

Comment

• Al een aantal keer sinds ik mijn rijbewijs heb naar Kortrijk gereden, en steeds me op hetzelfde punt geërgerd, namelijk de wissel van de E40 met de E403 thv Oostkamp ( deze dus: http://g.co/maps/e2as4 ).
          Op zo'n kort stuk moet er vaak praktisch 'gewisseld' worden van rijvak - zij die van Kortrijk richting Oostende rijden, met zij (waaronder ikzelf) die van Gent richting Kortrijk moeten - en met al die vrachtwagens vind ik dat toch niet plezant hoor (misschien ligt dat gewoon nog aan mijn beperkte ervaring, wie weet?)...
          Ik zou graag eens de ingenieur zien die dat getekend heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ilias Bekijk Berichten
            Al een aantal keer sinds ik mijn rijbewijs heb naar Kortrijk gereden, en steeds me op hetzelfde punt geërgerd, namelijk de wissel van de E40 met de E403 thv Oostkamp ( deze dus: http://g.co/maps/e2as4 ).
            Op zo'n kort stuk moet er vaak praktisch 'gewisseld' worden van rijvak - zij die van Kortrijk richting Oostende rijden, met zij (waaronder ikzelf) die van Gent richting Kortrijk moeten - en met al die vrachtwagens vind ik dat toch niet plezant hoor (misschien ligt dat gewoon nog aan mijn beperkte ervaring, wie weet?)...
            Ik zou graag eens de ingenieur zien die dat getekend heeft
            Je hebt inderdaad gelijk dat het een punt 'voor de snelle beslissers is'
            Er zijn daar ook al veel ongevallen gebeurd. Extra opletten dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
              Moest ge hem nog is tegenkomen, en hij doet weer lastig, begin dan maar over zijn 'spel' dat niet meer marcheert, als ge snapt wa ik bedoel. Dan zwijgt hem wel.

Dat verklaart ineens zijn gedrag.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                Gisterenavond/nacht wat beleefd dat ik niet direct ga vergeten. Ik was met de wagen naar ergens onderweg. Ik had al in de gaten dat er een combi heel de tijd achter mij bleef. Ik stopte aan de bank om geld af te halen. De combi reed gewoon verder.

Ik had mijn lichten laten branden, en toen ik zag dat één van mijn achterlichten niet branden, direct dat lampje verwisseld (aangezien ik een hekel heb aan wagens waarvan er een lampje niet brand). Plots is dien combi daar terug, 2 flikken, één van hen stapt uit:

flik: goeienacht, waar zijn we mee bezig?
                ik: Ik had net gezien dat mijn achterlicht niet meer brand, dus vervang snel dat lampje.
                flik: is dat nu een uur om aan uw auto te sleutelen! Ge veroorzaakt overlast!
                ik: (beetje mijn lach inhouden) Meent u dat nu serieus? Is een werk van een minuut, en maak toch geen lawaai?
                flik: Kom geef uw papieren is.
                ik geef papieren:

flik: uw keuringsbewijs verloopt binnen 2 weken, dat weet ge toch he?!
                ik: Natuurlijk, normaal rij ik volgende week naar de keuring.
                flikgeeft papieren terug aan mij) Ik ga u een boete geven voor "niet-werkende signalisatie".
                ik: Meneer, ik heb hier net het lampje vervangen dus.....
                flik: Ge had maar wat eerder moeten zien! Wij reden daar straks heel de tijd achter u, da balloneken had toen maar moeten branden!
                Ik: Meneer, je moet hier niet zo staan roepen. Ik versta u wel ze. Dat lampje is waarschijnlijk nog maar pas gesprongen.

flik: Oh ja natuurlijk, juiste op het moment dat we achter u rijden, springt u balonneken kapot! En het was ook geen toeval dat meneer geen pinker gebruikte toen hij hier de straat in reed?! Of is da balloneken ook just kapot?!
                iklicht geïrriteerd en verbaast) Meneer dat kan niet, ik gebruik altijd mijn pinker. U moet zich vergist hebben.
                flik: Denkt ge dat ik blind ben ofwa! Ik weet wel wat ik gezien heb ze manneke!

Op dat moment gaat er een raam boven van een huis open, en komt er een vrouw door het raam hangen,
                zij roept op die flik: xxxxxxx (zijn naam zal ik hier niet vermelden, maar blijkbaar een bekend figuur) : Moet gij nu altijd zo hard roepen s'nachts! Ik kan niet slapen zo ze!
                flik: Als ge wilt slapen moet ge in uw bed gaan liggen! Als ik door een raam hang s'nachts, dan kan ik ook ni slapen ze!

Op dat moment begon ik echt te denken dat plots Peter Van Asbroeck zou verschijnen en mij zeggen dat ik in bananasplit zat. Echter kwam Peter niet opdagen .

flik: Allee manneken, we zullen het maar zo laten.
                Hij springt terug de combi in, en weg zijn ze.

Zegt die vrouw nog tegen mij: Op den xxxxxxx moet ge ni letten, dien moet altijd van een mug een olifant maken.
                Ik: kent ge hem dan
                zij: Das zeker, tis mijn ex!
                ik: ja da kan ik geloven dat ge met zo'n vent ni kunt samenleven.
                zij: Moest ge hem nog is tegenkomen, en hij doet weer lastig, begin dan maar over zijn 'spel' dat niet meer marcheert, als ge snapt wa ik bedoel. Dan zwijgt hem wel.

echt een senario dadde op d'n tv ziet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Ik snap nog steeds niet waarom men zo'n stickers plakt op een auto, iets promoten dat ge zelf niet doet.
                  De beste stickers zijn toch wel 'ik ben ROB - Rustig Op Baan en geniet van de snelheidslimiet'.

Zo'n type wereldverbeteraar, bij voorkeur mét bril, die zich perfect aan alle regeltjes houdt
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    De beste stickers zijn toch wel 'ik ben ROB - Rustig Op Baan en geniet van de snelheidslimiet'.

Zo'n type wereldverbeteraar, bij voorkeur mét bril, die zich perfect aan alle regeltjes houdt
                    ... behalve de voorrangsregels en de verplichting om rechts te rijden.
                    AutoMinded.be

Comment

• Gisteren een middenvakplakker kwaad gekregen.
                      Mijn actie was niet mooi, maar wel volledig veilig. Het ging als volgt:
                      Volledig lege baan en 2 wagens op het middenvak. Ik blijf rechts rijden en ik rijd de eerste middenvakplakker voorbij aan 120. (Beiden reden dus minder dan 120). Wanneer ik de eerste voorbij gereden ben langs rechts moet de volgende middenvakplakker zijn afrit nemen en komt dus naar rechts. Meer dan ruimte genoeg voor mij om naar links te gaan, dus pinkertje op, naar links en ik rijd verder. De middenvakplakker die ik net langs rechts voorbijgereden was begint direct te flashen en te claxoneren op mij.

Dat is nu feitelijk iets dat ik maar zelden doe, maar ik vond het frappant dat iemand die zelf de regels niet volgt, zich kwaad maakt op mij, hoewel ik mijn fout niet eens had kunnen maken als hij gewoon mooi rechts gereden had.
                      Ook grappig dat ik direct terug rechts ga rijden en dat meneer gewoon op het middenvak zijn weg vervolgt.

Comment

• Daarnet een fietser die in omgekeerde richting op een rondpunt reed. Ik had hem bijna omver gekegeld want ik verwacht niet meteen verkeer van rechts op een rotonde

Stel dat je die meepakt, ben je dan nog in je recht of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                          Daarnet een fietser die in omgekeerde richting op een rondpunt reed. Ik had hem bijna omver gekegeld want ik verwacht niet meteen verkeer van rechts op een rotonde

Stel dat je die meepakt, ben je dan nog in je recht of niet?
                          Normaal gezien ben je in uw recht. Maar dit is Belgie, hier weet je het nooit zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                            ... behalve de voorrangsregels en de verplichting om rechts te rijden.
                            Soms vraag ik me af of die pipo's zelf die zever op hun auto geplakt hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                              Soms vraag ik me af of die pipo's zelf die zever op hun auto geplakt hebben.
                              'k wam gisteravond ook zo iemand tegen op de weg, in het midden van de nacht reed die daar schoon op z'n 2de vak geen kat te besperen, ben gwn op eerste vak gebleven mooi aan 120

'k zat op eerste vak 'k wou constant m'n 120 blijven rijden en vrachtwagen voorbij gaan.
                              Ik mijn pinker op er kwam een auto op het 2de vak maar die reedt wat rapper dan ik
                              na paar keer pinken zag ik dat die opschoof en kon ik op 2de vak mooi voorbij steken en die stak mij ook mooi voorbij 3de vak en zo bleef ik mooi 120 rijden.
                              en hij moest ook niet vertragen
                              (maar hoeveel er dan van vak veranderen zonder pinken )

Iemand die hier bezwaar zou tegen hebben tegen deze actie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                Iemand die hier bezwaar zou tegen hebben tegen deze actie?
                                Nu herinner ik me weer wat de discussie met Bompa was

Zolang je wacht met effectief van rijstrook wisselen tot de persoon die je op de middenste rijstrook wilt gaan inhalen van rijstrook begint te wisselen is er geen probleem. Maar als die inhaler zelf niet kan opschuiven door nog sneller verkeer op het linkervak, moet je inhaler ervan uit kunnen gaan dat jij op de rechter rijstrook niet voor 'm inschiet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Zolang je wacht met effectief van rijstrook wisselen tot de persoon die je op de middenste rijstrook wilt gaan inhalen van rijstrook begint te wisselen is er geen probleem. Maar als die inhaler zelf niet kan opschuiven door nog sneller verkeer op het linkervak, moet je inhaler ervan uit kunnen gaan dat jij op de rechter rijstrook niet voor 'm inschiet.
                                  Vind ik logisch, en klinkt ook logisch.

of is er daar een probleem mee?

Comment

• Ik laat Bompa zijn visie daar zelf op geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Logica zelve!

Helaas heb je vaak van die eikels die denken dat ze door het aansteken van de pinker meteen ook voorrang hebben op al wat er links-achter hun zit

Dan kun je voor die pipo's in de ankers gaan, want stel dat ZIJ anders een beetje zouden moeten inhouden...
                                      Nog het ergste: Meestal hebben ze nog 200 meter de plaats maar schuiven ze al maar op om zeker niet te hoeven inhouden of van hun cc op 110 af te gaan. Heel efkes op u wachten zodat gij OOK gewoon door kon rijden hoeft dan niet uiteraard. Het is niet de eerste die ik zo alsnog rechts inhaal op de E313 omdat hij aan een slakkengang (-120) vrij kort voor men neus moet inkomen niettegenstaande dat hij nog plek zat had achter de vrachtwagen (als ik er nog vlot langs rechts om kan....)

Hollanders hebben die ziekte over het algemeen het ergste. Die kijken niet eens, hendeltje over en afzetten maar. De rest moet maar zien dat ze kunnen wijken of remmen
                                      Last edited by Timmeke-Tim; 12/09/2011, 16:39.
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Maar als IK zie dat de persoon op het midden vak kan uitwijken naar links omdat er geen achterop komend verkeer is, dan zet ik pinker op en ga ik sowieso naar het midden vak om die vrachtwagen in te halen. Want je hebt ook van die eikels die perfect naar links kunnen maar gewoon blijven rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Maar als IK zie dat de persoon op het midden vak kan uitwijken naar links omdat er geen achterop komend verkeer is, dan zet ik pinker op en ga ik sowieso naar het midden vak om die vrachtwagen in te halen. Want je hebt ook van die eikels die perfect naar links kunnen maar gewoon blijven rijden.
                                          Op de E313 is het afgelopen met 2 vakken voor het grootste stuk, maar ik begrijp je punt wel.
                                          Dat is idd een beetje asociaal, net als mensen die aan de oprit niet een beetje plaatst willen laten om in te kunnen voegen etc.

Maar uiteindelijk blijft jou actie wel fout. JIJ wil van rijstrook veranderen en een manoeuvre uitvoeren. Stel dat die middenstrookrijder volhard en er tegen rijdt, dan heb jij wel een probleem...

Ik heb ook zelden dat probleem. Als je genoeg anticipeert in het verkeer dan zorg je ervoor dat je niet vastgereden wordt. Als ik een vrachtwagen zie naderen en verkeer achter me, dan geef ik wat gas bij en haal ik de vrachtwagen mee in op het tempo van de andere rijvakken. Niemand gehinderd, iedereen gelukkig. Zelfde als ik iemand zie rechts rijden en ik zie dat ik die zou gaan "hinderen". Dan hou ik ofwel even in zodat die andere er netjes mee tussen kan, of ik versnel eventjes zodat ik voorbij ben en hij achter mij kan komen zonder hinder. Dat noemen ze hoffelijkheid zeker?

Maar er zijn van die pippo's die vinden dat ze het recht hebben om 100-110 te rijden, eender op welke strook en dan gewoon nog snel voor de andere ingooien om niet te moeten inhouden, ookal moeten daardoor 10 wagens die sneller reden op de rem gaan.
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X