Oorspronkelijk geplaatst door B&V
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk BerichtenGewoon over een woordenwissel die ik vandaag had met een diender van de staat. Reed al een hele tijd voor mij en draait plots een parking op zonder pinken of niets, daarom dat ik hem erover vroeg of dat tegenwoordig ook al een optie op politiewagen is. Begon hij over de tjoeners dit en dat en dat pinkers bij de tjoenerkes alleen nog gebruikt word om er US lights van te maken, alles zwart moet gespoten zijn of gewoon weg gewerkt worden. Dat ze dan ook niet meer kunnen gebruikt worden om te pinken en dus richting aan te duiden -> vandaar associaal gedrag tegenover andere bestuurders. Had ik er mss in de post boven ook moeten bij zetten.
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenMoest je die mensen eerst verwittigen dat je eens plank gas gaat geven zodat ze tegelijk met u kunnen reageren dan zouden er misschien nog meer zijn die U losrijden. De tijd die nodig is om uw bedoeling door te hebben is voldoende om u een serieuze voorsprong te geven, daarna terug naar 120 bewijst niks. Dus volgens mij gewoon wat spielerei dat tot niks dient.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet wordt pas hilarisch als ene zoals u probeert weg te sprinten en geen plaats meer kan vinden om naar rechts te gaan, en ik blijf gaan
Anders ook, vind ik altijd wel leuk :-)
Comment
-
Waar ik het een beetje van krijg,je rijd op de snelweg met een driebaansvak.
Je steekt een wagen voorbij die op het eerste baanvak rijd en terwijl je aan het voorbijsteken bent komt er ene in je gat hangen en blijft daarin hangen tot je voorbij bent ook al moet je soms 2 vrachtwagens inhalen....dan denk ik van...HALLOOOOO...er is nog een 3 de baanvak ook zenne als je vind dat ik te 'traag' rijd naar jou goesting...2008 Mercedes Viano
2012 Citroen DS3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smb Bekijk BerichtenZe hebben dan natuurlijk ook het recht om 100-110 te rijden, ook om in te halen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het zeer vervelend is voor de medeweggebruikers.
10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.19.4. De bestuurder die van richting verandert moet voorrang verlenen aan de bestuurders en aan de voetgangers die de andere delen van dezelfde openbare weg volgen.16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder : 1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
a) dat de weg over een voldoende afstand vrij is om alle gevaar voor ongevallen te vermijden;
b) dat geen achterligger reeds begonnen is in te halen;
c) dat hij zijn plaats rechts opnieuw kan innemen, zonder de andere bestuurders te hinderen;
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
Eveneens hindert het voertuig de andere weggebruikers en heeft het nagelaten om voor de richtingsverandering voorrang te verlenen aan mij als andere weggebruiker die dezelfde delen volgt en al begonnen is met in te halen (aangezien ik links rijdt)
Behoudens bepaalde weersomstandigheden of druk verkeer, zie ik niet in waarom een personenwagen (veel) trager dan 120 zou rijden bij het inhalen op het linkervak...Last edited by Timmeke-Tim; 14/09/2011, 15:53.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenRonde punten zijn de nieuwe mode ipv de verkeerslichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenik lag altij met die manne die in mijne bumper komen hange als ik iemand aan't voorbij steken ben tege 120-130
Ene keer dat ik die auto voorbij ben schuif ik braafkes terug op, om dan te wacht tot em naast mij is. Om vervolgens met ne dikke smile effe los weg te sprinte van die sukkel Daarna terug braafkes 120. Die hun gezicht als ze ni kunne volgen haha hilarisch!
moet zegge, ik rij nog zelde op de snelweg (ik rij ook gwn een pak minder dan voorbije jaren) en mijn stressniveau is enorm gezakt!
Trouwens: Als ge dan wel kunt versnellen, waarom dan ni bij het inhalen, zodat niemand last heeft in de eerste plaats?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenhaha, hoe, hebt gedie flik daar dan op aangesproken of wa? Hoe hebt ge da gedaan? Gwn effe achtervolgd op de parking? " Eeeyyy, mannekes, wacht is, heb een vraagske"
@ Bompa, volgende keer zal ik wat duidelijker zijn.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenAls ge da bij de verkeerde doet kan dat veel centjes en een rijbewijs kosten
Trouwens: Als ge dan wel kunt versnellen, waarom dan ni bij het inhalen, zodat niemand last heeft in de eerste plaats?!
En tege de verkeerde? Hoe bedoelde?
Ibifaho; nice one!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenik versnel enkel als zij mij wille klote hé. Anders is't gwn cruisecontrole en vaste snelheid.
En tege de verkeerde? Hoe bedoelde?
Ibifaho; nice one!
Je mag niet versnellen als je ingehaald wordt, en dat is ook het uitlokken van een snelheidsrace -> sowieso tegen de rechter gaan uitleggen
Heb een collega gehad die het nagenoeg aan zen broek had. Audi kwam in zijn poep hangen. Mijn collega geeft wat gas en gaat verder naar rechts. Audi gaat voorbij en komt voor hem rijden en steekt zijn "politie volgen" aan
Mijn collega kreeg een overtreding voor zijn snelheid. "mijnheer, wij reden gewoon achter u, en plots ging u er als een speer vandoor" was de uitleg.
Aangezien het gemiddelde snelheid was en de boete meeviel heeft hij maar gewoon betaald.
Maar stel dat die ook wat gek was beginnen doen... dan heb je het ferm aan uw sjokkedijzen
Ik heb ook eens in ANtwerpen aan de noorderlaan een stevige bekeuring gekregen, allicht van ne flik opweg naar zijn werk.
Gelukkig voor mij heeft hij zo overdreven dat het op zen minst ongeloofwaardig was. Gewoon een geargumenteerd verweer geschreven en nooit nog wat van gehoord. Chance, als hij het slimmer aangepakt en niet te fors overdreven had, zou ik het warm gekregen hebben...Last edited by Timmeke-Tim; 15/09/2011, 11:06.
Comment
-
Gisterenmorgen een ergernis die zonder twijfel een andere ergernis heeft uitgelokt.
Ik was wat gehaast en rijd de (lege) autostrade op. Geen auto's op het middenvak en in de verte een vrachtwagen op het rechtervak.
Raar genoeg rijdt er een grijze polo of iets dergelijks met 'L' op het linkervak aan een 110km/h.
Ik pink naar links en ga achter hem rijden en wacht ff af, geen reactie, ik ga iets dichter rijden en maak een handgebaar om te vragen of hij wil opschuiven naar het linker of middenvak.
2 gasten vooraan lachen eens en de bestuurder herhaalt al lachend mijn eigen gebaar.
Beetje pech voor die gasten, want ik had last van mijn ochtendhumeur en schiet in Vlaamse colère (achteraf bekeken niet mijn slimste zet, maar het was sterker dan mezelf).
De kerel heeft dan nog de pech dat hij wss maar met max een 1.3 litertje reed (tip: als je mensen wil kloten, zie dan dat je kan weg geraken) en ik steek hem met de mazoutstoof langs rechts voorbij.
Ik zie een jong blond gastje waarvan de inkt op zijn voorlopig rijbewijs wss nog niet eens droog was en een andere gast op de passagierszetel.
Ik nogal boze gebaren aan't maken alla 'goed bezig jongens', maar de gasten vinden het nog steeds leuk.
Uiteindelijk stom geweest en bij het invoegen eens een goede tik op de rem gegeven, niet dat het gevaarlijk werd, maar iig goed genoeg om hem eens te doen verschieten, tsjah, soms denkt ge niet al te diep na, maar bon.
Of hij het door had weet ik niet, maar als ge met een dikke L rijdt moet ge gvd nie gaan doen alsof ge de King zijt en verwacht ik, aangezien ge het net hebt moeten leren, dat ge weet waar ge op de baan moet rijden, zeker als alle vakken vrij zijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn is 'm verschoten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenHier bij ons op de ring in Geel zijn ze toch alle ronde punten die er amper 10 jaar liggen aan het opbreken... voor verkeerslichten!
Ze breken daar niet alleen de ronde punten op, ze breken daar gewoon alles open.
Gisteren tot Geel-Oost doorgereden om de file in Geel-West te vermijden, en weer wegenwerken. En dan 's middags naar Olen gereden, ik heb daar zeker een half uur file gehad van de Stessenstraat tot aan het einde van de Pas.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenZwijg me van Geel.
Ze breken daar niet alleen de ronde punten op, ze breken daar gewoon alles open.
Gisteren tot Geel-Oost doorgereden om de file in Geel-West te vermijden, en weer wegenwerken. En dan 's middags naar Olen gereden, ik heb daar zeker een half uur file gehad van de Stessenstraat tot aan het einde van de Pas.
Leuk hé :-p
Wacht maar tot wanneer ze geel west afsluiten en daar het hele traject tot aan't punt openbreken voor hun nieuwe infrastructuur
Zal nog 2 jaar vloeken worden vrees ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenKerel aan 70 op een snelweg waar camions niet mogen inhalen. 't Was 5u 's morgens, dus niemand die daar om geeft, maar die vent vond het wel nodig om te claxonneren en faren op elke camion.
Waarom zet die kerel hem niet op de pechstrook
da groen pijlke:
http://maps.google.be/maps?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichtengisteren nacht een camion zien stilstaan op invoegstrook, en stond buiten zijn cabine
Waarom zet die kerel hem niet op de pechstrook
da groen pijlke:
http://maps.google.be/maps?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk BerichtenWerken in Brussel, prachtige ervaringen, elke dag. Vandaag : baksteen door achterruit, lederbekleding een " beetje " " geschonden ". Niks gestolen, gewone kick van vernietigen, dader gekend bij het gerecht, ......
Comment
Comment