Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
    Het is gewoonweg de realiteit dat de meeste mensen besparen op hun opleiding. Een eerste auto kost nu eenmaal veel geld, als ik zie welke kosten ik al heb uitgegeven aan mijn auto, het is bijna schandalig (verzekering en dergelijke). Dus dan snap ik wel dat sommige mensen hier op besparen, ook al ben ik een absolute voorstander van 20 uur rijschool.

    Zelf heb ik trouwens 20 uur rijles gevolgd (zelf betaald btw), en een paar dagen voor mijn examen heb ik nog 2 uur extra rijles gevolgd om mijn rijgedrag te 'perfectioneren'. En als ik eerlijk moet zijn, ik merk goed het verschil bij mijn leeftijdsgenoten die hebben leren rijden met hun ouders.
    Maar om dan al wie rijlessen van vader gekregen heeft over dezelfde kam te scheren is er ferm over.
    En ja, u raadt het al. Ik heb leren rijden van m'n vader. En als er één ding is waar ik bijzonder fier ben op hem, dan is het dat.
    En ja, u raadt het nooit. Ik was er in 1x door.
    Al zegt dat allemaal weinig. Maar ik wil wel wat tegengewicht in de schaal.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
      Akkoord, maar veel gebuisen zijn vaak voor geen reden gebuisd.
      kom alsjeblieft zeg ....
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Voorrangsnegatie heeft niks te maken met lintbebouwing, en nog minder met infrastructuur. Het is naast "controleverlies" de grootste killer. En controleverlies kan je ook opvangen door een betere opleiding.

        Controleverlies kan je vooral opvangen door wat trager te rijden.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Maar om dan al wie rijlessen van vader gekregen heeft over dezelfde kam te scheren is er ferm over.
          En ja, u raadt het al. Ik heb leren rijden van m'n vader. En als er één ding is waar ik bijzonder fier ben op hem, dan is het dat.
          En ja, u raadt het nooit. Ik was er in 1x door.
          Al zegt dat allemaal weinig. Maar ik wil wel wat tegengewicht in de schaal.
          Natuurlijk zullen er ook goede chauffeurs bijzitten, dat zeg ik niet. Ik had dan beter 'het merendeel' erbij moeten schrijven, mijn fout

          Comment


          • Beste pendelaars op de E19 richting Brussel,

            De asverschuiving in Kontich is al weken weggewerkt. Gelieve dus ook de 2 uiterst rechtse rijstroken te gebruiken.
            U hoeft dus niet vanaf de Craeybeckxtunnel op de 2 linkse rijstroken te blijven rijden.

            Dank,
            Een mede-pendelaar

            Comment


            • Ik heb 6u rijles gevolgd. Eigenlijk de pure basis, maar nuttig omdat mijn ouders niet zagen zitten om mij van nul af te leren rijden (met rijden bedoel ik op de baan rijden).
              Dan heb ik 2jaar met een L rondgetuft met mijn vader of moeder naast mij. En voor het examen nog eens 2u rijles om de eventuele foutjes eruit te halen.
              Er zijn enkele foutjes verdwenen, en ik heb ook complimenten gekregen om zaken die ik mezelf goed heb aangeleerd (manier van deur opendoen waardoor ik altijd in de spiegel kijk, maar ik weet van niet beter, dus bravo aan mezelf).

              Het rijexamen zelf :
              Het parkeren had ik eerst misingeschat, maar dat heb ik gezegd en ik heb opnieuw geprobeerd. Dan was het perfect. Ik ging eerst tegen de borduur zitten, maar omdat ik het merkte dat ik er ging tegen zitten en dus opnieuw probeerde, was het geen probleem. (achteraf gevraagd, zit je tegen de borduur heb je pech).
              Het keren ging zonder problemen. Behoorlijk simpel en vlot.
              Het rijden verder ging zonder problemen BEHALVE die voorrang van rechts. Paar keer vergeten. Op een bepaald moment kreeg ik voorrang (ik kwam van rechts) en toen viel mijn frank en heb ik er op gelet. Omdat de examinator dit doorhad heeft hij mij een klein lusje extra laten rijden (na een stuk met 90km/h en zelfs naar 120 km/h, dus aan diegene die zeggen dat het enkel in zone 30 is : kom naar brugge van 30 naar 120 ). En daar opnieuw 1x mijn voorrang vergeten. Dit heeft hij gezegd : "het is de bedoeling bij een voorrang van rechts dat je vertraagd dat je kan stoppen als er een auto afkomt".
              Toen dacht ik dat het gedaan was. Na ongeveer een eeuw wachttijd (zo leek het toch) was ik er door omdat ik over het algemeen goed reed, behalve die voorrang van rechts. Maar omdat mijn begeleider (mijn papa) elke keer schrok en zich inhield om niets te zeggen, was voor de examinator duidelijk dat ik hierop gewezen was.

              Ik moet zeggen dat ik die voorrang van rechts nog altijd de meest idiote regel vindt (kies voorrangs banen want doodlopende wegen hebben telt dit ook ), maar ik let er wel extra op. Sinds al die tijd heb ik nog maar 1 keer een foutje begaan er tegen (en dit is ondertussen al van 2007 geleden).

              Wel mis ik een slipcursus in de opleiding. Ik vind dat dit standaard zou moeten zijn in de rijopleiding. België het land waar het nooit regent en waar het eventuele water op de banen nooit voor gevaar zorgt, zou dit wel mogen invoeren.
              Eerlijk is eerlijk : ik wil graag een doen, maar ik weet niet goed waar of hoe (tips ...)

              Eigenlijk geen ergernis, maar een reactie op een ergernis.

              MIjn ergenis : de grote hoeveelheid roest en gaten in mijn auto. (en vooral de prijs om het te herstellen)

              Comment


              • Je weet hopelijk dat het doel van een slipcursus is om niet te slippen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  kom alsjeblieft zeg ....
                  Ik heb leren rijden met iemand van de rijschool (20u) en heb ook twee keer mijn examen moeten afleggen. Mijn eerste vond ik disputabel.

                  De tweede keer wilde tie mij ook buizen,omdat ik over een volle witte lijn had gereden. Dit was idd zo, maar als er een auto geparkeerd staat en je hebt maar een halve meter tussen die lijn en die auto dan moet je wel. Daar heb ik tegengesproken en ook mijn begeleidster vond dit geen excuus om te buizen en eeft ie uiteindelijk zijn papieren nog aangepast.

                  Der zijn er heel veel die idd zeggen dat ze niet veel misdaan hebben tot je hun blad leest. Maar er zijn er ook die voor overdreven regels gebuisd zijn en dat kan je niet ontkennen
                  Rijschool is voor mij een loterij en ge moet sjanse hebben met uw instructeur en ander verkeer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    kom alsjeblieft zeg ....
                    maat van me is in geel gebuisd omdat hij niet economisch reed.
                    hij schakelde op 2000 rpm.

                    Comment


                    • Als je veel rondgereden hebt in Brussel weet je waarom die voorrang van rechts regel bestaat.
                      En tegenwoordig is dat nuttig om niet te moeten wachten op de vele de oetlullen die van links komen en zonder pinker inslaan in de straat waar jij uitkomt. Keer op keer "best dat ik niet gestopt ben en blijven wachten ben om hem dan toch maar zien in te slaan naast jou".
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                        Ik heb leren rijden met iemand van de rijschool (20u) en heb ook twee keer mijn examen moeten afleggen. Mijn eerste vond ik disputabel.

                        De tweede keer wilde tie mij ook buizen,omdat ik over een volle witte lijn had gereden. Dit was idd zo, maar als er een auto geparkeerd staat en je hebt maar een halve meter tussen die lijn en die auto dan moet je wel. Daar heb ik tegengesproken en ook mijn begeleidster vond dit geen excuus om te buizen en eeft ie uiteindelijk zijn papieren nog aangepast.

                        Der zijn er heel veel die idd zeggen dat ze niet veel misdaan hebben tot je hun blad leest. Maar er zijn er ook die voor overdreven regels gebuisd zijn en dat kan je niet ontkennen
                        Rijschool is voor mij een loterij en ge moet sjanse hebben met uw instructeur en ander verkeer.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        maat van me is in geel gebuisd omdat hij niet economisch reed.
                        hij schakelde op 2000 rpm.
                        ik heb zo ook veel verhalen van maten hoor.
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Als je veel rondgereden hebt in Brussel weet je waarom die voorrang van rechts regel bestaat.
                          Ik deed dat in het verleden vaak, en weet nog altijd niet waarom die regel bestaat. Keer op keer liep het vast, net omdat uit alle richtingen verkeer kwam, en dus iedereen voorrang moest geven aan iemand van rechts. Zonder een balorige taxichauffeur die er zich toch voor zette zat het telkens vast.

                          Afijn, na Brussel ben ik er vast van overtuigd dat een all-way stop veel beter is in zo'n situaties. Even veilig, maar het verkeer blijft tenminste in beweging.

                          Comment


                          • Daar heb je anders wel veel grotere straten met kleinere zijstraten, waar je uren kan wachten als je geen voorrang neemt. Dan is dat wél een ware zegen.
                            Een situatie die zéér vaak voorkomt: tientallen auto's in de grotere straat, allemaal na elkaar, en jij staat er dan als enige.
                            Anderzijds is het wel juist dat het een probleem vormt als de densiteit langs alle kanten gelijk is, maar dat heb je met een gewone voorrangsweg ook.
                            Bij voorrang van rechts is het dan aan de meest assertieve chauffeur. Gelukkig.
                            __________________________

                            2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Bij voorrang van rechts is het dan aan de meest assertieve chauffeur. Gelukkig.
                              ik voel mij veilig in mijn auto, verklaard mss

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Je weet hopelijk dat het doel van een slipcursus is om niet te slippen?
                                Jup, juist daarom. Het is niet de bedoeling dat ik leer slippen, maar eerder van een extra controle over de auto te krijgen. Want ik vrees als ik nu slip, dat ik niet echt goed weet wat te doen (behalve dan : koppeling instampen en sturen waar je naartoe wil).
                                Ook een keertje oefenen in een gecontroleerde omgeving kan geen kwaad denk ik, om die zaken te testen. Want de eerste keer zal het ongetwijfeld niet goed aflopen.
                                Ook voor mijn verzekering is het leuk dat ik die doe zakken.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Daar heb je anders wel veel grotere straten met kleinere zijstraten, waar je uren kan wachten als je geen voorrang neemt. Dan is dat wél een ware zegen.
                                Een situatie die zéér vaak voorkomt: tientallen auto's in de grotere straat, allemaal na elkaar, en jij staat er dan als enige.
                                Anderzijds is het wel juist dat het een probleem vormt als de densiteit langs alle kanten gelijk is, maar dat heb je met een gewone voorrangsweg ook.
                                Bij voorrang van rechts is het dan aan de meest assertieve chauffeur. Gelukkig.
                                Vlakbij mijn ouders is er een doodlopende straat met voorrang van rechts. Tof hoor! Zeker als die uitkomt op een ietswat drukkere baan. Er zijn altijd momenten dat je overkan, maar om te moeten stoppen voor pepe die uitkomt gereden. Het is trouwens een T-splitsing en die 5 mensen die in die straat wonen slaan af, de rest moet rechtdoor.
                                Als het voetbal is MOET de politie het voorrang van rechts systeem gaan regelen, juist omdat het verkeer van 2 richtingen komt en de ene richting moet voorrang verlenen. Aangezien het een onafgebroken stroom auto's is, zou de rest daar staan tot het voetbal zou beginnen. Op de T-splitsing van hierboven zou ik je ook graag eens zien uitkomen tijdens het voetbal. Ben je er zeker van dat je een nieuwe auto mag gaan kopen, je bent dan wel in je recht, maar de zoveelste opgefokte voetbalsupporter die je deur kust, zal je wel uitschelden dat je oren de week nadien nog nazinderen.
                                (je kan het ook anders zien : waarom langs daar rijden, want je staat daar in file en je bent zeker dat je verder van het veld moet gaan parkeren, maar dat zegt meer over het soort mensen die dat doen zeker?)

                                Dit is anders ook een leuke. Men neme een T-splisting. Men legt een parking aan waardoor de T eruit gaat zien als een kruispunt, maar de parking is kiezelsteen. Ook staat er een groot plakaat parking. Men legt die parking opnieuw aan, er wordt dus asfalt gegoten op de inrit en 10m verder naar de 1e 2 parkeerstroken. Het plakaat parking blijft staan en de rest van de parking blijft kiezelsteen.
                                Nu denken er een heel deel debielen dat ze plots voorrang hebben, want ze komen van een baan (in hun ogen, want er ligt asfalt). Ze nemen die en ze botsen tegen iemand die volgens hun moest stoppen. Blijft leuk om te zien hoe ze dan alles invullen. Sommige mensen zijn zo debiel om te denken dat ze dus daadwerkelijk voorrang moesten gaan verlenen en dus ook letterlijk invullen dat ze in fout zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik deed dat in het verleden vaak, en weet nog altijd niet waarom die regel bestaat. Keer op keer liep het vast, net omdat uit alle richtingen verkeer kwam, en dus iedereen voorrang moest geven aan iemand van rechts. Zonder een balorige taxichauffeur die er zich toch voor zette zat het telkens vast.

                                  Afijn, na Brussel ben ik er vast van overtuigd dat een all-way stop veel beter is in zo'n situaties. Even veilig, maar het verkeer blijft tenminste in beweging.
                                  Maar op compleet verzadigde Brusselse kruispunten heb je toch ook niks aan zo een all-way stop? Als je in file staat aan te schuiven wordt het wel heel moeilijk om te bepalen wie er eerst stond. En als dat niet duidelijk is geldt in the States dan (volgens dat Wikipedia-artikel) toch weer de voorrang van rechts .
                                  Anyway, ik heb hier enkele weken geleden al mijn onvrede over de voorrang van rechtsregel laten blijken. Ongetwijfeld nuttig om zo een regel te hebben in tijden dat er nog geen verkeersborden of -lichten bestonden, maar nu volgens mij compleet achterhaald. Ik pleit dan ook voor één voorrangsweg op elk kruispunt. Negen keer op tien is het duidelijk wat de drukkere "hoofdweg" is, die moet voorrang krijgen. Die ene keer dat het fifty-fifty is moet maar een muntje opgegooid worden.

                                  Comment


                                  • Als alle richtingen verzadigd zijn in een allway-stop, is het toch simpel? Je wacht tot de 3 mensen die voor je aan het kruispunt waren het kruispunt verlaten hebben. Beurtelings kan een richting dus doorrijden, en zodoende blijft niemand steken of raakt niemand geblokkeerd.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Als alle richtingen verzadigd zijn in een allway-stop, is het toch simpel? Je wacht tot de 3 mensen die voor je aan het kruispunt waren het kruispunt verlaten hebben. Beurtelings kan een richting dus doorrijden, en zodoende blijft niemand steken of raakt niemand geblokkeerd.
                                      Theoretisch wel, ja. Maar zou de gemiddelde Belgische chauffeur zich zo gedisciplineerd gedragen? I think not .

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        Bij voorrang van rechts is het dan aan de meest assertieve chauffeur. Gelukkig.
                                        Klopt niet (altijd).
                                        Alle straten in mijn wijk hebben voorrang van rechts, maar de weg waar ze op uitgeven is een belangrijke en drukke weg, ook binnen de bebouwde kom. Sommige van de kruispunten zijn slecht zichtbaar achter geparkeerde auto's.

                                        En daar rijden met grote regelmaat lijnbussen en deze dingen voorbij aan 50 km/u:



                                        Daarop neem je écht geen voorrang, assertieve chauffeur of niet.

                                        Standpunt vd gemeente: "Neen, wij zetten geen extra borden of wegmarkeringen op de rijweg. We gaan er van uit dat iedereen de wegcode kent."
                                        Wel, ik kan u zeggen: niemand die daar rijdt kent de wegcode, of toch tenminste het voorrang-van-rechts hoofdstuk.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Als alle richtingen verzadigd zijn in een allway-stop, is het toch simpel? Je wacht tot de 3 mensen die voor je aan het kruispunt waren het kruispunt verlaten hebben. Beurtelings kan een richting dus doorrijden, en zodoende blijft niemand steken of raakt niemand geblokkeerd.
                                          Dat klinkt mooi en het gaat volgens mij vlot, maar ik wil dat wel graag eens zien hier in België. Dat het in de states werkt is fijn en leuk voor hen, maar hier? Als mensen nog niet eens stoppen voor een voetganger op het zebrapad of voor hun voorrang van rechts, hoe zou dat systeem dan hier ooit werken?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X