Oorspronkelijk geplaatst door Igor
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
Standpunt vd gemeente: "Neen, wij zetten geen extra borden of wegmarkeringen op de rijweg. We gaan er van uit dat iedereen de wegcode kent."
Wel, ik kan u zeggen: niemand die daar rijdt kent de wegcode, of toch tenminste het voorrang-van-rechts hoofdstuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenDe wegcode kennen ze wel, maar ze toepassen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenNope... De schaapachtige en/of woedende blik in hun ogen vertelt de waarheid: "Watoetienu?"
gisteren 2 madammen liepen over STRAAT terwijl er een voetpad was om op te lopen
Heb die bijna van de weg gekegeld. en die kijken dan zo raar naar u hé!, logisch ook, loop het het voetpad, 't is daar gelegd voor iets hé!!
enfin jach
Comment
-
goh, die extra borden zetten haalt niet zóveel uit. Ik woonde vroeger in een straat met voorrang van rechts. zelfs bij het plaatsen van een bord en schilderen van het bord in t groot op de rijweg werd er met de regelmaat van de klok nog wel eens een auto van de weg gereden. Wat baten kaars en bril...
Comment
-
Die all-way stop zou hier ook werken, al was het maar omdat een assertieve chauffeur direct geblokkeerd zou worden door iemand die de regels volgt. En als er dan eens een assertieve tussenzit die doorrijdt, dan heeft dat niet direct negatieve effecten op alle anderen die het kruispunt op willen. De regel is nl. wel dat je doorrijdt in volgorde van aankomen, maar als beide kruisende wegen 2 rijvakken tellen en je dus kans hebt op 8 auto's die het kruispunt op willen, dan kan het wel eens zijn dat iemand vergeet wanneer z'n beurt was. Zeker als die iemand rechts wil afslaan en daarbij niemand hindert.
Bottom line is dat iedereen uit stilstand het kruispunt oprijdt, en dat zorgt ervoor dat de snelheden erg laag zijn en de schades dus minimaal, als er al tegen iemand wordt gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie all-way stop zou hier ook werken, al was het maar omdat een assertieve chauffeur direct geblokkeerd zou worden door iemand die de regels volgt. En als er dan eens een assertieve tussenzit die doorrijdt, dan heeft dat niet direct negatieve effecten op alle anderen die het kruispunt op willen. De regel is nl. wel dat je doorrijdt in volgorde van aankomen, maar als beide kruisende wegen 2 rijvakken tellen en je dus kans hebt op 8 auto's die het kruispunt op willen, dan kan het wel eens zijn dat iemand vergeet wanneer z'n beurt was. Zeker als die iemand rechts wil afslaan en daarbij niemand hindert.
Bottom line is dat iedereen uit stilstand het kruispunt oprijdt, en dat zorgt ervoor dat de snelheden erg laag zijn en de schades dus minimaal, als er al tegen iemand wordt gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenOp de T-splitsing van hierboven zou ik je ook graag eens zien uitkomen tijdens het voetbal. Ben je er zeker van dat je een nieuwe auto mag gaan kopen, je bent dan wel in je recht, maar de zoveelste opgefokte voetbalsupporter die je deur kust, zal je wel uitschelden dat je oren de week nadien nog nazinderen.
Het laatste verhaal houd ik jullie nog tegoed wegens nog geen uitspraak.
Met dat schelden heb ik veel pret. De agenten komen er dan bij, proberen het zonder pv te regelen, het schelden gaat voort en ondertussen rammel ik letterlijk het stukje wegcode af rond voorrang van rechts.
En dan wordt het stil
Goed, jullie posten heer zeer specifieke situaties, die niet het algemeen van de gevallen vertegenwoordigen.
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenKlopt niet (altijd).
...
Daarop neem je écht geen voorrang, assertieve chauffeur of niet.
....
Wie vertrekt dan denk je?
Ik.
"met de nodige voorzichtigheid"__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenik heb zo ook veel verhalen van maten hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenlAssertieve chauffeurs sloeg op als op een kruispunt met voorrang van rechts iedereen (dus langs de 4 zijden) STIL staat.
Wie vertrekt dan denk je?
Ik.
"met de nodige voorzichtigheid"
Comment
-
2x gebuisd op mijn rijexamen, enkele maanden daarna verplicht 6 uur rijles gevolgd, instructeur was van mening dat ik zonder fouten reed. Ik word gewoon zenuwachtig in situaties zoals zo'n rijexamen waarbij ik bij de eerste twee keren de meest mottige examinatoren ooit had. Derde keer (met de rijschool gedaan), supersympathieke mens, lachte, babbeltje slaan, en zo verder. Dat stelt u veel meer op uw gemak.
Edit: enige voordeel in mijn geval wat betreft die lessen is wat mij betreft het goed kennen van de examenroutes.
Comment
-
ge moet je eens voorstellen dat je als 50 jarige, die al 30 jaar niet meer gewoon is examens af te leggen...een rij-examen opnieuw moet doen
veel mensen zijn zeker van hun stuk op die leeftijd, maar ik wil ze niet onderhouden die staan te bibberen moesten ze het moeten overdoen
cfr op de autokeuring sommigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn vervolgens vertrek ik van rechts en als jij niet stopt dan ben jij in fout
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge moet je eens voorstellen dat je als 50 jarige, die al 30 jaar niet meer gewoon is examens af te leggen...een rij-examen opnieuw moet doen
veel mensen zijn zeker van hun stuk op die leeftijd, maar ik wil ze niet onderhouden die staan te bibberen moesten ze het moeten overdoen
cfr op de autokeuring sommigen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenge moet je eens voorstellen dat je als 50 jarige, die al 30 jaar niet meer gewoon is examens af te leggen...een rij-examen opnieuw moet doen
veel mensen zijn zeker van hun stuk op die leeftijd, maar ik wil ze niet onderhouden die staan te bibberen moesten ze het moeten overdoen
cfr op de autokeuring sommigen
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenlaat me nu in dit soort zaken toevallig heel veel ervaring hebben.
Het laatste verhaal houd ik jullie nog tegoed wegens nog geen uitspraak.
Met dat schelden heb ik veel pret. De agenten komen er dan bij, proberen het zonder pv te regelen, het schelden gaat voort en ondertussen rammel ik letterlijk het stukje wegcode af rond voorrang van rechts.
En dan wordt het stil
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenGoed, jullie posten heer zeer specifieke situaties, die niet het algemeen van de gevallen vertegenwoordigen.
Telkens als je stilstaat om bijvoorbeeld een voetganger over te laten en wil vertrekken, knal je bijna tegen een of andere pipo die denkt dat jij geen voorrang meer hebt.
Of ze geven je voorrang terwijl je volledig stil staat.
Of je moet voorrang geven aan die doodlopende woonwijkstraten waar alle dagen tussen 7u45-8u15 en 15u30-17u volk rijdt. Ertussen rijdt pépé of de facteur. Maar jij moet wel overal vertragen en opnieuw aanzetten.
Ofwel zijn het van die voorrang van rechtsen, waarbij je moet stilstaan op het kruispunt om te kunnen zien of er iemand uitkomt (Zandstraat in Sint-Andries iemand? en ik ken er nog een 2tal, alleen zal ik wel moeten kijken hoe de straten noemen ) zeker nu ze die handige spiegels meer en meer wegnemen wegens niet verkeersveilig.
Zo specifiek zijn ze niet (akkoord mijn voetbalgeval wel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk nodig je uit. Je wordt aan de kant gezet, want file en eerst verder verkeer regelen, dan het accidentje met blikschade. Anders rellen, nog meer miserie, ... Finaal heb je gelijk, maar wat win je ermee? Zal die pipo er op letten? Neen, hij heeft zijn match gemist, dus begaat nog meer fouten.
Ja tuurlijk. Maar ook over het algeen zie je enorm veel fouten. Wat er niet op geholpen heeft is dat ze de wetgeving aangepast hebben (duidelijker gemaakt) en dat velen nu helemaal niet meer weten wat ze moeten doen.
Telkens als je stilstaat om bijvoorbeeld een voetganger over te laten en wil vertrekken, knal je bijna tegen een of andere pipo die denkt dat jij geen voorrang meer hebt.
Of ze geven je voorrang terwijl je volledig stil staat.
Vroeger had je altijd kans dat de tegenpartij zei dat je gestopt was. En dan mocht je beginnen getuigen zoeken. Nu is dat geen enkel probleem meer.
Daarnet 2x naar 't centrum gereden en terug, en 2x voorrang afgedwongen op een verschillende plaats, zelfs 3x, er zat een fietser tussen. Die kijken nog dwazer dan de automobilisten. Sorry, ik ga niet de paljas uithangen en daar staan gapen. Ik dwing hem af, met de nodige voorzichtigheid.
En nog veel straffer: ik heb 4x, VIER MAAL een kruispunt met voorrang van rechts genaderd, waar de auto's voor mij domweg doorreden, en ik bleef staan. Tot de andere vertrekt. DAN heb ik wél tijd, want als ik toch doorrijd, en die pipo vertrekt ook, heb ik het aan mijne rekker en dat risico neem ik NIET.
Vlot rijden is niet snel rijden. Vlot rijden is niet treuzelen, niet twijfelen, maar duidelijk zijn voor de medeweggebruikers.
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenOfwel zijn het van die voorrang van rechtsen, waarbij je moet stilstaan op het kruispunt om te kunnen zien of er iemand uitkomt (Zandstraat in Sint-Andries iemand? en ik ken er nog een 2tal, alleen zal ik wel moeten kijken hoe de straten noemen ) zeker nu ze die handige spiegels meer en meer wegnemen wegens niet verkeersveilig.
En je geeft nu toch zelf aan dat de nieuwe regeling beter is? Vroeger had je daar voorrang maar eigenlijk niet want je kon niet anders dan stoppen. Dat lokte pas gevaarlijke situaties uit bij mensen die per sé niet wilden stoppen om hun voorrang te behouden.
Nu maakt het niet uit, je hebt voorrang als het veilig genoeg is om op te draaien.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenJep, maar voor sommigen kan het geen slechte zaak zijn. Ze zijn zo zeker van zichzelf want ze doen dit of dat al meer dan 30jaar zo. Wel doen ze het al meer dan 30 jaar fout, maar daar zijn ze zich niet van bewust. Het verkeer is veranderd, maar sommigen hun rijstijl niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenMaar om dan al wie rijlessen van vader gekregen heeft over dezelfde kam te scheren is er ferm over.
En ja, u raadt het al. Ik heb leren rijden van m'n vader. En als er één ding is waar ik bijzonder fier ben op hem, dan is het dat.
En ja, u raadt het nooit. Ik was er in 1x door.
Al zegt dat allemaal weinig. Maar ik wil wel wat tegengewicht in de schaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenTheoretisch wel, ja. Maar zou de gemiddelde Belgische chauffeur zich zo gedisciplineerd gedragen? I think not .
Enkele dagen geleden zo nog eens een pipo in een nieuwe S-max terhoogte van Brugge achterna gereden nadat ie het niet nodig achtte om zich sociaal op de autoweg te gedragen en last had van bovenstaande symptonen. Denk wel dat ie het begrepen had want begon plotseling zeer gedisciplineerd op het uiterste rechtse rijvak te rijden aan een constante.
Dit stond dan in schril contrast met een chauffeur die ik de ruimte gaf zodat hij ongehinderd een vrachtwagen kon inhalen na het gebruik van zijn richtingaanwijzers. Hij bedankte me met een handgebaar. Altijd prettig rijden zo.
Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenYups, daar staat en valt alles mee. Discipline, discipline, discipline. We hebben het niet.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk BerichtenNog een beetje tegengewicht. Wij zijn met 3 thuis, alledrie leren rijden met mijn vader en alledrie van de eerste keer door
Comment
Comment