Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 10 uur met rijschool en dan 6 tot 9 maand met de ouders.
    niet van de eerste keer erdoor.
    ik weet echt ni wa er is misgelopen
    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• 20u gdaan ma examen gewoon met men ouders. Van de 1ste keer erdoor blanco zonder opmerkingen. Ma of ik een betere bestuurder ben hierdoor absoluut niet.

Comment

• Mijn vriendin (nu mijn vrouw) heeft eerst rijschool gevolgd + examen: gebuisd. Daarna heb ik haar verder leren rijden en is ze geslaagd met onderscheiding.
        Rijschool is nuttig, maar niet voldoende.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Dat stoppen heeft ervoor gezorgd dat het nu nog veel plezanter is.
          Vroeger had je altijd kans dat de tegenpartij zei dat je gestopt was. En dan mocht je beginnen getuigen zoeken. Nu is dat geen enkel probleem meer.

Daarnet 2x naar 't centrum gereden en terug, en 2x voorrang afgedwongen op een verschillende plaats, zelfs 3x, er zat een fietser tussen. Die kijken nog dwazer dan de automobilisten. Sorry, ik ga niet de paljas uithangen en daar staan gapen. Ik dwing hem af, met de nodige voorzichtigheid.
          En nog veel straffer: ik heb 4x, VIER MAAL een kruispunt met voorrang van rechts genaderd, waar de auto's voor mij domweg doorreden, en ik bleef staan. Tot de andere vertrekt. DAN heb ik wél tijd, want als ik toch doorrijd, en die pipo vertrekt ook, heb ik het aan mijne rekker en dat risico neem ik NIET.
          Vlot rijden is niet snel rijden. Vlot rijden is niet treuzelen, niet twijfelen, maar duidelijk zijn voor de medeweggebruikers.

ja hoor, vanuit de Zuidveldstraat, Pastoriestraat, Korte Molenstraat, allemaal al gereden.
          En je geeft nu toch zelf aan dat de nieuwe regeling beter is? Vroeger had je daar voorrang maar eigenlijk niet want je kon niet anders dan stoppen. Dat lokte pas gevaarlijke situaties uit bij mensen die per sé niet wilden stoppen om hun voorrang te behouden.
          Nu maakt het niet uit, je hebt voorrang als het veilig genoeg is om op te draaien.
          Tuurlijk is de nieuwe regeling beter. Wie het oude systeem ooit uitgevonden heeft is ook een ezel geweest en reed duidelijk nooit met de auto.

Het gaat over het punt Zandstraat en de Jan Britostraat. Om daar te zien of er een auto uitkomt MOET je stilstaan OP het het kruispunt. Er is simpelweg GEEN overzicht en geen spiegel. (het huis staat nogal raar ten opzichte van de heraangelegde zandstraat, fout : heraanleggers)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          als 45 plus 2 accidenten na een propere staat van dienst en je ligt buiten bij de verzekeringen
          Wat? Dat is toch een beetje cru nee?

Comment

• moet er wel bijvertellen dat 1 accident intoxicatie in het spel was, geen dronkenschap...tss 0.5 en 0.8 promille...geen eerdere veroordeling

dus hou het sober

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              moet er wel bijvertellen dat 1 accident intoxicatie in het spel was, geen dronkenschap...tss 0.5 en 0.8 promille...geen eerdere veroordeling

dus hou het sober
              mja dat is al iets anders. Ik was zo eerder aan het denken in de trant van 2x stomweg een geparkeerde auto raken en zo eerlijk zijn om de papieren in te vullen.

Comment

Dat stoppen heeft ervoor gezorgd dat het nu nog veel plezanter is.
                Vroeger had je altijd kans dat de tegenpartij zei dat je gestopt was. En dan mocht je beginnen getuigen zoeken. Nu is dat geen enkel probleem meer.

Daarnet 2x naar 't centrum gereden en terug, en 2x voorrang afgedwongen op een verschillende plaats, zelfs 3x, er zat een fietser tussen. Die kijken nog dwazer dan de automobilisten. Sorry, ik ga niet de paljas uithangen en daar staan gapen. Ik dwing hem af, met de nodige voorzichtigheid.
                En nog veel straffer: ik heb 4x, VIER MAAL een kruispunt met voorrang van rechts genaderd, waar de auto's voor mij domweg doorreden, en ik bleef staan. Tot de andere vertrekt. DAN heb ik wél tijd, want als ik toch doorrijd, en die pipo vertrekt ook, heb ik het aan mijne rekker en dat risico neem ik NIET.
                Vlot rijden is niet snel rijden. Vlot rijden is niet treuzelen, niet twijfelen, maar duidelijk zijn voor de medeweggebruikers.
                Volledig mee eens!
                Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                Mijn vriendin (nu mijn vrouw) heeft eerst rijschool gevolgd + examen: gebuisd. Daarna heb ik haar verder leren rijden en is ze geslaagd met onderscheiding.
                Rijschool is nuttig, maar niet voldoende.
                geslaagd met onderscheiding?? that's the first!
                Grootvader heeft mij lere rijden! En proud of it; ex amateur-racepiloot als begeleider heeft zen voordelen Alleen spijtig dat hij een paar jaar geleden zen "touch" ervoor niet echt meer heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten

geslaagd met onderscheiding?? that's the first!

Zonder opmerkingen van de examinator, dus. "U heeft dat prima gedaan."
                  Maar ik vond dat ze wel had mogen "pinken" bij het inhalen van fietsers, maar bon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten

Maar ik vond dat ze wel had mogen "pinken" bij het inhalen van fietsers, maar bon.
                    mogen? Ik dacht altijd dat dit verplicht was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten

haha ja dan heb ik ook een onderscheiding

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      mogen? Ik dacht altijd dat dit verplicht was.
                      heb ik toen aan men instructeur gevraagd, "mag maar moet niet. Al is't beter van het wel te doen "

Comment

• Elke zijdelingse verplaatsing moet je aangeven met je richtingsaanwijzer...

Comment

• Op autosnelwegen is de snelheid beperkt tot 120 km/u.

Comment

• creativiteit van de panikerende vlaming = priceless.
                            Ik sta aan lichten op een viervaksbaan, tweede vak. Voor mij een PT Cruiser, naast mij een Audi A4.
                            We vertrekken bij groen, alleen sukkelt die PT Cruiser enorm traag, terwijl die A4 mooi doorrijdt. Ikke nie beleefd en kom wat dichterbij, en wanneer ik ook maar kan bij het opzijgaan van de PT Cruiser, geef ik gas om hem snel voorbij te zijn, we rijden idd niet zo heel ver van elkaar. Die mens knippert 5x met zijn lichten als ik weer ingevoegd ben. Ik vertraag dus, ben benieuwd wat het probleem is. We rijden 40 per uur en iedereen volgt mooi. Ik kan dus niet stoppen en uitstappen. Aan de volgende lichten hebbes: staat naast mij, maar blijft met z'n neus aan m'n achterdeur
                            Ik rijd dus een beeeeetje achteruit
                            Doe m'n ruit open rechts en kijk naar hem en maak een gebaar van "wat is er".
                            Hij wijst naar z'n eigen motorkap....
                            Ik doe alsof ik het niet begrijp.
                            Zo drie keer na mekaar en ineens doet hij z'n ruit open en zegt heel braaf "uw lichten branden"

broekschijter, en ik ben nu niet echt de persoon die er imposant uitziet.

Ik antwoord "de jouwe hebben zelfs 5x gebrand na elkaar. En, wat is uw probleem nu?"
                            Kerel zei "euh ... nee niks hoor" en deed z'n ruit toe en bleef dwaas voor zich kijken.

Ik moest wel luisteren he, voor 't zelfde geld zei die dat m'n auto in brand staat ofzo!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik steek regelmatig per ongeluk mijn grootlichten aan in de e21
                              Vandaag was er toch iemand die mij dit duidelijk maakte
                              'k reedt zo wrs alweer een paar kilometer
                              'k snap niet hoe ik het doe, maar plots staan die gewoon aan.
                              mss tijdens het pinken ofzo.

Comment

• is je lampje kapot in je klokkenpartij?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

is je lampje kapot in je klokkenpartij?
                                  eerlijk gezegd nog niet op gelet, zou wel goed kunnen

Comment

• en je bent met twee voeten tegelijk in m'n val getrapt: je kijkt niet genoeg naar je dashboard!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Had gisterenochtend ook zo een tist. Was aan 100 per uur vrachtwagens aan het inhalen en een boekje aan het lezen. Hij is de vrachtwagens voorbij maar blijft links rijden. Ik ga er met de motor rechts even langsrijden en doe teken van "wtf zijde gij bezig" en rij door. Vervolgens is er erg veel sleet op zijn grootlichthendel gekomen. Dus ik laat me terug afzakken en kom even later links naast 'm hangen. Deed ook teken alsof mijn lichten brandden

Comment

• Daarnet ook weer een dildo op wielen tegengekomen...

Ik rij een middenvakplakker (rechtervak volledig vrij) rustig op cruise control voorbij. Moet die pipo toch wel versnellen naar mijn snelheid terwijl ik er naast rij. Ipv efkes te wachten tot ik voorbij ben...

Een kilometerke verder moest hij toch afhaken omdat er een andere auto een vrachtwagen aan het voorbij steken was... begint hij nog met zijn lichten te flikkeren...

Dumb ass...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                          (behalve dan : koppeling instampen en sturen waar je naartoe wil).
                                          Dat is met een RWD, met een FWD mag men de koppeling niet instampen en moet men zelfs gas bijgeven om het differentieel te laten werken en zo de wagen door de FWD uit de slip te laten trekken. (Dat is de theorie maar in de praktijk moet men 'ballen' hebben om bij een slip nog extra gas te geven).

Comment

Working...
                                          X