Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik moest wel luisteren he, voor 't zelfde geld zei die dat m'n auto in brand staat ofzo!
zoals de dame met de mobilhome waarvan de zijklep nog openstond en die vrolijk in de bochten ging. het heeft me enig toeteren en pharen gekost om haar duidelijk te maken dat er iets loos was. Ze dacht eerst dat ik voorbij wou en geen geduld had ofzo, ge moet dus niet vragen hoe vies die zag toen ik eindelijk de kans zag om naast haar te komen en dat uit te leggen. Eens ik begon te vertellen, was ze heel wat vriendelijker
Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als heel haar huisraad naar buiten was gevlogen in de volgende bocht.
Dat is met een RWD, met een FWD mag men de koppeling niet instampen en moet men zelfs gas bijgeven om het differentieel te laten werken en zo de wagen door de FWD uit de slip te laten trekken. (Dat is de theorie maar in de praktijk moet men 'ballen' hebben om bij een slip nog extra gas te geven).
ik heb dan ook een RWD ;-)
Maar Will, los daarvan, bedankt voor de tip, want die wist ik niet en die zal ongetwijfeld ooit wel eens van pas komen (ik hoop nooit, maarja niemand is perfect zeker?)
Gisteren zag ik eentje tegen max 50/u vanop de pechstrook de snelweg weer oprijden. Ik zag 't al aankomen en kon nog tijd naar het linkervak, maar ik zag een andere bestuurder uitwijken naar de pechstrook. En kon in mijn spiegel ook nog 2 vrachtwagens zien die niet heel veel tijd kregen om zich naar het linkerrijvak te begeven...
Wat je een ergernis kan noemen..
Hier in Kortrijk zijn er werken aan de kinepolis. Nu hebben ze ook het kruispunt van de doorniksesteenweg één richting gemaakt. Het verkeer komt maar van één kant en toch stopt iedereen voor het rood en rijdt er eigenlijk niemand op
Wat je een ergernis kan noemen..
Hier in Kortrijk zijn er werken aan de kinepolis. Nu hebben ze ook het kruispunt van de doorniksesteenweg één richting gemaakt. Het verkeer komt maar van één kant en toch stopt iedereen voor het rood en rijdt er eigenlijk niemand op
maar het is nog altijd een T ?
ze zijn toch wel al lang bezig hé :s
ah i know a secret route ^^
gewoon lang achter de parking rijden van kiné
Hoe lomp kan je eigenlijk pinken dan vraag ik me af? Ik heb ooit één keer per ongeluk geflashed terwijl ik wou pinken. Zei de eigenaar direct ernaa tegen mij : oppassen met pinken, want het mechanisme is wat kapot, je flashed rap.
Mensen die op een fietspad parkeren, mogen van mij hun auto beschadigd gaan ophalen in het depot. Een clown die zowel het fietspad als het voetpad geblokeerd had.
Eikel, ik hoop dat ze morgen de mannen van de waterleiding, de aansluiting tussen je oprit en het straat komen opengraven terwijl je daar op staat. En dan vergeten dat ze daar een sleuf gegraven hebben de eerst komende 3 jaar.
als ik zoiets tegenkom als fietser, durf ik al eens die zijn zijspiegel dicht te klappen. (ik zou t graag in de verkeerde richting plooien, maar dat durf ik dan weer niet)
Die mens knippert 5x met zijn lichten als ik weer ingevoegd ben. Ik vertraag dus, ben benieuwd wat het probleem is. We rijden 40 per uur en iedereen volgt mooi. Ik kan dus niet stoppen en uitstappen. Aan de volgende lichten hebbes: staat naast mij, maar blijft met z'n neus aan m'n achterdeur
Ik rijd dus een beeeeetje achteruit
Doe m'n ruit open rechts en kijk naar hem en maak een gebaar van "wat is er".
Hij wijst naar z'n eigen motorkap....
Ik doe alsof ik het niet begrijp.
Zo drie keer na mekaar en ineens doet hij z'n ruit open en zegt heel braaf "uw lichten branden"
broekschijter, en ik ben nu niet echt de persoon die er imposant uitziet.
Ik antwoord "de jouwe hebben zelfs 5x gebrand na elkaar. En, wat is uw probleem nu?"
Kerel zei "euh ... nee niks hoor" en deed z'n ruit toe en bleef dwaas voor zich kijken.
Ik moest wel luisteren he, voor 't zelfde geld zei die dat m'n auto in brand staat ofzo!
hoe moest em u anders duidelijk maken da uw lichten branden?? (ni iedereen weet da de lichten van (de meeste) Volvo's altijd opstaan...
Had gisterenochtend ook zo een tist. Was aan 100 per uur vrachtwagens aan het inhalen en een boekje aan het lezen. Hij is de vrachtwagens voorbij maar blijft links rijden. Ik ga er met de motor rechts even langsrijden en doe teken van "wtf zijde gij bezig" en rij door. Vervolgens is er erg veel sleet op zijn grootlichthendel gekomen. Dus ik laat me terug afzakken en kom even later links naast 'm hangen. Deed ook teken alsof mijn lichten brandden
hehehe, nice Heb zo is ooit een foto getrokken van een sukkel in een Audi A4 die al rijdend de krant aan het lezen was (in de nog steeds en vrij vlotte file). Heel bewust de flash gebruikt. Zijn krant was héél snel weg
Vandaag geergerd aan een sukkel met een vrachtwagen. Kalf komt de grote markt (voetgangers/fietsers-zone behalve tijdens bepaalde uren). Ik ben op de fiets, en voor zover ik weet telt daar ook nog steeds voorrang van rechts. Ik had voorrang! Eikel rijdt me op een haar na omver, dus hij kreeg een welgemeende middelvinger en rij gwn door. Denkt hij blijkbaar dat hij heel stoer is door uit te stappen en teken te doen. Heb hem toegeroepen dat *******censuur***** en dat de verkeersregels ook voor ongewassen ***** tellen
Vorig weekend reed ik mee als wegkapitein bij een groep fietsers. Er waren twee groepen fietsers. De andere groep, ongeveer 60 fietsers en 4 wegkapiteins, kreeg het aan de stok met een vrachtwagenchauffeur die het niet kon hebben dat een wegkapitein beperkte bevoegdheden heeft, en dreigde met stoppen en uitstappen. 64 man vs 1 vrachtwagenchauffeur. Sommige mensen denken niet na .
Daarom ook de begeleiding door wegkapiteins... Ik zie daarin ook nogal wat amateurs, maar alleszins in de groep waar ik mee rijdt gaan we er prat op om altijd in orde te zijn, en de wegcode te volgen. Zo zetten we bij elke spooroverweg en rood licht een wegkapitein uit die niet het kruisende verkeer moet tegenhouden, maar de eigen groep wielertoeristen als het licht op rood schiet.
Bovenstaand was een geval van een trucker die niet kon hebben dat ie werd opgehouden door een groep wielertoeristen aan 30 km/u, dan ging inhalen en dan natuurlijk geconfronteerd werd met een tegenligger en lastig was dat wij wegkapiteins onze groep wielertoeristen niet splitsten om hem tussen te laten.
hoe moest em u anders duidelijk maken da uw lichten branden?? (ni iedereen weet da de lichten van (de meeste) Volvo's altijd opstaan...
je snapt het niet, hij wou mij gewoon teken doen dat ik het wat kalmer moest aandoen.
Vanuit z'n coconnetje is dat gemakkelijk. Maar owee als je eens als mens ertegen probeert te praten, dan is 't al heel wat minder. Hoe laf.
Daarom ook de begeleiding door wegkapiteins... Ik zie daarin ook nogal wat amateurs, maar alleszins in de groep waar ik mee rijdt gaan we er prat op om altijd in orde te zijn, en de wegcode te volgen. Zo zetten we bij elke spooroverweg en rood licht een wegkapitein uit die niet het kruisende verkeer moet tegenhouden, maar de eigen groep wielertoeristen als het licht op rood schiet.
Bovenstaand was een geval van een trucker die niet kon hebben dat ie werd opgehouden door een groep wielertoeristen aan 30 km/u, dan ging inhalen en dan natuurlijk geconfronteerd werd met een tegenligger en lastig was dat wij wegkapiteins onze groep wielertoeristen niet splitsten om hem tussen te laten.
informerend vraagje:als ge met 64fietsers zijt, moet ge er dan ni voor zorgen da ge het verkeer ni hindert? en vanaf meer dan 30 (of was't nu 50?) moest ge toch zo'n volgwagen hebben?
Daarom ook de begeleiding door wegkapiteins... Ik zie daarin ook nogal wat amateurs, maar alleszins in de groep waar ik mee rijdt gaan we er prat op om altijd in orde te zijn, en de wegcode te volgen. Zo zetten we bij elke spooroverweg en rood licht een wegkapitein uit die niet het kruisende verkeer moet tegenhouden, maar de eigen groep wielertoeristen als het licht op rood schiet.
Bovenstaand was een geval van een trucker die niet kon hebben dat ie werd opgehouden door een groep wielertoeristen aan 30 km/u, dan ging inhalen en dan natuurlijk geconfronteerd werd met een tegenligger en lastig was dat wij wegkapiteins onze groep wielertoeristen niet splitsten om hem tussen te laten.
Zijn ergernis is niet onlogisch, hij is traag en lang waardoor hij er niet voorbij kan, terwijl die fietsers eigenlijk nergens moeten zijn, maar wel alles doen opstroppen.
Die groepen moeten dringend eens routes uitstippelen waarbij ze het gewone verkeer niet ambeteren, in regel of niet.
Oh, we hebben stevig aan de route gewerkt om de meeste hoofdwegen te vermijden hoor. Het merendeel van de route ging over lokale wegen, en de rest over secundaire wegen. Maar een keertje een hoofdweg kruisen of een kilometer of 2-3 volgen is onvermijdelijk.
Bovendien was dit niet een fietstochtje op maandagochtend in de ochtendspits, maar op zaterdagnamiddag. Goed, op zaterdagnamiddag werken nog mensen, maar er zijn er ook genoeg die file veroorzaken om naar het Wijnegem shopping center te gaan.
En over hinderen... Goh, bij onze groep reed op dat stuk in de route een tractor aan 30 km/u. Als wij als wegkapitein niet de bevoegdheid hebben om zo een 16-jarige tractorbestuurder uit zijn tractor te sleuren, zal dat ook niet opgaan voor een vrachtwagenchauffeur.
En natuurlijk reed er bij beide groepen een volgwagen met aangepaste signalisatie achter mee, maar dat houdt sommigen niet tegen om toch te proberen een inhaalmanoever uit te voeren hoewel ze duidelijk niet de ruimte hebben om terug in te voegen.
informerend vraagje:als ge met 64fietsers zijt, moet ge er dan ni voor zorgen da ge het verkeer ni hindert? en vanaf meer dan 30 (of was't nu 50?) moest ge toch zo'n volgwagen hebben?
Meer nog, de wetgever verplicht ons om het verkeer te hinderen:
Het probleem natuurlijk is dat in zo een rit enkel fiere wegkapiteins deze wetgeving kennen. Noch de fietsers in groep, noch de automobilisten die trachten de groep te breken weten wat de rechten en plichten in deze zijn...
Comment