Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Wat moet ik dan doen, stoppen zoals bij een gewoon kruispunt en invoegen? Dan had ik nog meer gefrustreerde chauffeurs op m'n dak gehad. Dat ding trekt niet op naar 100 in 3 seconden hoor, en ik zat al aan het einde van de invoegstrook.

Jup
    niice^^

Idd korte invoegstroken kunnen soms wel irritant zijn. zeker als je in de aanlopende bocht geen zicht hebt op wat er afkomt.
    nuja ik heb er nog nooit niet ECHT een probleem mee gehad, ik rij VLOT

Comment

• ik weet nou niet of dat het geval was, maar als de invoegstrook stopt loopt ze meestal over in de pechstrook, als je niet op snelheid bent...wat eigenlijk al vrij raar is want 20-tonners moeten er ook kunnen invoegen

aan het vliegveldje van hoevenen is er ook een erg korte strook, daar mag geen +3.5 ton rijden, gebruik ik met de 100d gewoon de pechstrook

vandaag op de n49 weer een onwetende dame op de pechtrook stil, en ipv snelheid te maken op de pechstrook...neenee, vanaf 0 hup de autostrade op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik weet nou niet of dat het geval was, maar als de invoegstrook stopt loopt ze meestal over in de pechstrook, als je niet op snelheid bent...wat eigenlijk al vrij raar is want 20-tonners moeten er ook kunnen invoegen

aan het vliegveldje van hoevenen is er ook een erg korte strook, daar mag geen +3.5 ton rijden, gebruik ik met de 100d gewoon de pechstrook

vandaag op de n49 weer een onwetende dame op de pechtrook stil, en ipv snelheid te maken op de pechstrook...neenee, vanaf 0 hup de autostrade op
        zo'n mensen zijn levensmoe!

Zo zat ik naast iemand, en die legt haar water flesje gewoon aan haar voeten terwijl ze aan het rijden is.
        Ik verschoot mij dood.
        'k neem da fleske weg en 'k zeg, wat denkte dat er gebeurt als ge remt met da flesje.

en dan wast zo van ahja ahja juist nie aan gepeist :/
        Last edited by ; 26/09/2011, 01:33.

Comment

• @Ian, je kan toch ook rustig optrekken tot de bus je voorbij is en vlak erachter invoegen? (ik ken de situatie niet, dus ik denk maar dat er vlak na de bus niets aankwam)

de N49 bestond gisterenavond enkel uit een linkerrijvak, waarbij iedereen dan nog te dicht op elkaar reed. Met als gevolg dat al er eentje remde, de hele rij in de remmen moest. En toch bleef iedereen kontkleven.
          Ik heb intussen dankbaar gebruik gemaakt van het vrije rechterrijvak. (Zou dat gereserveerd geweest zijn voor iemand?)
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Tja voorbijsteken moet je tegenwoordig langs rechts, zo is het nu eenmaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Wat moet ik dan doen, stoppen zoals bij een gewoon kruispunt en invoegen?
              Dat is wat cassatie zegt.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Dan had ik nog meer gefrustreerde chauffeurs op m'n dak gehad.
              Enkel als je vervolgens niet voldoende voorrang geeft aan voorranghebbend verkeer.

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Dat ding trekt niet op naar 100 in 3 seconden hoor, en ik zat al aan het einde van de invoegstrook.
              Beter anticiperen. Als je het niet haalt van een bus, moet je je busje er niet voor gooien. Net vorige week was er nog een geval van een bus die hard moest remmen voor een voorrangnegator waarbij enkele mensen gewond raakten. De enige manier om in zo een geval de juiste verantwoordelijke te berechten is door 'm aan te rijden, dus de enige reden voor die buschauffeur om recht te geschieden is om met zijn hele bus in jouw busje te rijden.

Is geen hip idee, dus beter anticiperen zodat zo een dingen niet moeten gebeuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                (Zou dat gereserveerd geweest zijn voor iemand?)
                stuk n49 van de stad tot halverwege afrit melsele is rechterrijvak niet meer te doen voor mensen met een lege vrachtwagen of remork

ze wachten met het aanpakken tot er wat beslist met oosterweel, denk ik...maar de situatie wordt hoe langer hoe gevaarlijker daar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  stuk n49 van de stad tot halverwege afrit melsele is rechterrijvak niet meer te doen voor mensen met een lege vrachtwagen of remork

ze wachten met het aanpakken tot er wat beslist met oosterweel, denk ik...maar de situatie wordt hoe langer hoe gevaarlijker daar
                  Juist! Gevolg: iedereen rijdt daar dus links en gaat enkel even naar rechts als er een snellere wagen langs wil.
                  Dit weekend, op een rustig moment, dacht ik: "Ik zal eens rechts rijden met mijn comfortabel afgeveerde Volvo."
                  Niet te doen. Mijn vulling trildegen er bijna uit. Dus, terug naar links.

En ja, ik ken de wegcode:

Oorspronkelijk geplaatst door Wegcode
                  9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen.
                  Maar ik trek het me niet aan.

Comment

• excuus, ik had het over de andere richting. In de richting van de kust is t idd erg. Ik ben eergisteren via de e40 omgereden omdat we schrik hadden dat mijn vrouw bevallen zou zijn (ze is hoogzwanger) tegen dat we over die strook heen waren. In t terugkomen zou dat niet zo erg geweest zijn
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Ik snap niet dat iemand die herhaaldelijk in de fout gaat op de voorrang van rechts - regel zijn rijbewijs krijgt...
                      Ik weet het ook niet, maar ik moet zeggen dat ik er nu wel extreem op let! Hoe zou dat toch komen

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Meer nog, de wetgever verplicht ons om het verkeer te hinderen:

Het probleem natuurlijk is dat in zo een rit enkel fiere wegkapiteins deze wetgeving kennen. Noch de fietsers in groep, noch de automobilisten die trachten de groep te breken weten wat de rechten en plichten in deze zijn...
                      Dat tweede is toch voor wielerwedstrijden? niet voor wielercolonnes? Zodus luisteren naar jou moest hij doen, maar breken mag wel.

Los daarvan is het al behoorlijk idioot om een grote groep voorbij te steken zonder dat je duidelijk overzicht hebt. Ik wacht meestal op een teken van die begeleider.

Vanaf 15 fietsers, moet er dan 1 wegkapitein bijzijn? Want ik versta het niet volledig denk ik zo. Anders zal het wel pijnlijk worden voor al die coureurekes die dikwils in groepen van 20 of meer scheuren.

Onder de 15 zijn ze dus verplicht om het fietspad te volgen. Ook leuk om te weten als een groepje van 10 wielrennerkes keertje roept dat ze in groep zijn en dat ze dus niet moeten.

Comment

• Ik wil graag zien hoe je wettelijk je vrachtwagen in een groep voorrangsgerechtigde fietsers kan wringen

Vanaf 15 fietsers is het volgen van het fietspad niet meer verplicht, en mogen er 2 wegkapiteins meerijden. Pas vanaf 50 fietsers is het gebruik van minimum 2 wegkapiteins verplicht. Eén wegkapitein is niet genoeg, in beide gevallen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ik wil graag zien hoe je wettelijk je vrachtwagen in een groep voorrangsgerechtigde fietsers kan wringen

Maar je mag de colonne wettelijk breken. Maar dan negeert hij ook de wegkapiteins, dus hij is zo-ie-zo in fout. Los van het bovenstaande.
                          Bij voorrang van rechts denk ik, dat je hem niet veel kan maken.

Mij hebben ze altijd gezegd dat je die colonne moet zien als 1 groot voertuig. (cm-cursus : dagtochten voorbereiden, dus wel wandelen). Zo zie ik ook van die grote groepen fietsers, voetgangers, ...

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Vanaf 15 fietsers is het volgen van het fietspad niet meer verplicht, en mogen er 2 wegkapiteins meerijden. Pas vanaf 50 fietsers is het gebruik van minimum 2 wegkapiteins verplicht. Eén wegkapitein is niet genoeg, in beide gevallen!
                          Neen dus, vanaf 50 verplicht. Ok bedankt. Weer wat bijgeleerd (waar een "ergernissen" topic toch niet al goed voor is, om bijvoorbeeld bij te leren over verkeersregels )

Comment

• stond in mijn weg, had pas door dat hij wat vooruit moest rijden nadat ik foto getrokken had XD
                            Wa door het gras gereden en ik er rond.

wie heeft hier al allemaal voor iemand parallel moeten parkeren? (ik bedoel met iemand anders zijn auto xD , en je kan het al raden het was een vrouw )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                              Maar je mag de colonne wettelijk breken. Maar dan negeert hij ook de wegkapiteins, dus hij is zo-ie-zo in fout. Los van het bovenstaande.
                              Bij voorrang van rechts denk ik, dat je hem niet veel kan maken.
                              En bij voorrang van rechts zetten we een wegkapitein uit die met het bord C3 het voorranghebbend verkeer doet stoppen.

Als een vrachtwagen een groep fietsers wil inhalen, kan ie enkel invoegen in de ruimte die fietsers laten die groot genoeg is voor de veiligheidsafstand van de fietsers + veiligheidsafstand van de vrachtwagenbestuurder + vrachtwagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                En bij voorrang van rechts zetten we een wegkapitein uit die met het bord C3 het voorranghebbend verkeer doet stoppen.

Als een vrachtwagen een groep fietsers wil inhalen, kan ie enkel invoegen in de ruimte die fietsers laten die groot genoeg is voor de veiligheidsafstand van de fietsers + veiligheidsafstand van de vrachtwagenbestuurder + vrachtwagen.
                                Jup, opvolgen wegkapitein

en bij dat laatste : logisch verstand? maar bij veel mensen werkt dit niet (zie ook erboven post van gerrit)

Comment

• Precies alsof hem daar zo gezet heeft met de handrem
                                  weer zo'n idioot die op het laatste moment pas beseft dat 'm verkeerd rijdt.
                                  Waarom rijdt die niet gewoon wat achteruit.
                                  Hij stond er al tijdje zo voor ik aankwam dus hij had tijd en plaats.

Comment

• Ze zijn hier net de wegmarkeringen komen hertrekken in onze straat. Alle wagens hangen onder de witte spuitnevel.
                                    Ik heb toch even de politie laten langskomenom PV op te stellen. Blijkt dus dat dat niet kan omdat het onopzettelijk is ... ... onopzettelijk als op je 5 cm van de wagens met verf staat te spuiten ?
                                    Ze hebben een opmerking gemaakt en gaan die doorgeven aan het stad Oudenaarde. Ik ben benieuwd !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Ze zijn hier net de wegmarkeringen komen hertrekken in onze straat. Alle wagens hangen onder de witte spuitnevel.
                                      Ik heb toch even de politie laten langskomenom PV op te stellen. Blijkt dus dat dat niet kan omdat het onopzettelijk is ... ... onopzettelijk als op je 5 cm van de wagens met verf staat te spuiten ?
                                      Ze hebben een opmerking gemaakt en gaan die doorgeven aan het stad Oudenaarde. Ik ben benieuwd !
                                      Overal een reclame papierke tussen de ruiten steken
                                      met 5% korting ofzo
                                      moeilijk om dat er af te krijgen zeker?

Comment

• Agenten zeggen zo vaak dat ze geen PV kunnen opstellen, en enkel een melding kunnen maken.

Bullshit. Een PV is een verslag van wat een agent ziet. Jij hebt schade, dus jij kan probleemloos klacht indienen, en dan moet de agent een PV opstellen met wat hij ziet en hoort.

Door enkel een melding te maken wordt jij niet vergoed (want je hebt geen klacht ingediend) en moeten zij niks doen (want een melding komt niet bij het parket, een PV wel).

Kan je je inbeelden dat bij een ongeval met gekwetsten een agent zegt "ik maak geen PV op want de tegenpartij heeft onopzettelijk tegen je gezeten"?

edith ziet nu dat jij persoonlijk misschien geen schade hebt. Dan nog geldt het bovenstaande. Iemand zal duidelijk wél schade hebben nav de spuitwerken...

Comment

• Ik heb persoonlijk wel schade. 2 auto's van de IT zaak, waarvan 1 mijn GTI.

Nu denk ik wel dat ik dat zelf kan oplossen, maar daar kruipt ook mijn tijd en materiaal in. Iemand anders zou daarvoor moeten betalen natuurlijk !

Dus best die mensen nog eens opbellen om PV te laten opstellen ?

Comment

Working...
                                          X