Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja. Ik heb jaren geleden ze nog eens gebeld, en die kwamen met stevige tegenzin... Als ze nog niet willen komen, dan stel je maar dat je met veel tegenzin ook twee klachten bij een naburige politiezone wil indienen: eentje voor de schade, en een tweede voor het niet akteren van de originele klacht.

Wees wel voorbereid: die mannen gaan écht niet met veel zin afkomen. Maar zonder PV verdwijnt dat in hun meldingensysteem, terwijl je kan eisen dat je van het PV een afschrift krijgt, en een PV moet altijd naar het parket. Een PV dat bij het parket aankomt waar in staat "wij hebben geen kloten gedaan", daar maken ze bij de politie geen vrienden bij het parket...

Afijn, de logica is dat het parket de politie controlleert, en de rechter het parket en de politie. Maar als het niet tot een PV komt, dan is parket en mogelijks rechter nooit betrokken partij.

Voor een "ik heb een sleutel gevonden" laat ik nog een meldingske maken, maar voor feiten met schade is een melding onvoldoende.

Zeker omdat je zelf schade hebt, kan je nog stevig van je kloten maken.

Comment

• Net telefoon gekregen van politie Oudenaarde. Die hebben reeds contact gehad met de firma die het uitgevoerd heeft en hen een fax gestuurd met hun vaststellingen. De firma heeft gevraagd rechtstreeks contact met hen op te nemen ivm een regeling. Politie Oudenaarde FTW !

Comment

• Ben benieuwd of de andere onfortuinlijke automobilisten ook geïnformeerd worden.

En wat als de firma plots de schade betwist?

Ah ja, daar dienen dan PV's voor

Magut, sjans dat het er goed uit ziet.

Comment

• heb daarnet eens proberen mijn beste maat opbellen; hij werkt ook voor zo een spuitbedrijf en wou eens weten hoe ze dat daar oplossen. Maar hij pakt niet op.

Nu tot zover ik weet doen ze daar niet moeilijk over als er geen parkeerverbod staat. Ze weten dat het kan gebeuren (meestal doordat ze met teveel druk spuiten)

Indien er een parkeerverbod zou gezet zijn dan trekken ze zich daar inderdaad niks van aan en heb je ook geen verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
            Indien er een parkeerverbod zou gezet zijn dan trekken ze zich daar inderdaad niks van aan en heb je ook geen verhaal.
            Oh jawel. Het is niet omdat iemand een inbreuk pleegt op de wegcode dat enige aangebrachte beschadigingen plots bon ton zijn. Een beetje zoals met je fiets op een geparkeerde auto inrijden die op het fietspad geparkeerd staat.

Comment

• net telefoon gekregen en ze hebben daar dus een verzekering voor. maw de kosten zullen vergoed worden en met jullie expertise zal dat wel opgelost geraken. Als het niet duur wordt en wat reclame mee maken zal je er nog wel over de vloer krijgen want dat is dagelijkse kost bij die bedrijven
              Last edited by ; 27/09/2011, 09:55.

Comment

• Thx, dat is toch een geruststelling

Comment

• politie je vriend. ja men kl....
                  Gisteren op men werk kom ik deze tegen op de laad en los-zone van ons gebouw. Beetje later komen er 2 mensen (leken niet echt van de politie te zijn) en kreeg gelijk te horen "ja da is ons cammionette en die blijft daar nog efkes staan ze"...
                  excuseer, en wat als er hier straks een vrachtwagen voor ons moet komen lossen?
                  "ahja, wij zijn ook aan't lade en aan't lossen"
                  "ja, kan zijn, maar dat is in een andere gebouw, dus dan moet ge daar gaan staan met ulle cammionette"
                  "neenee, we zijn aan't lade en't losse, die blijft nog effe staan"

Ok, ik zet mij achter de cammionette en begin foto's te nemen en plaat op te schrijve.

Komt de passagier naar mij
                  "wa is jong, probleme of zo?"
                  "ja zeker, gelle rijdt met een bus van de flikke, dus veronderstel ik da ge flik zijt of bij de flikke werkt. Dus hebt ge een voorbeeld functie. Parkeren op een plaats waar ge ni moogt staan EN dan nog is in de weg staat op privé-terrein, da vind ik nu ni echt het goeie voorbeeld geven. Ma geen probleem, ik zal het wel melden"

Madam is ingestapt en ze zijn naar de juiste parking gereden... Straks toch is naar het politiebureau bellen. peize da ze alles mogen of zo? Waren volgens mij ni eens flikke, laat staan da ze op interventie waren!

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• lijkt mij een busje van de technische dienst van de politie ofzo?
                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                      lijkt mij een busje van de technische dienst van de politie ofzo?
                      hebbe die ook een zwaailicht? was in elk geval van de demervalei. En zou best kunnen da ze van de technische dienst waren hoor

Comment

• Technische dienst die het busje pakt van de polies. Niet zo ongewoon. Mijn motorfietsdealer is ook soms onderweg op een politiemotor, maar dat maakt hem niet polies.

Meer nog, ik rij soms met politiewagens, maar dat geeft mij geen politionele bevoegdheden

Comment

• kan wel ma ze peisde in elk geval da zij het wel hadde en ze hadde waarsch ook verwacht da ik hen als politie ging aanzien. (ni dus, en dan nog)

Comment

• Past wel een beke op met zomaar die foto het internet op te zwieren
                            Je weet nooit
                            BLurr dan de nr.plaat tenminste en die code van waar ze zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Oh jawel. Het is niet omdat iemand een inbreuk pleegt op de wegcode dat enige aangebrachte beschadigingen plots bon ton zijn. Een beetje zoals met je fiets op een geparkeerde auto inrijden die op het fietspad geparkeerd staat.
                              Raar dat ze niet weggesleept werden ALS de plakaten er op een redelijke termijn stonden dat je er niet mocht staan. Ik heb al gezien dat ze de plakaten zetten met een datum van gisteren erop en dan de politie bellen dat er een op hun plek staat.

In Antwerpen eens gezien dat ze een paar straten leegsleepten omdat de niet konden beginnen met werken. Die mensen gaan ook gelachen hebben. Die aannemer ook : zijn voltallig werkvolk stond daar met hun vingers te draaien.
                              Ik heb ook gelachen, (uitgelachen) want die plakaten stonden daar meer dan 1 week op voorhand.

Comment

• Ik ben zo eens uitgekomen op een sleepactie waarbij ik plots opmerkte dat de datum van het parkeerverbod in de toekomst was. De heren waren dus illegaal aan het slepen, en de aanwezige politieagenten moesten ff scramblen om dat recht te zetten . Factuur gaat in dat geval naar de polies, ipv de geparkeerde. Of zou toch horen te gaan...

Comment

• (hout vasthouden) Twas weer lang geleden dat ik nog eens cadeaukes kreeg van de blauwe vrienden, vandaag 2 op ene dag aangekomen;

In Heist op den berg geparkeerd en vergeten dat ze daar onlangs blauwe klotezone van gemaakt hebben: 25€ voor het niet plaatsen schijf op een parking waar ik al +10 jaar parkeer

Dan met de wagen van't werk opweg naar huis van Baarle Hertog in Turnhout nog 85 gereden op een stukske waar ge 70 moogt Die weg springt een keer of 10 tussen 70 en 90.
                                  Ook 50€..

Chance dat ze mij bij deze 75€ afhandig maken, anders had ik zeker weer kindjes doodgereden! Verkeersveiligheid men hol! Verdoken belastingen ten top!

Maar ja, ik reed dan toch 85 voor men geld, de collega naast mij heeft dat ooit mogen betalen voor 71 ofwel 1 per uur te snel (na correctie)
                                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                  www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                    (hout vasthouden) Twas weer lang geleden dat ik nog eens cadeaukes kreeg van de blauwe vrienden, vandaag 2 op ene dag aangekomen;

In Heist op den berg geparkeerd en vergeten dat ze daar onlangs blauwe klotezone van gemaakt hebben: 25€ voor het niet plaatsen schijf op een parking waar ik al +10 jaar parkeer

Dan met de wagen van't werk opweg naar huis van Baarle Hertog in Turnhout nog 85 gereden op een stukske waar ge 70 moogt Die weg springt een keer of 10 tussen 70 en 90.
                                    Ook 50€..

Chance dat ze mij bij deze 75€ afhandig maken, anders had ik zeker weer kindjes doodgereden! Verkeersveiligheid men hol! Verdoken belastingen ten top!

Maar ja, ik reed dan toch 85 voor men geld, de collega naast mij heeft dat ooit mogen betalen voor 71 ofwel 1 per uur te snel (na correctie)
                                    WHUUT minimum 50€?
                                    dus mijn test aan snelheidscamera's van 3 of 5 per uur rapper kunnen wel eens duur uitvallen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                      WHUUT minimum 50€?
                                      dus mijn test aan snelheidscamera's van 3 of 5 per uur rapper kunnen wel eens duur uitvallen?
                                      Minimumbedrag voor snelheidsboete is inderdaad €50. Al is het 1km/h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                                        Minimumbedrag voor snelheidsboete is inderdaad €50. Al is het 1km/h.
                                        Maar dat is dan wel 1 km/h te snel nà correctie. En houd er ook nog even rekening mee dat een kilometerteller ook meer aangeeft dan je werkelijk rijdt.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net straatraceke gezien op de Leuvensesteenweg in Kortenberg thv D'Ieteren....andere auto's voorbij vlammen op de busstrook....

Comment

Working...
                                          X