Op de Antwerpse ring richting Nederland.
Op een bepaald moment (denk ter hoogte van oprit Berchem) heb je daar vijf rijstroken.
Iedereen wil links rijden, maar van zodra de bordjes E34/E313 verschijnen beginnen ze zich direct overal tussen te wringen en helemaal naar rechts op te schuiven.
Wat ze dan niet lezen is het regeltje eronder: 3000m.
Mensen die van zodra ze hun afrit zien, gewoon alles er aan doen om hun afrit zo snel mogelijk te halen (want je zou hem wel eens kunnen missen), maar niet door hebben dat ze daar nog 3000m voor hebben.
Gevolg, iedereen kan op de rem gaan om die persoon er tussen te laten, gevolg: file. Eens ter hoogte van afrit Borgerhout (zelfs iets vroeger al) lost de file zich dan automatisch op, want dan is iedereen wel op het rechtervak beland.
Rijd gewoon even door en wanneer er plaats is, schuif je geleidelijk aan op naar rechts. Wring er niet onmiddellijk tussen om op een afstand van 5meter en bijna stilstand van het uiterste linkse naar het uiterste rechtse vak te schuiven en zo onnodige file te creëren.
Op een bepaald moment (denk ter hoogte van oprit Berchem) heb je daar vijf rijstroken.
Iedereen wil links rijden, maar van zodra de bordjes E34/E313 verschijnen beginnen ze zich direct overal tussen te wringen en helemaal naar rechts op te schuiven.
Wat ze dan niet lezen is het regeltje eronder: 3000m.
Mensen die van zodra ze hun afrit zien, gewoon alles er aan doen om hun afrit zo snel mogelijk te halen (want je zou hem wel eens kunnen missen), maar niet door hebben dat ze daar nog 3000m voor hebben.
Gevolg, iedereen kan op de rem gaan om die persoon er tussen te laten, gevolg: file. Eens ter hoogte van afrit Borgerhout (zelfs iets vroeger al) lost de file zich dan automatisch op, want dan is iedereen wel op het rechtervak beland.
Rijd gewoon even door en wanneer er plaats is, schuif je geleidelijk aan op naar rechts. Wring er niet onmiddellijk tussen om op een afstand van 5meter en bijna stilstand van het uiterste linkse naar het uiterste rechtse vak te schuiven en zo onnodige file te creëren.
Comment