Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op de Antwerpse ring richting Nederland.
    Op een bepaald moment (denk ter hoogte van oprit Berchem) heb je daar vijf rijstroken.
    Iedereen wil links rijden, maar van zodra de bordjes E34/E313 verschijnen beginnen ze zich direct overal tussen te wringen en helemaal naar rechts op te schuiven.
    Wat ze dan niet lezen is het regeltje eronder: 3000m.

Mensen die van zodra ze hun afrit zien, gewoon alles er aan doen om hun afrit zo snel mogelijk te halen (want je zou hem wel eens kunnen missen), maar niet door hebben dat ze daar nog 3000m voor hebben.
    Gevolg, iedereen kan op de rem gaan om die persoon er tussen te laten, gevolg: file. Eens ter hoogte van afrit Borgerhout (zelfs iets vroeger al) lost de file zich dan automatisch op, want dan is iedereen wel op het rechtervak beland.

Rijd gewoon even door en wanneer er plaats is, schuif je geleidelijk aan op naar rechts. Wring er niet onmiddellijk tussen om op een afstand van 5meter en bijna stilstand van het uiterste linkse naar het uiterste rechtse vak te schuiven en zo onnodige file te creëren.

Comment

• Ligt het aan mij of is rechts rijden op de N49 richting A'pen not done?

Gisterenochtend sluit ik me aan de eindeloze rij linksrijders aan omdat er voor me, op het rechtse vak, vrachtverkeer reed. Eens het vrachtverkeer voorbij voeg ik uit naar het rechtse vak en vervolg m'n weg. Aangezien er vlak voor me niemand reed versnel ik, je mag tenslotte toch 120 op de autostrade?

Ik rijd 1 Golf V voorbij, aan laat ons zeggen 110km/h ( links reden ze in een colonne vanaf Stekene tot A'pen 90km/h ) en voeg iets later terug in naar links omdat er toch nog mensen zijn die de verkeersregels kennen ( lees; gewoon rechts rijden waar mogelijk ).

Ondanks dat er meer dan voldoende ruimte was besloot de man / vrouw in de Golf V om me te verblijden met een lichtspel van jewelste. Ik vertraag en voeg weer uit naar rechts om de bewuste Golf voorbij te laten rijden. Op een bepaald moment rijd ik 70(!) op het rechtse vak ( zonder verkeer te hinderen, er reed niemand direct achter me ) zie ik die golf in m'n achterspiegel nog trager rijden en uitvoegen naar rechts 2 auto's achter mij...

Over wie er hier in de fout is gegaan, ik omdat ik rechts voorbij stak, of hij / zij omdat ze links bleef rijden terwijl er genoeg plaats was om op het rechtse vak te rijden, ga ik me niet uitlaten. Maar voor het minste met de grootlichten knipperen en dan niet voorbij durven komen...

Ow ja, iemand een idee waarom mensen op ronde punten met 2 rijvakken toch in het midden blijven rijden?
      Last edited by ; 29/09/2011, 12:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthiaz Bekijk Berichten
        Ow ja, iemand een idee waarom mensen op ronde punten met 2 rijvakken toch in het midden blijven rijden?
        Zodat je ze niet stiekem kan voorbij steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
          Auto's geparkeerd op het fietspad
          Als dat het geval was zou ik er mij niet aan ergeren maar er was een apart fietspad. Levensgevaarlijk die amateurs en ze veroorzaakten nog eens een file ook. En je mag zeggen wat je wil zij waren in fout.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Zodat je ze niet stiekem kan voorbij steken.
            Om te vermijden dat sommige in hun dode hoek kruipen en dan plots afslaan waardoor ongelukken gebeuren. Ik rij ook in het midden, ze raden het me aan vanuit men rijschool.

Comment

• Dat verwondert me, dat men dergelijk gedrag zou aanraden vanuit de rijschool. Als je op twee rijstroken rijdt, kan men veronderstellen dat je van rijstrook wisselt, en laat nu de hele periode dat je van rijstrook wisselt een manoever zijn.

De enige veilige plek op een rotonde met meer rijvakken is op het uiterste buitenste rijvak: daarbij moet je enkel voorrang geven als je de rotonde op rijdt, maar niet als je de rotonde wilt verlaten. Iemand die je op een binnenste rijstrook wil voorbij rijden, moet voorrang geven aan jou als ie de rotonde wil verlaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                Om te vermijden dat sommige in hun dode hoek kruipen en dan plots afslaan waardoor ongelukken gebeuren. Ik rij ook in het midden, ze raden het me aan vanuit men rijschool.
                Is de wegcode dan niet meer van belang bij de rijschool tegenwoordig?

Comment

• hoe rij je op een rotonde met 2 rijvakken in het midden??? bij iets met 2 is er toch geen midden? of is de wiskunde sinds kort anders?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                    hoe rij je op een rotonde met 2 rijvakken in het midden??? bij iets met 2 is er toch geen midden? of is de wiskunde sinds kort anders?
                    Mij lukt dat toch, als ik in het midden rij wordt ik toch niet door een of andere kracht op 1 van de 2 rijvakken geduwd.

RIJVAK1RIJVAK1
                    -----------IK--------
                    RIJVAK2RIJVAK2

Comment

• Het midden refereert niet eens naar de 2 rijvakken, maar naar "de rotonde met 2 rijvakken"... Soit, in het midden rijden van de rijbaan die is onderverdeeld in twee rijvakken/stroken, duidelijker op deze manier?

Comment

Is de wegcode dan niet meer van belang bij de rijschool tegenwoordig?
                        Jawel, het buitenste vak was de correcte manier maar men begeleider zij dat hij veiligheidshalve aanraad de 2 vakken te overlappen. Feit is als ik me op het buitenste vak bevind en anderen op het binnenste vak dan proberen die mij vaak de pas af te snijden om hun uitrit nog te halen door vlak voor men neus me te dwarsen.

Comment

Over wie er hier in de fout is gegaan, ik omdat ik rechts voorbij stak, of hij / zij omdat ze links bleef rijden terwijl er genoeg plaats was om op het rechtse vak te rijden, ga ik me niet uitlaten.
                          2 ------- ----->---- ---------
                          1 ---->---/ auto \------>---

Als gij op vak 1 rijdt en ge wilt de auto op vak lijk 1 voorbij, (dus naar vak 2 gaat) om vervolgens terug naar vak 1 te gaan. Dan hebt ge de auto op vak 1 voorbijgestoken.

Echter, alle auto's die ge ondertss gepasseerd zijt die op vak 2 rijden, zijn NIET voorbijgestoken, maar voorbijgereden. Dit is wettelijk toegestaan.

Wa wettelijk niet mag: op vak 2 rijden, een auto voor u rijdt trager. Gij gaat naar vak 1 en wanneer ge de auto voorbij zijt gaat ge terug naar vak 2. Da is dus effectief langs rechts voorbijsteken -> niet toegestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torqeunstein Bekijk Berichten
                            Jawel, het buitenste vak was de correcte manier maar men begeleider zij dat hij veiligheidshalve aanraad de 2 vakken te overlappen. Feit is als ik me op het buitenste vak bevind en anderen op het binnenste vak dan proberen die mij vaak de pas af te snijden om hun uitrit nog te halen door vlak voor men neus me te dwarsen.
                            Vervolgens rij ik achter u en heb ik een bumper nodig, dus manoeuvreer ik me langs u, wacht tot je me afsnijdt en raakt, haal ik er de politie bij en roep ik dat jij geen voorrang verleende. Wat ga je zeggen? "Ik reed in het midden, ik was niet van rijstrook aan het wisselen"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Vervolgens rij ik achter u en heb ik een bumper nodig, dus manoeuvreer ik me langs u, wacht tot je me afsnijdt en raakt, haal ik er de politie bij en roep ik dat jij geen voorrang verleende. Wat ga je zeggen? "Ik reed in het midden, ik was niet van rijstrook aan het wisselen"?

Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                              En, al gemeld b&v?
                              blijve plakke op café en daarna ni echt meer in staat

Comment

• Al het bovenstaande is niet van toepassing op Montgomery

Comment

• Montgomery en Meiser zijn inderdaad buiten categorie

Bij Montgomery ga ik naar de uiterst linkse rijstrook, en dan weer helemaal naar buiten

Meiser kent geen rijstroken, maar daar zou je wettelijk verplicht zijn om de buitenste busstrook te volgen voor de volgende afrit die je wil nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
                                    Mag niet hé!
                                    da's het gevolg.
                                    Oorzaak is in eerste plaats iemand anders die iets doet wat niet mag. Je MOET uiterst rechts houden (buiten de bebouwde kom).
                                    "En het werd drukker en die wagen links naast mij vertraagde, mijnheer de rechter."

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                      "En het werd drukker en die wagen links naast mij vertraagde, mijnheer de rechter."
                                      Dan moet je volgens de wet ook vertragen... Inhalen volgens de wegcode wordt geïnterpreteerd als iemand aan hogere snelheid voorbijrijden.

Comment

• Smijt er hem nen audi (persoon van rond de 40)
                                        tussen 2 ander auto's omdat hem niet wilde wachten op het treintje links.
                                        Heb er toch efkes naast gereden keer gekeken en m'n hoofd gezwaaid.

A19 uurke geleden. (indien forummer maar zal wel niet)

Comment

• Vrouwen in het verkeer

Dameke dat voor mij en een 1-reeks nog snel een 180gradendraai wil maken op de Hasseltse ring met hare monovolume thv de hogescholen. Ik het grootlicht, de 1-reeks de claxon.

Comment

Working...
                                          X