Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• YES met deze velgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
      YES met deze velgen
      Welke velgen? Ik zie geen, ook niet op de botsauto

Comment

• da rond ding met dat rubber er rond, dat is een velg...

Op de botsauto ziet ge er idd geen, ma als da op de baan zou komen, moet da toch omhoog gezet worden om wat langere veerwegen (of gewoon al om veerwegen te hebbe ) te krijgen

Comment

• rechts inhalen moet je gewoon wat wegsteken vak opzij gaan; net iets rapper beginnen rijden. beetje wachten tot je voor u op het 2de vak een tragere auto hebt dan knipperen en naar links opschuiven. Dit manouvre wordt niet aanzien als rechts inhalen

als je van derde naar tweede komt, voorbij knalt; liefst zo rap mogelijk weer naar links gaat en ondertussen nog wat handgebaren gaat doen dan schrijven ze u veeeeeel rapper op.

Vriend van me ooit eens mogen stoppen voor het flikkeren met de lichten; had gelukkig nog net op tijd de flikken achter hem gezien en had direct ook zijn ruitensproeier gebruikt. uitleg aan de flikken; ja sorry mijnheer ik had de verkeerde hendel vast wou een vlek wegsproeien op mijn ruit". met waarschuwing van afgekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
            rechts inhalen moet je gewoon wat wegsteken vak opzij gaan; net iets rapper beginnen rijden. beetje wachten tot je voor u op het 2de vak een tragere auto hebt dan knipperen en naar links opschuiven. Dit manouvre wordt niet aanzien als rechts inhalen
            Volgens de wetgeving wel...

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
            Vriend van me ooit eens mogen stoppen voor het flikkeren met de lichten; had gelukkig nog net op tijd de flikken achter hem gezien en had direct ook zijn ruitensproeier gebruikt. uitleg aan de flikken; ja sorry mijnheer ik had de verkeerde hendel vast wou een vlek wegsproeien op mijn ruit". met waarschuwing van afgekomen
            En met de grootlichten knipperen wordt dan door de wetgeving wél toegelaten - maar weinig agenten weten dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Volgens de wetgeving wel...
              ahja? Da is nochtans hetgeen ze mij vroeger op de rijschool ook gezegd hebbe...

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              En met de grootlichten knipperen wordt dan door de wetgeving wél toegelaten - maar weinig agenten weten dat.
              true

Comment

• [quote=nico911;4753249]rechts inhalen moet je gewoon wat wegsteken vak opzij gaan; net iets rapper beginnen rijden. beetje wachten tot je voor u op het 2de vak een tragere auto hebt dan knipperen en naar links opschuiven. gevolgd door: auto voorbijsteken en dan terug naar 2de vak gaan Dit manouvre wordt niet aanzien als rechts inhalen
                quote]

Comment

• Gisteren een Nederlander die zat te kankeren op een camionette die hem langs rechts inhaalde. Maar die Nederlander reed wel onnodig in het midden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                    Gisteren een Nederlander die zat te kankeren op een camionette die hem langs rechts inhaalde. Maar die Nederlander reed wel onnodig in het midden.
                    zijn zij ook ni diegene da met da verkeersprogramma begonnen zijn met die flikke? (zoals nu op vt4 (of 2BE) in Engeland?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      Ok

Men neme een laserlicht
                      Men schijnt in de binnenspiegel van die pipo voor je
                      Als hij niets doorheeft staat zijn binnenspiegel verkeerd en moet hij zijn rijbewijs droog opeten, de anderen krijgen er nog desgewenst een sauske of kruiden bij.
                      En anders gaan ze wel weggaan.

GEEN verkeersagressie, want geen claxon of grootlichtsein.
                      Heb ik nog eens meegemaakt toen ik voor een vrachtwagen reed en hem met mijn achtermistlamp attendeerde dat zijn voormistlampen opstonden (snachts).
                      Begon die pipo met een vrij felle laser in mijn achteruitkijkspiegel te schijnen.
                      Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                      #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                      #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                      #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                      #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                      #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                      #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
                        Heb ik nog eens meegemaakt toen ik voor een vrachtwagen reed en hem met mijn achtermistlamp attendeerde dat zijn voormistlampen opstonden (snachts).
                        Begon die pipo met een vrij felle laser in mijn achteruitkijkspiegel te schijnen.
                        Hmmm ambetant, keertje zijn vitessekes testen.
                        Voormistlichten zijn toch niet zo fel? Schijnen meer in de breedte dan in de verte.

Je moet toch al een eindje verwijderd zijn van die vrachtwagen alvorens hij dat kan doen, hij zit zoveel hoger, die hoek kan toch niet kloppen voor je binnenspiegel? Of waren het je zijspiegels?

Het idee :
                        Op terugtocht van reis dit jaar hebben we dat eens gehad. 's Nachts een vlotte snelheid aangehouden en plots een fel groenig lichtschijnsel (geen laser, meer zoeklichtachtig en niet zo storend in je achteruitkijkspiegel) die zakte naar de nummerplaat.
                        Geremd en dan zagen we de auto voorbij rijden en er stond een blauw licht op het dashboard (niet aangegaan). Het zou douane of zo iets geweest zijn.
                        Kan dit? Of waren ze gewoon aan het kloten?

Comment

• baaah, krijgt ge een redelijk unieke kans op uw werk, "moet" ge ze weigeren omda ge invalt voor ne zieke collega... is zo een kans da zich 1 keer om de paar jaar voordoet voor 1 van de +/-50 werknemers...

Comment

Het idee :
                            Op terugtocht van reis dit jaar hebben we dat eens gehad. 's Nachts een vlotte snelheid aangehouden en plots een fel groenig lichtschijnsel (geen laser, meer zoeklichtachtig en niet zo storend in je achteruitkijkspiegel) die zakte naar de nummerplaat.
                            Geremd en dan zagen we de auto voorbij rijden en er stond een blauw licht op het dashboard (niet aangegaan). Het zou douane of zo iets geweest zijn.
                            Kan dit? Of waren ze gewoon aan het kloten?
                            ET in vermomming

Comment

• + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Sommigen kan je niets duidelijk maken en worden zelfs boos als je die langs rechts voorbij steekt. Dat is het soort pummels waarvan hun rijbewijs moet afgenomen worden en ze moeten het opeten ter plaatse. Geen nieuw rijbewijs mogelijk. Te voet, fiets of openbaar vervoer. Al heb ik liever dat laatste niet, want dat is het soort dat roept in de telefoon wegens ecentrisme.

Anderen maak je het best duidelijk door ze langs rechts voorbij te steken en dan zie je ze plots naar het linkervak gaan. Dat soort randdebielen moet hun rijbewijs maar opnieuw afleggen (leren ze ook meteen opnieuw de voorrang van rechts).

Dan heb je ook het soort dat met behulp van de phares wel eens op andere gedachten wil gebracht worden. Dit is meestal verstrooidheid, dommigheid of gemakzucht.
                                mooie post.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Sinds ik enkele weken geleden ben opgeschreven door een politieagent op weg naar z'n werk wegens rechts inhalen, probeer ik links in te halen. Dit wil dus zeggen dat ik op de snelweg circa om de 20 km een idioot heb in zijn auto die het aan de stok krijgt met mij omdat hij links blijft rijden of denkt dat een beetje op beide baanvakken zwabberen zonder gebruik van richtingsaanwijzers voldoende is voor mij om links voorbij te gaan.

Maar ik haal niet rechts in dus dat zal de agent in kwestie wel tevreden stemmen.
                                  maar dat is toch buitengewoon frustrerend.
                                  Je kan niks doen, door de domheid of het egoïsme van een ander.
                                  Je mag bijna niet knipperen met je grootlichten, je mag niet rechts, dus je wordt gedwongen achter die auto te blijven, en dan liefst nog uiterst rechts.
                                  Gek word ik ervan. Op minder rustige dagen kan ik me echt niet inhouden. Rechts voorbij.

Hoeveel was de boete trouwens voor rechts inhalen? 120 a 160 euro?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• 100, en de agent claimde ook dat ik mijn richtingsaanwijzer niet gebruikte, wat 50 euro extra was. Grappige is dat ik een hele tijd geleden nog de opmerking kreeg van een collega-motorrijder dat ik teveel zou pinken...

Comment

• Ik doe regelmatig autosnelweg de laatste tijd.
                                      De tijd van bumperkleven, met de lichten trekken en rechts voorbij knallen en de neus afsnijden ben ik ondertussen al gepasseerd.

Maar toch begin ik mij serieus aan het volgende te ergeren.
                                      Ik doe steeds de moeite om rechts te rijden, ik rijd 110 GPS snelheid.
                                      Ik steek een camion voorbij en ga direct terug naar rechts, enkel bij de volgende naderende camion vinden er veel personen het leuk om naast me te blijven hangen zodat ik toch maar weer mn gas moet loslaten of in het "ergste" geval: 'remmen!'

Natuurlijk kan dit een keer gebeuren, maar het gebeurt echt zodanig veel dat je de moeite niet meer wilt doen om terug naar rechts te gaan. Nuja, voorlopig geven we (ik althans) niet op en doen we nog steeds de moeite om naar rechts te gaan.

Comment

• Ik weet wat je bedoelt en maak het ook elke dag mee.
                                        Je probeert zoveel mogelijk rechts te rijden. Dus ook als een treintje van pakweg 500m lang aan 110 een vrachtwagen probeert voorbij te steken, ga je naar rechts om daar je 110 per uur te rijden... zoals het hoort. Uiteraard rijdt je ex-achterligger van 't linkervak dat gat onmiddellijk toe, zodat je, eens bij de vrachtwagen gearriveerd, remmen moet omdat je niet meer direct naar links kunt... 1) omdat die klojo dat gat om één of andere niet meer aan jou wilt laten en 2) omdat ze vaak veel te dicht op elkanders achterbumper aan het rijden zijn.
                                        Verkeersinzicht = nihil bij velen.

Nog een typische, van tijdens het filerijden. Men wéét dat er moto's zijn, men wéét dat ze tussen de auto's rijden en tóch zijn er nog die op het verkeerde uiterste van hun rijvak rijden. Ok, er is geen wet daaromtrent, maar als er 5 moto's door uw positie op de baan een klein uitwijkmanoeuvre hebben moeten uitvoeren, dat moet men dat toch opgemerkt hebben ? 'n Kleine moeite om het de moto's makkelijker te maken en zich naar de andere kant van het rijvak te verplaatsen, denk ik dan ?! Vele motards doen dan zelfs een dankgebaar.
                                        Life's too short. Not to. Live it.
                                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Deze week heb ik trouwens nog een wildvreemde zijn rijbewijs willen sparen, maar zonder succes vrees ik.
                                          Een collega, die voor mij vertrokken was, liet me 's avonds weten dat ze in Halen op de E314 aan het flitsen waren. Aan het op- en afrittencomplex van Halen reed ik toen toevallig een vrachtwagen voorbij, netjes aan 120. Achter mij zag ik een wagen zeer, zeer snel afkomen. Ik heb daar geen problemen mee als men mij niet opjaagt als ik geen weg uit kan. Toen dus ook eigenlijk niet. Ik rijd soms ook wel 's door (rond Rotselaar - Bekkevoort - Halen - ... nu wel nooit, maar soit ), maar ga daarbij nooit iemand onnodig het rechtervak doen opzoeken.
                                          Ik bleef nog wat links rijden en liet mijn remlichten een paar keer flashen in de hoop dat 'ie de onderliggende boodschap begrepen zou hebben. Niet dus... 'ie flashte vrij direct met zijn grootlichten terug en gaf niet de indruk van vaart te willen minderen. Ik dus maar naar rechts en nog geen twee seconden later, achter mij *flits*. Tja... liever hij zijn rijbewijs kwijt dan ik een Peugeot 207 in mijn koffer.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X