Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Doet me denken aan die grap van die ollander met mayonaise in zijn auto.
    Dat is voor als hij zijn auto in de frieten rijdt.


    en weet je waarom hij een mes in zijn auto heeft?

    om de bochten af te snijden

    Last edited by ; 16/10/2011, 02:01.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      De veiligste manier om in te halen voor mij persoonlijk is een gat laten vallen, en al klaar zetten in tweede, en als je wil gaan inhalen reeds snelheid maken achter de wagen (en het 'gat' dichtrijden), en dan erop en erover.

      .
      Zo doe ik het ook altijd.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Niemand schijnt nog durven in te halen ook. Ik haal dagelijks minstens 5 auto's in op de 20 km binnenbanen die ik doe, alleen als er echt tien voor mij rijden begin ik er niet aan. Maar ik heb geen schrik om terug te gaan naar 2de en in te gaan halen. Een nadeel van al die downsizing en ecomodellen? No power on tap...
        Handig om wa vermogen aan de kant te hebbe hé en ik herken het volledig.
        Maar ook van de andere kant, dan moest ik uw manier van voorbijsteke wel toepassen. Toch als ik vroeger met de 24j oude R5 1.0 met 4 versnellingen, van mijn ma, onderweg was. Het ding reed goed/leuk, maar als ge 70 deed en wilde iemand voorbijsteken die 75 deed... Dan had ge een probleem, want herneme deed die ni echt, en terugschakelen zat er al helemaal ni in met die 4-bak Was soms wel wa frustrerend, ma als ge met da autoke reed, dan had ge totaal geen behoefte om snel te rijden. Het maakte allemaal ni uit, heel andere sfeer in zo'n autotje.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
          Handig om wa vermogen aan de kant te hebbe hé en ik herken het volledig.
          Maar ook van de andere kant, dan moest ik uw manier van voorbijsteke wel toepassen. Toch als ik vroeger met de 24j oude R5 1.0 met 4 versnellingen, van mijn ma, onderweg was. Het ding reed goed/leuk, maar als ge 70 deed en wilde iemand voorbijsteken die 75 deed... Dan had ge een probleem, want herneme deed die ni echt, en terugschakelen zat er al helemaal ni in met die 4-bak Was soms wel wa frustrerend, ma als ge met da autoke reed, dan had ge totaal geen behoefte om snel te rijden. Het maakte allemaal ni uit, heel andere sfeer in zo'n autotje.
          Met de auto waar mijn vrouw meestal mee rondbolt, de Fiat (zie onderschrift, 85 trappelende ezels), is een aangepaste 'tactiek' meestal ook nodig om gaan in te halen. Ik heb de indruk dat je zo wel perfect afstanden en dergelijke leert inschatten. Onlangs de N2 van Maubeuge tot Laon afgereden (voor de niet-kenners: route nationale van net over de grens tot een 100 km verder), meestal maar één vak, gans de tijd zo aan't inhalen geweest.
          Verklaar me gek, maar zo'n klein motortje uitwringen geeft soms meer voldoening dan een krachtige motor platstampen (waar je dat nog kunt).
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            De veiligste manier om in te halen voor mij persoonlijk is een gat laten vallen, en al klaar zetten in tweede, en als je wil gaan inhalen reeds snelheid maken achter de wagen (en het 'gat' dichtrijden), en dan erop en erover.

            2nd gear will do tussen 25 km/h en 105 km/h.
            Jup ook mijn manier : ik vind het naar mijn gevoel ook veilig.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              De veiligste manier om in te halen voor mij persoonlijk is een gat laten vallen, en al klaar zetten in tweede, en als je wil gaan inhalen reeds snelheid maken achter de wagen (en het 'gat' dichtrijden), en dan erop en erover.
              Klopt. De meesten halen dan ook veiliger in met een wagen met weinig vermogen, gewoon uit noodzaak, met mijn Touran moet ik het ook zo doen. Met een zwaardere motor kan je al is gaan plakken en dan platstampen om er over te gaan, wat soms tot inschattingsfouten leidt.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Klopt. De meesten halen dan ook veiliger in met een wagen met weinig vermogen, gewoon uit noodzaak, met mijn Touran moet ik het ook zo doen. Met een zwaardere motor kan je al is gaan plakken en dan platstampen om er over te gaan, wat soms tot inschattingsfouten leidt.
                Zo kan ik dus NIET inhalen hé, als je op je voorligger plakt kan je toch bijna onmogelijk zien wat er zich voor hem afspeelt? (een voorligger die aanstalten maakt links af te slaan, een auto die gaat opdraaien uit een zijstraat, ...)

                Allé, tenzij je in een zeer krachtige SUV rijdt ofzo.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Zo kan ik dus NIET inhalen hé, als je op je voorligger plakt kan je toch bijna onmogelijk zien wat er zich voor hem afspeelt? (een voorligger die aanstalten maakt links af te slaan, een auto die gaat opdraaien uit een zijstraat, ...)

                  Allé, tenzij je in een zeer krachtige SUV rijdt ofzo.
                  Mijn pa doet dat zo (een ML 270cdi), ik moet zeggen dat als je achteraan zit in de auto het nogal beangstigend overkomt.
                  Hij vloekt ook regelmatig dat hij niet goed ziet dat er iemand afkomt.

                  Trouwens als je plakt op je voorganger en die moet plots remmen voor een of anders ding dan zit jij erachter bij hem in de koffer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                    Mijn pa doet dat zo (een ML 270cdi), ik moet zeggen dat als je achteraan zit in de auto het nogal beangstigend overkomt.
                    Hij vloekt ook regelmatig dat hij niet goed ziet dat er iemand afkomt.

                    Trouwens als je plakt op je voorganger en die moet plots remmen voor een of anders ding dan zit jij erachter bij hem in de koffer.
                    Ja, inderdaad, ook al!

                    Ze zouden beter bij het rijexamen zien of je correct kan inhalen (correct terugschakelen indien nodig, vlotte techniek, gebruik richtingaanwijzers) want al te vaak zit je achter mensen die gewoon aan 45km/h achter een tractor blijven hangen omdat ze schrik hebben dat ze hun ecodieseltje gaan opblazen als ze het meer dan 3000 toeren doen draaien.
                    Of bompa die denkt dat 6000 toeren in zijn Japanse sedan des duivels is (tenzij wanneer hij hem 's morgens lekker koud start, om te horen of hij weldegelijk draait).

                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Ja, inderdaad, ook al!

                      Ze zouden beter bij het rijexamen zien of je correct kan inhalen (correct terugschakelen indien nodig, vlotte techniek, gebruik richtingaanwijzers) want al te vaak zit je achter mensen die gewoon aan 45km/h achter een tractor blijven hangen omdat ze schrik hebben dat ze hun ecodieseltje gaan opblazen als ze het meer dan 3000 toeren doen draaien.
                      Of bompa die denkt dat 6000 toeren in zijn Japanse sedan des duivels is (tenzij wanneer hij hem 's morgens lekker koud start, om te horen of hij weldegelijk draait).

                      Ik ken iemand die gebuist is omdat hij niet voorbij een traktor durfde op het rijexamen. Alles was goed, op terugweg achter die traktor blijven hangen en dat is de reden.
                      Uitleg rij-examinator was iets in de trand van verkeer ophouden en geen vlotte rijstijl. Zeker op een tweevaksbaan waarbij er meer dan voldoende overzicht is en de maximale snelheid 70 is.
                      Boos dat die was, maar ik vind het terecht, anders moet je meerdere trage zakken voorbij : 1 in zijn traktor die niet sneller kan en 1 pietlul die bang is.

                      Op autosnelwegen zie je dat ook : mensen die eerst grote jan zijn in hun stoof en dan plots in hun broek kakken als ze naast een vrachtwagen rijden en dan afremmen tot nauwelijks sneller dan die vrachtwagen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Ik ken iemand die gebuist is omdat hij niet voorbij een traktor durfde op het rijexamen. Alles was goed, op terugweg achter die traktor blijven hangen en dat is de reden.
                        Uitleg rij-examinator was iets in de trand van verkeer ophouden en geen vlotte rijstijl. Zeker op een tweevaksbaan waarbij er meer dan voldoende overzicht is en de maximale snelheid 70 is.
                        Boos dat die was, maar ik vind het terecht, anders moet je meerdere trage zakken voorbij : 1 in zijn traktor die niet sneller kan en 1 pietlul die bang is.

                        Op autosnelwegen zie je dat ook : mensen die eerst grote jan zijn in hun stoof en dan plots in hun broek kakken als ze naast een vrachtwagen rijden en dan afremmen tot nauwelijks sneller dan die vrachtwagen.
                        Hoeveel mensen niet op de middenstrook blijven rijden, 140 km/h rijden maar wanneer hun voorligger dan 120 km/h rijdt en een vrachtwagen inhaalt, NIET naar links durven gaan op de linkerrijstrook, zelf 120 km/h gaan rijden tot hun voorligger weg is, en dan weer accelereren. Ongelofelijk.

                        Maar mijn schoonmoeder is ook zo, ik rij niet links want da's veel te dicht bij de betonnen muur .

                        Blijf dan gewoon uit de auto, hé.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Ik heb dat graag, dat mensen rechts blijven

                          Erger vind ik het domino-effect: ik nader iemand die trager is en ga inhalen. Die mens ziet dat, maar ziet dat hij nadert op iemand voor hem, dus schiet z'n kar voor me in. De tragere heeft dat ook in de mot en nadert ook weer iemand trager, dus die schiet ook naar links. En dan heeft de traagste in de mot dat hij een vrachtwagen nadert dus beslist hij om ook naar links te gaan want dat verkeer gaat nauwelijks sneller dan die vrachtwagen inmiddels.

                          Terwijl, had die eerste gewacht tot ik passeerde, had iedereen rechts blijven rijden want mijn snelheid lag aanzienlijk hoger dan die 92 km/u van dat schaap dat de vrachtwagen naderde...

                          En als het traagste schaap dan de vrachtwagen is gepasseerd, moet iedereen ook nog eens mekaar inhalen vooraleer ik terug mijn oude snelheid kan hernemen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Ik heb dat graag, dat mensen rechts blijven

                            Erger vind ik het domino-effect: ik nader iemand die trager is en ga inhalen. Die mens ziet dat, maar ziet dat hij nadert op iemand voor hem, dus schiet z'n kar voor me in. De tragere heeft dat ook in de mot en nadert ook weer iemand trager, dus die schiet ook naar links. En dan heeft de traagste in de mot dat hij een vrachtwagen nadert dus beslist hij om ook naar links te gaan want dat verkeer gaat nauwelijks sneller dan die vrachtwagen inmiddels.

                            Terwijl, had die eerste gewacht tot ik passeerde, had iedereen rechts blijven rijden want mijn snelheid lag aanzienlijk hoger dan die 92 km/u van dat schaap dat de vrachtwagen naderde...

                            En als het traagste schaap dan de vrachtwagen is gepasseerd, moet iedereen ook nog eens mekaar inhalen vooraleer ik terug mijn oude snelheid kan hernemen.
                            Klinkt zo bekend.
                            Ik geniet er dan wel altijd van om die pipo's voorbij te vlammen in mijn 30jaar oude naftedrinker om zo vrij hoog in toeren voorbij te scheuren. Meestal zie je die maar raar kijken en denken die dat er elk moment een radiatordop ofzo door mijn kapo gaat springen.
                            Hoge toeren aaarrrrggghhhhh

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Ik heb dat graag, dat mensen rechts blijven

                              Erger vind ik het domino-effect: ik nader iemand die trager is en ga inhalen. Die mens ziet dat, maar ziet dat hij nadert op iemand voor hem, dus schiet z'n kar voor me in. De tragere heeft dat ook in de mot en nadert ook weer iemand trager, dus die schiet ook naar links. En dan heeft de traagste in de mot dat hij een vrachtwagen nadert dus beslist hij om ook naar links te gaan want dat verkeer gaat nauwelijks sneller dan die vrachtwagen inmiddels.

                              Terwijl, had die eerste gewacht tot ik passeerde, had iedereen rechts blijven rijden want mijn snelheid lag aanzienlijk hoger dan die 92 km/u van dat schaap dat de vrachtwagen naderde...

                              En als het traagste schaap dan de vrachtwagen is gepasseerd, moet iedereen ook nog eens mekaar inhalen vooraleer ik terug mijn oude snelheid kan hernemen.
                              Wat ik erg vind (en da's persoonlijk natuurlijk):

                              - Vrachtwagens die mekaar gaan inhalen, om een of andere reden daalt de snelheid op de linkerrijstrook meteen naar 95 of 100 km/h. Verbied dat gewoon tussen 6u 's morgens en 22u 's avonds, overal. Bij gelijk welk weertype.

                              - Bovengenoemd geval, van de middenstrookrijder die adaptief de snelheid van zijn voorligger volgt. Dan zijn ze op het middenvak treintje aan het rijden tegen 110 km/h om een colonne vrachtwagens in te halen (niets mis mee uiteraard), rij ik links voorbij tegen 120 km/h, dan gaat de eerste van het treintje correct rechts 110 km/h rijden als hij de vrachtwagen voorbij is (utopie, maar kom, soms doen ze het effectief), en de tweede is zo'n 'adaptieve middenstrookrijder' die plots beslist van het gat naar naar z'n voorligger toe te rijden door 125 km/h te gaan rijden. Dan kom ik heel sullig over en moet ik mij ofwel langs rechts laten inhalen, ofwel een verkeersinbreuk begaan en sneller gaan rijden.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                - Bovengenoemd geval, van de middenstrookrijder die adaptief de snelheid van zijn voorligger volgt. Dan zijn ze op het middenvak treintje aan het rijden tegen 110 km/h om een colonne vrachtwagens in te halen (niets mis mee uiteraard), rij ik links voorbij tegen 120 km/h, dan gaat de eerste van het treintje correct rechts 110 km/h rijden als hij de vrachtwagen voorbij is (utopie, maar kom, soms doen ze het effectief), en de tweede is zo'n 'adaptieve middenstrookrijder' die plots beslist van het gat naar naar z'n voorligger toe te rijden door 125 km/h te gaan rijden. Dan kom ik heel sullig over en moet ik mij ofwel langs rechts laten inhalen, ofwel een verkeersinbreuk begaan en sneller gaan rijden.
                                Je voelt je dan echt zo pietsnot worden in je eigen auto hé. Maar wel het opperste bewijs dat die @&&@##*/**/+9+556 chauffeur naast je zijn rijbewijs mag opeten tenzij hij kan bewijzen dat hij niet met oogkleppen aan het rondrijden was. Als dat lukt, dan krijgt hij er nog de peper en zout bij.


                                Andere ergenis : bobo pm-box leegkiepen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                  Wat ik erg vind (en da's persoonlijk natuurlijk):

                                  - Vrachtwagens die mekaar gaan inhalen, om een of andere reden daalt de snelheid op de linkerrijstrook meteen naar 95 of 100 km/h. Verbied dat gewoon tussen 6u 's morgens en 22u 's avonds, overal. Bij gelijk welk weertype.
                                  Dat komt gewoon door de achterlijke middenvakker die tot vlak achter de vrachtwagen rijdt, merkt dat de vrachtwagen trager rijdt dan hij. Hierdoor is hij genoodzaakt tot een slecht gedoseerd remmaneuver, waardoor zijn snelheid terugvalt tot 75 km/h. Dan ziet hij een gaatje links, en zonder te anticiperen wisselt hij van vak, waardoor de persoon die afkwam tegen 120 een halve noodstop moet uitvoeren om het rund van dienst niet achteraan aan te rijden.

                                  Geen dank voor deze haarscherpe analyse.
                                  1991 BMW E30 318is

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                    Dat komt gewoon door de achterlijke middenvakker die tot vlak achter de vrachtwagen rijdt, merkt dat de vrachtwagen trager rijdt dan hij. Hierdoor is hij genoodzaakt tot een slecht gedoseerd remmaneuver, waardoor zijn snelheid terugvalt tot 75 km/h. Dan ziet hij een gaatje links, en zonder te anticiperen wisselt hij van vak, waardoor de persoon die afkwam tegen 120 een halve noodstop moet uitvoeren om het rund van dienst niet achteraan aan te rijden.

                                    Geen dank voor deze haarscherpe analyse.
                                    Dat kan goed zijn (en meestal is het wel zo), maar dit probleem zou dus niet ontstaan als vrachtwagens niet inhalen. En mochten ze dan nog 'inhalen', ok, maar nu KRUIPEN ze er voorbij tegen 0,5 km/h meer dan de ingehaalde.

                                    Er moet een wet komen om hier iets aan te doen. Een soort F1-achtige KERS button dat je eens per x aantal kilometer toelaat om 95 km/h te rijden ofzo
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • Veel zou al verholpen worden als iedereen verplicht 120 minimum zou moeten rijden op het linkervak.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Veel zou al verholpen worden als iedereen verplicht 120 minimum zou moeten rijden op het linkervak.
                                        En als ze het niet doen?
                                        Clarkson style met explosieven?

                                        Comment


                                        • Rubberen bumpers op alle auto's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X