Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Je voelt je dan echt zo pietsnot worden in je eigen auto hé. Maar wel het opperste bewijs dat die @&&@##*/**/+9+556 chauffeur naast je zijn rijbewijs mag opeten tenzij hij kan bewijzen dat hij niet met oogkleppen aan het rondrijden was. Als dat lukt, dan krijgt hij er nog de peper en zout bij.


    Andere ergenis : bobo pm-box leegkiepen
    betreffende oogkleppen:
    Flitsen, flashen en zelfs claxoneren om duidelijk te maken da er 2 rijvakken naast hem leegzijn. En nog ni doorhebbe....

    Of van die Hollanders da naar u kijken gelijk koeien naar een trein zouden kijken als ge op uw 1ste rijvak rijdt en hen zo langs recht voorbijrijdt. Want Keeskop vindt het perce nodig om in't midde van de nacht in't midde van de autostrade te rijde, terwijl er niemand te zien is...

    Comment


    • ik vrees dat ik één van de dagen eens een boete vastheb met dat rechts inhalen, al heb ik de laatste weken echt het idee dat iedereen dat rechterrijvak vrijlaat voor één of andere reden (mss die vrachtwagen in de verte?) op de E19.

      Anderzijds was ik vanmiddag een reeks auto's aan het inhalen op t vierde rijvak. Ik ben aan de tweede-in t rijtje (of er reden er nog twee en ik kon weer naar rechts) toen de eerste opschoof naar het tweede rijvak. De tweede wagen begint plots te versnellen. Ik ben zo dom om ook mijn gaspedaal in te duwen. Ik hou m bij en blijf naast m rijden, tot ie aan de volgende voorligger komt. Die gaat ook opzij, waardoor de versnellende wagen van me wegrijdt en ik achter hem kan invoegen. Even later rijdt ie 115 (ik reed weer 120) op t tweede rijvak en kijkt ie me schaapachtig aan als ik hem voorbijrij.
      Ik erger mij eraan dat ik me heb laten meeslepen door zijn manoeuvre
      autofans.be

      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Dat kan goed zijn (en meestal is het wel zo), maar dit probleem zou dus niet ontstaan als vrachtwagens niet inhalen. En mochten ze dan nog 'inhalen', ok, maar nu KRUIPEN ze er voorbij tegen 0,5 km/h meer dan de ingehaalde.

        Er moet een wet komen om hier iets aan te doen. Een soort F1-achtige KERS button dat je eens per x aantal kilometer toelaat om 95 km/h te rijden ofzo
        Bullshit.

        Iedereen zou beter eens wat meer naar zichzelf kijken. Er zijn veel te veel mensen die zowel de skills, het inzicht als de ballen missen om op een snelweg te rijden.

        Wat ik tegenwoordig allemaal zie, hou je echt niet meer voor mogelijk.
        - Een meisje dat aan het eind van een oprit stil stond, te kijken wanneer ze de snelweg opkon.
        - Opa en oma, bang en overdreven gefocust tegen 70 op het rechter- en middenvak
        - Voorbijsteken aan alle snelheden beneden de 120
        - Mensen die links 120 rijden, voor jou opzij gaan, om dan plots als een bezetene te gaan acceleren, en terug tegen 120 voor je invoegen
        - Knooppunt E40/E314 richting Luik: We rijden zo lang mogelijk op het linkerbaanvak, en wanneer iedereen eindelijk weer 120 rijdt, remmen om een gaatje te vinden om toch nog de E314 te nemen.
        - Mensen die in de files nodeloos veel plaats laten en niet willen begrijpen dat wanneer er nog 5 mensen zijn die hetzelfde doen een file plots 2,5 kilometer langer is
        - Remlichten met ADHD-functie, waardoor de persoon die er (te kort) achterrijdt de ene noodstop na de andere uitvoert
        - Motoren die denken dat ze altijd overal over en door mogen, zelfs al heb jij ze als autobestuurder niet gezien
        - Mensen die in een file nodeloos van plaats blijven wisselen, niet beseffend dat hun auto op dat ogenblik tweemaal de plaats nodig heeft die hij anders nodig heeft, en de andere weggebruikers tot nodeloze (rem)maneuvers dwingt.

        Moesten er al een paar van deze onderwerpen aangepakt worden, het zou allemaal al snel een pak schelen.
        1991 BMW E30 318is

        Comment


        • ja awel, da is nu is een perfecte beschrijving!
          Ma van da versnellen als iemand mij langs links (dus correct) voorbij komt doe ik ook soms.
          Ik rij braafke 120, hij blijft heel de tijd schuin achter mij hange. Op't moment da er ne auto voor mij trager rijdt en da ik moet voorbij steken, begint die sukkel opeens te versnelle zoda ik in men remme zou moete gaan... Ja tereire ze, dan geef ik gas bij. Hou u gewoon aan uw snelheid ipv constant te versnellen/vertragen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Bullshit.

            Iedereen zou beter eens wat meer naar zichzelf kijken. Er zijn veel te veel mensen die zowel de skills, het inzicht als de ballen missen om op een snelweg te rijden.

            Wat ik tegenwoordig allemaal zie, hou je echt niet meer voor mogelijk.
            - Een meisje dat aan het eind van een oprit stil stond, te kijken wanneer ze de snelweg opkon.
            - Opa en oma, bang en overdreven gefocust tegen 70 op het rechter- en middenvak
            - Voorbijsteken aan alle snelheden beneden de 120
            - Mensen die links 120 rijden, voor jou opzij gaan, om dan plots als een bezetene te gaan acceleren, en terug tegen 120 voor je invoegen
            - Knooppunt E40/E314 richting Luik: We rijden zo lang mogelijk op het linkerbaanvak, en wanneer iedereen eindelijk weer 120 rijdt, remmen om een gaatje te vinden om toch nog de E314 te nemen.
            - Mensen die in de files nodeloos veel plaats laten en niet willen begrijpen dat wanneer er nog 5 mensen zijn die hetzelfde doen een file plots 2,5 kilometer langer is
            - Remlichten met ADHD-functie, waardoor de persoon die er (te kort) achterrijdt de ene noodstop na de andere uitvoert
            - Motoren die denken dat ze altijd overal over en door mogen, zelfs al heb jij ze als autobestuurder niet gezien
            - Mensen die in een file nodeloos van plaats blijven wisselen, niet beseffend dat hun auto op dat ogenblik tweemaal de plaats nodig heeft die hij anders nodig heeft, en de andere weggebruikers tot nodeloze (rem)maneuvers dwingt.

            Moesten er al een paar van deze onderwerpen aangepakt worden, het zou allemaal al snel een pak schelen.
            Da's allemaal 100% waar, ik spreek dat zeker niet tegen, maar ik blijf bij mijn stelling:

            Als vrachtwagens niet mochten inhalen, zou het verkeer vlotter zijn.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Da's allemaal 100% waar, ik spreek dat zeker niet tegen, maar ik blijf bij mijn stelling:

              Als vrachtwagens niet mochten inhalen, zou het verkeer vlotter zijn.
              Als je ze allemaal weg zou laten ook.
              1991 BMW E30 318is

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                Als je ze allemaal weg zou laten ook.
                Ja, inderdaad. Maar dat is jammer genoeg niet realistisch. Ik heb me echter altijd wel afgevraagd waarom 89,7 km/h zoveel erger is dan 91,1 km/h.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Bullshit.

                  - Motoren die denken dat ze altijd overal over en door mogen, zelfs al heb jij ze als autobestuurder niet gezien
                  Hoe kan ik als motorrijder weten dat jij mij gezien hebt??? moesten automobilisten eens wat meer rekening houden met motorrijders zou het ook al heel veel oplossen. dagelijks zie je nog steeds automobilisten die niet doorhebben dat je in de file op linkerbaanvak best zoveel mogelijk naar links gaat rijden zodat de motorrijders erdoor kunnen. Je hebt er zelfs nog steeds die je bewust naar rechts ziet gaan als ze een motor zien afkomen.
                  Voor de duidelijkheid motorrijders die over pechstrook rijden of tussen trager rijdende autos (bv 110km/u) gaan doorvlammen moeten bij mij ook op niet veel krediet rekenen.

                  Comment


                  • Anderzijds... Wat is het verschil van 89,7km/u vs 120 km/u op 30 km snelweg.

                    Comment


                    • het verschil tss 120 en 140 is alleszins 3 minuten, nu te horen op de radio

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                        Hoe kan ik als motorrijder weten dat jij mij gezien hebt??? moesten automobilisten eens wat meer rekening houden met motorrijders zou het ook al heel veel oplossen. dagelijks zie je nog steeds automobilisten die niet doorhebben dat je in de file op linkerbaanvak best zoveel mogelijk naar links gaat rijden zodat de motorrijders erdoor kunnen. Je hebt er zelfs nog steeds die je bewust naar rechts ziet gaan als ze een motor zien afkomen.
                        Voor de duidelijkheid motorrijders die over pechstrook rijden of tussen trager rijdende autos (bv 110km/u) gaan doorvlammen moeten bij mij ook op niet veel krediet rekenen.
                        Waar las jij 'file' in mijn zin?

                        Ik doelde op gewoon snelwegverkeer, met bestuurders die tussen 88,7 en 135 rijden, en de daartussen zwalpende motards aan snelheden tussen de 100 en 200 km/h.
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          het verschil tss 120 en 140 is alleszins 3 minuten, nu te horen op de radio
                          Ik vind het stuk 'met alle risico's van dien' om te huilen.
                          1991 BMW E30 318is

                          Comment


                          • risico dat je hier gaat komen huilen voor een boete, of dat je je druk maakt dat je coyote weer eens niet werkt en je je € 9 abb de mist in ziet gaan

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              risico dat je hier gaat komen huilen voor een boete, of dat je je druk maakt dat je coyote weer eens niet werkt en je je € 9 abb de mist in ziet gaan
                              Ze laten uitschijnen dat spelende kindjes op de snelweg zwaarder gewond gaan zijn bij 140 dan bij 120.
                              1991 BMW E30 318is

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                - Mensen die in de files nodeloos veel plaats laten en niet willen begrijpen dat wanneer er nog 5 mensen zijn die hetzelfde doen een file plots 2,5 kilometer langer is
                                Als ze nodeloos veel plaats laten ben ik akkoord, maar wat is nodeloos veel plaats? De file wordt langer maar niet trager daardoor. Ik heb liever dat ze iets meer afstand laten dan iets te weinig. Uiteindelijk zijn kop-staart aanrijdingen een grote oorzaak van files, net als mensen die te dicht zitten op hun voorligger en daardoor onnodig veel op de rem gaan met harmonica effect tot gevolg ...
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Ze laten uitschijnen dat spelende kindjes op de snelweg zwaarder gewond gaan zijn bij 140 dan bij 120.
                                  Nah de eerste camion die voorbij rijdt aan 90kmh zal die wel tot wegmarkering herleiden.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                  betreffende oogkleppen:
                                  Flitsen, flashen en zelfs claxoneren om duidelijk te maken da er 2 rijvakken naast hem leegzijn. En nog ni doorhebbe....

                                  Of van die Hollanders da naar u kijken gelijk koeien naar een trein zouden kijken als ge op uw 1ste rijvak rijdt en hen zo langs recht voorbijrijdt. Want Keeskop vindt het perce nodig om in't midde van de nacht in't midde van de autostrade te rijde, terwijl er niemand te zien is...
                                  Rijbewijzen zonder peper en zout zal het zijn. Onmiddelijk te verorberen en dan te voet naar huis.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                  Voor de duidelijkheid motorrijders die over pechstrook rijden of tussen trager rijdende autos (bv 110km/u) gaan doorvlammen moeten bij mij ook op niet veel krediet rekenen.
                                  Ik heb bijna zo eens een motorijder geplet tegen een vrachtwagen. Ik was er niet goed van en die camioneur ook nie : zo claxoneren.
                                  E40 is een 3vaksbaan. Ik steek aan 110kmh een camion voorbij een moto vond het leuk om tussen mij en die camion nog te rijden. Mocht ik 120 gereden hebben, die motaar was verf geworden op die camion zijn bash en op mijn kapo. Het school echt centimeters!

                                  Van zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Als ze nodeloos veel plaats laten ben ik akkoord, maar wat is nodeloos veel plaats? De file wordt langer maar niet trager daardoor. Ik heb liever dat ze iets meer afstand laten dan iets te weinig. Uiteindelijk zijn kop-staart aanrijdingen een grote oorzaak van files, net als mensen die te dicht zitten op hun voorligger en daardoor onnodig veel op de rem gaan met harmonica effect tot gevolg ...
                                    Er is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.

                                    Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.

                                    Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Er is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.

                                      Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.

                                      Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.
                                      Dat laatste kan ik alleen maar bevestigen, en dat zie je ook prachtig als je (al mag dat niet, natuurlijk) iets sneller gaat rijden, 150 km/h ofzo. Er zijn grote stukken dat je volledig rechts kan rijden aan die snelheid, en dan zijn er stukken dat je met moeite links 100 kan rijden...
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Er is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.

                                        Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.

                                        Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.
                                        Inderdaad, en als die 'blokken' plots allemaal dezelfde afrit willen nemen, begint de miserie...

                                        De meeste files ontstaan imo door een collectie achterlijke maneuvers, die makkelijk anders zouden kunnen. Egoïsme en gebrek aan inzicht/ervaring/opleiding lijken me de keywords.
                                        1991 BMW E30 318is

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Dat laatste kan ik alleen maar bevestigen, en dat zie je ook prachtig als je (al mag dat niet, natuurlijk) iets sneller gaat rijden, 150 km/h ofzo. Er zijn grote stukken dat je volledig rechts kan rijden aan die snelheid, en dan zijn er stukken dat je met moeite links 100 kan rijden...
                                          je ziet dat ook als je bijvoorbeeld de hele tijd achter een vrachtwagen blijft hangen (slechte afstelling : zoop genoeg aan 90kmh) dan rij je soms alleen achter die vrachtwagen en soms ben je omgeven door auto's.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X