Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    je ziet dat ook als je bijvoorbeeld de hele tijd achter een vrachtwagen blijft hangen (slechte afstelling : zoop genoeg aan 90kmh) dan rij je soms alleen achter die vrachtwagen en soms ben je omgeven door auto's.
    Ik doe dat soms voor de gein ook eens hoor, op een bumper van een vrachtwagen meesurfen.

Beats diesel to work, anyday, zo'n 5 - 6 liter verbruik met mijn BMW dan

Met mijn Fiat daalt dit zelfs naar een goede 3 liter
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Er is afstand houden, en er is 70 blijven rijden op het linkervak terwijl de file oplost.

Als motorrijder zie ik dat heel goed: na de typische fileplekken lost het verkeer gewoon op, maar zie je allerhande traag verkeer gewoon het linkervak aanhouden en helemaal geen moeite doen om te versnellen of naar het rechtervak uit te wijken.

Idem met "druk verkeer" buiten de spits... Dat bestaat niet. Wat je hebt is één of meerdere weggebruikers die abnormaal traag rijden, waardoor het snellere verkeer erachter opgehouden wordt... Ga maar eens op een brug boven de snelweg staan, en je ziet snel dat het autoverkeer geen lange sliert van auto's is, maar schokgolven van een groep kort op mekaar rijdende voertuigen, met ertussen grote stukken geen verkeer.
      Dat ervaar ik elke avond op de E314 na Wilsele richting Lummen. Stukken dat er niemand voor je hangt tot het weer ergens opstropt omdat er eentje aan 100 een vrachtwagen wil gaan inhalen of zo.

Langs de andere kant als je een bouwvakker bent die in een busje zit dat maar 100 haalt, zou je dan zelf ook niet gaan inhalen?

Maar dat staat los van afstand houden in de file vind ik, daar is op zich niet zoveel mis mee. Het geeft de "gekken" een beetje ruimte om te slalommen en je kan zelf als is ff wat langer blijven kijken naar dat knapje blondje naast je zonder in je voorganger te knallen
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb bijna zo eens een motorijder geplet tegen een vrachtwagen. Ik was er niet goed van en die camioneur ook nie : zo claxoneren.
        Van zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.
        Hoe, die stak u voorbij tussen het eerste en het 2de rijvak dan? Sommige zijn idd te geschift...
        Moet toegeven, ik ben ook alles behalve ne engel op mene moto, maar ik ga ni uitsteke wa ik zelf ni graag zou wille voorhebbe als autobestuurder.
        Ma elk soortmotorijder kankert over het feit da ze ni gezien worde ze. Het is juist andersom, diegene da ni kankere letten waarsch totaal ni op hun omgeving of liggen al in een kist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Ze laten uitschijnen dat spelende kindjes op de snelweg zwaarder gewond gaan zijn bij 140 dan bij 120.
          dat versta jij eruit

Comment

Van zulke krijg ik de kriebels hé. Het zijn meestal ook dat soort dat zit te kankeren dat auto's ze niet zien aankomen. Toch logisch : ik ben geen verkeersleider op een luchthaven : als je wilt vliegen, koopt een vlieger. Voordeel is wel : oud wordt dat soort zelden.
            Ah, en dat weet jij hoe?
            Kruip eens op een moto, of probeer eens vanuit je auto met d eogen van een motorrijder te kijken.

En natuurlijk die er idioten die erdoor vliegen. Maar tel eens al de moto's gedurende een hele week en tel dan hoeveel er de hufter uithingen.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• By the way: pinkers PINKERS PINKEEEEERS!
              Zo moeilijk is da toch verd*mme nie???

Vwoila! Sorry wi

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• pinken is een teken van zwakte in de autohufter zijn ogen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                  Ah, en dat weet jij hoe?
                  Kruip eens op een moto, of probeer eens vanuit je auto met d eogen van een motorrijder te kijken.

En natuurlijk die er idioten die erdoor vliegen. Maar tel eens al de moto's gedurende een hele week en tel dan hoeveel er de hufter uithingen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                  Hoe, die stak u voorbij tussen het eerste en het 2de rijvak dan? Sommige zijn idd te geschift...
                  Moet toegeven, ik ben ook alles behalve ne engel op mene moto, maar ik ga ni uitsteke wa ik zelf ni graag zou wille voorhebbe als autobestuurder.
                  Ma elk soortmotorijder kankert over het feit da ze ni gezien worde ze. Het is juist andersom, diegene da ni kankere letten waarsch totaal ni op hun omgeving of liggen al in een kist.
                  Inderdaad : ik op het middelste rijvak, vrachtwagen op het rechter rijvak, zee van ruimte rondom.
                  Nadien had ik een hartslag met 3 cijfers en heb ik nog nooit zoveel rond mij gekeken als toen achter nog gekken.

Ik zeg niet dat alle motorijders hufters zijn, in mijn familie zitten er een aantal (woonwerkverkeer) en die hebben nog niets voorgehad. Allez niets : 1 keertje wegens eigen dommigheid dat hij in de gracht is gereden. Regenweer, 's nachts en dan stuurfout maken. Het zijn mijn neef zijn eigen woorden, hij heeft zijn schouder uit de kom getrokken en dat is het.
                  Mijn ervaringen voor de rest ook met moto's is voor 90% positief. Rotte appels heb je overal en zal je overal blijven hebben, zitten ze in een moto, auto, fiets, ...

Ik probeer zo goed mogelijk op alles te letten wat rondrijdt (motorijders, fieters, auto's, ...), maar als ze je zo iets gaan lappen, mag je nog goed rondkijken : er valt niets te doen.

Dat kankeren : weet ik niet, maar meestal zie je ze wel het luidst van hun neus maken en is het altijd de schuld van een ander! Dat is los van moto-rijders, maar is algemeen zo.
                  Ik zal nu zelf stoppen met kankeren of ik zie iedereen al flashen met zijn lichten van zodra ze mijn voiture spotten

Comment

Rotte appels heb je overal en zal je overal blijven hebben, zitten ze in een moto, auto, fiets, ...
                    slimme woorden.

leeftijd heeft ook veel te maken met manier van motorrijden heb ik de indruk. Merk bij mezelf dat na 2 ongevallen en 9jaar rijervaring ik totaal anders rij.

Toch blijft het bewust hinderen van motorrijders in de file me mateloos ergeren. Onlangs nog enen gehad die hoe meer die mens op 2de vak opzij ging om me door te laten die klojo op derde vak ook naar rechts ging om het gat dicht te doen. Die mens rijdt nu met schoon kraske op zijn rechterkant rond want mijn motobot schoof net op dat moment van mijn steuntje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                      slimme woorden.

leeftijd heeft ook veel te maken met manier van motorrijden heb ik de indruk. Merk bij mezelf dat na 2 ongevallen en 9jaar rijervaring ik totaal anders rij.

Toch blijft het bewust hinderen van motorrijders in de file me mateloos ergeren. Onlangs nog enen gehad die hoe meer die mens op 2de vak opzij ging om me door te laten die klojo op derde vak ook naar rechts ging om het gat dicht te doen. Die mens rijdt nu met schoon kraske op zijn rechterkant rond want mijn motobot schoof net op dat moment van mijn steuntje.
                      Dit is in mijn ogen onder GEEN ENKELE omstandigheid goed te praten. Zelfs niet als er een chauffeur rijdt die je duidelijk wil vermoorden op je moto, terwijl er pinnen uit de zijkant van zijn wagen komen en hij een dubbele Kalashnikov op jou richt terwijl een kompaan door het dak granaten naar je hoofd gooit, vind ik het nog beneden alle peil (het ALLERlaagste dat je in mijn ogen kan doen, maar dan ook het ALLERlaagste) dat je zoiets zou doen.

Spijtig dat er mannen zoals jou op een moto rondrijden, al zal je wel eens iemand tegenkomen die toeval zijn hand van zijn stuur laat schieten. Dan kunnen ze jou komen opkrabben van het asfalt, en kan ik weer vloeken omdat een of andere onnozele aarsnaadacrobaat een file veroorzaakt heeft.

this pisses me off, real bad.

Zo zijn motorijders dus. Geef me nu eens EEN reden waarom ik nog op kant zou gaan in de file of bij druk verkeer? Tot hiertoe doe ik het altijd, zoveel mogelijk laat ik motards door waar mogelijk, maar jij geeft me weer eens een reden om in't vervolg gewoon op mijn vak te blijven rijden.

Dit mag je NOOIT doen, zelfs niet nadat je 263 keer verkracht bent door een neger met een lul van 33 centimeter.

/end rant

Comment

• Als iemand op het linkervak alle moeite doet om me op mijn motorfiets niet door te laten, ga ik bij hem wel links voorbij.

Mijn voeten zijn nog nooit van hun voetsteunen afgegleden.

Maar ik ben dan nog geen automobilist tegengekomen die moedwillig een aanrijding heeft willen uitlokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                          Dit is in mijn ogen onder GEEN ENKELE omstandigheid goed te praten. Zelfs niet als er een chauffeur rijdt die je duidelijk wil vermoorden op je moto, terwijl er pinnen uit de zijkant van zijn wagen komen en hij een dubbele Kalashnikov op jou richt terwijl een kompaan door het dak granaten naar je hoofd gooit, vind ik het nog beneden alle peil (het ALLERlaagste dat je in mijn ogen kan doen, maar dan ook het ALLERlaagste) dat je zoiets zou doen.

Spijtig dat er mannen zoals jou op een moto rondrijden, al zal je wel eens iemand tegenkomen die toeval zijn hand van zijn stuur laat schieten. Dan kunnen ze jou komen opkrabben van het asfalt, en kan ik weer vloeken omdat een of andere onnozele aarsnaadacrobaat een file veroorzaakt heeft.

this pisses me off, real bad.

Zo zijn motorijders dus. Geef me nu eens EEN reden waarom ik nog op kant zou gaan in de file of bij druk verkeer? Tot hiertoe doe ik het altijd, zoveel mogelijk laat ik motards door waar mogelijk, maar jij geeft me weer eens een reden om in't vervolg gewoon op mijn vak te blijven rijden.

Dit mag je NOOIT doen, zelfs niet nadat je 263 keer verkracht bent door een neger met een lul van 33 centimeter.

/end rant
                          Volledig akkoord met timothy in dit verhaal...

Blijkbaar zijn 2 ongevallen nog niet genoeg om wat verstand te krijgen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Als iemand op het linkervak alle moeite doet om me op mijn motorfiets niet door te laten, ga ik bij hem wel links voorbij.

Mijn voeten zijn nog nooit van hun voetsteunen afgegleden.

Maar ik ben dan nog geen automobilist tegengekomen die moedwillig een aanrijding heeft willen uitlokken.
                            Ah, kijk, hier is mijn reden om motards weer door te rijden.

Gelukkig redeneren de meeste zoals jij, en niet zoals Nico911.

Comment

• Soms denk ik er ook niet altijd aan. Je staat in de file zo ongeveer in het midden van je vak. Mijn auto is ook gigantisch breed en dus er is soms weinig plaats.
                              Plots staat daar een moto maar je kan niet meer weg.

Als ze dan een kras maken, stap ik uit en mag die mens het keertje gaan uitleggen. Ik ben benieuwd of hij zelfs maar het lef zal hebben om zijn helm af te zetten (of open te zetten).

Met de fiets is het ook altijd zo : hoe vaak dat ik me al niet bedwongen heb om auto's en moto's (denk maar eens goed na als je op het fietspad rijdt) geen stamp te verkopen. Ik ben de tel kwijt. Meestal tik ik even op de ruit of op de arm en kijken ze behoorlijk verschietachtig. Hun wijzen op het probleem is vaak veel efficiënter dan een kras maken, want met een kras illustreer je duidelijk het "oog om oog, tand om tand" principe.

Comment

Soms denk ik er ook niet altijd aan. Je staat in de file zo ongeveer in het midden van je vak. Mijn auto is ook gigantisch breed en dus er is soms weinig plaats.
                                Plots staat daar een moto maar je kan niet meer weg.

Als ze dan een kras maken, stap ik uit en mag die mens het keertje gaan uitleggen. Ik ben benieuwd of hij zelfs maar het lef zal hebben om zijn helm af te zetten (of open te zetten).

Met de fiets is het ook altijd zo : hoe vaak dat ik me al niet bedwongen heb om auto's en moto's (denk maar eens goed na als je op het fietspad rijdt) geen stamp te verkopen. Ik ben de tel kwijt. Meestal tik ik even op de ruit of op de arm en kijken ze behoorlijk verschietachtig. Hun wijzen op het probleem is vaak veel efficiënter dan een kras maken, want met een kras illustreer je duidelijk het "oog om oog, tand om tand" principe.
                                Agreed. Iemand die me op een fout wijst (die ik ongetwijfeld maak, soms bewust en waarschijnlijk vaak ook onbewust) op een beschaafde manier, krijgt achteraf een gemeend bedankje bij mij. Als je met een positieve instelling door het leven gaat, help je mekaar, maar door een kras te trekken...

Comment

• idd enorm vervelend, heb ik ook al verschillende keren overwogen. Zo is er ooit iemand tegen mijn rugzak gereden met als gevolgd dat de fietser van de stoep afvloog.

Comment

Agreed. Iemand die me op een fout wijst (die ik ongetwijfeld maak, soms bewust en waarschijnlijk vaak ook onbewust) op een beschaafde manier, krijgt achteraf een gemeend bedankje bij mij. Als je met een positieve instelling door het leven gaat, help je mekaar, maar door een kras te trekken...
                                    zo ben ik een tijdje geleden aangesproken geweest door een politieagent over mijn iets te vlotte moto-rijstijl. En ik moet zegge, da apprecieer ik echt.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    Ah, kijk, hier is mijn reden om motards weer door te rijden.

Gelukkig redeneren de meeste zoals jij, en niet zoals Nico911.
                                    ik rij/reed ook veel met de moto, en heb het ook nog nooit gedaan. Zoals ik al zei, ik ga ni doen bij een ander wa ik zelf ni zou willen.

Maar ene keer heb ik wel ene zen raam bijna ingeslage EN zen spiegel wil afstampen. Ik kan het ni echt verdragen da ze mijn van de baan willen duwen en daarna mijn moeder proberen omver te rijden. (ook op de moto) Als ik da zie, flip ik namelijk.
                                    Last edited by ; 21/10/2011, 13:07.

Comment

Zo blijft het veel langer bij. Ik merk dat ook bij mezelf. Eén keertje meegemaakt (ik stond half uit het parkeervak, maar het was een kleintje) en een fietser maakte me erop attent. Ik verschoot wel efjes, maar hij had gelijk, mijn achterwiel stond vol op het fietspad (iets wat ik zelf haat!) Dus ik was rap verzet.

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                                      idd enorm vervelend, heb ik ook al verschillende keren overwogen. Zo is er ooit iemand tegen mijn rugzak gereden met als gevolgd dat de fietser van de stoep afvloog.
                                      Dus je zat met je moto op het fietspad?

Comment

Dus je zat met je moto op het fietspad?
                                        heb ik da gezegd? of denkt ge nu da ik enkel ne moto heb? Ik zeg juist da ik er zelf ni tege kan als ze op't fietspad staan etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                          slimme woorden.

Pardon my French, maar wat een lul-reactie zeg!
                                          Die kerel hindert jou, dus beschadigen we zijn materiaal maar ?!
                                          Das oog-om-oog, hetgeen naar mijn idee aan achterlijke culturen toebehoord.
                                          Dus als iemand jou op je moto niet kan luchten als je aan het hinderen bent, rijden ze jou ook maar van de baan dan?!

Ook jaren file gereden met de moto, en allerlei jaloerse klotetoestanden gezien, ook wat jij beschrijft. Dan maar langs de andere kant er rond en eens kijken en schudden met het hoofd. Dat bleek het meest effectief te zijn. Als je kwaad wordt, wat met je gas speelt of de vinger toont, hebben ze hun pleziertje er enkel aan.

NOOIT in mij opgekomen om agressief te reageren zoals jij.
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

Comment

Working...
                                          X