Mensen die aan een te hoge snelheid het linkse vak innemen en dan gefrustreerd met hun lichten beginnen flikkeren als ik aan de maximum toegelaten snelheid 2 vrachtwagens inhaal. Kbedoel waarom zo reageren ik doe überhaupt niets fout. Ik zag hem ook wel afkomen en had al het vermoeden dat hij te snel reed maar er was nog ruim voldoende plaats om mij naar het linkse vak te begeven. Kga mij echt nie tussen 2 camions vriemelen om meneer met de duitse wagen efkes voor te laten ze. Het ergste van al de afrit erna rijd hij af, ik ook en we staan samen aan de lichten. Gast serieus!!! En dan stom kijken als ik met men 1.1tje rapper weg trek als hem... (ok, de eerste 10m tis nie veel ma t'is het gedacht da telt )
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenIk zag hem ook wel afkomen en had al het vermoeden dat hij te snel reed maar er was nog ruim voldoende plaats om mij naar het linkse vak te begeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenMensen die aan een te hoge snelheid het linkse vak innemen en dan gefrustreerd met hun lichten beginnen flikkeren als ik aan de maximum toegelaten snelheid 2 vrachtwagens inhaal. Kbedoel waarom zo reageren ik doe überhaupt niets fout. Ik zag hem ook wel afkomen en had al het vermoeden dat hij te snel reed maar er was nog ruim voldoende plaats om mij naar het linkse vak te begeven. Kga mij echt nie tussen 2 camions vriemelen om meneer met de duitse wagen efkes voor te laten ze. Het ergste van al de afrit erna rijd hij af, ik ook en we staan samen aan de lichten. Gast serieus!!! En dan stom kijken als ik met men 1.1tje rapper weg trek als hem... (ok, de eerste 10m tis nie veel ma t'is het gedacht da telt )
Maar aangezien hier op het forum veel hardrijders zitten zullen die wel vinden dat dat je ongelijk hebt.
En wat dat wegtrekken betreft, dat heb ik ook vaak ondervonden met men Saxo 1.1Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten@knight-rider: ze gaan nog vlot van hun plek die bakjes
Maar heb altijd graag met de Saxo gereden (van 2003 tot 2010, bouwjaar was 199Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichtenidd, ik heb de mijne vorig jaar verkocht, heb nu een Citroën C4.
Maar heb altijd graag met de Saxo gereden (van 2003 tot 2010, bouwjaar was 199
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenZe voelen zich thuis int stad of op 70/90 banen ma autostrade is toch geen aanrader ik mis een 6de versnelling 4d toeren aan 120 is nie echt aangenaam. Kvint wel leuk als 1ste wagen lekker goekoop.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenAls ik zie dat een wagen met behoorlijke snelheid komt aangevlogen, en er geen 3e rijstrook is, dan gooi ik mn wagen er niet voor en laat ik mn gas even los.
Geen last van stress in het verkeer --> ZEN
Maar als de cc op staat dan ga ik die echt niet afzetten om te vertragen voor een of andere pipo die zich niet aan de max snelheid houd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichtenzelfs al rijdt de inhaler boven de toegelaten snelheid, dan nog is het op dergelijke manier van rijvak wisselen een voorrangsnegatie.
Vorig jaar nog werd zo een turkse automobilist die omkwam bij een ongeval verantwoordelijk gesteld, toen hij als turk voor een mercedes in schoot die aan 160 kwam aangereden en waarvan de bestuurder zelfs een paar pinten teveel op had. Mercedes tikt de turk in zijn escort aan, escort de gracht in en turk dood. En verantwoordelijk voor het ongeval, omdat hij de mercedes perfect had zien komen en voorrangsnegatie pleegde.
Dus toch maar opletten met zomaar voor snelheidsduivels in schieten omdat je verrekt om van je cc te gaan.
Comment
-
Als die bij manier van spreken al bijna in u gat hangt wanneer je zou inhalen dan moet dat natuurlijk niet doen.
Maar als die van ver aankomt is dat iets heel anders!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Je weet nooit waarom die mens gehaast is.
En als je 't zou weten is het niet aan jou om te oordelen of het terecht is.
Dus: effe plaats maken als het kan, is nog zo aangenaam voor beiden.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Het kon niet en de laatste keer dat ik controleerde hebben enkel prioritaire voertuigen voorrang in het verkeer + voor zover ik zag zat er 1 kind achteraan en geen zwangere vrouw fzo. Tfeit dat mr. Te snel rijd met kinderen aan boord vind ik al onaanvaardbaar...
@wooter: voor de 3de keer er was nog voldoende plaats en in feite kunt u dat niet in twijfel trekken gzien u er niet bij was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenHet kon niet en de laatste keer dat ik controleerde hebben enkel prioritaire voertuigen voorrang in het verkeer + voor zover ik zag zat er 1 kind achteraan en geen zwangere vrouw fzo. Tfeit dat mr. Te snel rijd met kinderen aan boord vind ik al onaanvaardbaar...
@wooter: voor de 3de keer er was nog voldoende plaats en in feite kunt u dat niet in twijfel trekken gzien u er niet bij was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten@wooter: voor de 3de keer er was nog voldoende plaats en in feite kunt u dat niet in twijfel trekken gzien u er niet bij was.
Nu, hij kan ook gewoon een lastige mens geweest zijn... Doorgaans ga ik zelf niemand opnaaien die netjes op tijd richting heeft aangegeven en naar het linkervak is gegaan, maar dat is eigenlijk maar een zeldzaamheid.
Comment
-
Thohja kijk ik vind datk in men recht was en dat zen reactie compleet onnodig was. Natuurlijk dat hardrijders me ongelijk zullen geven maar zolang ik al op deze bol rondloop moogde 120 op de autostrade en al de mensen die sneller rijden zijn sowieso in overtreding. Ma enfin tzal een discussie zonder einde worden heb ik het gevoel
ervan uitgaande dat je braaf 120 reed.
Comment
-
Realiks: één dingetje toch: je laat uitschijnen dat meer dan 120 km/h rijden met kinderen in de auto crimineel is? Waarom? Omdat 120 km/h nu eenmaal de (idiote) snelheid is die onze overheid 'correct' vind?
Ik heb in Duitsland al 200+ gereden met een kind op de achterbank (uiteraard vastgemaakt in een stoeltje zoals het hoort). Daar mag dat. En daar heb je ook veel minder problemen met mensen die redeneren zoals jij (ik rij 120 km/h dus hou geen rekening met wie sneller is).
Als ik 120 km/h rij (ik sneller rijden doe ik hier gewoon niet, elke cent die naar boetes gaat zijn er twee te veel voor mij), en er komt iemand sneller aan, dan doe ik er alles aan om zo snel mogelijk vanvoor die persoon zijn voeten te zijn.
Zoals ik op een van de vorige pagina's al postte: het helpt ECHT om in het verkeer te denken dat je zelf een laag-IQ-ige idioot bent met een marginale foorkar, en dat al de rest meerderen zijn van jou. Pas dan ga je automatisch hoffelijk rijden naar anderen toe.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Ik weet dat het mag op de duitse wegen. Ik zou het dan waarschijnlijk ook wel doen. Op zich was mijn argument over het kind op de achterbank mss wat naast de kwestie daar ga ik volledig mee akkoord. Maar als ik mag vragen aan iedereen die men ergernis niet begrijpt en frequent te snel rijd: waarom is het zo moeilijk om je gewoon aan de snelheid te houden? Bied snel rijden dan zoveel voordelen? Kijk voor mij mogen jullie allemaal zo snel rijden als ge wilt ge doet maar. Als ge u daar goed bij voelt en de mogelijke risico's wilt nemen geen probleem. Mij gaat het vooral om het feit dat men de bestuurders die zich aan de regels houden niet moet opjagen om u voor te laten. Zodra ik voldoende plaats heb zal ik naar rechts gaan onnodig links rijden zal ik zeker niet doen. Maar sommigen lijken gewoon het linkse vak op te eisen en al wat op dat vak komt als een "idioot te bekijken die geen verkeersinzicht heeft"
Comment
-
Pfff mensen toch.
Zoals ik het versta is dat Realics die auto zag en dacht : die is nog ver. Effe pinken en die vrachtwagens voorbij gaan. Die mens zal er niet teveel last van hebben.
Vrachtwagen 1 voorbij en huplake vrachtwagen 2 gaan we ook inhalen.
Ondertussen komt die mens daar aangevlogen. En ziet dat Realics nog niet voorbij vrachtwagen 2 is (of er net bij is). Ergert zich dat hij moet afremmen naar 120kmh en begint zijn frustraties af te reageren. Dat die pipo al vanop een afstandje zag dat de auto voor zich aan het pinken was en die vrachtwagens met een duidelijk snelheidsverschil voorbij ging heeft hij waarschijnlijk niet gezien omdat zijn verkeersinzicht niet erder komt de de voorkant van zijn auto.
Zo versta ik het. Al de rest van het gezeik hierrond over het feit dat die mens misschien wel een dringende reden heeft om zo snel te rijden en dat Realics maar moest tussen die 2 vrachtwagens gaan rijden zijn echt te dom voor woorden. Efjes van 120 naar 90 gaan remmen om tussen die 2 te gaan rijden en dan terug op snelheid proberen te komen (in ruimte die er waarschijnlijk niet is) is echt veilig en verstandig.
Die mens reed te rap omdat hij op de baan iets te zeggen heeft, maar thuis niet. Dat hij te lang bij zijn minnaar/minnares heeft geweest en nu te laat thuis komt bij zijn vrouw is zijn probleem, niet het onze! (de redenen die ik opgeef zijn waarschijnlijker dan de redenen die jullie opgeven).
Comment
Comment