Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
    grappige pagina´s hiervoor.
    die jongen met de saxo lijkt me niet veel verkeerd te doen. wel een tip zet eens een gps op je dashboard en vergelijk eens met je teller. zo een saxo zeurt aan 120 al snel een kleine 10km/h volgens kennis van me. Ik zaagde vroeger opok steeds dat hij te traag reed maar die wist niet beter. Blijkbaar eigen aan die franse bakjes dus daar kan jij niet veel aan doen.
    En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.
    Bij mijn Saxo zat het er op gps een 8 à 9 km/h naast ja, maar bij mijn huidige C4 amper 2 km/h.
    Vetgedrukt: als ze dat eens zouden doen he
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten

      + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
      Ja, had dat filmpje al eens gezien
      Dat wil je niet meemaken.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • En nu nog even een ergernis van de dag.

        Op verschillende plaatsen hebben ze blijkbaar die schelpen en platen rond de verkeerslichten weggehaald (o.a. N80 Sint-Truiden - Hasselt, maar ook andere plaatsen in Sint-Truiden en Hasselt)
        Vraag me af welke onnozelaar dat heeft beslist, want bij lage zon zoals vandaag was zie je bijna niet meer welk licht er brand
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
          En de snelle rijders (mag mezelf daar ook dikwijls onder rekenen, dus wil hier niemand aanvallen) zouden beter allemaal wat defensiever rijden. Als je 2 vrachtwagens ziet inhalen met een autoke erachter dan kan je er al van uitgaan dat die mens naar links zal komen. Ga niet verwachten dat die mens zijn remmen gaat dichtgooien om jou door te laten. Los gewoon zelf wat gas laat die mens zijn zaak doen en knal erachter gewoon verder.
          Het grappige is dat dat in Duitsland andersom is: de voorrangsplichtige wacht op de voorrangsgerechtigde.

          Hier in België lijkt het idd anders te zijn: de voorrangsgerechtigde moet maar opletten dat hij de voorrangsplichtige niet aantikt als die zonder goed te kijken naar het linkervak uitwijkt.

          Degene die onzorgvuldig aan zijn inhaalmanoever begint kan misschien ook eens defensieve beginnen rijden en 2 keer in zijn spiegel kijken alvorens een inhaalmanoever te starten.

          Comment


          • Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.

            Kmoet u daarvoor krediet geven want ik zou het al lang opgegeven hebben.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
              Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.

              Kmoet u daarvoor krediet geven want ik zou het al lang opgegeven hebben.
              F*ck de wet, lang leve de vlotheid (op een verantwoorde manier dan uiteraard)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.

                Kmoet u daarvoor krediet geven want ik zou het al lang opgegeven hebben.
                Toch moet ik hem gelijk geven. U trouwens ook voor een deel, want ik heb het ook al genoeg meegemaakt. Zelf doe ik er met mijn 55pk er alles aan om camions en andere hindernissen zo snel mogelijk in te halen, en als er dan iemand achter mij begint te bumperkleven en begint te flashen kan ik ook wel eens ontploffen...

                Ik begrijp maar al te goed dat sommige mensen zich dan ergeren aan mijn snelheid als ze achter mij rijden. Maar als ik er alles aan doe om zo snel mogelijk in te halen, en als je ziet dat die kar niet harder kan, dan moet je niet onnozel gaan beginnen te doen

                Comment


                • Ik heb ook al gemerkt dat de reactie van de snellere bestuurder sterk afhangt van de auto waarmee je als "tragere" bestuurder mee rijd.
                  Als je met een kleine auto rijd dan zullen ze veel sneller agresief gaan reageren dan wanneer je met een grotere wagen rijd. (en dat is niet alleen mijn eigen ondervinding, heb dat al van verschillende mensen gehoord)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik heb ook al gemerkt dat de reactie van de snellere bestuurder sterk afhangt van de auto waarmee je als "tragere" bestuurder mee rijd.
                    Als je met een kleine auto rijd dan zullen ze veel sneller agresief gaan reageren dan wanneer je met een grotere wagen rijd. (en dat is niet alleen mijn eigen ondervinding, heb dat al van verschillende mensen gehoord)
                    Klopt. Ik heb leren rijden met een Suzuki Wagon R. Ongelooflijk hoe mensen daarop reageren in combinatie met zo'n blauwe L aan de achterruit.
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

                    1976 Volkswagen Kever 1200L
                    1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE
                    2016 Skoda Octavia van 't werk

                    Verkocht
                    1980 Volkswagen Derby CLS
                    1990 Mercedes W124 230CE
                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Het maakt niks uit waarvoor hij of zij gehaast zou zijn, de maximum snelheid geld voor iedereen (tenzij een prioritair voertuig)
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Ik had het al voorspelt he, er zitten hier op het forum nu eenmaal wel wat mensen die het fijn vinden sneller te rijden dat de maximum toegelaten snelheid
                      Ik heb d'r ook geen probleem mee dat ze dat doen, zolang ik d'r maar geen last van heb.

                      Niet zo snel zunne, ik heb met mijne ooit 160 gedaan
                      (voelde wel niet echt veilig aan)
                      Als we hier nog eens een chauffeur nodig hebben mag ik je dan contacteren?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Als we hier nog eens een chauffeur nodig hebben mag ik je dan contacteren?
                        betaald dat goed?
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                          Kvin het grappig hoe je ookal weet je best dat je totaal ongelijk hebt volgens de wet, toch probeert je argumenten door te voeren en "ons" ervan te overtuigen dat wij in de fout gaan.
                          Als een zatlap aan 160 per uur als slachtoffer wordt beschouwd van een aanrijding door een Turk die maar één keer in in zijn achteruitkijkspiegel keek om zijn inhaalmanoever te starten, zou ik niet zo zeker zijn dat ik ongelijk heb.

                          Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            betaald dat goed?
                            Neen
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.
                              het is niet de eerste keer er wenkbrouwen gefronst worden bij uitspraken van een rechter

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Als een zatlap aan 160 per uur als slachtoffer wordt beschouwd van een aanrijding door een Turk die maar één keer in in zijn achteruitkijkspiegel keek om zijn inhaalmanoever te starten, zou ik niet zo zeker zijn dat ik ongelijk heb.

                                Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.
                                Hoe noemen ze zoiets, rechterlijke dwalingen...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  het is niet de eerste keer er wenkbrouwen gefronst worden bij uitspraken van een rechter
                                  Ai, je bent me voor.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Als een zatlap aan 160 per uur als slachtoffer wordt beschouwd van een aanrijding door een Turk die maar één keer in in zijn achteruitkijkspiegel keek om zijn inhaalmanoever te starten, zou ik niet zo zeker zijn dat ik ongelijk heb.

                                    Een rechter maakt een afweging over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval. In zo een geval mag duidelijk zijn dat het niet de overdreven hoge snelheid is die het ongeval veroorzaakt, maar het onvoorzichtig voorrang negeren.
                                    Die redenering is dus fout, de primaire oorzaak van het ongeval is wel degelijk de snelheid, want indien die persoon niet zo snel had gereden was het ongeval nooit gebeurd.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Die redenering is dus fout, de primaire oorzaak van het ongeval is wel degelijk de snelheid, want indien die persoon niet zo snel had gereden was het ongeval nooit gebeurd.
                                      En blijkbaar kende de advocaat van de Turk en de rechter artikel 12.5 niet.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Het feit dat jullie denken dat het een rechterlijke dwaling was, geeft mooi aan hoe ver jullie redenatie gaat dat een voorrangnegatie goed te praten valt...

                                        Zelfs het fout interpreteren van 12.5...

                                        12.5. De bestuurder die voorrang moet verlenen, mag slechts verder rijden indien hij zulks kan doen zonder gevaar voor ongevallen, gelet op de plaats van de andere weggebruikers, hun snelheid en de afstand waarop zij zich bevinden.
                                        De wet zegt hier expliciet dat degene die voorrang moet geven, rekening moet houden met de snelheid van de andere weggebruikers.

                                        Comment


                                        • Voorrang van rechts is absoluut, dus als ik straks 15 pinten ga drinken, ga rijden en iemand geeft me geen voorrang waar ik er recht op heb, dan blijf ik nog in mijn recht. Tuurlijk, als de politie komt zal ik naar de rechtbank mogen om het uit te leggen, en ik zal mijn roze papiertje mogen inleveren, maar ik KAN niet aansprakelijl worden gesteld voor het ongeval. Ander voorbeeld: een kameraad van mij staat te wachten aan een kruispunt om links af te slaan op een 70 km/h baan. Er komt in de verte een auto af, waarvan hij denkt: hier kan ik nog wel effe tussen. Niet dus, vol in de flank aangereden, vriendin die erbij zat levenslang verminkt door littekens in het gezicht van rondvliegend glas. De andere auto reed tussen de 140/160 km/h volgens de expert, uitgerekend op basis van remsporen en schade. Toch heeft hij zijn autotje zelf mogen betalen, in fout gesteld dus. In beroep gegaan via advocaat van de verzekering en toch ongelijk gekregen. Die WACHT nu gewoon als hij niet zeker is. Maar ik zal het nog wat extremer stellen: het is niet omdat ik 100% fout parkeer, dat ik in fout ben als iemand tegen mijn auto botst. Tuurlijk, ik zal een foutparkeerboete krijgen, maar kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor het ongeval. Kennen jullie de wet niet? Je weet toch dat je zelfs voorrang hebt als je uit een eenrichtingsstraat komt IN DE VERKEERDE richting? Zo waar veel mensen denken ”ik ga ni remmen, ze mogen hier toch ni uitkomen"? En dat voorrang zo absoluut is dat wanneer twee auto's op de autosnelweg samen naar het middenvak willen (ene van het linkervak, ene van het rechtervak) diegene die van rechts komt voorrang heeft?
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X