je kan zelfs risceren door rustig door rood te rijden 's nachts op een voorrangsbaan, en dat gaat beter als je een hoop pinten uithebt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenLet op, ik kan niet bepalen of Realiks zich voor die auto gesmeten heeft en of de snellere achterligger echt gehinderd werd of enkel opgejaagd was.
Ik stel enkel dat de wet inhoud dat voorrangsplicht absoluut blijft, ook als de voorrangsplichtige zijn linker dimlicht defect is of hij sneller dan de snelheidslimiet rijdt.
Let op, het is van mij ook maar een vermoeden, maar iemand die vreest dat zijn kar uit elkaar zal vallen boven de 120kmh verdenk ik niet direct van voorrangnegatie, omdat hij ook weet dat hij aan het kortste eindje zal trekken.
Maar stel nu (laten we puur hypotetisch doorgaan nu even, vooral omdat een maat van mij zo iets heeft voorgehad) dat het donker is en dat die snelheidsduivel enkel op standlichten of zelfs zonder lichten rijdt.
Als je dan wil gaan inhalen zie je die niet (geen lichten) of je schat de afstand compleet verkeerd in (standlichten). Zeker nu de autostrade in duisternis gehuld is.
Doe je dan ook aan voorrangsnegatie, ondanks het feit dat je er niet van bewust bent dat er iemand rijdt?
In dit geval is de oorzaak van een eventueel ongeval duidelijk? Namelijk dat de duisternis/standlichten de oorzaak zijn, niet de voorrangsnegatie?
Comment
-
Realiks heb je je voor die auto gesmeten of niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenTuurlijk (en maar logisch ook, het zou wat geven anders) want oorzaak blijft oorzaak, maar ik had zo de indruk dat hier meer een heksenjacht was op Realiks dan op de oorzaak van de ergenis (en vermoedelijk ook de oorzaak van de problemen) : de te hoge snelheid.
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenLet op, het is van mij ook maar een vermoeden, maar iemand die vreest dat zijn kar uit elkaar zal vallen boven de 120kmh verdenk ik niet direct van voorrangnegatie, omdat hij ook weet dat hij aan het kortste eindje zal trekken.
Ik denk dat het een vorm van interesse is: als een auto je geen moer kan schelen, wat kan je dan de verkeersregels schelen?
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenMaar stel nu (laten we puur hypotetisch doorgaan nu even, vooral omdat een maat van mij zo iets heeft voorgehad) dat het donker is en dat die snelheidsduivel enkel op standlichten of zelfs zonder lichten rijdt.
Als je dan wil gaan inhalen zie je die niet (geen lichten) of je schat de afstand compleet verkeerd in (standlichten). Zeker nu de autostrade in duisternis gehuld is.
Doe je dan ook aan voorrangsnegatie, ondanks het feit dat je er niet van bewust bent dat er iemand rijdt?
In dit geval is de oorzaak van een eventueel ongeval duidelijk? Namelijk dat de duisternis/standlichten de oorzaak zijn, niet de voorrangsnegatie?
Comment
-
Mijn ergernis van vandaag: de doortocht in Kruibeke. Ik denk dat de politie daar wat geparkeerde wagens moet controlleren op vermisten, want als men zich daar elke dag vastrijdt in de verkeerslichten, moeten daar mensen zijn die daar nooit levend zijn uitgeraakt...
+ YouTube Video
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIntegendeel. Zover ik kan inschatten is de technische staat van het voertuig recht evenredig met het rijgedrag van de bestuurder. Hoe slechter de technische staat van de wagen, hoe slechter de praktische kennis van de wegcode.
Ik denk dat het een vorm van interesse is: als een auto je geen moer kan schelen, wat kan je dan de verkeersregels schelen?
Je kan ook omgekeerd reageren : hoe duurder de auto, hoe meer zondigingen aan verkeersregels : te snel rijden, geen knipperlichten gebruiken, pharen, ...
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIn dat geval is er nog altijd sprake van voorrangnegatie, maar zal een rechter er zeker rekening mee houden dat de voorrangsplichtige in zijn inschattingen werd verrast door de combinatie van duisternis, snelheid van de achterligger en het niet correct voeren van de verlichting. Maar als je gaat verklaren dat je niet keek of maar één keer keek, en niet of nauwelijks richting aan gaf, moet je niet verwachten vrijgesproken te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenaan de waaslandtunnel hebben ze tijd terug de situatie verandert. gevolg als er nu iemand doorheeft dat hij niet in de tunnel mag moet hij er wel door. ofwel proberen ze toch nog achteruit te rijden; draaien,... en alles staat daar vast.
Antwerps bestuur jullie hebben dat daar weer goed opgelostOorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk BerichtenKlopt. De nieuwe situarie lijkt nergens op. Gebuisd en opnieuw doen!
die dient door zijn ontwerp niet voor doorgaand verkeer, ik misbruik die zelf ook
vroeger konden de vrachtwagens door een straat in te rijden TEGEN de richting hun fout goedmaken, wouen ze dat niet, dan moesten ze de barreel tss de richtingen opendoen, nu zijn ze verplicht barreel open te doen
dat autochauffeurs niet naar borden kijken en blindelings hun gps vertrouwen, tja...daarvoor zijn ze ook autochauffeur...maar als trucker heb je toch de minste ondervinding niet op je gps te vertrouwen
dat de stad ons nu al wil sensibiliseren in de toekomst tol te gaan betalen om de oversteek te wagen mag je hen kwalijk nemen, je kan nog steeds aan de kennedy gaan aanschuiven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenNee, er was nog ruim voldoende afstand. De wagen reed in iedergeval sneller dan ik had verwacht aangezien hij plots in men gat aan het duwen/pharen was (ik vermoed toch dat hij sneller dan 160-170 reed). Maar zo iets is altijd moeilijk in te schatten gzien hij zonder lichten aan het hooligannen was op de openbare weg.
Er volledig van uitgaande dat er nog voldoende afstand was kon deze wagen ook gewoon eventjes zijn gas lossen waardoor jij ruim op tijd terug opzij kon gaan. Dat zal voor hem minder probleem geweest zijn dan dat jij moest afremmen naar 100 km/u, en dan met je 1.1 motor terug naar 120 km/u gaan.
Comment
-
Toch altijd interessant die contradicties in de verkeerswetgeving.
Als de rechter een afweging maakt over schuldvraag op basis van het aantal overtredingen en de eigenlijke oorzaak van het ongeval, is het algauw 1-3 voor de Turk. Te snel, dronken en feitelijk kom je bij een rechts > links beweging van rechts, dus....die uitspraak riekt op zijn minst naar rasisme en waarschijnlijk had de Turk een pro-deo en de andere een gladde paling., komt er waarschijnlijk nog bij dat de rechter 9/10 ook een laagvlieger zal zijn. Mijn conclusie uiteraard.
En om nog even terug te komen op Duitsland, daar moet je feitelijk 130 maar mag je oneindig op de autosnelweg. Eén probleem als je wat voor hebt wordt je voor 100% in fout geacht welk maneuvre de andere ook mag gedaan hebben. Logisch toch dat de voorrangsrechtige op de remmen gaat voor de voorrangsplichtige bij pakweg 250. Als ie 130 zou doen is er niets aan de hand. Slimme en logisch denkende mensen die Duitsers.Last edited by Metaxa; 25/10/2011, 19:11.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEn om nog even terug te komen op Duitsland, daar moet je feitelijk 130 maar mag je oneindig op de autosnelweg. Eén probleem als je wat voor hebt wordt je voor 100% in fout geacht welk maneuvre de andere ook mag gedaan hebben. Logisch toch dat de voorrangsrechtige op de remmen gaat voor de voorrangsplichtige bij pakweg 250. Als ie 130 zou doen is er niets aan de hand. Slimme en logisch denkende mensen die Duitsers.
Wanneer je 130 rijdt zal ik eens plots voor je invoegen en zeggen dat jij allicht véél te snel gereden hebt, hoe bewijs je het tegendeel?
Het probleem ligt telkens bij die bewijsvoering. En dan valt men terug bij diegene die het manoeuvre in de eerste plaats uitvoerde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMja, zo logisch is dat nochtans niet.
Wanneer je 130 rijdt zal ik eens plots voor je invoegen en zeggen dat jij allicht véél te snel gereden hebt, hoe bewijs je het tegendeel?
Het probleem ligt telkens bij die bewijsvoering. En dan valt men terug bij diegene die het manoeuvre in de eerste plaats uitvoerde.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenDeze morgen mijn voorrangsrecht genuttigd op een fietser (zonder licht). Hij viel bijna van zijn fiets van het schrikken. Ook fietsers moeten de voorrangsregels naleven.
Ik kom dat nu ook altijd 's morgens tegen, mensen (vaak kinderen) die zonder licht op hun fiets op de baan zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMijn ergernis van vandaag: de doortocht in Kruibeke. Ik denk dat de politie daar wat geparkeerde wagens moet controlleren op vermisten, want als men zich daar elke dag vastrijdt in de verkeerslichten, moeten daar mensen zijn die daar nooit levend zijn uitgeraakt...
+ YouTube Video Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn lichten gebruiken!
Ik kom dat nu ook altijd 's morgens tegen, mensen (vaak kinderen) die zonder licht op hun fiets op de baan zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenKweet het vroeger deedk da ook soms es ma nu dak zelf in autorij doe ik ze altijd aan. Ma alst regent kan je dynamo wel slippen en daar kanje maar weing aan doen als fietser, maar het zou geen excuus mogen zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn lichten gebruiken!
Ik kom dat nu ook altijd 's morgens tegen, mensen (vaak kinderen) die zonder licht op hun fiets op de baan zijn.
Wie weet is hij het domweg vergeten, kan altijd..
Als ze vanvoor komen, dan trek ik eens kort met mn grootlichten.
Is echt levensgevaarlijk fietsers zonder verlichting
Comment
Comment