Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bizarre boete: betwisten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Neen.

Veel mensen die zo rondrijden beseffen niet (als ik uitga van hun goede wil) hoe ergerlijk ze zijn met hun luide muziek. Mensen zomaar achter hun rug een boete uitschrijven voor dergelijke feiten is altijd flauw en achterbaks IMO.
    Welk standpunt neem je nu juist in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
      Welk standpunt neem je nu juist in?
      De boete vind ik terecht, maar na een maand die boete in je bus krijgen vind ik niet kunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Punt 1: Ik heb niks met de politie te maken.

Punt 2: Wat noem je "niet veel in m'n leven meegemaakt"? Ik kom niet vaak negatief in aanraking met de politie, jij wel?
        In mijn ogen zijt gij simpelweg een verzuurd persoon die er niet tegen kan dat iemand hem betrapt op dingen die niet mogen.
        Verbeter mij gerust indien niet, maar ge zult alvast uw best mogen doen.

Punt 3: "beter 1 dode flik.."-gezeik, daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Lijkt me niet echt nodig.

Punt 4: Je mag gerust langer dan 2 weken wegblijven
        Zou het niet beter kunnen verwoorden.

Veel van wat die persoon (prospeed) zegt is toch te gek om los te lopen ? In al zijn posts is er maar één constante, flikken zijn dommerikken, nu zelfs niet waard om nog te leven. Hij spit zelfs in ik weet niet welke database om nog een gezegde te kunnen "aanpassen" aan zijn ongebreidelde, durf het woord bijna niet te gebruiken, haat tegenover de politie.

Volgens mij mankeert die persoon veel liefde en aandacht, hopelijk (voor hem) komt hij aan zijn trekken als hij voor 14 dagen naar 'n "paradijs" kan afreizen en, terug hopelijk, komt hij met wat positiever instelling terug, misschien kan hij een crashcourse volgen in elementaire beleefdheid ??
        Last edited by ; 11/08/2010, 21:34.

Comment

Neen ik mis geen liefde en aandacht. Meer dan genoeg zelfs. Ik ben gewoon van het principe dat je pas respect kunt krijgen als je zelf mensen als mensen behandelt. Iets wat de flikken dus duidelijk niet doen. Ik ga mijn mening hier niet verdedigen maar geloof mij ik ben veruit niet de enige die er zo over denkt. Ik kan direct een paar tientallen klanten en collega's van op het werk noemen die er ook zo over denken. Sommigen zijn zelfs nog een pak extremer en zouden marginalen nog geld toestoppen om daadwerkelijk over te gaan tot daden tegenover de flikken. En daar zitten heel kapitaalkrachtige mensen tussen die gerespecteerde zakenmensen zijn (er zit er zelfs éne hier op het forum). Gewoon mensen met een gezin en een eigen bedrijf. Heel onze familie denkt trouwens zoals mij over de flikken. Maak ik me nu hier populair? Waarschijnlijk niet maar daar lig ik geen seconde van wakker.

Wel straf : iedereen is vol lof over de coyote en hoe hij flitsmeldingen doorgeeft om de flikken voor te zijn maar zaagt over zijn boetes. En de mannen die uw die boetes geven zijn heilig? Die gasten zitten dus wel aan uw eigen geld! Die smurfen worden door belastinggeld dus uw geld betaald om uw overige verdiende centen nogmaals proberen af te pakken. Waar zit hier de logica? Iemand die tegen 250 km/uur over de weg vliegt of een overval pleegt weet dat hij het risco loopt, part of the game. Maar zoals wat te harde muziek in de dag en op een drukke lawaaiëringe plaats of iemand die 74 rijdt op een plaats waar 70 mag? Hoe kunt ge nu respect voor de flikken hebben als ze zo'n dingen uithalen? Sorry dat zoiets goed is krijgt ge aan mij nooit verkocht.

Comment

We zitten hier precies in The Godfather. Zelf boven de wet willen staan en elke flik die u te les wil lezen moet omgelegd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              flikken zijn dommerikken
              Geen probleem dat je het wil opnemen voor politieagenten... Maar de voorwaarden om inspecteur te zijn is een middelbaar diploma te hebben en 10 maanden politieschool. De voorwaarden voor agent te zijn, is 9 maanden politieschool light. Zelfs een diploma is niet nodig.

Er zitten zeker knappe bollen bij de politie, maar doorgaans ga je er maar twee types vinden: slimme mensen die zich door idealisme hebben laten verleiden tot een slechte job, en domme mensen die een job hebben gevonden waar ze zonder al teveel intelligentie toch een wapen kunnen dragen en macht hebben, met een ongelofelijke vorm van werkzekerheid.

Ik bedoel maar... Enkel bij het leger kan je met zo een lage studievereisten nog aan de slag. Ministeries en alle andere openbare diensten vereisen allemaal een hoger diploma...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                Wel straf : iedereen is vol lof over de coyote en hoe hij flitsmeldingen doorgeeft om de flikken voor te zijn maar zaagt over zijn boetes.
                Niet veralgemenen. Beide dingen doe ik niet.

En de mannen die uw die boetes geven zijn heilig? Die gasten zitten dus wel aan uw eigen geld!.
                Die boetes geef je jezelf. Door te doen wat niet mag.

of iemand die 74 rijdt op een plaats waar 70 mag?
                Waarom zijn er grenzen denk je?
                Om ze éénzijdig te verhogen en dan kwaad te worden?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Geen probleem dat je het wil opnemen voor politieagenten... Maar de voorwaarden om inspecteur te zijn is een middelbaar diploma te hebben en 10 maanden politieschool. De voorwaarden voor agent te zijn, is 9 maanden politieschool light. Zelfs een diploma is niet nodig.

Er zitten zeker knappe bollen bij de politie, maar doorgaans ga je er maar twee types vinden: slimme mensen die zich door idealisme hebben laten verleiden tot een slechte job, en domme mensen die een job hebben gevonden waar ze zonder al teveel intelligentie toch een wapen kunnen dragen en macht hebben, met een ongelofelijke vorm van werkzekerheid.

Ik bedoel maar... Enkel bij het leger kan je met zo een lage studievereisten nog aan de slag. Ministeries en alle andere openbare diensten vereisen allemaal een hoger diploma...
                  Ongeacht welke bevolkingsgroep zo fanatiek afgebroken wordt zal ik trachten te verdedigen. Het is een deel van de elementaire beleefdheid en savoir vivre van zo'n dingen niet te zeggen, en zeker niet op een openbaar forum. Moest die mr. de mannen van de vuilkar zo afkatten zou ik ook nog proberen van hen te verdedigen en hun daden te rechtvaardigen. Als men verder melding maakt van "tientallen collega's en klanten" en ook van "kapitaalkrachtigen die hun eigen zaak hebben" dan vraag ik me toch wel af wat deze mensen extra hebben dat hun eventuele mening meer ter zake doet dan de mening van de doorsneeburger. Als er, uitzonderingen niet te na gesproken, van een zeer kapitaalkrachtige en zijn eigen zaak hebbende persoon gesproken wordt heb ik daar direct m'n vragen bij. Ik heb weet van mensen die idolaat opkijken naar anderen als die wat meer geld hebben maar dat betekent totaal niet dat ze ook die extra wijsheid in pacht hebben.

Comment

Ongeacht welke bevolkingsgroep zo fanatiek afgebroken wordt zal ik trachten te verdedigen. Het is een deel van de elementaire beleefdheid en savoir vivre van zo'n dingen niet te zeggen, en zeker niet op een openbaar forum. Moest die mr. de mannen van de vuilkar zo afkatten zou ik ook nog proberen van hen te verdedigen en hun daden te rechtvaardigen. Als men verder melding maakt van "tientallen collega's en klanten" en ook van "kapitaalkrachtigen die hun eigen zaak hebben" dan vraag ik me toch wel af wat deze mensen extra hebben dat hun eventuele mening meer ter zake doet dan de mening van de doorsneeburger. Als er, uitzonderingen niet te na gesproken, van een zeer kapitaalkrachtige en zijn eigen zaak hebbende persoon gesproken wordt heb ik daar direct m'n vragen bij. Ik heb weet van mensen die idolaat opkijken naar anderen als die wat meer geld hebben maar dat betekent totaal niet dat ze ook die extra wijsheid in pacht hebben.
                    Dit forum word alsmaar interessanter.....
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Het is een deel van de elementaire beleefdheid en savoir vivre van zo'n dingen niet te zeggen, en zeker niet op een openbaar forum.
                      Zeggen dat ze alle agenten tegen de muur moeten zetten is natuurlijk erover, maar ik ga ze ook niet ophemelen als het eliteteam.

Ik stel me enkel vragen bij het feit dat we als overheid, gemeenschap zoveel macht geven aan een laag geschoolde bevolkingsgroep. Orde moet er zijn, maar moet die komen van net die laag van de bevolking?

Comment

Zeggen dat ze alle agenten tegen de muur moeten zetten is natuurlijk erover, maar ik ga ze ook niet ophemelen als het eliteteam.

Ik stel me enkel vragen bij het feit dat we als overheid, gemeenschap zoveel macht geven aan een laag geschoolde bevolkingsgroep. Orde moet er zijn, maar moet die komen van net die laag van de bevolking?
                        Het soort straffe uitspraken van die mr. kan duiden op een haat/liefde verhouding, welke zoals algemeen geweten, zeer dicht bij elkaar liggen. Een mogelijkheid is dus dat die mr. vroeger zijn kandidatuur voor politieagent ingediend heeft maar dat hij om de een of andere reden niet voldeed aan de normen, misschien is zijn liefde dan in haat omgeslagen, vandaar zijn tirades aan het adres van die mensen ?

Zou het niet eerlijker zijn te stellen dat "die laag van de bevolking" perfect past in die bevolking ? In alle lagen van de bevolking zijn er variaties, sommigen denken dat ze in het topniveau zitten, anderen zijn realistischer en voelen zich op hun gemak op hun reële eigen niveau. Niets is gemakkelijker dan onbewezen een groep neer te halen en hen voorstellen als laag geschoold en ook nog een sticker opplakken door denigrerend van "net die laag van de bevolking" te spreken. Heb het me in het verleden reeds afgevraagd en nu, in dit draadje, komt diezelfde vraag terug boven, nl. dat we hier, ongeweten, met een gans pak "Einsteins" zitten. Als ik al die kritieken hier moet geloven dan zijn er twee soorten mensen in België, diegenen die denken de "slimmen" te zijn en dus al de anderen, die hun verheven gedachten, hier voornamelijk op het gebied van verkeer en wetgeving, niet delen maar als uitschot bestempelt. Interessant.

Comment

Will, zoals ik zei ken ik uit ervaring twee types agenten: diegenen die slim zijn en een hoger diploma hebben maar uit idealisme een domme keuze hebben gemaakt om als interventieinspecteur aan de slag te gaan (dom omdat je met retarded collega's, retarded organisatie en slecht betaald zit) en diegene die echt te dom zijn en de politie en het leger als makkelijke methode gebruiken om jobzekerheid te hebben. Vooral die laatste kan het geen kloten schelen hoe de politie als organisatie voorgesteld wordt, en dat samen met de mexicaanse leger-organisatie van de politie zorgt ervoor dat die slimme idealisten na 10 jaar politiewerk ook uitgeblust geraken als ze niet overgeplaatst geraken naar domeinen waar ze wel nog iets kunnen betekenen.

Je hebt altijd voetvolk nodig, maar doorgaans kan je ervan uit gaan dat als er uit de combi twee jonge agenten gekropen komen, je gefistfucked gaat worden. Als dader, maar ook als slachtoffer.

Comment

Groot gelijk, zoals in alle organisaties zijn er goeien en minder goeien (), het spijtige aan de zaak is dat die minder goeien het meest in het oog springen, want dikwijls willen ze een bepaald gemis compenseren door iets te doen/zeggen wat totaal niet zou moeten.

ps: Heb geprobeerd een vertaling te vinden van het 5e woord van de laatste zin, wat wil dat zeggen ??

Comment

Uh... Dat als je twee agenten uit een combi ziet kruipen, je niet kan rekenen op een correcte behandeling. Je kan ze wel ontvangen, maar jeugd blijft jeugd en als die samen op stap gaan dan krijg je toch niet de service die je verwacht.

Comment

Uh... Dat als je twee agenten uit een combi ziet kruipen, je niet kan rekenen op een correcte behandeling. Je kan ze wel ontvangen, maar jeugd blijft jeugd en als die samen op stap gaan dan krijg je toch niet de service die je verwacht.
                                En dat alles hierboven is alleen maar de vertaling van één woordje (van ocharme 12 lettertjes)??? Het Engels is toch een mooie taal éh, met 12 letters kan je een andere taal twee volle zinnen bezighouden ?

Comment

Nee, ik geef een verschoonde versie van een lelijke hyperbool

Comment

Nee, ik geef een verschoonde versie van een lelijke hyperbool
                                    Er zijn toch mensen die nooit om een antwoord verlegen zitten éh ......

Comment

Working...
                                    X