Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bizarre boete: betwisten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
    Lulkoek ...

Als die vaststeller het lawaai als storend ervaart kan er geverbaliseerd worden. Niet meer, niks minder. Altijd grappig die er toch altijd zijn die denken dat ze alle wetboeken machtig zijn
    Geef toe dat "als storend ervaren" een heel subjectief gegeven is waartegen je je eigenlijk niet kan verdedigen. Ik hou niet van dat soort regels, ze geven te veel macht aan de vaststeller.
    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
      Geef toe dat "als storend ervaren" een heel subjectief gegeven is waartegen je je eigenlijk niet kan verdedigen. Ik hou niet van dat soort regels, ze geven te veel macht aan de vaststeller.
      Het is inderdaad heel subjectief. Maar het moet natuulijk wel een beetje gestaafd worden door die vaststeller hé. Maar zulke boetes worden maar amper geschreven, ik heb het toch nog nooit gedaan, of het zou er echt wel over moeten zijn. En het argument dat het de standaard radio is is jammergenoeg voor de pechvogel hier geen element dat de boete kan doen vervallen
      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Het is inderdaad heel subjectief. Maar het moet natuulijk wel een beetje gestaafd worden door die vaststeller hé. Maar zulke boetes worden maar amper geschreven, ik heb het toch nog nooit gedaan, of het zou er echt wel over moeten zijn. En het argument dat het de standaard radio is is jammergenoeg voor de pechvogel hier geen element dat de boete kan doen vervallen
        Mij niet verkeerd begrijpen hé want ik ben ook tegen die "boozers" maar die vaststelling word door een beetje advocaat zo van tafel geveegd. Vraag blijft natuurlijk of het allemaal wel de moeite loont om de minnelijke schikking te betalen of niet.... Ik denk dat hij ze gaat betalen.....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Het verschil is dat de agent niet zijn eigen interpretatie aan het geluid heeft gegeven, maar heeft aangegeven wat zijn interpretatie is van de reactie van omstaanders. Had hij geschreven "de omstaanders schudden hun hoofd, tikten met hun hand tegen hun voorhoofd en keken neer" kon de rechter zelf een interpretatie geven van die reactie...

Ik bedoel maar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            een beetje advocaat
            nog minder als de polies vertrouw ik dat soort, kwa veralgemening kan dit ook weer tellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              nog minder als de polies vertrouw ik dat soort, kwa veralgemening kan dit ook weer tellen

Zelf voor advocaat spelen, heb daar alle vertrouwen in....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

eigelijk is voorkomen beter dan genezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  eigelijk is voorkomen beter dan genezen
                  Waarheid als een koe.....

Comment

en de dag nadien:

Het klinkt hilarisch maar Lea De Roo (59) kan er niet om lachen: gisteren kreeg de vrouw een boete van 150 euro voor ‘samenscholing’. Ze nam op 27 juli een rustpauze op het Antwerpse De Coninckplein, tussen de junks, en dat leverde haar een pv op.

De vrouw woont in de Van Maerlantstraat. Omdat ze reuma heeft, neemt ze na haar boodschappen altijd een korte rustpauze op het De Coninckplein, vlakbij. “Ik heb in feite niets tegen de junkies die daar zitten, met steevast een blik bier in de hand”, zegt Lea. “Maar ik ben er geen, ik drink nooit bier en doe niet aan bendevorming.”

Op 27 juli zat ze op het houten podium dat nu op het plein staat. Een politieagente vroeg haar gegevens, zogenaamd om te weten wie er op het De Coninckplein zit. Maar gisteren ging Lea een aangetekende brief ophalen bij De Post, een boete en een pv voor ‘samenscholing’.

“Ik betaal mijn boete niet en wil een klacht indienen tegen de politie”, zegt Lea, “want dit is onrecht.” Officieel wist Lea gisteren nog van niets, maar de stad heeft haar nu gelijk gegeven. “De boete is geseponeerd want verkeerdelijk opgelegd”, zegt de woordvoerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mastakilla Bekijk Berichten
                      en de dag nadien:
                      Ha, die had ik net op de radio gehoord, moest direct de link leggen naar jou. Zou nu helemaal niet twijfelen....beetje overijverige agenten als je het mij vraagt, of er moest een 0-tolerantie van kracht zijn daar natuurliljk. Ik denk dat ze dan op de Oudaan en de rechtbank met iets te weinig volk zijn.....

Comment

Lulkoek ...

Als die vaststeller het lawaai als storend ervaart kan er geverbaliseerd worden. Niet meer, niks minder. Altijd grappig die er toch altijd zijn die denken dat ze alle wetboeken machtig zijn
                        Helaas denken de meeste fikken dat ze meer zijn dan het wetboek. De boete die hier aan de TS is gegeven is niets anders dan gedaan door een gestresseerde flik, een wereldverbetaar die er plezier in heeft om mensen te kloten. Of hij had ruzie gekregen omdat hij te weinig PV's uitschreef Het is toch algemeen geweten dat 99% van de flikken er plezier in hebben om de mensen te kloten. Maar gij zult wel bij die andere 1% horen Wat heeft de TS nu misdaan? De muziek iets te hard gezet volgens die flik? Ik heb meer last van al die vliegtuigen die dag en nacht over mijn woning vliegen. Gaat ge die ook allemaal een PV geven?

Nu mij deert het niet wat jullie over de mensen denken (ik beschouw een flik niet als een mens). Doe eerst uw werk op een fatsoenlijke en volwassen manier en probeer dan het respect van de mensen te krijgen, niet andersom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mastakilla Bekijk Berichten
                          en de dag nadien:
                          klap gewoon wat meer met je wijkagent

je hebt je ook eens goe laten gaan op de site van de gva

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                            Het is toch algemeen geweten dat 99% van de flikken er plezier in hebben om de mensen te kloten.
                            Ik snap niet waar jullie je druk om maken. Komen jullie dan echt zoveel in contact met politieagenten om die mensen te haten? Ik heb volgens mij nog maar 2 keer in heel men leven een 'gesprek' gehad met een agent. Eén keertje omdat een straat afgesloten was en ze me de juiste weg getoond hebben en een 2e keer stopte er een politiewagen naast me om me er op attent te maken dat de parkeerplaatsen die tot voor enkele weken nog bestonden afgeschaft waren en ik me dus best ergens anders parkeerde aangezien ze boetes aan het uitschrijven waren.

Ben ik de enige die denkt dat de topicstarter misschien wel terecht die boete gekregen heeft? (ook al is het een flauwe boete)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                              Ben ik de enige die denkt dat de topicstarter misschien wel terecht die boete gekregen heeft? (ook al is het een flauwe boete)
                              Neen.

Veel mensen die zo rondrijden beseffen niet (als ik uitga van hun goede wil) hoe ergerlijk ze zijn met hun luide muziek. Mensen zomaar achter hun rug een boete uitschrijven voor dergelijke feiten is altijd flauw en achterbaks IMO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten

Mensen zomaar achter hun rug een boete uitschrijven voor dergelijke feiten is altijd flauw en achterbaks IMO.

Hoe anders? Moeten ze overal achterlopen zoals een konijn achter een wortel?
                                1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                  Helaas denken de meeste fikken dat ze meer zijn dan het wetboek. De boete die hier aan de TS is gegeven is niets anders dan gedaan door een gestresseerde flik, een wereldverbetaar die er plezier in heeft om mensen te kloten. Of hij had ruzie gekregen omdat hij te weinig PV's uitschreef Het is toch algemeen geweten dat 99% van de flikken er plezier in hebben om de mensen te kloten. Maar gij zult wel bij die andere 1% horen Wat heeft de TS nu misdaan? De muziek iets te hard gezet volgens die flik? Ik heb meer last van al die vliegtuigen die dag en nacht over mijn woning vliegen. Gaat ge die ook allemaal een PV geven?
                                  Sorry maar:

Nu mij deert het niet wat jullie over de mensen denken (ik beschouw een flik niet als een mens).
                                  Want jij bent duidelijk "the bigger man".

Doe eerst uw werk op een fatsoenlijke en volwassen manier en probeer dan het respect van de mensen te krijgen, niet andersom
                                  De meeste mensen die zo zeiken op de politie hebben het vaak zelf gezocht.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                                    Ik snap niet waar jullie je druk om maken. Komen jullie dan echt zoveel in contact met politieagenten om die mensen te haten? Ik heb volgens mij nog maar 2 keer in heel men leven een 'gesprek' gehad met een agent. Eén keertje omdat een straat afgesloten was en ze me de juiste weg getoond hebben en een 2e keer stopte er een politiewagen naast me om me er op attent te maken dat de parkeerplaatsen die tot voor enkele weken nog bestonden afgeschaft waren en ik me dus best ergens anders parkeerde aangezien ze boetes aan het uitschrijven waren.

Volledig mee eens.

Comment

@ quadrifoglio : ofwel ben jij ook een smurf ofwel heb je nog niet veel in uw leven meegemaakt. In het tweede geval zullen we binnen een aantal jaren nog eens praten. In het eerste geval > maak ik geen woorden aan vuil, alleen beter één dode flik dan tien op de weg (een bekend gezegde iets verdraait).

Maar och moesten we allemaal doodbrave burgers zijn die nooit iets fout deden dan waren er geen smurfen meer nodig. En wat moeten die dan gaan doen? Te lomp voor deftig werk te gaan doen dus de rest van hun leven op de'n dop? Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer alleen dat wij dan hun koffie niet meer moeten betalen, enkel hun lonen nog

Ik bol het einde van de week voor twee weken af. Dus als ze deze week mij moesten pakken voor te hard rijden? Ze mogen mijn rijbewijs 14 dagen hebben

Comment

Punt 1: Ik heb niks met de politie te maken.

Punt 2: Wat noem je "niet veel in m'n leven meegemaakt"? Ik kom niet vaak negatief in aanraking met de politie, jij wel?
                                        In mijn ogen zijt gij simpelweg een verzuurd persoon die er niet tegen kan dat iemand hem betrapt op dingen die niet mogen.
                                        Verbeter mij gerust indien niet, maar ge zult alvast uw best mogen doen.

Punt 3: "beter 1 dode flik.."-gezeik, daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Lijkt me niet echt nodig.

Punt 4: Je mag gerust langer dan 2 weken wegblijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                          Punt 1: Ik heb niks met de politie te maken.

Punt 2: Wat noem je "niet veel in m'n leven meegemaakt"? Ik kom niet vaak negatief in aanraking met de politie, jij wel?
                                          In mijn ogen zijt gij simpelweg een verzuurd persoon die er niet tegen kan dat iemand hem betrapt op dingen die niet mogen.
                                          Verbeter mij gerust indien niet, maar ge zult alvast uw best mogen doen.

Punt 3: "beter 1 dode flik.."-gezeik, daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Lijkt me niet echt nodig.

Punt 4: Je mag gerust langer dan 2 weken wegblijven

Comment

Working...
                                          X