Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• da zou alleszins reuze meevallen Vanaf wanneer ben ik mijn rijbewijs kwijt? Het zou nogal pieken als ik elke dag met de fiets naar mijn werk zou moeten :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      da zou alleszins reuze meevallen Vanaf wanneer ben ik mijn rijbewijs kwijt? Het zou nogal pieken als ik elke dag met de fiets naar mijn werk zou moeten :s
      Op een baan buiten de bebouwde kom + 40km/u gecorrigeerde snelheid, dus op een baan van 70 is dit een gemeten snelheid van 118 wat na correctie 110,92 is.

(Binnen de bebouwde kom + 30km/u gecorrigeerde snelheid dus ook op een baan van 70 is dit 107 gemeten wat na correctie 100.58 is)
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• gisterenavond ook nog een de flits zien gaan. Baan waar ik al 15 jaar wekelijks rij; geen kat op de baan om 23u00. Cruise op 90 gezet en niet opgelet dat je aan de verkeerslichten maar 70 mag. viervaksweg met middenberm). Was dan ook totaal niet gehaast gewoon efkens niet opgelet.

Comment

• Nog steeds geen boete in de bus gehad. het is ondertussen al 3,5 weken geleden Toy toy! :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
            gisterenavond ook nog een de flits zien gaan. Baan waar ik al 15 jaar wekelijks rij; geen kat op de baan om 23u00. Cruise op 90 gezet en niet opgelet dat je aan de verkeerslichten maar 70 mag. viervaksweg met middenberm). Was dan ook totaal niet gehaast gewoon efkens niet opgelet.
            Op zo'n momenten bespaart een coyote je dus boete's . De coyote herinnert je toch telkens ff aan die vaste flitspalen..

Comment

Nog steeds geen boete in de bus gehad. het is ondertussen al 3,5 weken geleden Toy toy! :p
              Ik duim voor je mee Het ziet er idd goed uit want normaal krijg je die redelijk snel in de bus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                ...De coyote herinnert je toch telkens ff aan die vaste flitspalen..
                Idd, alleen daarom is de Coyote superhandig, zeker als je ergens rijd waar je nog nooit geweest ben.
                En tegen dat je 's nachts de vaste flitspalen ziet kan het te laat zijn als de weg nauwelijks verlicht is.

Comment

• je rijd dus snachts op een nauwelijks verlichte weg, waar je nog nooit ben geweest ... en daar rijd je dan te snel???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    je rijd dus snachts op een nauwelijks verlichte weg, waar je nog nooit ben geweest ... en daar rijd je dan te snel???
                    Ook op een grote baan kan er wel eens een lamp kapot zijn (net waar er een paal staat) en soms mag je daar bijv slechts 50 of 70 km/u rijden waar je meer verwacht als het bijv een mooie kaarsrechte tweevaksbaan is zonder huizen en andere bebouwing.
                    Last edited by hmn_pwr; 22/05/2013, 12:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      je rijd dus snachts op een nauwelijks verlichte weg, waar je nog nooit ben geweest ... en daar rijd je dan te snel???
                      Te snel en boven de snelheidslimiet is in België natuurlijk ook helemaal niet hetzelfde...

Comment

Nog steeds geen boete in de bus gehad. het is ondertussen al 3,5 weken geleden Toy toy! :p
                        Schiet niet op de pianist, maar dat je nog steeds geen antwoordformulier hebt ontvangen, betekent waarschijnlijk dat je zal worden gedagvaard voor de politierechtbank.

Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je je op het ogenblik van de overtreding binnen de bebouwde kom bevond. Voor overschrijdingen van meer dan 30 km/u binnen de bebouwde kom kom je doorgaans immers niet in aanmerking voor een minnelijke schikking.

Opgelet: dat je ergens 70 mag rijden, betekent nog niet dat je de bebouwde kom hebt verlaten.

Comment

• Dan krijg je normaal gezien toch nog steeds een brief van de politie dat je die overtreding hebt begaan en later pas een uitnodiging voor de rechtbank?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                            Dan krijg je normaal gezien toch nog steeds een brief van de politie dat je die overtreding hebt begaan en later pas een uitnodiging voor de rechtbank?!
                            Enkel in de gevallen waarin de politie een onmiddellijke inning mag voorstellen, wordt het proces-verbaal u opgestuurd samen met een antwoordformulier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Advodanck Bekijk Berichten
                              Enkel in de gevallen waarin de politie een onmiddellijke inning mag voorstellen, wordt het proces-verbaal u opgestuurd samen met een antwoordformulier.
                              In het andere geval komt die een jaartje later aangetekend vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                Dan krijg je normaal gezien toch nog steeds een brief van de politie dat je die overtreding hebt begaan en later pas een uitnodiging voor de rechtbank?!
                                Klopt,

Was in mijn geval toch zo ... nu dinsdag 28/05 rechtbank

Comment

• Wist je dat je gratis bijstand kan krijgen van een advocaat, zelfs voor een flitsboete die voor t gerecht moet komen? Zie maar: http://www.alles-over-verkeersrecht....is-advies.html

Comment

• Gisteravond rond half 1 geflitst aan de verkeerslichten op de N80 in Sint-Truiden, ter hoogte van het kruispunt van Rellestraat & kortbij Ijzerwaren Pierard.
                                    Een Golf reed pakweg 500m voor me en vertraagde net iets voor het verkeerslicht. Toen ie het verkeerslicht passeerde zag ik een flits afgaan, dus ik dacht van ja die zal wat harder rijden dan de toegelaten 90 km/h zeker.
                                    Vervolgens passeer ik het verkeerslicht aan ongeveer 85km/h en zie terug een flits afgaan. Er reed ook nog een Astra zo'n 300 à 400m achter mij, die zag al wat snelheid minderen maar werd ook nog eens geflitst.
                                    Vind ik toch vreemd, want ik dacht dat je daar 90 mocht. Is dat onlangs misschien veranderd naar 70 ofzo?
                                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                      Gisteravond rond half 1 geflitst aan de verkeerslichten op de N80 in Sint-Truiden, ter hoogte van het kruispunt van Rellestraat & kortbij Ijzerwaren Pierard.
                                      Een Golf reed pakweg 500m voor me en vertraagde net iets voor het verkeerslicht. Toen ie het verkeerslicht passeerde zag ik een flits afgaan, dus ik dacht van ja die zal wat harder rijden dan de toegelaten 90 km/h zeker.
                                      Vervolgens passeer ik het verkeerslicht aan ongeveer 85km/h en zie terug een flits afgaan. Er reed ook nog een Astra zo'n 300 à 400m achter mij, die zag al wat snelheid minderen maar werd ook nog eens geflitst.
                                      Vind ik toch vreemd, want ik dacht dat je daar 90 mocht. Is dat onlangs misschien veranderd naar 70 ofzo?
                                      Volgens mij is dat daar toch 90km/u.
                                      Zal er morgenvroeg als ik daar passeer eens naar kijken.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Volgens mij is dat daar toch 90km/u.
                                        Zal er morgenvroeg als ik daar passeer eens naar kijken.
                                        Zowel komende van Sint-Truiden als van Hasselt staan daar nog altijd borden met het getal 90 op.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Net terug van de rechtbank :

GEEN SCHORSING

Rechter was echt zeer mild en begrijpt dat je met een M3 soms wel eens "iets" te vlug rijdt ( heeft zich recent een nieuwe Aston Martin DB9 aangeschaft en heeft blijkbaar een Ferrari staan ook )
                                          Heb wel moeten zeggen dat ik het nooit meer ging doen

Ma bon toere very happy

Comment

Working...
                                          X