Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aah toch een flitster die astra. Had em in Ninove zien staan met die installatie maar twijfelde, xhanse dak toch vertraagd had dan.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartlibre Bekijk Berichten
      Geflitst tegen 98 (gecorrigeerd 92) in zone 50, waar mag ik mij aan verwachten?
      Eerst en vooral even vermelden dat je dit heel moeilijk kan inschatten, hangt vaak af van de rechter (succes als je peter d'hondt zou hebben), de omstandigheden, uzelf etc

Mijn redenering:
      Dat is dus rechtbank (wist je zelf waarschijnlijk al wel).
      Ze zijn verplicht om minstens 8dagen u rijbewijs af te nemen maar dit kunnen er ook meer zijn aangezien het niet net 30km/u te snel is.
      Zone 50 is bebouwde kom wat het op zich al wat erger maakt.
      Je mag ook een geldboete verwachten: bedrag x 5,5.
      En als laatste ga je mogen kiezen of je de theorie of je praktijk examen opnieuw wilt doen.

Nadien komen de gerechtskosten en een bijdrage aan een fonds (voor incidenten met onverzekerde bestuurders)

Hangt van de plaats af waar je moet voorkomen dacht ik, maar er zal waarschijnlijk ook voorgesteld worden om een 3-daagse cursus 'omgaan met snelheid' (zoiets-achtig) vrijblijvend te volgen. Moet je zelf beslissen of je deze wilt volgen of niet. (Kost wel wat geld maar in mijn geval heeft het zeker geholpen)

Ik raad je aan om na te gaan of je een advocaat kan regelen met je autoverzekering, zij weten heel goed hoe ze het moeten uitleggen + je krijgt voorrang op al de rest dat er ook zit te wachten op hun prijs.

Om je een idee te geven:

Ik ben geflitst aan 128km/u in zone 50. (Was toen nog beginnende bestuurder)

De oorspronkelijke uitspraak was:
      45 dagen rijverbod + 500 euro boete + kosten + bijdrage aan een fonds

Dankzij het volgen van een vrijblijvende cursus van 3 dagen was de uitkomst uiteindelijk 15 dagen rijverbod + kosten en het fonds en zijn de overige 31 dagen rijverbod + 500 euro met uitstel voor 3 jaar.

Totale kost (mede door de cursus) kwam het op 600 euro kosten voor mij.
      390 euro voor de cursus
      210 euro voor de gerechtskosten plus de bijdrage voor het fonds.
      Last edited by Brebelco; 02/01/2014, 13:12.
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
        Eerst en vooral even vermelden dat je dit heel moeilijk kan inschatten, hangt vaak af van de rechter (succes als je peter d'hondt zou hebben), de omstandigheden, uzelf etc

Mijn redenering:
        Dat is dus rechtbank (wist je zelf waarschijnlijk al wel).
        Ze zijn verplicht om minstens 8dagen u rijbewijs af te nemen maar dit kunnen er ook meer zijn aangezien het niet net 30km/u te snel is.
        Zone 50 is bebouwde kom wat het op zich al wat erger maakt.
        Je mag ook een geldboete verwachten: bedrag x 5,5.
        En als laatste ga je mogen kiezen of je de theorie of je praktijk examen opnieuw wilt doen.

Nadien komen de gerechtskosten en een bijdrage aan een fonds (voor incidenten met onverzekerde bestuurders)

Hangt van de plaats af waar je moet voorkomen dacht ik, maar er zal waarschijnlijk ook voorgesteld worden om een 3-daagse cursus 'omgaan met snelheid' (zoiets-achtig) vrijblijvend te volgen. Moet je zelf beslissen of je deze wilt volgen of niet. (Kost wel wat geld maar in mijn geval heeft het zeker geholpen)

Ik raad je aan om na te gaan of je een advocaat kan regelen met je autoverzekering, zij weten heel goed hoe ze het moeten uitleggen + je krijgt voorrang op al de rest dat er ook zit te wachten op hun prijs.

Om je een idee te geven:

Ik ben geflitst aan 128km/u in zone 50. (Was toen nog beginnende bestuurder)

De oorspronkelijke uitspraak was:
        45 dagen rijverbod + 500 euro boete + kosten + bijdrage aan een fonds

Dankzij het volgen van een vrijblijvende cursus van 3 dagen was de uitkomst uiteindelijk 15 dagen rijverbod + kosten en het fonds en zijn de overige 31 dagen rijverbod + 500 euro met uitstel voor 3 jaar.

Totale kost (mede door de cursus) kwam het op 600 euro kosten voor mij.
        390 euro voor de cursus
        210 euro voor de gerechtskosten plus de bijdrage voor het fonds.

Alé vooruit, we leven op hoop --> is Dendermonde--> de naam van rechter staat niet op de "uitnodiging"

Comment

Alé vooruit, we leven op hoop --> is Dendermonde--> de naam van rechter staat niet op de "uitnodiging"
          Nee, idd.
          Ik had de leuke Leuvense (media-geile) dame die mee deed het programma 'de rechtbank'.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Bekijk

Comment

• Ah, betweetster! Die was ook rechter in een rechtzaak die bij mij loopt, eerste aanleg heeft ze mij in fout gesteld, maar de verzekering heeft beroep aangetekend. Kben is benieuwd!

Comment

• @Brebelco: 128 in zone 50 Dat is er toch ferm over, en dan maar 15 dagen. d'hondt zou u in den bak draaien moest hij kunnen.

Oorspronkelijk geplaatst door bartlibre Bekijk Berichten
              Ik denk dat jij eens op bezoek gaat mogen gaan bij meneer D'Hondt. Ik zou mij goed voorbereiden ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                @Brebelco: 128 in zone 50 Dat is er toch ferm over,
                Dat is ook zo!
                Ik spreek het op geen één manier goed. Ik noem het spijtige jeugdzonde waar ik veel uit geleerd heb

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                  Dat is ook zo!
                  Ik spreek het op geen één manier goed. Ik noem het spijtige jeugdzonde waar ik veel uit geleerd heb

Nja, ergens vind ik het niet kunnen dat je er dan vanaf komt met maar 15 dagen. Die borden staan er meestal met een reden. Maar ja, kga daar geen spel over maken. Je hebt een straf gekregen, en zolang je zo geen nieuwe stommiteiten uitsteekt

Comment

• Ik denk dat jij eens op bezoek gaat mogen gaan bij meneer D'Hondt. Ik zou mij goed voorbereiden ook
                    Peter D'Hondt één van de weinige rechters die ik kan appreciëren.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                      Nja, ergens vind ik het niet kunnen dat je er dan vanaf komt met maar 15 dagen. Die borden staan er meestal met een reden. Maar ja, kga daar geen spel over maken. Je hebt een straf gekregen, en zolang je zo geen nieuwe stommiteiten uitsteekt
                      Het is inderdaad zeer weinig. Die 15 dagen is mede door de cursus die ik volledig vrijblijvend heb gevolgd (Ik moest alles zelf betalen 400€ (wat echter niet meer dan normaal is vind ik) en dat apprecieerde de rechter dat ik er dan toch voor gekozen heb om hem te volgen). Daardoor zijn de overige dagen en boete met uitstel voor 3 jaar.

En daarmee bedoel ik ook dat het vaak wat afhangt van jezelf ook. Mensen die zitten af te geven op de rechter of er zitten met een brede glimlach... Dan denk ik dat je totaal geen besef hebt van wat er is gebeurd of van wat je hebt gedaan. Dus dat zal je dan ook zien in je uitspraak.

Ma bon, het is ondertussen al bijna 3.5 jaar geleden. Hoofdstuk afgesloten en veel uit bijgeleerd

Bekijk

Comment

• mijn allereerste flitsboete is ook binnen met mijn privévoertuig (12jaar rijbewijs).

met de firmawagens wel een paar keer geflitst geweest (ninoofsesteenweg naar dilbeek. hele baan 70, ineens zone 50 en de flitser in het midden. die heeft mij al een paar keer gehad aan 72km/h effectief geflitst, gecorrigeerd een 65ofzo).

ik reed dus met de golf tegen 124km/H op de E17. gemeten snelheid is 132, dat zou zeggen dat mijn teller dan rond de 140zit en dat kan echt niet. de roetstop is dichtgedraaid en haal met moeite 125km/H op teller als ik lange tijd volgas rijd.
                        ofwel meet hun apparaat effectief te snel, en kom ik met die gecorrigeerde snelheid correct uit, of mijn golf rijd sneller dan zijn teller aangeeft (nogthans geeft mijn gps ook aan dat ik trager rijd dan mijn naaldje van de auto aanduid. (125-126km/H op naald is 120 op gps).

bandenmaat is de voorgeschreven 185/55R15 van de fabrikant.

ik hoef maar 50€ te betalen en ga die ook gewoon betalen. ik reed waarschijnlijk wel een 121-122km/H op die moment. maar die gemeten snelheid stoort mij wel. toen ik de flits zag, keek ik op teller en zat de naald midden tussen 125 en 130km/h. mijn eerste gedacht: f**k, aan 121km/h gelitst.
                        t was om 21h50 savonds, en zag de flits HEEEL duidelijk 2keer afgaan.

Comment

Geflitst tegen 98 (gecorrigeerd 92) in zone 50, waar mag ik mij aan verwachten?
                          Was inderdaad Peter D ' Hondt.
                          200 Euro X 6
                          Slachtofferfonds: 6 X 50 Euro
                          25 dagen rijverbod.
                          Gerechtskosten.

Hij hield vooral rekening dat ik al van 1997 mijn rijbewijs had en blanco strafblad had.
                          En dat ik dagelijks de baan doe (+/- 50.000 km/jaar).
                          Al bij al kom ik er dus nog goed vanaf (vermoed ik), ging wel direct over 98 km/h --> die 92 gecorrigeerd speelt weinig rol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Is er hier iemand die de app van Flitsnav gebruikt? ---> Eerst even duidelijk maken waar je de FlitsNav app kan vinden. Je kan deze app gratis downloaden en gebruiken zonder, jawel zonder enige abonnementskosten in de App Store voor Apple, in de Google Play Store voor Android en in de Windows Phone Apps and game Store. Of nog gemakkelijker hier klikken op onze downloadpagina voor elk platform. Bron: Flitsservice.be
                            Gisteren geïnstalleerd en getest, ziet er niet slecht uit, bedankt voor de tip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                              Aan de leden van streek Aalst - Ninove -> er is sinds einde december een nieuwe flitskar in dienst -> de witte peugeot 307 break is vervangen door een donkerblauwe astra break nieuw model -> de installatie staat aan de voorruit gemonteerd en de wagen is niet bemand. Men weze gewaarschuwd...

Is er hier iemand die de app van Flitsnav gebruikt? ---> Eerst even duidelijk maken waar je de FlitsNav app kan vinden. Je kan deze app gratis downloaden en gebruiken zonder, jawel zonder enige abonnementskosten in de App Store voor Apple, in de Google Play Store voor Android en in de Windows Phone Apps and game Store. Of nog gemakkelijker hier klikken op onze downloadpagina voor elk platform. Bron: Flitsservice.be
                              flitsnav is dik in orde ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                mijn allereerste flitsboete is ook binnen met mijn privévoertuig (12jaar rijbewijs).

ik reed dus met de golf tegen 124km/H op de E17. gemeten snelheid is 132, dat zou zeggen dat mijn teller dan rond de 140zit en dat kan echt niet. de roetstop is dichtgedraaid en haal met moeite 125km/H op teller als ik lange tijd volgas rijd.
                                ofwel meet hun apparaat effectief te snel, en kom ik met die gecorrigeerde snelheid correct uit, of mijn golf rijd sneller dan zijn teller aangeeft (nogthans geeft mijn gps ook aan dat ik trager rijd dan mijn naaldje van de auto aanduid. (125-126km/H op naald is 120 op gps).

bandenmaat is de voorgeschreven 185/55R15 van de fabrikant.

ik hoef maar 50€ te betalen en ga die ook gewoon betalen. ik reed waarschijnlijk wel een 121-122km/H op die moment. maar die gemeten snelheid stoort mij wel. toen ik de flits zag, keek ik op teller en zat de naald midden tussen 125 en 130km/h. mijn eerste gedacht: f**k, aan 121km/h gelitst.
                                t was om 21h50 savonds, en zag de flits HEEEL duidelijk 2keer afgaan.
                                Het mag dan "maar" om 50 euro gaan, als het klopt wat je allemaal zegt dan zou ik die boete toch totaal niet betalen.
                                Als hun materiaal niet in orde is dan moet daar iets aan gedaan worden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Het mag dan "maar" om 50 euro gaan, als het klopt wat je allemaal zegt dan zou ik die boete toch totaal niet betalen.
                                  Als hun materiaal niet in orde is dan moet daar iets aan gedaan worden.
                                  Helemaal akkoord. In september heb ik er een gekregen van 88kmh in zone 70 (60 euro). Ik werd op de neus geflitst, terwijl ik op CC reed aan exact 70kmh op de teller en achter mij reed mijn garagist die me volgde en die werd niet geflitst. Uiteraard bezwaar aangetekend, dan minnelijke schikking gekregen van €65 en die genegeerd. Benieuwd wat er van komt.

Ik dacht eerst nog dat ze er pas stonden en hun camera aan 't testen waren of zoiets, ik kon absoluut niet geflitst worden. En dan krijg ik plots binnen dat ik eventjes 20 per uur te snel ging, 'k geef m'n geld liever aan andere dingen uit.

Comment

• Dat moeten ze mij toch niet lappen, want dan gaat het kot te klein zijn!

Ik heb nu wel een Dashcam met gps functie, dus bij de beelden staat ook ineens mijn snelheid, daarmee heb ik dan een sluitend bewijs wat mijn echte snelheid op die moment was.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• yeah right

Comment

• ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          ???
                                          Dat geldt volgens mij niet als bewijs, uw snelheid op een dash cam. Toch niet qua snelheid. Want die is niet geijkt.

Comment

Working...
                                          X