Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik moet nog 2 maal voor de politierechter verschijnen.
In maart 2010 ben ik geflitst geweest op de baan van Veurne naar De Panne, een baan van continu 90 met bepaalde stukken bebouwde kom. Dus geflitst aan 89km/h waar ik 50 mocht.
2 maanden later opnieuw geflitst in de bebouwde kom, maar ditmaal veel erger. 117km/h waar ik 50mocht, ik denk iets van een 106km/h ong gecorrigeerd.
De eerste keer dat ik voor de politierechtbank moet verschijnen is 6 december. Mooi sinterklaascadeau'tje zou ik zeggen.
In maart 2010 ben ik geflitst geweest op de baan van Veurne naar De Panne, een baan van continu 90 met bepaalde stukken bebouwde kom. Dus geflitst aan 89km/h waar ik 50 mocht.
2 maanden later opnieuw geflitst in de bebouwde kom, maar ditmaal veel erger. 117km/h waar ik 50mocht, ik denk iets van een 106km/h ong gecorrigeerd.
De eerste keer dat ik voor de politierechtbank moet verschijnen is 6 december. Mooi sinterklaascadeau'tje zou ik zeggen.
Als je zo hard rijdt staat zo'n cadeau hoog op je verlanglijstje .
't zou wel eens een sinterklaascadeautje kunnen zijn dat duurt tot de paashaas komt!
been there, done that, maar de gevolgen zijn geen lachertje
Da's eentje voor de politierechter..
En als beginnend chauffeur zou ik niet op mijn gemak zijn...
Idd, heb 2 jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt. 121 gecorrigeerd waar 90 toegelaten was. Zwaantje haalt mij even verder van de weg, en moest rijbewijs direct inleveren voor 15 dagen. Het is nu pas onlangs voor de rechter verschenen en moet mijn rijbewijs nog eens 8 dagen inleveren en mijn theoretisch examen opnieuw doen. En een serieuze boete er bij. Ze lachen er daar niet mee.
Opschrijven kunnen ze toch wel ?
(Met geijkte teller met een minimumafstand van 750m)
Ik weet niet waar ge die informatie allemaal vandaan haalt, maar er klopt weinig van.
Iedere agent kan u opschrijven, daar is niets nieuws aan, hoeft zelfs geen ge-ijkte te zijn, noch de teller van een politievoertuig.
Maar door het feit dat je schrijft "Daarjuist een Renault laguna op de e 19 (Mechelen-Brussel) (groen-blauw) (rijdend)
geef je aan dat je een flitswagen hebt gezien, en nog niet de eerste de beste, maar een rijdende. Dat is de basis voor zovele misverstanden die hardnekkig blijven circuleren op het net,
en het enige resultaat is dat mensen zich daarover zorgen maken.
Ge moogt kiezen : ofwel gaan ze zich in de kant verstoppen om de burgers ne kloot af te draaien ofwel gaan ze kinderen van 9 jaar ondervragen alsof ze de grootste gangsters zijn. Dat is dan wel stoer doen? Meer kunnen en durven die mannen toch niet. En heel dat politiegerecht is toch een belachelijk iets. Vorig jaar geflitst tegen 124 km/uur waar ge 70 moogt. UItnodiging voor politierechtbank en toevallig mijn grootmoeder van 79 jaar reed toch wel niet op dat moment. Een boete en 6 maanden rijverbod Dat mens rijdt al 20 jaar niet meer met een auto. Grootouders rijden toch opvallend veel met een wagen als er geflistst wordt tegen hoge snelheden
Ge moogt kiezen : ofwel gaan ze zich in de kant verstoppen om de burgers ne kloot af te draaien ofwel gaan ze kinderen van 9 jaar ondervragen alsof ze de grootste gangsters zijn. Dat is dan wel stoer doen? Meer kunnen en durven die mannen toch niet. En heel dat politiegerecht is toch een belachelijk iets. Vorig jaar geflitst tegen 124 km/uur waar ge 70 moogt. UItnodiging voor politierechtbank en toevallig mijn grootmoeder van 79 jaar reed toch wel niet op dat moment. Een boete en 6 maanden rijverbod Dat mens rijdt al 20 jaar niet meer met een auto. Grootouders rijden toch opvallend veel met een wagen als er geflistst wordt tegen hoge snelheden
Ik weet niet waar ge die informatie allemaal vandaan haalt, maar er klopt weinig van.
Iedere agent kan u opschrijven, daar is niets nieuws aan, hoeft zelfs geen ge-ijkte te zijn, noch de teller van een politievoertuig.
Maar door het feit dat je schrijft "Daarjuist een Renault laguna op de e 19 (Mechelen-Brussel) (groen-blauw) (rijdend)
geef je aan dat je een flitswagen hebt gezien, en nog niet de eerste de beste, maar een rijdende. Dat is de basis voor zovele misverstanden die hardnekkig blijven circuleren op het net,
en het enige resultaat is dat mensen zich daarover zorgen maken.
Ik heb over flitsen/flitsauto niet gesproken... dat heb jij ervan gemaakt.
Heeft wel even zijn zwaailicht opgezet... het was een anonieme dat op snelheid aan het controleren was. (aan zijn rijgedrag te zien)
Wat het ijken betreft, dat zal de rechter wel beslissen...
Of ze nu al rijdend flitsen of opschrijven, dat maakt alleen maar verschil uit op de rechtbank. In je geldbeugel blijft het hetzelfde als je het niet laat voorkomen.
De melding van de laguna was ook een vervolg van 2 weken eerder:
twee weken eerder had ik dit gepost:
Vandaag een anonieme gezien op de e19 tussen Brussel en Mechelen. (+- 12u)
Ik vroeg me het volgende af:
Hoe doen die de snelheidsmeting ? Moeten ze een bepaalde afstand volgen ? Of is het een momentopname ?
En moeten ze de gevolgde auto laten stoppen ?
Indien in overtreding., en houden ze je bij een zware overtrdeing altijd tegen ? Of alleen als ze het rijbewijs moeten intrekken ?
Ik maak me zowel zorgen over rijdende als stilstaande controle... en anderen mogen dat ook weten !!!
Ik vraag me af waarom je zo reageert... ze controleren wel degelijk al rijdend, en zo breng jij misverstanden...
Vandaag stonden ze te flitsen tussen Mechelen Zuid en Noord... er is de laatste tijd meer controle op de E19. (brussel-antwerpen)
donkere opel Vectra
Daarjuist een Renault laguna op de e 19 (Mechelen-Brussel) (groen-blauw)
(rijdend)
Deze posting in de topic 0))) Flits Part III 0))) , vraagt aan 10 lezers wat ze daaronder verstaan, en 9 gaan er antwoorden dat ze gelezen en begrepen hebben dat er een flitser reed op de E19 die al rijdend flitste. Ik heb het alleszins zo begrepen, ik ben van uw vorige posting ook niet op de hoogte, ik heb noch de tijd, noch de goesting om alles te lezen, het spijt me. Als je een beetje tothepoint aanvult, is je posting voor iedereen duidelijk. Ook voor diegene die zich fanatiek in de materie vastbijten om dergelijke misverstanden uit de wereld te helpen.
En voorts zul je wel begrijpen dat er een heleboel misverstanden onder bestuurders circuleren, die ik het liefst uit de wereld zou helpen. Je kent ze wel, er zijn nog altijd mensen die beweren dat je nummerbord vooraan niet officiëel is en daarom niet mag/kan geflitst worden, een agent moet met 2 zijn, en in uniform, om een boete uit te schrijven ... en zo kan ik nog wel efkes doorgaan.
Vanuit die optiek is je originele posting niet echt een bijdrage hiertoe, ook al had je het anders bedoeld.
Terug vriendjes ?
Deze posting in de topic 0))) Flits Part III 0))) , vraagt aan 10 lezers wat ze daaronder verstaan, en 9 gaan er antwoorden dat ze gelezen en begrepen hebben dat er een flitser reed op de E19 die al rijdend flitste. Ik heb het alleszins zo begrepen, ik ben van uw vorige posting ook niet op de hoogte, ik heb noch de tijd, noch de goesting om alles te lezen, het spijt me. Als je een beetje tothepoint aanvult, is je posting voor iedereen duidelijk. Ook voor diegene die zich fanatiek in de materie vastbijten om dergelijke misverstanden uit de wereld te helpen.
En voorts zul je wel begrijpen dat er een heleboel misverstanden onder bestuurders circuleren, die ik het liefst uit de wereld zou helpen. Je kent ze wel, er zijn nog altijd mensen die beweren dat je nummerbord vooraan niet officiëel is en daarom niet mag/kan geflitst worden, een agent moet met 2 zijn, en in uniform, om een boete uit te schrijven ... en zo kan ik nog wel efkes doorgaan.
Vanuit die optiek is je originele posting niet echt een bijdrage hiertoe, ook al had je het anders bedoeld.
Terug vriendjes ?
Er is nooit een echt probleem geweest
Ik versta je gedrevenheid... ben soms ook zo...
Die Megane zal eerder een fucknut van de lokale geweest zijn, zoals je soms ook op de E40 ene in een anonieme 406 andere bestuurders zit te irriteren met z'n blauwe lamp. Met veel moeite kan die mens een snelheidsmeting uitvoeren, maar daar nemen ze vaak de moeite niet voor.
Schrik moet je op de snelweg hebben voor 325d's, binnenkort 123d's en de oude occasionele 406 3.0l V6 met twee man in uniform in. Alle rest zijn bezoekers die eens met de grote mannen willen meespelen als de WPR niet kijkt.
ja, ik zou toch maar voorzichtig zijn met zulke dingen hier te posten!
Vorige keer stonden ze al voor minder bij uwe baas aan de deur ...
Comment