Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Oh ja, tot op heden nog niets ontvangen vanuit Nederland, is ondertussen een maand geleden. Maar ik verwacht er mij wel nog aan
    Het duurde bij mij een maand en een week ofzo eer ik hem had (allez ik had mij er niet aan verwacht dus was een leuke 'verrassing')

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
      Ze hadden toch geen geld meer voor acties?
      Ik denk dat ze wel ergens wat centjes hebben gevonden want ik ben vandaag 3 mobiele flitsers tegen gekomen! En allemaal vrij kort op elkaar...
      Allemaal op de E40 rond Haasrode-Boutersem.

Best grappig als je van Boutersem richting Haasrode rijdt op de E40 hebben ze daar een een brugpijler voorzien van een stukje vangrail, het stond er nog geen dag en ze waren er al achter aan het flitsen.......
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Vraagje,

Volgende situatie:

De baan waarop ik rij is de Tiensestraat in Leuven, alles binnen de ring is zone 30, dus ook op de weg waar ik rij, ik wil de ring oversteken naar een weg waar je 50 mag.
        Meestal sta je daar stil voor het rood licht. Zelden dat je zoals nu kan doorrijden.
        Mijn vraag: flitst de flitspaal dan aan 30km/u of aan 50km/u?

Bekijk

Comment

• Vermits je pas na het kruispunt 50 mag zal dat volgens mij nog op 30 zijn.
          Als hij al op snelheid flitst, want het enige waar je bij een roodlichtcamera zeker van bent is dat die flitst wanneer je door het rood rijd (als er al een film in zit om te flitsen).
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Vraagje,

Volgende situatie:

De baan waarop ik rij is de Tiensestraat in Leuven, alles binnen de ring is zone 30, dus ook op de weg waar ik rij, ik wil de ring oversteken naar een weg waar je 50 mag.
            Meestal sta je daar stil voor het rood licht. Zelden dat je zoals nu kan doorrijden.
            Mijn vraag: flitst de flitspaal dan aan 30km/u of aan 50km/u?
            Ik neem aan dat deze flitspaal niet de snelheid meet maar enkel flitst als je door het rood ligt zou rijden maar kan ook verkeerd zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk Berichten
              Ik neem aan dat deze flitspaal niet de snelheid meet maar enkel flitst als je door het rood ligt zou rijden maar kan ook verkeerd zijn...
              denk ik ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk Berichten
                Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                denk ik ook
                Heel veel flitspalen aan verkeerslichten flitsen ook op snelheid. Aan 50 in een zone 30... Tenzij het bord einde zone 30 al vóór het kruispunt staat natuurlijk.

Comment

• Een Roodlichtdcamera werkt met twee lussen, 1 voor het door het rood licht rijden, en 1 om de snelheid te meten.

De meeste RLC's zijn ook snelheidscamera's.

Comment

• Deze ochtend in de kranten:

Regering wil 40 miljoen snelheidscontroles om "het aantal verkeersdoden te halveren".

Comment

• Eind juli twee dagen naar de Gentse feesten geweest. Resultaat: twee snelheidsboetes.
                      Eerste in de bebouwde kom (Boortmeerbeek): weet de snelheid niet meer, boete was € 65. Mobiele flitscontrole die frontaal flitste.
                      Tweede was trajectcontrole Wetteren: gemeten aan 129 km/u, correctie naar 121 km/u, boete € 50.

Misschien toch maar een Coyote(app) overwegen, had deze al lang terugverdiend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Exige Bekijk Berichten
                        Tweede was trajectcontrole Wetteren: gemeten aan 129 km/u, correctie naar 121 km/u, boete € 50.
                        Je weet toch dat daar een TC staat, tegenwoordig staat er kort voor de camera's ook een duidelijk verkeersbord met radarteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Je weet toch dat daar een TC staat, tegenwoordig staat er kort voor de camera's ook een duidelijk verkeersbord met radarteken.
                          Wat doen die eerste reeks camera's eigenlijk? Een brug voordat de eigenlijke trajectcontrole begint? (als je richting Gent rijdt)

Bekijk

Comment

• Zijn dat niet gewoon verkeerscamera's, en daarna het effectieve systeem om te flitsen?

Comment

• u laten pakken op een trajectcontrole is wel niet bijster slim
                              2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Deze ochtend in de kranten:

Regering wil 40 miljoen snelheidscontroles om "het aantal verkeersdoden te halveren".
                                en de polies zegt 'sorry regering, zal niet gaan, te weinig middelen'
                                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Wat doen die eerste reeks camera's eigenlijk? Een brug voordat de eigenlijke trajectcontrole begint? (als je richting Gent rijdt)
                                  ik heb eens iets gelezen over tussenafstand vrachtwagens, maar niet 100% zeker of dit klopt (waarom zouden ze dan ook op 3e vak staan ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Exige Bekijk Berichten
                                    Eind juli twee dagen naar de Gentse feesten geweest. Resultaat: twee snelheidsboetes.
                                    Eerste in de bebouwde kom (Boortmeerbeek): weet de snelheid niet meer, boete was € 65. Mobiele flitscontrole die frontaal flitste.

Misschien toch maar een Coyote(app) overwegen, had deze al lang terugverdiend.
                                    dat is dus wel dicht bij de 140 op teller !
                                    ik probeer 132 - 135 (als ik er langs kom, regelmatig) en 97 - 99 op E17 (bijna dagelijks, soms meerdere keren per dag)

Comment

• 135 vind ik al redelijk tricky, hangt uiteraard ook af van de afwijking van je snelheidsmeter

Door de 6% correctie word je pas geflitst vanaf 128. Ik hou als veiligheidsmarge 124 gps-snelheid op cc aan en da's (bij mij) 131 op teller
                                      2.0 JTDm

Comment

• Daarstraks waren ze op de grote ring in Hasselt aan het flitsen.
                                        Bij 2 op de 3 auto's ging de flits af, en dat terwijl de flitswagen heel goed te zien was.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          135 vind ik al redelijk tricky, hangt uiteraard ook af van de afwijking van je snelheidsmeter

Door de 6% correctie word je pas geflitst vanaf 128. Ik hou als veiligheidsmarge 124 gps-snelheid op cc aan en da's (bij mij) 131 op teller
                                          Inderdaad, alles boven de 131 is tricky, tenzij men de afwijking van zijn eigen snelheidsmeter exact kent.

Ik heb de indruk dat de overgrote meerderheid van de wagens er maximaal rond de 125 rijdt, hangt uiteraard ook wel af van het moment.

Comment

Working...
                                          X