Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Oh ja, tot op heden nog niets ontvangen vanuit Nederland, is ondertussen een maand geleden. Maar ik verwacht er mij wel nog aan
    Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
    Het duurde bij mij een maand en een week ofzo eer ik hem had (allez ik had mij er niet aan verwacht dus was een leuke 'verrassing')
    Nog steeds niets ontvangen ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Majestic Bekijk Berichten
      Het argument is dat een wagen tegen hoge snelheid een moordwapen is en dus mogen ze dat in beslag nemen... net zoals een mes of een pistool.
      Dan moeten ze wel al die geconfisqueerde wagens vernietigen, want die messen en pistolen gaan ze toch ook niet opnieuw verkopen.
      Wat aan argument... Dan moete ze mijne frigobox ook afpakke, want kan daar ook iemand de kop mee inslaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
        Wat aan argument... Dan moete ze mijne frigobox ook afpakke, want kan daar ook iemand de kop mee inslaan.
        Altijd die agressie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten

of bosmaaier -> dat geval in St Niklaas

Scheve redenering, maar wat had je anders verwacht?
          Wat ze er niet bij zeggen is dat ze in Zwitserland er vanaf willen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Altijd die agressie
            BMW rijder voor iets hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              of bosmaaier -> dat geval in St Niklaas

Scheve redenering, maar wat had je anders verwacht?
              Wat ze er niet bij zeggen is dat ze in Zwitserland er vanaf willen
              Vrij logisch ook al eens gezien welke ketels daar rijden? Op 3uur alle audi rsen gezien buiten de rs4b8....en zeker in zone30 aleeja dat lukt zelfs met een elektrische fiets.
              Polo 6n 1.4

Comment

• o))) Flits Part III o)))

Ons pa is geflitst in Duitsland blijkbaar, hij reed 89 gecorrigeerd waar 60 toegelaten was, buiten bebouwde kom.

Nu heeft hij een "Anhörung" gekregen waar de overtreding vermeld staat, samen met foto van de bestuurder + nummerplaat.
                Als ik de brief goed begrijp vragen ze tevens wie de bestuurder was en is er de mogelijkheid om een verantwoording/verdediging te schrijven maar dit is niet verplicht.

Hij reed zelf en qua verdediging is er niets aan te brengen, dan moet hij niets doen als ik die brief goed lees?

Ik verwacht er ook eentje dan, ik reed achter hem als ik het me goed herinner dus ik zal ook wel rond die snelheid gezeten hebben.

Ik denk dat het in een stuk op een brug was waar er mogelijks een lagere snelheidsbeperking was die we gemist hebben, verder hebben we op't gemak gereden dus het is volgens mij in elk geval door een momentje onoplettendheid dat hij te rap reed.
                Last edited by SilentSpring; 08/09/2014, 23:17.
                2018 BMW X1 18d

Comment

• Kan je op de foto zien dat 't uw vader is? Zo niet, zeggen dat ge niet weet wie er reed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    Kan je op de foto zien dat 't uw vader is? Zo niet, zeggen dat ge niet weet wie er reed
                    Ja, het is een duidelijke/mooie foto zelfs, volgens ons ma eentje van zijn betere foto's

Na eventjes Googelen denk ik dat niet reageren het beste is, indien akkoord met de overtreding moet dat ook niet volgens die brief.
                    Die gelijkt een beetje op de brief + antwoordformulier dat we hier kennen.
                    2018 BMW X1 18d

Comment

• Als er staat dat je niet verplicht bent een antwoord/verdediging te voeren, dan wil dat zeggen dat ze je dat ook niet noodzakelijk van je verwachten.
                      Dus betalen indien vermeld, ofwel hun betalingsformulier afwachten.

Comment

Oke merci, gewoon afwachten dus.
                        De mijne is op't werk toegekomen (firmawagen), een "Zeugenfragenboden" met de vraag om door te geven wie de chauffeur was.

Ik reed 85 overigens, van mij zou het 70 euro zijn. (Van mijn pa zou het 80 euro zijn)
                        Last edited by SilentSpring; 09/09/2014, 20:04.
                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Vandaag op een 2 vaksbaan met middenberm (90 toegelaten) even goed doorgetrokken na het rode licht. Er was toen een BMW naast mij die ik natuurlijk achter mij liet (tot 130-140 gegaan). Volgend rood licht staat hij naast mij en claxonneert: politieagent, alleen in zijn privewagen in uniform. Doet teken om het rustiger aan te doen en ik excuseer mij voor mijn rijgedrag. Hij maakt nog het teken dat het geld kan/zal kosten en we vervolgen onze weg.

Vraag: Kan ik hiervoor beboet worden? Er is geen officiële snelheidsmeting, maar hij kan natuurlijk vergelijken met zijn eigen wagen. Moet hij in dat geval niet met 2 zijn?

Zit niet met een boete in, maar rijbewijs....

Thx

Comment

• Kan perfect. Politieman hoeft zich niet te verantwoorden. Hij zal dan wel iets anders op het PV moeten verzinnen dan dat jij te snel reed. Mogelijkheden genoeg voor hem.
                            Het zal wel niets worden. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Eventueel boete voor onaangepaste snelheid of roekeloos rijgedrag maar een snelheidsovertreding neen...

Volgens mij zal je er wel niets van horen
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

• We zien wel, maar heb ook het gevoel dat hij mij vooral wou waarschuwen en terechtwijzen. Snelheid is inderdaad niet te bepalen, enkel zoals gezegd onaangepaste snelheid. Hou jullie op de hoogte.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Eventueel boete voor onaangepaste snelheid of roekeloos rijgedrag maar een snelheidsovertreding neen...
                                En hoe hoog is die boete? 100€?
                                Last edited by Sinof; 11/09/2014, 14:53.

Comment

• De federale en lokale wegpolitie hebben de knoop doorgehakt: er komt een tweede nationale flitsmarathon in oktober. De politie zet op die dag alle korpsen in om 24 uur lang te flitsen. Dat berichten Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad.

De precieze dag is nog niet bekend. ‘We twijfelen nog of we die aan de grote klok gaan hangen. We kunnen ook voor het verrassingseffect gaan’, zegt Michaël Jonniaux, hoofdcommissaris van de federale wegpolitie.

Bij de eerste flitsmarathon, die van 17 tot 18 april liep, werden 20.214 bestuurders beboet. Maar liefst 400.000 voertuigen werden toen gecontroleerd. De pakkans is dus ongezien groot.

Elke Belg mocht bij de vorige flitsmarathon zelf een flitslocatie opgeven. Zo’n nieuwe oproep komt er deze keer niet. ‘Er werden toen 51.767 flitslocaties doorgegeven. Uit dat aanbod kiezen we nu nieuwe locaties.’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...8f17d0e14d2555

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                    We zien wel, maar heb ook het gevoel dat hij mij vooral wou waarschuwen en terechtwijzen. Snelheid is inderdaad niet te bepalen, enkel zoals gezegd onaangepaste snelheid. Hou jullie op de hoogte.
                                    En hoe hoog is die boete? 100€?
                                    Volgens mij was het €180. Heb het er onlangs nog over gehad met een vriend die agent is, en ik dacht dat hij dat bedrag zei.

Comment

• Binnenkort misschien rijbewijs met punten en een stevige flits zal gepaard gaan met wat waterige stoelgang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Binnenkort misschien rijbewijs met punten en een stevige flits zal gepaard gaan met wat waterige stoelgang.
                                        Het is al in veel landen zo maar hopelijk nog lang niet in België.

Bijvoorbeeld in de UK mag je 12 punten verzamelen op 3 jaar tijd. de minste overtreding is 3 punten.. Heb je er 12 ben je je rijbewijs kwijt voor 6 maanden.
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

Comment

• ni geflitst, wel aan de kant gezet door een politiewagen die achter me bolde.
                                          Ik vraag, ben ik geflitst? staat er iets op camera? is de wagen recent geijkt? 3 keer nee.
                                          we zien dus wel nog
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X