Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ik heb pas een nieuwe ID-kaart, niemand heeft mijn vingerafdruk(ken) gevraagd. Trouwens, van mij zou dat gerust mogen, ik zie niet wat het probleem zou zijn als je niks te verbergen hebt, er is al criminaliteit genoeg tegenwoordig.
    Daar ben ik niet mee akkoord. Er was eens een voorstel om DNA stalen al van baby's te nemen. Met wat zijn we nog bezig.

Die ANPR camera's kunnen ook gezichten detecteren. Ze beweren dat dit enkel is om stromen van voetgangers te monitoren. Kleine stap naar gezichtsherkenning.

Big brother opnieuw een stap dichterbij en het gros van de bevolking laat dit gewoon over zich heen komen.

Comment

• facebook en 55000 te herkennen smoelen op 1 fotootje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Daar ben ik niet mee akkoord. Er was eens een voorstel om DNA stalen al van baby's te nemen. Met wat zijn we nog bezig.

Die ANPR camera's kunnen ook gezichten detecteren. Ze beweren dat dit enkel is om stromen van voetgangers te monitoren. Kleine stap naar gezichtsherkenning.

Big brother opnieuw een stap dichterbij en het gros van de bevolking laat dit gewoon over zich heen komen.
        Voor de brave burger kan dit inderdaad eventueel al eens een nadeel zijn maar er gebeuren nog altijd veel te veel criminele zaken en misdaden die onopgelost blijven, en als die eventueel kunnen opgelost worden met ieders vingerafdrukken of DNA in een databank heb ik daar geen probleem mee.

En over Big Brother gesproken, sommige mensen delen zelf meer dan goed is op FB en andere soc. media, alles is goed om maar zoveel mogelijk op te vallen en daar heb ik dan weinig medelijden mee als ze achteraf komen janken
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• nu heb ik vertrouwen in onze overheid...maar stel dat het trojaanse paard werkelijkheid wordt en de sharia in voege treed

hoerenlopers, schuinmarcheerders, godslasteraars...allemaal aan de galg

Comment

Voor de brave burger kan dit inderdaad eventueel al eens een nadeel zijn maar er gebeuren nog altijd veel te veel criminele zaken en misdaden die onopgelost blijven, en als die eventueel kunnen opgelost worden met ieders vingerafdrukken of DNA in een databank heb ik daar geen probleem mee.

En over Big Brother gesproken, sommige mensen delen zelf meer dan goed is op FB en andere soc. media, alles is goed om maar zoveel mogelijk op te vallen en daar heb ik dan weinig medelijden mee als ze achteraf komen janken
            Dat is de eeuwige pendelbeweging tussen veiligheid(sgevoel) en het opgeven van eigen vrijheden.

In kader van de dreiging van criminaliteit worden gewone, bonafide burgers verplicht ook hun eigen vrijheden op te geven.

Kijk naar de schandalen in de VS (en soms Europa) waar ieder gesprek, sms, email wordt bijgehouden en gescand. De overheden beschouwen ons op die manier allemaal als potentiële criminelen.

Iedereen heeft wel iets te verbergen. Nooit iets aan je huis laten doen in het zwart? Of zwarte inkomsten gehad? Om maar een voorbeeld te geven. Voor dat laatste geen nood. Dankzij de kliklijn binnenkort zal je buur dat wel melden. Lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Bij trajectcontroles zie je geen flits hoor, ook al is het donker.

Het gaat hier over een mobiele flitser, wat haal jij er dan trajectcontrole bij? Het zou trouwens nogal een zicht zijn mocht er bij een trajectcontrole telkens een flits afgaan als er een auto passeert.

Comment

Dat is de eeuwige pendelbeweging tussen veiligheid(sgevoel) en het opgeven van eigen vrijheden.

In kader van de dreiging van criminaliteit worden gewone, bonafide burgers verplicht ook hun eigen vrijheden op te geven.

Kijk naar de schandalen in de VS (en soms Europa) waar ieder gesprek, sms, email wordt bijgehouden en gescand. De overheden beschouwen ons op die manier allemaal als potentiële criminelen.

Iedereen heeft wel iets te verbergen. Nooit iets aan je huis laten doen in het zwart? Of zwarte inkomsten gehad? Om maar een voorbeeld te geven. Voor dat laatste geen nood. Dankzij de kliklijn binnenkort zal je buur dat wel melden. Lol.
                Die kliklijn vind ik nu ook wel een stap te ver.

Met een vingerafdruk ga je geen zwarte inkomsten zoeken hé Voor de rest denk ik er blijkbaar anders over dan jij, er lopen imo nu éénmaal teveel zieke geesten rond op onze aardbol die uitgeschakeld zouden moeten worden.

Geen probleem, ieder zijn gedacht
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zoals ik eerder al zei, dat van die vingerafdruk is blijkbaar alleen maar voor de eID bij vreemdelingen volgens wat ik op het net kan vinden dan toch.
                  Is er iemand die dit kan bevestigen?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb ook mogen afdruk leveren en geen strafblad en belg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Ik heb ook mogen afdruk leveren en geen strafblad en belg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                      Bij het aanvragen van een identiteitskaart of bij het aanvragen van een paspoort?
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ik heb dit nog eens nagevraagd en die persoon moest vingerafdrukken voor de aanvraag van een reispas (dus internationaal paspoort).
                        Het was dus niet voor een identiteitskaart.

Dus in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, en dus hier heb gezegd, kan ik niet met zekerheid zeggen of je voor een Belgische identiteitskaart ook je vingerafdrukken moet laten nemen of niet.

Comment

• ik dacht voor e-id, maar zal mis zijn zeker ?

Comment

Trouwens, van mij zou dat gerust mogen, ik zie niet wat het probleem zou zijn als je niks te verbergen hebt, er is al criminaliteit genoeg tegenwoordig.
                            Je moet opletten met "ze doen maar want ik heb niets te verbergen". Het gaat om veel meer dan dat.

Hoe meer men ingrijpt in de privé sfeer van mensen en meer en meer uiterst persoonlijke informatie van personen in databanken verzamelt, hoe strenger de controle moet zijn wàt men daar precies mee doet (voor welk toepassingen gebruiken), en wiè daar allemaal toegang toe heeft.

En ik ben niet zeker dat die omkadering momenteel streng genoeg geregeld is.

Dit vergt namelijk niet alleen duidelijke regels, maar ook en vooral toezicht op zij die die regels dagelijks moeten toepassen, alsook de juiste vorming en opleiding van personen die met die informatie omgaan (politie etc.).

Comment

• Het gaat niet alleen om regels, ik neem aan dat de overheid geen slechte bedoelingen heeft met die informatie, maar wat indien deze in de verkeerde handen valt? Als je ziet hoe makkelijk hackers in een handomdraai aan alles geraken... Denk niet dat de overheid daar immuun voor is (integendeel zelfs)
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Het gaat niet alleen om regels, ik neem aan dat de overheid geen slechte bedoelingen heeft met die informatie, maar wat indien deze in de verkeerde handen valt? Als je ziet hoe makkelijk hackers in een handomdraai aan alles geraken... Denk niet dat de overheid daar immuun voor is (integendeel zelfs)
                                Jan Hesp wil nu ook alle gegevens van reizigers internationaal treinverkeer bijhouden.

Je gegevens worden tegenwoordig quasi overal bijgehouden en gekruist met diverse databanken.

Comment

• Verdomme, gedaan met verkwistend gas geven met de moto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Verdomme, gedaan met verkwistend gas geven met de moto.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...rpen/1.2429163
                                    Binnen 5 jaar gaat er overal wel trajectcontrole zijn, autosnelwegen en secundaire wegen. En snachts wanneer de banen leeg zijn zal je er alsnog op de cruise control met je gsm moeten spelen
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Jan Hesp wil nu ook alle gegevens van reizigers internationaal treinverkeer bijhouden.

Je gegevens worden tegenwoordig quasi overal bijgehouden en gekruist met diverse databanken.
                                      Benieuwd hoe dat allemaal afloopt. ..
                                      Ik heb een naam waar er alleen al op Facebook meer dan 20 van zijn in België (mezelf niet meegeteld want ik doe niet mee aan FB). Ik krijg nu al vaak per abuus e-mails voor naamgenoten omdat ik blijkbaar als eerste van die >20 klant was bij deze grote operator. Als daar iets 'verkeerd' instaat ben ik dan de Jos...
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik heb een naam waar er alleen al op Facebook meer dan 20 van zijn in België (mezelf niet meegeteld want ik doe niet mee aan FB). Ik krijg nu al vaak per abuus e-mails voor naamgenoten omdat ik blijkbaar als eerste van die >20 klant was bij deze grote operator. Als daar iets 'verkeerd' instaat ben ik dan de Jos...
                                        Ik krijg steeds mails van een broeder orde.... Heb al geantwoord dat ik hun broeder niet ben, maar blijf maar gelovige mails krijgen lol.

Hopelijk blijft die broeder van de kleine jongetjes

Comment

ik krijg soms mails bestemd voor burgemeester van kleine gemeente, die man zijn naam wordt bijna gelijk geschreven als de mijne ;-)

Comment

Working...
                                          X