Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze week waren er regelmatig meldingen op de radio dat ze stonden ter hoogte van Mechelen Zuid. (E19)
In de voormiddag brussel - antwerpen en in de namiddag richting Brussel.
Heeft iemand ze al zien staan ? Foto's
Ik kan ze maar niet vinden...
Deze week waren er regelmatig meldingen op de radio dat ze stonden ter hoogte van Mechelen Zuid. (E19)
In de voormiddag brussel - antwerpen en in de namiddag richting Brussel.
Heeft iemand ze al zien staan ? Foto's
Ik kan ze maar niet vinden...
Ik heb ze ook niet zien staan. Was volgens mij ook fake. Daarnet om 22u stond er wel een blauwe Passat te flitsen tussen Mechelen Zuid en Mechelen Noord richting Brussel. Hij stond erg diep in de bosjes geparkeerd amper zichtbaar. Ik zag hem omdat ik van de andere richting kwam... Hij stond op een plaats waar de vangrail doorlopend was (niet op zo een inham)
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Deze week waren er regelmatig meldingen op de radio dat ze stonden ter hoogte van Mechelen Zuid. (E19)
In de voormiddag brussel - antwerpen en in de namiddag richting Brussel.
Heeft iemand ze al zien staan ? Foto's
Ik kan ze maar niet vinden...
Vrijdagvoormiddag in de richting van Brussel tussen Kontich en Mechelen Noord heb ik ze zien staan met een Golf Variant en driepikkel. Daarnet, rond een uur of middernacht waren ze hier in m'n (megaklein) dorp nog aan het flitsen in een bocht :s
Dat ze er regelmatig staan, dat is zeker.
Wat nog véél zekerder is, is dat ze bij Q-music de vallende sterren blijven en blijven herhalen, tot ze langs uw oren eruit komen ( copy/paste ... ) . Al dikwijls gehoord van agenten, die parkeren ergens om te gaan flitsen, maar krijgen bv. de radar niet uitgelijnd en vertrekken na een kwartiertje, maar gegarandeerd de hele voormiddag gratis airplay op de radio. Bij MNM zien ze nog zieker, daar roepen ze de "aangekondigde controle's" een hele dag af , ook al komt er niemand controleren. Bij MNM hoor je regelmatig " controle A12 tussen BOOM en Londerzeel , en ook nog controle aan de Rupeltunnel" .
De eerste is zo'n aangekondigde van de website Federale Politie, de tweede is ééntje via sms gemeld. Maar die halfgare kippen bij MNM ... hunne frank valt niet.
Als je pic's wil van de E19 Mechelen in alle richtingen, dan zet ik er hier wel een paar weg.
De opvallende heeft iedereen wel gezien, de onopvallende daarentegen...
Dit zijn enkele 'opvallende' , meestal in't zicht geparkeerd. Deze foto's dateren al van 2 jaar geleden , toen de 'groene borden' nog opvallend gebruikt werden.
Dit wordt al wat moeilijker, een statief op de brug ( Kontich), ergens tussen de vangrails, indertijd nog achter een hoopje kiezel, achter een brugpijler ( Zemst) of ergens in de middenberm waar geen auto kan parkeren ( thv FINA Waarloos) terwijl de agent op de FINA-parking de zaak in de gaten houdt. Niet vergeten, de Multa-guard container thv Peutie (ik heb daar persoonlijk geen foto's van, maar op fs.be staan er wel).
Vanuit de lucht ?
Nooit van gehoord ....
Een RAGO-heli kan wel de snelheid van een vluchtend voertuig inschatten aan de hand van z'n eigen snelheid, of de vergelijking tijd/afstand waarbij de tussenafstand van de verlichtingspalen als maatstaf gebruikt wordt, maar 'flitsen' is er niet bij.
Wel zeer gevoelige camera's en IR-camera's. In de jaren '80 vloog ik mee met PUMA's op het traject Brussel-Oostende, en toen hadden we al zo'n camera-bol onderaan de helicopter waarbij je perfect nummerborden kon aflezen en fotograferen vanop 300 voet ( 100m). Als amateur-fotograaf nu kan ik soms het naamkaartje vanop het uniform van een agent in een flitswagen die aan de overkant staat aflezen, dus ik denk dat de RAGO-cams ook wel van dergelijk hoog niveau zijn om bv. GSM-men en gordeldracht te controleren vanuit de lucht, maar 'flitsen' heb ik nog nooit gehoord.
Mevrouw Kaisin van de federale politie, over de werken op het viaduct van Vilvoorde :
"Gisteren hebben we bekeken waar we ons het best kunnen opstellen. Dat zal sowieso ergens vóór de werken zijn. Want aan de werf zelf kán je niet hard rijden."
Normaal mag je op de Brusselse Ring 120 km/u rijden, maar voor de werken is dat beperkt tot 90, vervolgens 70 en op de werf zelf 50. Het flitsen gebeurt niet tijdens de files, maar op de rustigere momenten. Dan durven bestuurders het gaspedaal al eens diep in te duwen, luidt het.
. Ze zegt dus eigenlijk bijna letterlijk :
- we gaan niet staan flitsen daar waar het gevaarlijk is (op de werf zelf), want we gaan daar waarschijnlijk toch niemand kunnen pakken
- we gaan niet staan flitsen op momenten dat het gevaarlijk is (tijdens de drukke uren), want we gaan dan waarschijnlijk toch niemand kunnen pakken
Dit weekend iets vreemd meegemaakt aan een vaste paal bij ons thuis...
Ik passeer met de remorque, ben aan het bellen en ik zie hem flitsen!!!! Ik kijk naar mijn km-teller en zit iets boven de 70 maar zeker onder de 80 en je mag daar 70. Alleen begin ik dan te twijfelen of ik niet tussen de 80 en 90 zat
Zou het kunnen dat het ding verkeerd afgegaan is door die remorque? Is een paal met zo'n sensoren in de baan.
En waarop gaat de boete toekomen??? Op de plaat van de remorque of op de plaat van de auto. Ik vermoed dat die laatste ook zichtbaar is op de foto volgens mij en de plaat op de remorque heeft zijn beste tijd gehad
Je remorque ging sneller dan je X5?
Als die sensoren het volledige voertuig 'meten' in het voorbijkomen, dan zou je in principe trager gereden hebben, toch?
Vanmorgen riepen ze af dat er geflitst werd op de E19 tussen Zemst en Rumst. As usual, een aangekondigde controle die ze gedurende de dag wel zouden blijven herhalen. Vaak is het loos alarm maar ze stonden er deze keer toch: de gekende Opel die op zijn gekend plaatsje stond, 2 km voor Mechelen-Noord op een uitwijkstrook.
Balen als je even het gaspedaal dieper wou induwen na al dat fileleed op de Brusselse ring
Vanmorgen riepen ze af dat er geflitst werd op de E19 tussen Zemst en Rumst. As usual, een aangekondigde controle die ze gedurende de dag wel zouden blijven herhalen. Vaak is het loos alarm maar ze stonden er deze keer toch: de gekende Opel die op zijn gekend plaatsje stond, 2 km voor Mechelen-Noord op een uitwijkstrook.
Balen als je even het gaspedaal dieper wou induwen na al dat fileleed op de Brusselse ring
Ik passeer daar niet elke dag (of al zeker niet tijdens de drukke uren), maar heb enkel nog maar de VW Passat in de middenberm zien staan, met driepikkel in vangrail.
Over welke heb jij het? Uitwijkstrook zoals hieronder?
Dit weekend iets vreemd meegemaakt aan een vaste paal bij ons thuis...
Ik passeer met de remorque, ben aan het bellen en ik zie hem flitsen!!!! Ik kijk naar mijn km-teller en zit iets boven de 70 maar zeker onder de 80 en je mag daar 70. Alleen begin ik dan te twijfelen of ik niet tussen de 80 en 90 zat
Zou het kunnen dat het ding verkeerd afgegaan is door die remorque? Is een paal met zo'n sensoren in de baan.
En waarop gaat de boete toekomen??? Op de plaat van de remorque of op de plaat van de auto. Ik vermoed dat die laatste ook zichtbaar is op de foto volgens mij en de plaat op de remorque heeft zijn beste tijd gehad
Bestaan daar foto's van? Want zo'n paal met sensoren in de baan ken ik niet, dan kan ik er in het vervolg op letten
Comment