Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
twas ni echt file en vanaf de laatsten afrit kunnen doorrijden en ja geen erg in dat de borden op 70 stonden en ni op 100 omdat toch vrij vlot ging van verkeer
spijtig maar helaas
Die flitsen altijd aan 70, en worden volgens mij uitgeschakeld eens de snelheidsbeperking teruggaat naar 100.
Whisfull thinking. Zowel op 70 als op andere snelheden actief. Dinsdagmiddag stonden de camera's op de Ring ri. Nederland net voorbij de afslag E313 nog op 50 km/u ingesteld, simultaan met de matrixborden net boven de rijstroken, terwijl er toch vlot doorgereden kon worden. Ik stond in de file ri. Gent aan te schuiven, en heb de flits een 10-tal keer zien afgaan.
In 't weekend heb ik een nieuwe flitspaal ontdekt in de middenberm van de Grote Ring rond Hasselt, ter hoogte van de Grenslandhallen, richting de BMW/Mini-dealer iets verderop. U weze dus gewaarschuwd, al vind ik 90 al een mooie snelheid voor 't bochtje waar 'ie staat te meten.
In bijlage zie je een foto van de situatie: het groene is waar de flitspaal ongeveer geplaatst is, het rode is het punt waar 'ie op gericht staat. Degenen die 't daar kennen weten dat dat een bochtje is dat ineens sterk doch kort toeneemt qua kromming. I.c.m. de mottig uitstekende buffers tussen de betonplaten voelt de toegelaten 90 per uur dan ook niet bepaald te traag aan.
-edit-
De paal zie je overigens véél beter vanuit de tegenovergestelde richting. In de aangeduide richting rij je 'm wss voorbij zonder 'm gezien te hebben: er staat een boompje achter.
Hij staat inderdaad onopvallend geplaatst, ik had hem vorig weekend alleen op de terugweg gezien. Nu weet ik dat ik mij daar ook moet inhouden.
Wie vandaag een nieuwe motorfiets koopt, moet zich een pak minder zorgen maken over flitscontroles. "De nieuwste types van motors worden niet altijd gedetecteerd door onze flitscamera's met lusdetectie", zegt Joke De Rocker van het departement Elektromechanica en Telematica, de afdeling van het Agentschap Wegen en Verkeer dat instaat voor de goede werking van de flitspalen, in het Belang van Limburg.
"Moderne motorfietsen bevatten weinig ferrometaal", legt woordvoerster De Rocker uit. "Daardoor worden ze soms niet 'gezien' door het magnetische veld van de lussen." Het gevolg laat zich raden: bepaalde motorfietsen kunnen technisch gezien gewoonweg niet meer worden geflitst. Hoe hard er ook gereden wordt.
Het probleem doet zich enkel voor bij de flitspalen die werken op basis van lusdetectie. Die magnetische lussen liggen in het wegdek en meten de snelheid wanneer een voorbijrijdend voertuig een verandering in het magnetische veld veroorzaakt. Omdat de nieuwste generatie motorfietsen te weinig metaal bevatten, blijven ze onzichtbaar.
"Van de 1.348 flitspalen die langs de Vlaamse gewestwegen staan, werken er 1.191 op basis van lusdetectie", weet Joke De Rocker. De overgrote meerderheid dus. Toch lijkt het Agentschap Wegen en Verkeer niet meteen van plan de flitspalen te vervangen. (belga/adv)
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
hah, interessant. ga ik eens testen, of de mijne zo ne lus triggert.
moet ik minder schrik hebben van een nieuwe flitspaal op de binnenbaantjes die ik doe.
btw: collega van me werd geflitst in een kleine tunnel bij het verlaten van Antwerpen. reed gecorrigeerd 79 waar je 30 mag. ik weet niet waar juist, maar die tunnel zou gekend zijn. wat staat er hem te wachten?
btw: collega van me werd geflitst in een kleine tunnel bij het verlaten van Antwerpen. reed gecorrigeerd 79 waar je 30 mag. ik weet niet waar juist, maar die tunnel zou gekend zijn. wat staat er hem te wachten?
Dat zal de tunnel zijn die vertrekt in de Lange Gasthuisstraat en uitkomt op de Van Eycklei.
79 waar 30 is toegelaten zal normaal gezien dagvaarding zijn voor de politierechtbank en een (verplicht) rijverbod.
30 in die tunnel is misschien traag, maar 84 is écht wel snel.
Verkeersinformatie, specifieke flitsinformatie, wil nog wel eens niet geheel aan de werkelijkheid beantwoorden. Of de richting klopt niet, 'flitser tussen Nevele en Drongen', da's toch dik 12 km autosnelweg, of de fotograaf is al lang naar huis ... of erger ... heeft nooit bestaan. Aangekondigde controle's van FedPol zijn inderdaad al een tijdje niet meer online, was ook de bron voor De Redactie en radiostations Radio1, StuBru, MNM.
Verkeersinformatie, specifieke flitsinformatie, wil nog wel eens niet geheel aan de werkelijkheid beantwoorden. Of de richting klopt niet, 'flitser tussen Nevele en Drongen', da's toch dik 12 km autosnelweg, of de fotograaf is al lang naar huis ... of erger ... heeft nooit bestaan. Aangekondigde controle's van FedPol zijn inderdaad al een tijdje niet meer online, was ook de bron voor De Redactie en radiostations Radio1, StuBru, MNM.
En jij hebt toevallig geen weet van gisteren avond?
Tzal wel niets zijn.
Sebiet naar Oostakker mini coyote gaan omwisselen. Ze hadden nog maar eentje, chance!
Een 50 meter voor de flitspaal aan de Temse brug (richting Bornem) heb je camera's boven de brug hangen. Op de grond zie je ook duidelijk twee rechthoeken voor metingen.
Gisteren stonden ze aan die tunnel (geen idee van de naam) richting Antwerpse ring komende van de Boomsesteenweg. Als ge de tunnel net uitkomt aan de rechterkant achter een muurtje. Het is een donkerblauwe passat van de vorige generatie.
Comment