Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
    Auto's en vrachtwagens
    Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik ken al enkele camionbestuurders die gepakt zijn door zo'n type op een 70-baan en ze reden max 70.
    Ja, ben nog gepakt aan 83 op een 90 baan waar je met camion maar 60 mag. Blijkbaar kunnen ze de grootte van het voertuig 'zien' met die radars en worden grote voertuigen geflitst vanaf 60. Daarna moeten ze bussen en grote camionetten er manueel uithalen.
    Oorspronkelijk geplaatst door Naish
    Ook een goeie gehoord gisterenavond...

Bij het binnenrijden van Staden komende van Zarren staat er sinds een paar maand een flitskast.

Die flitskast staat ongeveer 100m voor het bord bebouwde kom en de lussen in de baan liggen ongeveer in het midden daartussen. Dus duidelijk voor het bord bebouwde kom waar je 50 mag. Voor de bebouwde kom mag je 70 rijden!

Buurvrouw is daar geflitst aan 72 of zo en heeft boete gekregen op 50 kmh gerekend
    Net voor Wijtschate staat er ook zo een, nog geen 50 meter voor het bord bebouwde kom, maar waar hij staat mag je 70. Ik twijfel altijd en durf eigenlijk maar aan 50 voorbijrijden.

Gisterenavond ook ontdekt dat er weer een nieuwe staat op de E17 in Deinze richting Gent, maar in de andere richting nog niet?
    Last edited by |) ][ |V| ][; 28/08/2011, 12:32.

Comment

• Op de Antwerpsesteenweg staat ook een flitser of nummerplaatherkenner (??) wanneer je het dorp binnenrijdt van de kant van Kontich. Op het einde van de brug hangt hij aan een verlichtingspaal.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Gisterenavond ook ontdekt dat er weer een nieuwe staat op de E17 in Deinze richting Gent, maar in de andere richting nog niet?
        werkt gelukkig nog niet, uit pure verstrooiing vandaag langs gereden aan ± 160.
        hij is ook verdwenen uit het coyote bestand.. hopelijk komt hij er snel terug in !

Comment

• dat is wel in De pinte en niet in deinze. en het is er blijkbaar eentje die ze kunnen draaien dus je zal nooit weten of die richting kortrijk fof richting gent staat.

Comment

• Wat? Vaste camera op de E17 in De Pinte?

Comment

• Gisteren ook de nieuwe paal ontdekt op de R6, ik zag hem nog net op tijd staan gelukkig. Al hield ik me er al in want op dat eerste stuk van de bocht naar de lichten staan ze ook regelmatig te flitsen met een Astra of Bravo (opvallend). Een beetje stom dat ze daar die paal zetten eigenlijk, vroeger was het er gewoon 90 en aan de lichten aan het 70 stuk staat er ook al een (daar wel met reden natuurlijk!). Iemand die lange, donkere (flits?)palen al gezien op de baan als je van de R6 naar de McDonalds rijdt ? Of is dat nummerplaatherkenning? Dat type paal heb ik nog nooit in België gezien.
              Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
              Das dan in die lange rechterbocht ( die bijna 270° doordraait)? Dat zou echt wel spijtig zijn want dat was wel een leuk bochtje.
              Inderdaad leuk bochtje Nee op het rechte stuk erna, maar je rijdt de bocht best niet te snel uit. Ook al gehoord dat ze IN die bocht staan met een flitscontainer af en toe?

Comment

• lange groene palen? Dat is nummerplaatherkenning, die zouden op elke invalsweg naar het centrum komen, op de liersesteenweg staan ze ook al. geen idee of die kunnen flitsen/trajectcontrole

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Madie Bekijk Berichten
                  lange groene palen? Dat is nummerplaatherkenning, die zouden op elke invalsweg naar het centrum komen, op de liersesteenweg staan ze ook al. geen idee of die kunnen flitsen/trajectcontrole
                  Inderdaad, lange groene palen. Ik heb ze nog maar 2 weken geleden opgemerkt en had nog nooit zo'n ding gezien.
                  Ik ga er toch niet te snel voorbij gaan dan, ik vertrouw ze niet
                  Die op de Liersesteenweg heb ik nog niet gezien, eens op letten.

Iemand trouwens al eens "geflitst" geweest door de "dingen" over de weg op de grens NL naar België? Ik reed er recent voorbij tegen 130 op de teller en dat ding flitste van boven
                  Ik weet mensen die er voorbijreden tegen 120, een flits zagen en ook iemand die rond de 150 reed en daar flitste het ding niet
                  Ook nummerplaatherkenning zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                    Inderdaad, lange groene palen. Ik heb ze nog maar 2 weken geleden opgemerkt en had nog nooit zo'n ding gezien.
                    Ik ga er toch niet te snel voorbij gaan dan, ik vertrouw ze niet
                    Die op de Liersesteenweg heb ik nog niet gezien, eens op letten.

Iemand trouwens al eens "geflitst" geweest door de "dingen" over de weg op de grens NL naar België? Ik reed er recent voorbij tegen 130 op de teller en dat ding flitste van boven
                    Ik weet mensen die er voorbijreden tegen 120, een flits zagen en ook iemand die rond de 150 reed en daar flitste het ding niet
                    Ook nummerplaatherkenning zeker?
                    Die flitsen meestal ja. Zou nrplaat herkenning zijn.

Comment

• Die "flits" is nodig om uw nummerplaat s'nachts te kunnen lezen, t'is eigenlijk geen échte flits maar eerder een zwak oplichtend lampeke. Daar worden geen snelheidsboete's aan gekoppeld, ttz. als je er te snel passeert. In een later stadium gaan deze waarschijnlijk wel gebruikt worden in een net van trajectcontrole-camera's zoals ze daar in PzTurnhout al een tijdje mee aan't knutselen zijn.

Comment

• Op de radio: Flitser op de E19 tussen Rumst en Zemst.
                        IRL: VW met open koffer en doek erover vlak voor parking Peutie, "verscholen" achter brugpijler.

Beetje later op de radio roepen ze af dat ze stonden te flitsen tussen Antwerpen en Brussel, ter hoogte van Mechelen-Zuid.
                        Het zal nutteloos zijn geweest van te blijven flitsen richting Antwerpen aangezien het file was van Machelen tot Rumst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Wat? Vaste camera op de E17 in De Pinte?
                          inderdaad op dezelfde locatie als voor de werken (allez tis eigenlijk strikt genomen in zevergem maar niet iedereen weet dat liggen) staat tussen de afritten aan de Makro en Gent. wordt ook rechts aangegeven met een bord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                            inderdaad op dezelfde locatie als voor de werken (allez tis eigenlijk strikt genomen in zevergem maar niet iedereen weet dat liggen) staat tussen de afritten aan de Makro en Gent. wordt ook rechts aangegeven met een bord
                            Ah, dan is het goed.

"Deinze" is daar toch een stukje van verwijderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                              Op de radio: Flitser op de E19 tussen Rumst en Zemst.
                              IRL: VW met open koffer en doek erover vlak voor parking Peutie, "verscholen" achter brugpijler.

Beetje later op de radio roepen ze af dat ze stonden te flitsen tussen Antwerpen en Brussel, ter hoogte van Mechelen-Zuid.
                              Het zal nutteloos zijn geweest van te blijven flitsen richting Antwerpen aangezien het file was van Machelen tot Rumst...
                              Heb ze ook zie staan. Rond 8u20 was de politie zich aan het opstellen in Mechelen Noord. Het was de welgekende zwarte Golf break. De flitser werd op de vangrail geplaatst vlakbij een verlichtingspaal. Was eigenlijk niet zichtbaar... Heb mijn goed hart laten zien voor het achterop komende verkeer door een keer of 5 kort de stoplichten te laten aan gaan

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Gisteren ook de nieuwe paal ontdekt op de R6, ik zag hem nog net op tijd staan gelukkig. Al hield ik me er al in want op dat eerste stuk van de bocht naar de lichten staan ze ook regelmatig te flitsen met een Astra of Bravo (opvallend). Een beetje stom dat ze daar die paal zetten eigenlijk, vroeger was het er gewoon 90 en aan de lichten aan het 70 stuk staat er ook al een (daar wel met reden natuurlijk!). Iemand die lange, donkere (flits?)palen al gezien op de baan als je van de R6 naar de McDonalds rijdt ? Of is dat nummerplaatherkenning? Dat type paal heb ik nog nooit in België gezien.

Inderdaad leuk bochtje Nee op het rechte stuk erna, maar je rijdt de bocht best niet te snel uit. Ook al gehoord dat ze IN die bocht staan met een flitscontainer af en toe?
                                Ik heb die Astra of Bravo daar nog niet eerder zien staan? Staat die daar dan onder de brug?

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  Ik heb die Astra of Bravo daar nog niet eerder zien staan? Staat die daar dan onder de brug?
                                  Nee, op de pechtstrook ongeveer 100m verder. Al 3 keer zien staan daar ondertussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Als je van de E19 (Brussel - A'pen) in Mechelen Noord de afrit neemt. Hebben ze er een nieuwe flitspaal bijgezet . Hopelijk is die nog niet actief . Je neemt de afrit en blijft de bocht naar rechts volgen, onder de brug en dan vlakvoor het grote kruispunt met de Antwerpsesteenweg hebben ze hem gezet.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Ik ben er net nog eens voorbij gereden en ik heb toch twijfels of het een flitspaal is. De paal is precies vrij klein in vergelijking tot andere flitspalen. Het zijn ook 2 ronde flitsopeningen onder elkaar in de paal heb ik gezien . Zou het mss ook een nummerplaat herkenner zijn?!? De paal staat in elk geval achter een verkeersbord verstopt.

foto gevonden

Op dit plan zie ik dat er op de R6 een flitspaal bij komt in Mechelen tegen 2012??

heb deze inderdaad ook maar te laat opgemerkt. Ik heb niets zien afgaan dus vermoedelijk nog niet in gebruik. Op de R16 (Ring rond Lier) ter hoogte van de Boomlaarstraat hebben ze er ook zo'n twee geplaatst. Eveneens op de Aarschotsesteenweg ter hoogte ven Gero meubelen zijn ze vogelkastjes aan het plaatsen.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Gisterenmorgen terug de X-Trail van de Knokse vrienden gespot in de Oostkerkestraat, die staat daar altijd als je van Westkapelle richting Brugge gaat, net na de bocht en de afslag naar Oostkerke.

Wel smerig plaatsje, voor de bocht mag je 70, erin 50 tot de eerste straat rechts en dan weer 70.
                                      Ze staan maar een 10tal meter voor het bord van 70 en eigenlijk vrij onopvallend zo vlak na die bocht. Van richting Brugge zie je ze van kilometers ver staan want daar staat praktisch nooit een auto, dus als er opeens iets SUV-achtig staat weet je hoe laat het is
                                      2018 BMW X1 18d

Comment

• begin februari2011 van de snelweg (E19 A'pen) tegen 161km/u : nog niets ontvangen
                                        pinksteren, half juni 2011 geflitst tegen 90km/u aan wegenwerken (70km/u limiet): nog niets ontvangen (deez was om 5u35 zondag)

gaan die nog "komen" of ben ik ergens aan ontsnapt???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                          begin februari2011 van de snelweg (E19 A'pen) tegen 161km/u : nog niets ontvangen
                                          pinksteren, half juni 2011 geflitst tegen 90km/u aan wegenwerken (70km/u limiet): nog niets ontvangen (deez was om 5u35 zondag)

gaan die nog "komen" of ben ik ergens aan ontsnapt???
                                          Ik denk dat je van geluk mag spreken

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X