Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
    De tekst en zo U wenst de wettekst en recidive (zoals bedoeld in deze wet) zal enkel zijn na veroordeling niet na een minnelijke schikking
    Oef Gewoon zorgen dat je dus niet gepakt wordt aan snelheden waar ze je rijbewijs kunnen invorderen (30+km/h en 40+km/h op snelweg) en alles is çava. Dan ga ik steeds met "plezier" betalen, 't is nog altijd beter dan bvb. in Frankrijk waar ze met dat puntensysteem werken.

We hebben eigenlijk nog zo veel niet te klagen, tenzij je natuurlijk echt constant de cowboy afhangt zoals toere Gelukkig zit ik vaak genoeg op de A2 in Duitsland daar kan ik genoeg op een niet-strafbare manier stoom afblazen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Oef Gewoon zorgen dat je dus niet gepakt wordt aan snelheden waar ze je rijbewijs kunnen invorderen (30+km/h en 40+km/h op snelweg) en alles is çava. Dan ga ik steeds met "plezier" betalen, 't is nog altijd beter dan bvb. in Frankrijk waar ze met dat puntensysteem werken.

We hebben eigenlijk nog zo veel niet te klagen, tenzij je natuurlijk echt constant de cowboy afhangt zoals toere Gelukkig zit ik vaak genoeg op de A2 in Duitsland daar kan ik genoeg op een niet-strafbare manier stoom afblazen.
      Subiet naar de kust ... ga bewust mijn auto thuis laten

Comment

• En zie je het zitten toere, opnieuw voor uw rijbewijs leren ?

Comment

En zie je het zitten toere, opnieuw voor uw rijbewijs leren ?
          Hopelijk is dit niet nodig

Comment

En zie je het zitten toere, opnieuw voor uw rijbewijs leren ?
            Als het enkel het leren is zal het wel nog meevallen, maar stel je voor terug rijlessen (of opnieuw praktisch examen) en moeten rijden op de manier van de rijschool....
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Als het enkel het leren is zal het wel nog meevallen, maar stel je voor terug rijlessen (of opnieuw praktisch examen) en moeten rijden op de manier van de rijschool....
              De laatste keer dat ik geflitst ben daar heb ik de brief nog niet van gekregen. Was een 70-weg en normaal zat ik wel onder de 100km/h. Maar stel nu in worst case scenario dat ik toch over de 100km/h zat. 't Zou de eerste keer zijn dat ik moet voorkomen voor de rechtbank. Is 't dan zeker dat ze m'n rijbewijs tijdelijk zouden invorderen of kan ik er misschien met enkel een geldboete vanaf komen dan gezien 't m'n eerste "grotere" feit is ?

Comment

• Rijverbod is facultatief... en zelfs rechtbank is niet altijd zeker
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

The horror

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Rijverbod is facultatief... en zelfs rechtbank is niet altijd zeker
                  Chill. In die zin vind ik 't systeem hier dan nog niet zo slecht. Als je voor de rechtbank moet verschijnen ben je hier daadwerkelijk wel serieus over de schreef gegaan, 't is ergens dus wel logisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    als ze effectief uw geschiedenis gaan opvragen en ze idd gaan doen van wat ze hebben gezegd met name strenger straffen, dan gade op 3 maand mogen rekenen
                    Nuja, aan wat je in die periode aan brandstof bespaart steek je dan maar in je 'boete'.. kom toch op hetzelfde neer. Enige nadeel is 3maand met de bus.

Comment

• Is het niet zo dat, als je voor de rechtbank moet verschijnen, je sowieso 8 dagen rijverbod aan je broek hebt?
                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                      1990 Volvo 344
                      1991 Mercedes W124 230CE
                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                      1980 Volkswagen Derby CLS
                      1990 Mercedes W124 230CE
                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Pff, morgen terug voor de rechtbank (deze keer in Ieper, vorige was in Veurne)
                        1,5 jaar geleden serieus tegen de lamp gelopen (155 geflitst waar ik 90 mocht), zal het mogen horen vrees ik. Vorige verschijning voor rechtbank was meer dan 3jaar geleden; ik hoop dus dat het gedeelte dat toen met uitstel was nu niet erbij gelapt zal worden.
                        Ik hou jullie op de hoogte. Ondertussen mijn fiets terug opgeblonken
                        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• Wtf Alex60

Comment

• Alex, in '09 in Antwerpen in de haven geflitst tegen 133 waar ik 70 mocht.
                            Op de moment dat ik voor kwam had ik mijn rijbewijs 2 jaar en 4 dagen (dus geen examen opnieuw doen ) en het verdikt was 3 weken rijverbod en 60 uur werkstraf (ideetje van de advocaat omdat ik nog student was). En die 187,5 voor gerechtskosten en dat fonds voor slachtofferdinge.

'k Ben wel curieus voor uw uitslag.
                            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                            1990 Volvo 344
                            1991 Mercedes W124 230CE
                            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                            1980 Volkswagen Derby CLS
                            1990 Mercedes W124 230CE
                            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Damn Alex dat zal idd niet van de poes zijn...
                              Waar ergens als ik vragen mag?

Misschien een handig hulpmiddeltje voor jou en anderen (die Facebook en mobiel internet hebben).
                              We zijn vorig jaar een fb groep gestart waar alle gezeien lokale meldingen van flits- als alcoholcontroles door de leden worden gepost. Kan dus misschien wel een hulp zijn in het voorkomen van erger.
                              Naam van de groep 'realtime flitsers'.

Dien gerust een verzoek in, dan voeg ik je toe ;-) stuur me mss wel eerst een pm zodat ik weet dat het geen politie is ;-)
                              Last edited by B3noît; 30/09/2012, 22:53.
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• @Wouter: Niet te luid lachen jong
                                @Mr.Jn: Ik ga je op de hoogte houden. Een werkstraf heb ik liever niet: nu al veel te weining uren in een dag!
                                @B3noit: Was op de weg tussen Westrozebeke en Hooglede. Mooi stuk waar ik vroeger serieus durfde door te duwen. Dat is nu ook verleden tijd...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  En ik hang er ook opnieuw aan

21 Juli 192 km uur waar ik 120 mocht
                                  15 Augustus 144 waar ik 120 mocht
                                  9 September 141 waar ik 120 mocht

192?

Ik ken er niet veel van maar als ze tegenwoordig flitsen zie je dan nog altijd een flits of heb je er zonder?
                                  Last edited by ; 30/09/2012, 23:22.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                    192?

Ik ken er niet veel van maar als ze tegenwoordig flitsen zie je dan nog altijd een flits of heb je er zonder?
                                    Naar het schijnt heb je er nu zonder ook ...

had de camera gezien , maar blijkbaar te laat waardoor ik niet genoeg heb kunnen afremmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                                      @Wouter: Niet te luid lachen jong
                                      Ge hebt gelijk Brings bad luck.

Comment

• Net terug! In tegenstelling tot Veurne is de rechtbank in Ieper heel wat gemoedelijker/ vriendelijker. Ook minder franse "randgevallen" in de zaal
                                        Uitspraak: rijverbod van 14 dagen ( enkel in het weekend -7weekends dus- ) en een boete van €65,-
                                        De boete is wel nog te vermenigvuldigen met 5.5 ongeveer ( €360,- in totaal ongeveer)
                                        Ikzelf had 2 maand rijverbod en een heel wat hogere boete verwacht. Al bij al nog redelijk content dus

Oh ja voor ik het vergeet: ikzalhetnooitmeerdoen!

Comment

• das echt wel een milde straf gezien de feiten

Comment

Working...
                                          X