Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
    En gisterenmorgen 6u15!!!! Onze beige nissanvriend uit Knokke weer te vinden op de Natiënlaan.. volgens mij zitten ze daar met iemand in hun korps die niet kan slapen 's nachts..

zoals gewoonlijk hem ruim op voorhand gespot.. aan 50 gepasseerd (ipv 70).
    ik vrees ervoor. Ook al paar keer 's nachts rond 3-4u zien staan.

Maar naar het schijnt is 'ie dan onbemand. Vermits je die van ver al ziet kan ik dus niet zeggen of de flitser actief stond.

Comment

Ik denk dat je zelfs de boete niet moet betalen dan want het gaan over bemande politiecontroles. Als je kan bewijzen dat de bemande controle eigenlijk onbemand was ...

ik dacht dat het ook daarom was dat de meeste flikken op de autosnelweg zo'n karton op de ruiten plaatsten - dan kan je ze niet fotograferen als ze slapen :p
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        Ik denk dat je zelfs de boete niet moet betalen dan want het gaan over bemande politiecontroles. Als je kan bewijzen dat de bemande controle eigenlijk onbemand was ...
        Uh, als beide piloten van een vliegtuig liggen te maffen, is die vlieger ook nog altijd bemand hoor . Een slapende agent (of eentje die boeken leest, of weekbladen, of de krant, of smskes stuurt naar z'n aanhoudster, ...) is nog altijd een agent en bijgevolg is een bemande controle nog altijd bemand .

Overigens, wat is "bemand"... Er zijn ook controles met de driepikkel, radar, flitser, fototoestel en accu in de middenberm en de agent in de rechterberm...

Comment

Een agent die slaapt tijdens de flitscontrole, ik heb het zelf nog maar 1 keer meegemaakt, en ik heb toch al wat controle's versleten, het is écht een grote uitzondering. Voorts sluit ik me bij Wooter aan, "bemand is bemand", ook al is die man met andere dingen bezig, daar is geen stok tussen te krijgen. En dan die "bemande" controle's, waarvan er "ergens" een agent in de buurt is, zij het dan een eind in de struiken of aan de andere kant van de berm ... pfff. Ik zou denken dat een controle "bemand" is wanneer de agent nog zelf de controle over de radar heeft, dus met z'n afstandbediening. Een statief in de rechterberm, auto nog wat dieper met de bediening (tegenwoordig met de laptop op schoot bij de digitale Mesta's), da's een 'bemande' controle. Maar wat te zeggen van statief of flitscontainer in de middenberm, (geen verlengkabel), en de agent houdt toezicht op z'n fotowinkel vanuit de auto iets verderop. Stelt dat de radar last krijgt van reflectie's na een regenbui, of 1 steunpunt komt verkeerd te staan waardoor de hoek drastisch veranderd en elke geflitste foto er ééntje is van de tarmac+4halve wielen omdat de rest buiten de lensopening valt ...door zo'n dingen kan de radar afwijkend gedrag gaan vertonen bv. elke vrachtwagen flitst met +120km, géén vuiltje aan de lucht dus. Als je de controle 'bemand', zie je telkens de gemeten snelheid van elke passant en heb je zelf nog de controle om in te grijpen waar nodig.

Comment

Fok weet er iemand of ze in Lier een zwarte Peugeot 4007 hebben om te flitsen? Deze middag op de Ring tussen Carrefour en Boechout stond er eentje aan de kant met een kerel erin.

Comment

Bij mijn weten niet, maar ik ben God de Vader niet, een Pug4008 heb ik nog niet als flitswagen ingezet geweten. Hoogstens een VW Sharan of Ford Galaxy. Maar ik heb inderdaad vandaag enkele keren een flitsmelding gehoord op de commerciële radio's, ergens tussen 11-13 op de Ring Lier.

Comment

op de pechstroken tussen het stuk wat gij zegt staat nooit enige wagen, langs geen enkel richting, buiten nen oude opel astra richting A'pen/boechout na de brug..... elk ander voertuig = verdacht idem voor quasi gans de ring rond Lier feitelijk, buiten het stuk hier aan de Gova

dik gejost ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                  Bij mijn weten niet, maar ik ben God de Vader niet, een Pug4008 heb ik nog niet als flitswagen ingezet geweten. Hoogstens een VW Sharan of Ford Galaxy. Maar ik heb inderdaad vandaag enkele keren een flitsmelding gehoord op de commerciële radio's, ergens tussen 11-13 op de Ring Lier.
                  Miljaar dan hang ik eraan denk ik, het heeft nog lang geduurd (2jaar)
                  Ik was wel net naast een andere auto aan het rijden (ik links), waardoor ik die Peugeot bij het voorbij komen niet deftig kon bekijken, pas als ik vrij ver was kon ik heb zien in m'n spiegel. Kan het dat hij me dan niet gepakt heeft omdat ik bij het voorbijrijden achter een auto op de rechterrijstrook zat?
                  Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                  op de pechstroken tussen het stuk wat gij zegt staat nooit enige wagen, langs geen enkel richting, buiten nen oude opel astra richting A'pen/boechout na de brug..... elk ander voertuig = verdacht idem voor quasi gans de ring rond Lier feitelijk, buiten het stuk hier aan de Gova

dik gejost ?
                  Haha die Astra ken ik ook en normaal ben ik echt alert, ik zag die Peugeot staan en dacht er nog aan, maar dan dacht ik "zo opvallend gaan ze er nu toch niet staan en zo'n 4007 is niet echt flitswagen-achtig", stom van me! Ik reed een kleine 110 op de teller denk ik
                  Met wat chance nog 50 euro na correctie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                    Een agent die slaapt tijdens de flitscontrole, ik heb het zelf nog maar 1 keer meegemaakt, en ik heb toch al wat controle's versleten, het is écht een grote uitzondering. Voorts sluit ik me bij Wooter aan, "bemand is bemand", ook al is die man met andere dingen bezig, daar is geen stok tussen te krijgen. En dan die "bemande" controle's, waarvan er "ergens" een agent in de buurt is, zij het dan een eind in de struiken of aan de andere kant van de berm ... pfff. Ik zou denken dat een controle "bemand" is wanneer de agent nog zelf de controle over de radar heeft, dus met z'n afstandbediening. Een statief in de rechterberm, auto nog wat dieper met de bediening (tegenwoordig met de laptop op schoot bij de digitale Mesta's), da's een 'bemande' controle. Maar wat te zeggen van statief of flitscontainer in de middenberm, (geen verlengkabel), en de agent houdt toezicht op z'n fotowinkel vanuit de auto iets verderop. Stelt dat de radar last krijgt van reflectie's na een regenbui, of 1 steunpunt komt verkeerd te staan waardoor de hoek drastisch veranderd en elke geflitste foto er ééntje is van de tarmac+4halve wielen omdat de rest buiten de lensopening valt ...door zo'n dingen kan de radar afwijkend gedrag gaan vertonen bv. elke vrachtwagen flitst met +120km, géén vuiltje aan de lucht dus. Als je de controle 'bemand', zie je telkens de gemeten snelheid van elke passant en heb je zelf nog de controle om in te grijpen waar nodig.
                    Ik wil niet moeilijk doen maar op zich is dat toch raar?

Ik ga akkoord dat 'bemand' in dit geval wilt zeggen 'er zit iemand bij, of in de nabije omgeving'.
                    Maar men zou verwachten dat deze persoon ook in staat is om tussen te komen mocht er iets gebeuren anders gaat heel het idee van 'bemand' er aan voorbij toch?

Zou daar voor de rechtbank geen 'speld' tussen te krijgen zijn?

groeten!
                    Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                      Ik wil niet moeilijk doen maar op zich is dat toch raar?

Ik ga akkoord dat 'bemand' in dit geval wilt zeggen 'er zit iemand bij, of in de nabije omgeving'.
                      Maar men zou verwachten dat deze persoon ook in staat is om tussen te komen mocht er iets gebeuren anders gaat heel het idee van 'bemand' er aan voorbij toch?

Zou daar voor de rechtbank geen 'speld' tussen te krijgen zijn?

groeten!
                      Ge kunt proberen, maar ik geef u weinig kans ... diegene die tegenwoordig wegkomen van een flitsboete kunt ge op 1 hand tellen.

Comment

wrong topic
                        Last edited by Titleist; 09/09/2010, 01:42.

Comment

@ 4:50, typisch.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Ja, want iedereen weet toch dat een vrachtwagen dezelfde remafstand heeft als een wagen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Ja, want iedereen weet toch dat een vrachtwagen dezelfde remafstand heeft als een wagen.
                              Er zitten tegenwoordig toch vrachtwagens tussen die met volle belading kleine gezinswagens nog kunnen verschalken.

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              Last edited by ; 10/09/2010, 08:58.

Comment

In mijn ogen is dat een bestelwagen, en die hebben een stopafstand van 3 jaar.
                                Is nog erger dan een SUV.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Er zitten tegenwoordig toch vrachtwagens tussen die met volle belading kleine gezinswagens nog kunnen verschalken.

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Ik heb niet veel verstand van vrachtwagens, maar als die remmen heeft op elk wiel (ook van de oplegger) is dat logisch omdat die met al zijn wielen een veel groter raakvlak met de ondergrond heeft, wat compenseert voor het meergewicht.

Maar toch wel knap eigenlijk, en maar goed ook

Comment

behoorlijk indrukwekkend
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Gisteren misschien geflitst geweest op E40 Leuven - Brussel.
                                      Ze stonden met de VW Passat verdekt opgesteld achter een "absorbeer-camion" ter hoogte van oprit parking Everberg.
                                      Ik reed in een groepje van 5-6 wagens tegen ongeveer 90-95. (zoals bijna iedereen...) Een BMW X5 reed een 75-100m voor ons tegen +-100 km/u.
                                      Die werd uiteraard geflitst en daarop zijn we met zn allen op de rem gaan staan. Ik denk dat we er voorbij reden tegen 80-85. Ik reed op 2e bandje, naast mij BMW 1 die 75-80 reed.
                                      Heb geen flits meer gezien dus fingers crossed...
                                      Los daarvan:
                                      - flitsen op zondagnamiddag rond 15u
                                      - nauwelijks verkeer (maar het verkeer dat passeerde zal wel voldoende boetes opgeleverd hebben)
                                      - ze waren NIET aan het werken! Nergens zag je enige activeit op de werf/rijstroken.
                                      - op de 3e band (aan de andere kant van E40) reden ze uiteraard stevig door want kans op flitsen is daar nihil...

Zou het bovendien kunnen dat die BMW 1 op de 1e band het zicht van de flitswagen heeft geblokkeerd om mij te flitsen?

Comment

Zo zie je maar... Heb daar dinsdag nog achter twee zwaantjes gehangen aan 120 per uur

Als die BMW naast je reed, had de flitser vrij zicht op je nummerplaat. Je moet er echt al voorbij iemand zijn alvorens deze het zicht gaat blokkeren.

Comment

Van 't weekend de anonieme Peugeot 307 (CXG-257) van Politie St-Niklaas in actie gezien:
                                          Ze stonden te wachten aan Unigro/BMW Deschepper op de N70 tot er snelle chauffeurs over het viaduct kwamen, richting 't rond punt/zwembad (voor de mensen uit de buurt).
                                          Snel snel achter die auto aan, met de blauwe lichten amper aan en weg waren ze... Oh ja, het was tegen 2h 's nachts.

Comment

Working...
                                          X