Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    hoe hebde gij daar zo hard kunnen rijden? lol

ik on er daarnet met moeite aan 50 door.

:-)
    twas ni echt file en vanaf de laatsten afrit kunnen doorrijden en ja geen erg in dat de borden op 70 stonden en ni op 100 omdat toch vrij vlot ging van verkeer
    spijtig maar helaas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten

Die flitsen altijd aan 70, en worden volgens mij uitgeschakeld eens de snelheidsbeperking teruggaat naar 100.
      Whisfull thinking. Zowel op 70 als op andere snelheden actief. Dinsdagmiddag stonden de camera's op de Ring ri. Nederland net voorbij de afslag E313 nog op 50 km/u ingesteld, simultaan met de matrixborden net boven de rijstroken, terwijl er toch vlot doorgereden kon worden. Ik stond in de file ri. Gent aan te schuiven, en heb de flits een 10-tal keer zien afgaan.

Comment

• In de week stonden ze in Boirs na de werken (E313)
        En in de Kortenbergtunnel te Brussel, werkt die flitspaal daar?
        Last edited by ; 14/10/2010, 21:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
          In 't weekend heb ik een nieuwe flitspaal ontdekt in de middenberm van de Grote Ring rond Hasselt, ter hoogte van de Grenslandhallen, richting de BMW/Mini-dealer iets verderop. U weze dus gewaarschuwd, al vind ik 90 al een mooie snelheid voor 't bochtje waar 'ie staat te meten.
          In bijlage zie je een foto van de situatie: het groene is waar de flitspaal ongeveer geplaatst is, het rode is het punt waar 'ie op gericht staat. Degenen die 't daar kennen weten dat dat een bochtje is dat ineens sterk doch kort toeneemt qua kromming. I.c.m. de mottig uitstekende buffers tussen de betonplaten voelt de toegelaten 90 per uur dan ook niet bepaald te traag aan.

-edit-
          De paal zie je overigens véél beter vanuit de tegenovergestelde richting. In de aangeduide richting rij je 'm wss voorbij zonder 'm gezien te hebben: er staat een boompje achter.
          Hij staat inderdaad onopvallend geplaatst, ik had hem vorig weekend alleen op de terugweg gezien. Nu weet ik dat ik mij daar ook moet inhouden.

Comment

• Daarstraks rond half 2 stonden ze op de A12 richting Bergen op Zoom aan de werken. Ik heb een flits gezien maar ik sta er ni alleen op denk ik.
            My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• van hln.be

"Moderne motorfietsen worden niet geflitst"

Wie vandaag een nieuwe motorfiets koopt, moet zich een pak minder zorgen maken over flitscontroles. "De nieuwste types van motors worden niet altijd gedetecteerd door onze flitscamera's met lusdetectie", zegt Joke De Rocker van het departement Elektromechanica en Telematica, de afdeling van het Agentschap Wegen en Verkeer dat instaat voor de goede werking van de flitspalen, in het Belang van Limburg.
              "Moderne motorfietsen bevatten weinig ferrometaal", legt woordvoerster De Rocker uit. "Daardoor worden ze soms niet 'gezien' door het magnetische veld van de lussen." Het gevolg laat zich raden: bepaalde motorfietsen kunnen technisch gezien gewoonweg niet meer worden geflitst. Hoe hard er ook gereden wordt.

Het probleem doet zich enkel voor bij de flitspalen die werken op basis van lusdetectie. Die magnetische lussen liggen in het wegdek en meten de snelheid wanneer een voorbijrijdend voertuig een verandering in het magnetische veld veroorzaakt. Omdat de nieuwste generatie motorfietsen te weinig metaal bevatten, blijven ze onzichtbaar.

"Van de 1.348 flitspalen die langs de Vlaamse gewestwegen staan, werken er 1.191 op basis van lusdetectie", weet Joke De Rocker. De overgrote meerderheid dus. Toch lijkt het Agentschap Wegen en Verkeer niet meteen van plan de flitspalen te vervangen. (belga/adv)
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• ... Tegelijkertijd kan je met die motoren ook uren voor een rood licht wachten 's nachts, want ook op die lussen heeft zo een fiets geen effect...

Comment

• hah, interessant. ga ik eens testen, of de mijne zo ne lus triggert.
                  moet ik minder schrik hebben van een nieuwe flitspaal op de binnenbaantjes die ik doe.

btw: collega van me werd geflitst in een kleine tunnel bij het verlaten van Antwerpen. reed gecorrigeerd 79 waar je 30 mag. ik weet niet waar juist, maar die tunnel zou gekend zijn. wat staat er hem te wachten?
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                    btw: collega van me werd geflitst in een kleine tunnel bij het verlaten van Antwerpen. reed gecorrigeerd 79 waar je 30 mag. ik weet niet waar juist, maar die tunnel zou gekend zijn. wat staat er hem te wachten?
                    Dat zal de tunnel zijn die vertrekt in de Lange Gasthuisstraat en uitkomt op de Van Eycklei.

79 waar 30 is toegelaten zal normaal gezien dagvaarding zijn voor de politierechtbank en een (verplicht) rijverbod.

30 in die tunnel is misschien traag, maar 84 is écht wel snel.
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tiso Bekijk Berichten
                      Hij staat inderdaad onopvallend geplaatst, ik had hem vorig weekend alleen op de terugweg gezien. Nu weet ik dat ik mij daar ook moet inhouden.
                      Vandaag hem ook toevallig gezien

Staat wel een beetje stom, zo net na de lichten en halvelings in een bocht.
                      Voor de afwisseling niet als geldklopperij precies

Iemand toevallig ervaring met dit:

Lijkt me wel iets, maar een stinger kost een 10voud hiervan, stel me toch vragen bij de werking dan...

Comment

• Op welke site kan je zien wat de aangekondigde snelheidscontroles voor vandaag zijn? flitsservice.be?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                          Op welke site kan je zien wat de aangekondigde snelheidscontroles voor vandaag zijn? flitsservice.be?
                          Vroeger was dat hier: http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/...r_radar_nl.php

Maar sinds een 2 tal maanden is dat niet meer zichtbaar.
                          2012 Renault Megane RS

Comment

• Flitser: kust - brussel juist na erpe-mere

Waar is dat dan juist? Ben er in erpe-mere opgereden en heb niets gezien. (mini coyote stond ng niet aan )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                              Flitser: kust - brussel juist na erpe-mere

Waar is dat dan juist? Ben er in erpe-mere opgereden en heb niets gezien. (mini coyote stond ng niet aan )
                              Normaal is dat altijd middenberm afaik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binaryx Bekijk Berichten
                                Normaal is dat altijd middenberm afaik?
                                Dat is Brussel---->kust normaal gezien.

De kans bestaat natuurlijk dat ze de zelfde fout hebben gemaakt bij Q-music

Comment

• Verkeersinformatie, specifieke flitsinformatie, wil nog wel eens niet geheel aan de werkelijkheid beantwoorden. Of de richting klopt niet, 'flitser tussen Nevele en Drongen', da's toch dik 12 km autosnelweg, of de fotograaf is al lang naar huis ... of erger ... heeft nooit bestaan. Aangekondigde controle's van FedPol zijn inderdaad al een tijdje niet meer online, was ook de bron voor De Redactie en radiostations Radio1, StuBru, MNM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                    Verkeersinformatie, specifieke flitsinformatie, wil nog wel eens niet geheel aan de werkelijkheid beantwoorden. Of de richting klopt niet, 'flitser tussen Nevele en Drongen', da's toch dik 12 km autosnelweg, of de fotograaf is al lang naar huis ... of erger ... heeft nooit bestaan. Aangekondigde controle's van FedPol zijn inderdaad al een tijdje niet meer online, was ook de bron voor De Redactie en radiostations Radio1, StuBru, MNM.
                                    En jij hebt toevallig geen weet van gisteren avond?

Tzal wel niets zijn.

Sebiet naar Oostakker mini coyote gaan omwisselen. Ze hadden nog maar eentje, chance!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                      En jij hebt toevallig geen weet van gisteren avond?

Tzal wel niets zijn.

Sebiet naar Oostakker mini coyote gaan omwisselen. Ze hadden nog maar eentje, chance!
                                      Nope, tegenwoordig rij ik in de week uitsluitend woon-werkverkeer in het Antwerpse, enkel in't weekend de boer op.

Comment

• Een 50 meter voor de flitspaal aan de Temse brug (richting Bornem) heb je camera's boven de brug hangen. Op de grond zie je ook duidelijk twee rechthoeken voor metingen.

Iemand enig idee waarvoor dit dient?

Comment

• Gisteren stonden ze aan die tunnel (geen idee van de naam) richting Antwerpse ring komende van de Boomsesteenweg. Als ge de tunnel net uitkomt aan de rechterkant achter een muurtje. Het is een donkerblauwe passat van de vorige generatie.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X