Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze stonden deze voormiddag en middag weer aan de 2e brug na de afrit Izegem-Mandeldal als je van Kortrijk komt.
    Zwarte Opel Vectra op de straat achter de brug die loodrecht op de E403 en een driepekkel net achter de laatste pijler.
    Onzichtbaar dus.
    Mijn moeder heeft vorige week daar een PV van gekregen, 172km/h, gecorrigeerd naar 161km/h. Net geen chance dus en ze kreeg geen melding op de Coyote waar ze dan 'm nog zelf gemeld heeft. Goed voor Alexanderr, anders hing ie er ook aan!

Toeval wil nog dat ik net naar mijn rechtzaak in beroep aan 't rijden was voor mijn snelheidsovertreding die wat verder (Lichtervelde) begaan was.

Goed dat ik met een kar op weg was die niet vooruit te branden was, anders ging ik er weer aan hangen.

En op de koop toe kwam ik dan toe in Leuven, waren ze ook aan 't flitsen op de Koning Boudewijnlaan met een grijze Opel Astra half op de pechstrook, half op de berm. Ook daar weer geluk dat ik vanaf dat ik Leuven ben uitkijk voor gelijk welke Opel Astra/Vectra of anders was 't misschien ook weer jackpot. De advocaat had dan nog maar juist gebeld met de uitspraak.

En om het verhaal rond te maken, daar op die plaats is mijn broer ook nog geflitst geweest, een 2 jaar geleden. Aan 132km/h. Ook een paar weken zijn rijbewijs kwijt en was toen ook aan 't rijden met de Audi.

Opmerkelijk dagje, 't was gelijk dat ze 't expres deden.

En wat leren we nog uit dit verhaal?

HAAT aan Opels!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Ze staan momenteel hier http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...05284&t=h&z=18

volledig achter de struiken verstopt te flitsen met de zwarte Golf IV van politiezone Turnhout. Eerste keer dat ik hier in de streek zie dat men moeite doet om zich verdekt op te stellen, maar dan wel van de eerste keer goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
        Als ze onder die brug staan, zou ik zeggen 120.
        Want dat is na de oprit van Vilvoorde...
        Ze stonden er daarnet terug.
        Onder de brug aan de linkerkant vlak voor parking Peutie.
        De wagen stond achter de geluidsmuur, voor de brug geparkeerd, de flitser stond achter de brug. Dank u Coyote om me te waarschuwen
        Je mag daar 100% zeker 120 rijden.
        2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
          Ze stonden er daarnet terug.
          Onder de brug aan de linkerkant vlak voor parking Peutie.
          De wagen stond achter de geluidsmuur, voor de brug geparkeerd, de flitser stond achter de brug. Dank u Coyote om me te waarschuwen
          Je mag daar 100% zeker 120 rijden.
          Jup, en ik ben daar geflitst...
          Was net aan het proefrijden met een V60 D3 en wou eens testen... Al maar goed dat ik nog maar net in Vilvoorde erop was gereden... Denk dat ik 145 deed.

Iemand een idee wat er nu gebeurd met de boete? Reed met een Z-plaat en de garage heeft me geen papier laten tekenen...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Ze stonden deze voormiddag en middag weer aan de 2e brug na de afrit Izegem-Mandeldal als je van Kortrijk komt.
            Zwarte Opel Vectra op de straat achter de brug die loodrecht op de E403 en een driepekkel net achter de laatste pijler.
            Onzichtbaar dus.
            Mijn moeder heeft vorige week daar een PV van gekregen, 172km/h, gecorrigeerd naar 161km/h. Net geen chance dus en ze kreeg geen melding op de Coyote waar ze dan 'm nog zelf gemeld heeft. Goed voor Alexanderr, anders hing ie er ook aan!

Toeval wil nog dat ik net naar mijn rechtzaak in beroep aan 't rijden was voor mijn snelheidsovertreding die wat verder (Lichtervelde) begaan was.

Goed dat ik met een kar op weg was die niet vooruit te branden was, anders ging ik er weer aan hangen.

En op de koop toe kwam ik dan toe in Leuven, waren ze ook aan 't flitsen op de Koning Boudewijnlaan met een grijze Opel Astra half op de pechstrook, half op de berm. Ook daar weer geluk dat ik vanaf dat ik Leuven ben uitkijk voor gelijk welke Opel Astra/Vectra of anders was 't misschien ook weer jackpot. De advocaat had dan nog maar juist gebeld met de uitspraak.

En om het verhaal rond te maken, daar op die plaats is mijn broer ook nog geflitst geweest, een 2 jaar geleden. Aan 132km/h. Ook een paar weken zijn rijbewijs kwijt en was toen ook aan 't rijden met de Audi.

HAAT aan Opels!

Die Astra heb ik daar onlangs ook zien staan. Die stond daar zo dwaas opgesteld dat ik zo goed als zeker was dat 't geen flitser was. Wel dus. Wat volk voor me ging in de remmen, waardoor ik er waarschijnlijk niet bij was
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
              Ze stonden deze voormiddag en middag weer aan de 2e brug na de afrit Izegem-Mandeldal als je van Kortrijk komt.
              Onzichtbaar dus.

HAAT aan Opels!
              Lap, flitsen ze aan die brug ook in de richting van Kortrijk? Ik dacht 2 flitsen gezien te hebben aan die brug woensdagavond rond 20u15, maar had ze daar nog nooit weten staan . Lijkt mij ook niet echt plausibel dat ze op zo'n uur flitsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                't is dat wat ik bedoelde

Het viel mij ook op dat er niemand in die auto zat op dat moment?!

Je bedoelde wel degelijk Quashai. De X-trail is ondertussen vervangen

Comment

• toch niet lang, ik heb die in december dacht ik nog gezien. (kan ook november geweest zijn).
                  Was ergens in de buurt van Zeebrugge.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Daarstraks kwamen we terug van de kust en heb toch constant 160-180 gedaan met hier en daar een "beetje" erboven ...
                    komen we in Kortrijk horen we op de radio dat ze stonden te flitsen tussen Torhout en Lichtervelde ... heb wel niks gezien dus hopelijk stonden ze daar nog niet of waren ze al weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                      Daarstraks kwamen we terug van de kust en heb toch constant 160-180 gedaan met hier en daar een "beetje" erboven ...
                      komen we in Kortrijk horen we op de radio dat ze stonden te flitsen tussen Torhout en Lichtervelde ... heb wel niks gezien dus hopelijk stonden ze daar nog niet of waren ze al weg
                      Heb vrijdag iets gelijkaardigs meegemaakt, hopen dat ik geluk heb!

En maar eens terug wat normaler beginnen rijden dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Vanmiddag rond 14u30 stonden ze te flitsen op de natienlaan richting knokke, zoals altijd met de qashqai ... helaas ligt mijn coyote nog in mijn andere auto en heb ik hem pas zien staan toen ik er de derde keer passeerde. Hopelijk reed ik de twee eerste keren niet te snel
                        Waar in de Natiënlaan staan ze dan juist?
                        Tussen het stuk van de McDonald's (of is't nu de Quick) daar tot aan't centrum of er nog voor?

Oorspronkelijk geplaatst door Adidax Bekijk Berichten
                        Je bedoelde wel degelijk Quashai. De X-trail is ondertussen vervangen
                        Goed om te weten, ik kijk altijd uit naar een X-trail (was zo'n beige/bruinachtige dacht ik). Als ik die niet zie ga ik ervan uit dat het safe is, maar van die Quashqai wist ik niet
                        2018 BMW X1 18d

Comment

• Wat bedoelen ze hierboven met agressie-controles??

Comment

• Onbegrijpelijk... Daarnet stond de zwarte golf 4 SRI... te flitsen op de oprit van de snelweg in Hoevenen . Het is een vrij lange oprit maar toch... Je mag daar 70km/u en je doet er eigenlijk niemand kwaad door iets sneller te rijden... Je rijdt eerst onder een brug en net erna staan ze rechts achter een betonnen muurtje... Dit is pure pesterij en heeft niets met veiligheid te maken... Gelukkig had ik het op tijd opgemerkt
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Onbegrijpelijk... Daarnet stond de zwarte golf 4 SRI... te flitsen op de oprit van de snelweg in Hoevenen . Het is een vrij lange oprit maar toch... Je mag daar 70km/u en je doet er eigenlijk niemand kwaad door iets sneller te rijden... Je rijdt eerst onder een brug en net erna staan ze rechts achter een betonnen muurtje... Dit is pure pesterij en heeft niets met veiligheid te maken... Gelukkig had ik het op tijd opgemerkt
                              Ik reed er om 16.44 voorbij maar niets zien flitsen, denk dat hij er toen juist zal gestaan hebben want een paar minuten eerder in de andere richting niet zien staan.
                              Last edited by ; 06/02/2011, 23:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Normaal zou ik het hier nooit melden, maar ze hebben blijkbaar in het Antwerpse een "nieuwe hit" ontdekt, (groene pijl in het midden) Zie link.
                                http://maps.google.be/maps?q=51.2877...,0.018561&z=16
                                Zitten hier nu al 4 jaar in deze buurt maar hadden ze daar nog nooit weten staan. Sinds 25 december j.l al 4 x gelocaliseerd. Dus voor de liefhebbers van het "gas geven" hier kan je in de prijzen valllen...
                                Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                Kassa-locatie, je mag daar maar 70, op de afrit van de autosnelweg. Maar da's omdat het daar stikt van de overstekende bejaarden, spelende kinderen etc. Denk aan hun veiligheid hé !
                                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Er staat één foutje in je reply, het is niet afrit maar oprit van de autosnelweg, direct achter de blinde muur van/achter de brug dus richting A12>E19>Breda/Antwerpse ring. Al de rest is correct...
                                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Vandaag rond 11:0h daar gespot = blauwe passat
                                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Onbegrijpelijk... Daarnet stond de zwarte golf 4 SRI... te flitsen op de oprit van de snelweg in Hoevenen . Het is een vrij lange oprit maar toch... Je mag daar 70km/u en je doet er eigenlijk niemand kwaad door iets sneller te rijden... Je rijdt eerst onder een brug en net erna staan ze rechts achter een betonnen muurtje... Dit is pure pesterij en heeft niets met veiligheid te maken... Gelukkig had ik het op tijd opgemerkt
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                Ik reed er om 16.44 voorbij maar niets zien flitsen, denk dat hij er toen juist zal gestaan hebben want een paar minuten eerder in de andere richting niet zien staan.
                                Volgens mij komt dat omdat er daar een tweetal maanden geleden op korte tijd een paar zich miskeken hebben in de flauwe S-bocht wat verderop.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                                  Waar in de Natiënlaan staan ze dan juist?
                                  Tussen het stuk van de McDonald's (of is't nu de Quick) daar tot aan't centrum of er nog voor?

Goed om te weten, ik kijk altijd uit naar een X-trail (was zo'n beige/bruinachtige dacht ik). Als ik die niet zie ga ik ervan uit dat het safe is, maar van die Quashqai wist ik niet
                                  Overal eigenlijk. Heel de Natiënlaan tot waar je 120 mag rijden is opletten voor die X-trail.

Comment

• Aantal geflitsten neemt toe

Meer dan 2,7 miljoen overtredingen

• maandag 07 februari 2011
                                    • Auteur: Mark Eeckhaut

BRUSSEL - In 2010 werden bijna tien procent meer snelheidsovertredingen vastgesteld dan het jaar ervoor.

Van onze redacteur

Volgens senator Guido De Padt (Open VLD) zal het aantal door de politie vastgestelde snelheidsinbreuken dit jaar hoger liggen dan 2,7 miljoen. Officieel zijn de cijfers die De Padt kreeg ‘uit vertrouwelijke bron' nog niet maar volgens hem zijn ze wél betrouwbaar.

Het aantal vastgestelde snelheidsovertredingen stijgt al jaren. In 2007 waren het er nog iets meer dan twee miljoen, in 2009 bijna 2,5 miljoen en vorig jaar zouden we dus de kaap van de 2,7 miljoen hebben gerond.

‘De stijging zet zich nu al jaren door, ondanks alle campagnes die er gevoerd worden om de snelheid naar beneden te halen', zegt de Padt. Hij wijt de constante stijging aan het ontbreken van een maatschappelijk draagvlak bij de bevolking.

‘Ik hoor rondom mij toch vaak de opmerking van de mensen dat de politie niet alleen flitst waar het nodig is maar ook en vooral waar ze weten dat ze veel kans maken om mensen te betrappen. Op die manier nemen de mensen het probleem niet au sérieux.'

Volgens De Padt zou de politie er beter aan doen kwalitatief te gaan flitsen in plaats van kwantitatief. ‘Het zou meer effect hebben van te flitsen op een dodenweg dan op een plaats waar nooit ongelukken gebeuren.'

Volgens Werner De Dobbeleer van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) trekt De Padt de verkeerde conclusies. ‘In de eerste plaats denk ik dat het toenemende aantal geregistreerde inbreuken te wijten is aan de verhoogde pakkans en niet aan het feit dat de mensen het problemen niet au sérieux zouden nemen. Er zijn meer controles en meer flitspalen dan vroeger. Daarom worden meer mensen betrapt.'

De Dobbeleer betwist dat campagnes niet zouden werken. ‘Uit alle wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat campagnes wel werken. Je moet de mensen er ook van bewust maken dat het risico om gepakt te worden groot is. Dan kan je alleen door méér te controleren. De flitspalen staan al op plaatsen waar het risico groot is en daar gebeuren ook de meeste controles.

Maar daarnaast moet je ook zorgen dat er onverwachte controles zijn op niet voor de handliggende plaatsen. Anders zou het veel te gemakkelijk zijn.'

Volgens De Padt werken de flitspalen in ons land vaak niet ‘omdat politie en parketten niet kunnen volgen met de verwerking '. ‘Daarom is er dringend een geautomatiseerde verwerking nodig.'

In 2010 werden bijna tien procent meer snelheidsovertredingen vastgesteld dan het jaar ervoor.

In het buitenland passen ze soms de toegelaten maximum snelheid naar boven toe aan als blijkt dat groot deel vd bestuurders sneller rijdt dan de huidige max toegelaten snelheid op die plaats .

Hier denken ze : "kassa kassa ! "

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Staan ze daar regelmatig?

Is een stuk waar ze wel makkelijk centen kunnen rapen, ik denk dat de meerderheid daar rond de 100km/h rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                        Staan ze daar regelmatig?

Is een stuk waar ze wel makkelijk centen kunnen rapen, ik denk dat de meerderheid daar rond de 100km/h rijdt.
                                        2x per week, vorige week 2x gespot + die van zondag, zelfs 3 x.
                                        Voor de veiligheid hé, zal wel een heel groot donker zwart punt zijn op de ongevallenkaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                          Overal eigenlijk. Heel de Natiënlaan tot waar je 120 mag rijden is opletten voor die X-trail.
                                          Meestal voor garage proot (mercedes) & overzijde .. daar altijd opletten! zelf zondagmorgen om 6u!

Comment

Working...
                                          X