Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
    Ik heb al een Mondeo zien staan aan de Q8 op de Baron Ruzettelaan..Coyote wist van niks...
    Mondeo?? nog nooit van gehoord..

Nummerplaat zafira: SVZ-***
    donkergrijs model op wieldeksels en donker getinte ruiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ritsuke Bekijk Berichten
      iemand de nummerplaat van de brugse zafira?.....
      svz-292

Comment

• Juist ook een snelheidsboete in de bus gekregen van €70, geleden van 19/08/2010. En er staat alleen dat de overtreding in de stad Peer is vastgesteld. Verder nergens tegen welke snelheid of in welke straat dat het gebeurt is.

Normaal krijg je toch een boete, enkele weken nadien nog een waarschuwing en pas dan politierechtbank? Dan moet 2x fout gelopen zijn bij de Post, de leasing-firma, of de firma..

Na zo'n lange termijn heeft een boete m.i. geen zin meer, kwestie van gewoon die €70 te betalen en om niet meer gezeik op je nek te halen.

Comment

• Of is het een scam?

Gisteren de flitspaal op de buitenring iets voor aansluiting E40 en buitenring zien afgaan. Verrassend om die te zien werken...

Comment

• Lijkt me toch gewoon afkomstig van de politierechtbank van Hasselt. Ik zal toch maar eens het rekeningnummer verifiëren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
              Lijkt me toch gewoon afkomstig van de politierechtbank van Hasselt. Ik zal toch maar eens het rekeningnummer verifiëren.
              Blijkbaar toch een echte boete. De leasefirma heeft de hele briefwisseling wel, maar blijkbaar nooit doorgestuurd.
              Oorspronkelijke boete was trouwens €60 voor 64 km/h na correctie in een zone 50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Ik heb al een Mondeo zien staan aan de Q8 op de Baron Ruzettelaan..Coyote wist van niks...
                Serieus? Ik heb geen weet van een Mondeo. Huidige generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                Mondeo?? nog nooit van gehoord..

Nummerplaat zafira: SVZ-***
                donkergrijs model op wieldeksels en donker getinte ruiten
                Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                svz-292
                Bedankt beiden!
                AutoMinded.be

Comment

• Zaterdag in Oostenrijk tegengehouden geweest. Reed 75 waar 50 mocht = 30€ boete.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                    Zaterdag in Oostenrijk tegengehouden geweest. Reed 75 waar 50 mocht = 30€ boete.
                    Dat is "goedkoop."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
                      Dat is rechtvaardig
                      Inderdaad.

Comment

• Daarstraks bij het inrijden van de Bevrijdingstunnel hing er een 156 in mijn kont. In de tunnel even open gesmeten en dan achter de tunnel aan 100 blijven verder tuffen waar je 90 mag.

Op de pechstrook staat er een Passat met het koffer open (al weet ik dat ze daar véél staan te flitsen) ben ik gewoon aan 100 verder blijven rijden. Toen ik in m'n spiegels naar die Passat keek, zag ik hem net flitsen. Op die moment kwam die Alfa mij wel voorbij zetten alsof ik stilstond...

1. Hang ik eraan? Kan die 2 auto's tegelijk meten? Na correctie zal ik zo'n 3 à 4km/u te snel gereden hebben.
                        2. Is het legaal om half op de pechstrook, half in het gras te staan flitsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk Berichten
                          Dat is "goedkoop."
                          Idd, nog bijna een 2de boete gehad toen iedereen van de autostrade moest voor controle.
                          Normaal had je een vignet nodig maar dat hadden we ook niet
                          Gelukkig waren ze al iemand aan het controleren dus mochten we doorrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Daarstraks bij het inrijden van de Bevrijdingstunnel hing er een 156 in mijn kont. In de tunnel even open gesmeten en dan achter de tunnel aan 100 blijven verder tuffen waar je 90 mag.

Op de pechstrook staat er een Passat met het koffer open (al weet ik dat ze daar véél staan te flitsen) ben ik gewoon aan 100 verder blijven rijden. Toen ik in m'n spiegels naar die Passat keek, zag ik hem net flitsen. Op die moment kwam die Alfa mij wel voorbij zetten alsof ik stilstond...

1. Hang ik eraan? Kan die 2 auto's tegelijk meten? Na correctie zal ik zo'n 3 à 4km/u te snel gereden hebben.
                            2. Is het legaal om half op de pechstrook, half in het gras te staan flitsen?
                            Als er 2 voertuigen op een foto staan, kan de meting niet gebruikt worden. De Multanova van een mobiele flitser zet geen merktekens wie op welke rijstrook te hard reed. Men gaat nog wel kijken waar je precies was toen er geflitst was, omdat de detectiebundel kleiner is dan de lens van het fototoestel. Stel dat je al voorbij de radarbundel bent, en je snelle vriend komt dan pas voorbij de bundel, zie jij ook de flits, zul je ook bij op de foto staan, maar ben jij niet diegene die de flits getriggerd heeft. Er wordt daar ook maar 1 foto gemaakt. En da's perfect legaal om half op de pechstrook, op iemands eigendom, vanaf een brug, of een andere geniepige manier te flitsen. Alles voor de veiligheid !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                              Als er 2 voertuigen op een foto staan, kan de meting niet gebruikt worden. De Multanova van een mobiele flitser zet geen merktekens wie op welke rijstrook te hard reed. Men gaat nog wel kijken waar je precies was toen er geflitst was, omdat de detectiebundel kleiner is dan de lens van het fototoestel. Stel dat je al voorbij de radarbundel bent, en je snelle vriend komt dan pas voorbij de bundel, zie jij ook de flits, zul je ook bij op de foto staan, maar ben jij niet diegene die de flits getriggerd heeft. Er wordt daar ook maar 1 foto gemaakt. En da's perfect legaal om half op de pechstrook, op iemands eigendom, vanaf een brug, of een andere geniepige manier te flitsen. Alles voor de veiligheid !
                              Dan zit er een waterkansje in dat ik 50 euro heb uitgespaard dankzij mister asso die overal door het verkeer vloog.
                              Ze zijn nog zo slecht niet

Comment

• Iemand meer info over de camera's op E17 Gent-Kortrijk aan de brug gemonteerd ter hoogte van (ongeveer) Deinze? Het lijkt op installatie voor trajectcontrole maar ik stel me vragen bij een eventuele 2e controlepunt voor 'afsluiting' van de meting ...
                                Zijn ze al actief ? Moeten ze dat nergens melden ? :p
                                2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                                  Moeten ze dat nergens melden ? :p
                                  Is al gemeld hier in deze draad, een aantal maanden geleden, foto's incluis.
                                  Zijn kentekenlezers, en dienen voor een WIM (wheight in motion) , vrachtwagen worden gewogen al rijdende. Ik dacht dat er ook dwarse lijnen over de baan geschilderd zijn, met dezelfde apparatuur kan men de tussenafstand van vrachtwagens controleren. Of men doet dat vanaf de brug, met mobiele camera's, da's een werkje van de WPR. Buiten de camera's die de karakters van uw nummerbord scannen (per rijstrook), hangt er nog een IR-lamp bij, soms zie je die flauwpaars oplichten.

Comment

• Oeps, ben geflitst. Dom. Zo dom dat ik het op de politierechtbank mag gaan uitleggen.

Vraagje: moet de politierechter rekening houden met de snelheid na correctie, of mag die de gemeten snelheid nemen als "maatstaf" voor de strafbepaling.

Ik dacht dat de gecorrigeerde snelheid geldt, maar op de dagvaarding staat als overtreding de gemeten snelheid vermeld. ???

Comment

Alles voor de veiligheid ?

Soms staan ze te flitsen om te flitsen hoor...

Comment

Is al gemeld hier in deze draad, een aantal maanden geleden, foto's incluis.
                                        Zijn kentekenlezers, en dienen voor een WIM (wheight in motion) , vrachtwagen worden gewogen al rijdende. Ik dacht dat er ook dwarse lijnen over de baan geschilderd zijn, met dezelfde apparatuur kan men de tussenafstand van vrachtwagens controleren. Of men doet dat vanaf de brug, met mobiele camera's, da's een werkje van de WPR. Buiten de camera's die de karakters van uw nummerbord scannen (per rijstrook), hangt er nog een IR-lamp bij, soms zie je die flauwpaars oplichten.
                                        Oeps, ik volg 'den draad' niet
                                        Thanks anyway voor de gedetailleerde uitleg!
                                        2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

• Gisteren hebben ze op het viaduct van Boirs (E313 - Luik Antwerpen) zo'n nieuwe "mobiele" flitser gezet. Door de werken daar mag je er maar 50.

Het is zo eentje als op de foto, volgeplakt met stickers v/d Go for Zero actie. Staat aan het begin v/h viaduct als je richting Antwerpen rijdt. Deze jongens hebben camera's naar de twee richtingen precies?
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X