Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuw: flitscamera zonder flits

11/05/11, 05u29

Twintig politiezones gaan de strijd tegen hardrijders nu ook voeren met flitstoestellen zonder flits. De flitscamera is uitgerust met een zwart doorschijnend plaatje, waardoor je de flits niet meer ziet.

Op die manier wordt vermeden dat chauffeurs op het rempedaal gaan staan wanneer ze een hardrijder voor hen geflitst zien worden, schrijft Het Nieuwsblad.

"Het toestel voorkomt ook dat mensen een klacht indienen omdat ze verblind werden. En het maakt het makkelijker om frontaal te flitsen", zegt de Limburger Wim Lauwers, die via invoerder TraffiCare de 'Robot Multaradar CM' verkoopt in ons land.

Het gaat voorlopig alleen om mobiele camera's, niet om flitspalen. De federale politie en de Vlaamse overheid hebben momenteel niet de intentie om de techniek te gebruiken. (belga/sam)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Zwijg ervan... Sinds begin 2008 geen boetes meer gereden (ervoor ook al een tijdje niet maar weet ik niet meer zo goed).

Dan denkt de madam dat ze geflitst is en koop ik vorig jaar in oktober of zoiets een coyote...

7 maand later:
      * Aan de kant in FR
      * week later gepakt in handzame
      * nu in Gent centrum...
      Ik zou Coyote een proces aandoen.
      1991 BMW E30 318is

Comment

• *edit*
        ..ga geen olie opt vuur gieten

Comment

• Werkt die coyote nu eigenlijk voor mobiele flitsers wanneer hij geen reports (#coyotes voor) geeft. De laatste tijd leek het weer beter te werken maar het duurt meestal een tijdje voor hij reports begint te geven. Vaste palen signaleert hij, maar mobiel?? Iemand enig idee..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
            Werkt die coyote nu eigenlijk voor mobiele flitsers wanneer hij geen reports (#coyotes voor) geeft. De laatste tijd leek het weer beter te werken maar het duurt meestal een tijdje voor hij reports begint te geven. Vaste palen signaleert hij, maar mobiel?? Iemand enig idee..
            Nee, wanneer er geen verkenners voor je zijn, verandert de coyote in een radardetector, die alles detecteert wat je maar zou durven dromen...
            1991 BMW E30 318is

Comment

• Dat snap ik uiteraard: wanneer er geen coyote's voorrijden, dan kun je er ook niets van verwachten.

Wat ik bedoel is: ik rijd tijdens de week tussen 8 en 9 naar mijn werk op de E403. Gemiddeld gezien zitten er dan zo'n 30-60 verkenners voor. Maar soms zegt mijn coyote niets. Hij start op, vindt gps signaal, laat zijn id weten, en that's it. En als je geluk hebt laat hij 10 minutjes later weten hoeveel coyote's voorrijden.

Lijkt me gewoon een bug in het coyote systeem. Ofwel zijn die servers overbelast. Geen flauw idee, dacht dat het misschien een bekend fenomeen was??

Dus ik vraag me gewoon af. Stel ik rijd rond met mijn coyote op de autosnelweg, hij laat niets weten over #coyotes voor mij (toont enkel het klokje *heel handig *), iemand drukt af voor mij, zal ik het geweten hebben??

@Naish, Lijkt me dat je in Gent met hetzelfde te maken had, of stonden ze daadwerkelijk zo goed verstopt?

Comment

Dat snap ik uiteraard: wanneer er geen coyote's voorrijden, dan kun je er ook niets van verwachten.

Wat ik bedoel is: ik rijd tijdens de week tussen 8 en 9 naar mijn werk op de E403. Gemiddeld gezien zitten er dan zo'n 30-60 verkenners voor. Maar soms zegt mijn coyote niets. Hij start op, vindt gps signaal, laat zijn id weten, en that's it. En als je geluk hebt laat hij 10 minutjes later weten hoeveel coyote's voorrijden.

Lijkt me gewoon een bug in het coyote systeem. Ofwel zijn die servers overbelast. Geen flauw idee, dacht dat het misschien een bekend fenomeen was??

Dus ik vraag me gewoon af. Stel ik rijd rond met mijn coyote op de autosnelweg, hij laat niets weten over #coyotes voor mij (toont enkel het klokje *heel handig *), iemand drukt af voor mij, zal ik het geweten hebben??

@Naish, Lijkt me dat je in Gent met hetzelfde te maken had, of stonden ze daadwerkelijk zo goed verstopt?
                In dat geval, zeker niet!
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Nee dan krijg je ze niet... Als je geen verkenners ziet, dan is er geen GPRS verbinding en krijg je dus ook geen mobiele binnen.

Bij mij is dat altijd direct in orde.

Met welke kar rij jij? Ik zit ook elke dag tussen torhout en brugge op de E403. Wel eerder tussen 7u30 en 8u30 (of later).
                  Thanks, goed dat ik het weet dan! Ik ging er altijd van uit van wel eigelijk. Dacht dat die gprs verbinding tot stand kwam toen hij serie nummer liet weten, maar is blijkbaar enkel gps dan.

Meestal met een saai grijs leasing golfje, soms met de e46. Serieus verschil in rijgedrag

Comment

Dat snap ik uiteraard: wanneer er geen coyote's voorrijden, dan kun je er ook niets van verwachten.

Soms verschijnen de verkenners direct, soms duurt het bij mij dus ook een minuut of 10.

Zolang de verkenners niet worden weergegeven, heb je geen meldingen van mobiele flitsers, enkel die voor vaste radars.

Dat brengt ons natuurlijk tot de vraag: als hij geen datakanaal open heeft op dat moment (die de verkennerdata uitwisselt), maar enkel GPS is actief, hoe raakt hij dan bij de db met vaste radars?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Soms verschijnen de verkenners direct, soms duurt het bij mij dus ook een minuut of 10.

Zolang de verkenners niet worden weergegeven, heb je geen meldingen van mobiele flitsers, enkel die voor vaste radars.

Dat brengt ons natuurlijk tot de vraag: als hij geen datakanaal open heeft op dat moment (die de verkennerdata uitwisselt), maar enkel GPS is actief, hoe raakt hij dan bij de db met vaste radars?
                      Blijkbaar slaat hij de vaste flitslocaties lokaal op.. daarom dat hij ook graag laat weten als er weer eens zoveel nieuwe zijn bijgekomen.

Nu ik dat weet ben ik eigenlijk best ontevreden over coyote en hun toch wel duur abonnement.

Comment

Blijkbaar slaat hij de vaste flitslocaties lokaal op.. daarom dat hij ook graag laat weten als er weer eens zoveel nieuwe zijn bijgekomen.

Nu ik dat weet ben ik eigenlijk best ontevreden over coyote en hun toch wel duur abonnement.
                        "Blijkbaar" zoals: "ik leid dat logisch af uit jouw stelling", of "ik weet uit betrouwbare bron dat"?

Comment

Die slaat hij op op het apparaatje zelf. Zodat dat blijft werken de dag dat je stopt met je abonnement te betalen...
                          1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                            Die slaat hij op op het apparaatje zelf. Zodat dat blijft werken de dag dat je stopt met je abonnement te betalen...
                            Ok. Verder ongeupdatet dan wel...

Comment

"Blijkbaar" zoals: "ik leid dat logisch af uit jouw stelling", of "ik weet uit betrouwbare bron dat"?
                              Blijkbaar als "ik ben 99.9% zeker dat het zo is logischerwijs, maar schiet me niet dood moest het anders zijn"

Comment

• Vanochtend stonden ze te flitsen in Sint-Truiden, auto was een grijze golf 4.

Die stond trouwens op een privé terrein. Ik dacht dat dit verboden is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                  Vanochtend stonden ze te flitsen in Sint-Truiden, auto was een grijze golf 4.

Die stond trouwens op een privé terrein. Ik dacht dat dit verboden is?
                                  Dat is niet verboden, maar ze moeten wel weg als de eigenaar van het terrein dat wil.
                                  Maar niemand zegt daar iets van natuurlijk. Waar was het precies?
                                  Ze zijn de laatste weken redelijk hard aan het controleren in Sint-Truiden.
                                  Ik ben de Golf (NDW-805) al meermaals tegengekomen de laatste weken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                    Dat is niet verboden, maar ze moeten wel weg als de eigenaar van het terrein dat wil.
                                    Maar niemand zegt daar iets van natuurlijk. Waar was het precies?
                                    .
                                    Tja, sommigen zeggen er wel iets van, maar hebben dan dit voor: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...sagenten.dhtml
                                    2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                      Ze doen daar inderdaad regelmatig controles op dat stuk. Het is er 70 vanwege de tijdelijke op- en afrit voor die buurt. (want de buurt is niet meer bereikbaar via centrum Drongen door wegenwerken)
                                      Voorlopig nog oppassen dus.

Die mobiele flitskast kom ik trouwens continu tegen in de woonbuurten van Drongen. 't Is steeds wel even schrikken als je die tegenkomt, zeker als die in je eigen straat staat.
                                      Ze hebben me daar bij mn kl*ten. 101 teruggeschoefd naar 94,4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                        Vanaf hoeveel te snel word je gedagvaard voor de politierechtbank?
                                        Is het vanaf 30km/u te snel of vanaf 40 km/u te snel dat je zeker en vast je rijbewijs kwijt bent?
                                        Met recidivisten kunnen ze niet lachen zeker?
                                        Enig van de boete dan?
                                        Ik heb geluk gehad! Gisteren is de boete binnen gekomen:
                                        gemeten 168, gecorrigeerd 158: 190€ boete.
                                        Blij dat het geen 170 of 171 gemeten was, anders was't niet schoon geweest.

Comment

• Hoe laat was dat?

Comment

Working...
                                          X