Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn dag kan weer niet stuk

Comment

• 't gaat enkel op voor dat oudere type van toestel hoor... De nieuwere toestellen mogen wel op bruggen gebruikt worden.

Comment

• En vanaf volgend jaar zullen alle pv's uit het buitenland ook doorgestuurd worden, vandaag gemeld in het nieuws, de EU heeft een akkoord uitgewerkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          En vanaf volgend jaar zullen alle pv's uit het buitenland ook doorgestuurd worden, vandaag gemeld in het nieuws, de EU heeft een akkoord uitgewerkt.
          Scheisse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            dat zeker niet, want de palen met lussen hebben geen radar, enkel een camera...

Dus met die lussen wordt sowieso de snelheid bepaalt... Om dezelfde reden worden zo'n palen ook niet gedetecteerd door een radardetector...
            dit kan volgens mij niet; zo een lus meet gewoon een hoopje metaal en is zeker niet juist genoeg om snelheidsberekeningen op te maken. stel dat eerste lus reageert op je motorblok en de tweede die iets minder gevoelog is reageert pas als het midden van de wagen erover komt zit je al makkelijk 1-2m onnauwkeurig te meten. stel da de lussen 20m uit elkaar liggen zit je dan al met een foutenmarge te rekenen van 10%
            Als er mij dit iemand kan tonen dat ze dit daar effectief voor gebruiken met de uitleg hoe en wat dan wil ik mijn mening wel wisselen maar voorlopig hou ik het op mijn uitleg

Comment

• zo leren we weer iets bij (handig met de moto want die lussen zien je toch niet)

Comment

• Idd, zo werkt een lussenpaal.
                De leegflitser ook.

Comment

• 17u op de Brusselse buitenring net na het viaduct: Donkerblauwe verhoogde camionnette (Ford dacht ik) op de pechstrook, met daarvoor een flitscontainer en de tollenaar van dienst.
                  Ik zie hem staan en rem tijdig tot 120 op de teller, 'k blijf kijken en plots word ik geflitst
                  My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                    dit kan volgens mij niet; zo een lus meet gewoon een hoopje metaal en is zeker niet juist genoeg om snelheidsberekeningen op te maken. stel dat eerste lus reageert op je motorblok en de tweede die iets minder gevoelog is reageert pas als het midden van de wagen erover komt zit je al makkelijk 1-2m onnauwkeurig te meten. stel da de lussen 20m uit elkaar liggen zit je dan al met een foutenmarge te rekenen van 10%
                    Als er mij dit iemand kan tonen dat ze dit daar effectief voor gebruiken met de uitleg hoe en wat dan wil ik mijn mening wel wisselen maar voorlopig hou ik het op mijn uitleg
                    Nog een plezante anekdote over zo'n lussen, op mijn werk vroeger hadden we, bij het buitenrijden van de ondergrondse parking een slagboom die automatisch openging bij het detecteren van een wagen door zo'n in de beton ingegoten lussen, een van mijn collega's reed toen met een Citroën 2CV en die stond nogal hoog op zijn poten, het gevolg was dat zijn wagen niet gedetecteerd werd en de slagboom dus niet omhoogging, bij moest iedere keer uitstappen en de veiligheidsmensen gaan vragen om de slagboom van op afstand open te doen, iedere keer als bij terug instapte en moest vertrekken had hij serieuze problemen omdat de helling nogal steil was, op 't laatste bleef bij dan maar beneden staan en ging te voet het laatste verdiep naar omhoog om zijn vraag te stellen en daarna liep hij naar de verdieping lager om met z'n wagen naar omhoog te crossen. Het was ook hij die bij het binnenkomen van de parking de andere slagboom eens meegenomen had op z'n motorkap, bij kon niet rap genoeg stoppen bij de badge-lezer en ging met de ganse santaboetiek naar beneden.

Comment

• niet geflitst, maar vorige week de gekende donkergrijze bestelwagen met vuilbak zien flitsen voor viaduct van vilvoorde. Ze stonden gewoon tussen de werkmensen dus opgelet!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                        17u op de Brusselse buitenring net na het viaduct: Donkerblauwe verhoogde camionnette (Ford dacht ik) op de pechstrook, met daarvoor een flitscontainer en de tollenaar van dienst.
                        Ik zie hem staan en rem tijdig tot 120 op de teller, 'k blijf kijken en plots word ik geflitst
                        Was je het grijze bord met zwarte streep wel al gepasseerd? Want daar eindigen pas officieel de werken en dus de 70 km/u (op buitenring) of 50 km/u op binnenring.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                          Was je het grijze bord met zwarte streep wel al gepasseerd? Want daar eindigen pas officieel de werken en dus de 70 km/u (op buitenring) of 50 km/u op binnenring.
                          Op de binnenring is het nog een stuk 90 ook tot na afrit Kraainem-Woluwe, ook opletten
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                            Ja, deze morgen nog eens goed gekeken, het was zeker een goeie 500m voorbij het bord van einde werken en einde snelheidsbeperking.
                            Volgens mij zal die nog aan het afstellen geweest zijn, of reed er toch een auto achter me net iets te snel.. Bij mij is 120 op teller slechts 111 op GPS en dan houden we nog geen rekening met eventuele marges die men toepast...

Comment

• Naish, ...

Die mens mag dan geen vrienden hebben (het is een flik), maar in beide gevallen kan ie een PV aansmeren.

Dat van het voetpad is duidelijk. Kan je eenvoudig 100€ kosten.

Te koop stellen op de openbare weg mag niet:
                              25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.

Ik zou dus zeker mijn gedacht zeggen aan die agent. Dat ie volledig gelijk heeft.

Comment

Ongelofelijk...

Gisteren was mijn madam met de X5 onderbaan en moest ze de kleine gaan oppikken bij de dagmoeder...

Belt daar plots ne flik aan met de vraag 'Van wie is die (dikkenekke) BMW daar???'... Dat tussen haakjes heeft hij niet gezegd, maar zijn stem sprak blijkbaar boekdelen.

Mijn vrouwke zei dat die van haar was... Hij was dus gekomen om te zeggen dat ze de 'te koop' plakaatjes moest wegdoen van de auto en ook nog eens reclameren omdat ze met haar 2 rechterwielen op het voetpad stond. Ze moest die dingen er meteen afdoen en meteen vertrekken en verder heeft hem niks gezegd.

Ik sta daar ook dikwijls zo omdat het daar nogal druk is en anders het verkeer net niet meer kan kruisen, dus om de hinder te verminderen en het is er een breed voetpad waar er trouwens nooit iemand loopt...

Nu eens geïnformeerd bij mijne (maat)flik en blijkbaar zou dat de grootste zak zijn en die heeft zelfs geen vriendjes bij de flikken Maar hij zou wel de neiging hebben er op het moment niets van te zeggen, maar dan achteraf wel een PV op te sturen...

Als hij een PV stuurt, dan mag hij zich aan een bezoekje verwachten van mij en ga ik hem eens goed mijn gedacht zeggen...

* Ten eerste staan we daar dikwijls op het voetpad met 2 wielen om het verkeer minder te hinderen en alles vlotter te laten verlopen.
                                * Ten tweede eens vragen of hij dan telkens mijn spiegels gaat betalen als ze die eraf rijden. Want als wij kleur, tijdstip, bestemming, firma,... weten van een camion die tegen mijn geparkeerde Ibiza rijdt zijn zij niet in staat om die gast te vinden en die mijn te laten vergoeden... Stomme kloten...

En over die plakaten, die er ondertussen al mooi weer aanhangen, ga ik ook eens mijn gedacht zeggen... Dat die kerel dat maar in zijn gat steekt. Ik zou wel eens de reden willen weten waarom dat niet mag???

Als hij zegt voor de zichtbaarheid, dan hang ik ze ter plaatse aan de buitenkant van mijn carrosserie en kan hij mijn kloten kussen. Als hij zegt voor het afleiden van de medeweggebruikers is, dan laat ik zo'n RealDolmen-styled ding maken voor mijn achteruit met de te koop informatie...
                                Wegcode artikel 25.2. Het is verboden op de openbare weg voertuigen voor verkoop of verhuring ten toon te stellen.

Het is weer zo onduidelijk als 't maar kan zijn. Betekent dit dat ingeschreven auto's die wegentaks betalen, er niet mogen staan met een bordje? Of geldt dit enkel voor bijvoorbeeld autodealers die de hele weg zouden volparkeren met hun koopwaar en zo de buurtbewoners hun plek afnemen?

Een moeilijke flik kan imo zonder probleem een PV opstellen als 'm dat wil.. Beter nog, iedere auto met Z-platen kan zo op de bon..

Comment

Ik weet dat beide verboden zijn... Op de eerste dus 100 eur boete en op die affiche 60 eur boete...

Maar ik ga hem mijn gedacht zeggen over zijn kleinzielig gedoe en dat hij hem beter zou bezig houden met dingen waarvoor ik hem betaal... De lamzak...

Vragen dat hem zijn gezond verstand moet gebruiken hoeft niet, want dat doet hij al

Desnoods komt er maar nog smaad bij ook, het zijn toch solden 2 kopen 1 voor niet
                                  Vergeet niet langs je neus weg te vermelden dat het je toch geen zeer doet, want dat je die 160 euro dagelijks meer verdient omdat jij wel gestudeerd hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                    Je hoort veel dat ze staan te flitsen Lummen - Houthalen. Ik passeer daar zelden of nooit maar wil toch eens weten of ze daar wel degelijk veel staan of niet?
                                    Daar staan ze relatief vaak, ja. Daar hebben ze mij ook al eens gehad. Je ziet ze echt pas staan als je in je spiegel kijkt.

Comment

Of langs mijn neus zeggen dat ik de volgende dag dan maar een kwartiertje langer ga werken
                                      En dat ik toch nog wat kosten nodig had
                                      Heb ik zo eens gedaan. Overtreding vlot toegegeven en na afhandeling gevraagd wat me dat zal kosten. Daarna opgelucht geantwoord van oef, valt mee, da's hetgeen ik vandaag meer verdien dan jij.
                                      Madamme zag nogal rood moet ik zeggen

Comment

• Het probleem met mevrouw Naish overtredingen is dat als het twee overtredingen op hetzelfde moment zijn, dit niet met een OI kan opgelost worden. Het parket kan dan vaak enkel seponeren (yey, gratis!) of vervolgen (oei, veroordeling, gerechtskosten, boete, ...)

Iemand die over het voetpad wandelt vind het misschien niet kleinzielig dat er een X5 aangesproken wordt op zijn/haar parkeergedrag.

En ik begrijp niet wat de verwarring is mbt te koop gestelde voertuigen op de openbare weg: dat is toch hetzelfde voor particulieren als bedrijven? Magnie.

Comment

Nog beter... Parket, maar dan ga ik mij toch volledig niet laten doen zulle...

Dat ding staat absoluut niet in de weg en degene die erdoor gehinderd worden mag je afschieten want die liep dan te balanceren op de stoeprand...

Dan zijn er toch veel in fout hoor, al die mannekes die in hun voortuin autokes te koop zetten...
                                          een voortuin is geen openbare weg...

Comment

Working...
                                          X