Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Idd, 't containerke . Coyote had 't wel 200m verder gemeld, waardoor er blijkbaar na 5 min nog geen bevestigers waren. Ik heb wel correct bevestigd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Gisteren is de wijkagent hier geweest om te melden dat ik mijn rijbewijs moet inleveren bij de Rechtbank van Halle. Rijverbod is voor een termijn van 10 dagen.
      Mijn vraag is nu of ik dat rijbewijs zelf kan brengen met de wagen? Volgens de betekening moet het rijbewijs aan de griffie worden afgegeven ten laatste vrijdag om 16 uur, maar mijn rijverbod gaat pas in zaterdag vanaf 0.00 uur.
      Hetzelfde geld om het rijbewijs weer terug te gaan halen. Ik heb dus rijverbod tot dinsdag 0.00uur. Kan ik mijn rijbewijs dan zelf met de wagen gaan afhalen?
      Op die momenten heb ik geen rijverbod, maar ik heb mijn rijbewijs niet op zak. Mag dat?
      Mag niet. Zelfde situatie gehad, staat hier een paar pagina's voor.

Je moet altijd je rijbewijs bijhebben. Als ze je doen stoppen heb een boete van €100 of zo, net zoals je je portefeuille niet zou meehebben. Je krijgt uiteraard geen boete voor het rijden tijdens een rijverbod, want dat is zo niet.

Eigen risico dus.

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Ik zou het doen , maar ik vermoed wel dat het niet mag ... je moet toch ten alle tijde uw rijbewijs kunnen voorleggen als je op stap bent met de auto ?
      Ja.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Je krijgt een papier waarop staat van wanneer tot wanneer dat rijverbod geldt... Daarmee kan je naar ginder rijden om het af te leveren, en terug naar huis. Idem voor het ophalen van het rijbewijs.
      ¨
      Papier krijg je, maar nee, je mag daar niet mee rijden. Heeft geen rechtsgeldigheid.

Ik had enkel 'weekendverval'. Je zou denken dat ik in de week met dat bladje kon rondrijden, maar nee, ik moest een ander rijbewijs gaan halen waar dat weekendverval stond op vermeld. Straks kan ik dat weggooien en mijn origineel rijbewijs gaan halen op de griffie.

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      hoe lang duurt het normaal vooraleer je werkelijk je rijbewijs moet gaan afgeven nadat de rechtbank dit vonnis beslist heeft?
      5d van zodra je de betekening hebt gekregen van de wijkagent. Normaal krijgt hij dat dossier van de rechtbank binnen de 2 maand. Zolang je hem kan ontwijken, kan je nog wat uitstel krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Is maar in sommige uitzonderlijke gevallen dat je dit nog mag kiezen.
      Ja. Niet iedereen kan kiezen.

Comment

• Ik herhaal: Zowel de griffie als de plisie hebben gezegd dat het idd niet mag, dat in geval van vaststelling een pv wordt opgesteld, maar dat daar normaal geen gevolg aan wordt gegeven. Iets met onduidelijke wetgeving, om het met een pleonasme te zeggen.

1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Ik herhaal: Zowel de griffie als de plisie hebben gezegd dat het idd niet mag, dat in geval van vaststelling een pv wordt opgesteld, maar dat daar normaal geen gevolg aan wordt gegeven. Iets met onduidelijke wetgeving, om het met een pleonasme te zeggen.

Dat klopt in jouw geval.

Met een BMW heb je het vlaggen.

Hangt af van de agent hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Weet er hier iemand hoe je een franse boete moet betalen?

Geen overschrijving, alleen iets met ter plaatse betalen of bij dichtsbijzijnde ding of cheque???
            Is er geen beroepsperiode voorzien, mogelijks wordt de overschrijving pas toegestuurd na het verlopen hiervan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
              Als ik me niet vergis dan is dat tegenwoordig meteen politierechtbank, terwijl dat vroeger gewoon een zware overtreding van 150 euro was.

Nog iemand hier ervaring mee? Want dat zou wel dik kl*ten zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                Nog iemand hier ervaring mee? Want dat zou wel dik kl*ten zijn!
                Het negeren van het rode verkeerslicht betreft een derdegraadsinbreuk ingevolge artikel 3.36° van het KB 30/09/2005.
                Een overtreding van de derde graad kan worden afgehandeld met een voorstel onmiddellijke inning ten belope van 150 euro.

Roodlichtnegatie wordt echter meestal voor de rechtbank gebracht, dit is trouwens een nationale richtlijn voor alle parketten. Er mag dan ook geen voorstel onmiddellijke inning worden gedaan.
                Er moet bijgevolg een 'gewoon' pv worden opgesteld. Dit pv wordt overgemaakt aan de parketmagistraat.

bron: wegcode forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Weet er hier iemand hoe je een franse boete moet betalen?

Geen overschrijving, alleen iets met ter plaatse betalen of bij dichtsbijzijnde ding of cheque???
                  Geef uw geld maar mee met mij , volgende week toer ik door Frankrijk en zord dat de bevoegde diensten dit bedrag krijgen !

Comment

• De federale wegpolitie zal vanaf zaterdag systematisch snelheidscontroles uitvoeren op de werf van de E19 in Kontich. Het verkeer moet er een maand lang over versmalde rijstroken rijden.

Aankondiging dat ze elke dag zullen flitsen bij de werken op de E19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                      http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110805_014

Waarschijnlijk enkel op momenten dat je er goed kan doorrijden.
                      1991 BMW E30 318is

Comment

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110805_014

Coyote on board, check!
                        2012 Renault Megane RS

Comment

• Langs andere kant: je weet dat ze daar gaan flitsen. De rest van de E19 wordt vogelvrij verklaard waar je dus naar hartelust kan vlammen

Comment

De rest van de E19 wordt vogelvrij verklaard waar je dus naar hartelust kan vlammen
                            You wish...
                            1991 BMW E30 318is

Comment

• Midden juni ben ik in Duffel geflitst in een zone 70 (buiten bebouwde kom). Eind juni heb ik hiervan dan ook de vaststelling met antwoordformulier ontvangen en deze heb ik dan ook direct teruggestuurd. De vaststelling was na correctie 109.04km/u. Volgens: http://www.wegcode.be/boeteberekening zou dit nog net in aanmerking komen voor een minnelijke schikking dus ik dacht dat ik geluk had gehad. Ondertussen heb ik de definitieve boete echter nog steeds niet ontvangen, is dit normaal of moet ik me zorgen beginnen maken?

Comment

• Je mag je zorgen gaan maken. Dat wordt sowieso politierechtbank, je rijbewijs kwijt + een geldboete.
                                Reken op een maand rijbewijs kwijt, +/- 750 euro boete en een voorwaardelijke straf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                  Je mag je zorgen gaan maken. Dat wordt sowieso politierechtbank, je rijbewijs kwijt + een geldboete.
                                  Reken op een maand rijbewijs kwijt, +/- 750 euro boete en een voorwaardelijke straf.
                                  Op basis waarvan wordt bepaald of dit politierechtbank of een minnelijke schikking is?

Comment

• Op basis van de snelheid.
                                    Ik maak net de bedenking dat je op gewone wegen 40km/h te snel moet rijden om voor de rechtbank te komen en in de bebouwde kom en zone 30 geldt dat vanaf 30km/h te snel.
                                    Als je 0,6 km/h sneller reed had je pas echt prijs, al geloof ik niet dat ze hiermee gaan lachen...

Als je minder dan twee jaar je rijbewijs hebt geldt dan weer deze regel:

Bepaalde overtredingen die vanaf 1 september 2007 begaan worden met een motorvoertuig door een persoon die sinds minder dan twee jaar houder is van een Belgisch rijbewijs B zullen strenger bestraft worden ingevolge de wet van 21 april 2007 tot wijziging van de gecoördineerde wetten van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer dewelke op 26 juli 2007 in het Belgisch Staatsblad verscheen.

Over welke overtredingen gaat het oa : bvb het overschrijden van de toegelaten maximumsnelheid:
                                    - met meer dan 30 kilometer per uur en hoogstens 40 kilometer per uur , of
                                    - met meer dan 20 kilometer per uur en hoogstens 30 kilometer per uur in een bebouwde kom, in een zone 30, schoolomgeving, erf of woonerf.

Met andere woorden, als je minder dan twee jaar je rijbewijs hebt zal het politierechtbank worden.
                                    Last edited by Rames; 07/08/2011, 23:03.

Comment

• Ik heb ondertussen al 5 jaar mijn rijbewijs dus normaal gezien zou het geen politierechtbank mogen zijn... Afwachten dus...

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Comment

• ondertussen al sinds Pasen vorig jaar geen flitsboetes, maar ik heb dan ook een eind zonder auto gezeten.

verder:
                                        In het Franse departement Orne is vanmiddag een Belgische autobestuurder geflitst met 212 km/uur. De snelheidsduivel reed op de A28 en werd geflitst op het stuk tussen Alençon en Rouen, ter hoogte van Saint-Germain-de-Clairefeuille. Dat heeft de Franse krant Ouest France gemeld.

De Belg kreeg een boete van 750 euro en een rijverbod in Frankrijk opgelegd. Hij verschijnt later nog voor het Franse gerecht.
                                        rijverbod in Frankrijk + rechtbank, maar ze trokken zijn rijbewijs niet in?
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door racerke Bekijk Berichten
                                          Midden juni ben ik in Duffel geflitst in een zone 70 (buiten bebouwde kom). Eind juni heb ik hiervan dan ook de vaststelling met antwoordformulier ontvangen en deze heb ik dan ook direct teruggestuurd. De vaststelling was na correctie 109.04km/u. Volgens: http://www.wegcode.be/boeteberekening zou dit nog net in aanmerking komen voor een minnelijke schikking dus ik dacht dat ik geluk had gehad. Ondertussen heb ik de definitieve boete echter nog steeds niet ontvangen, is dit normaal of moet ik me zorgen beginnen maken?
                                          Rechtbank is overdreven imo

Ik ben pas geflitst buiten bebouwde kom aan 98 km/u (na correctie)
                                          110 € voorstel tot betaling

Comment

Working...
                                          X