Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
    Het overschrijvingsformulier is toegekomen van mijn 'veroordeling' van eerder dit jaar. Rechtbank sprak: 8 dagen rijverbod + € 275 boete.

Overschrijvingske mag nu gebeuren voor €475. Mooi mooi.

Waarvoor dank!

Hoogachtend,
    i.o. Albert van België
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Het overschrijvingsformulier is toegekomen van mijn 'veroordeling' van eerder dit jaar. Rechtbank sprak: 8 dagen rijverbod + € 275 boete.

Overschrijvingske mag nu gebeuren voor €475. Mooi mooi.

Wat had je uitgestoken?

@cash: idd... Je moet alleen pech hebben dat je net groen licht hebt natuurlijk
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        E40 Zwijnaarde richting Brussel. Als je de flitspaal voorbij bent, wacht dan nog even met opnieuw te accelereren naar kruissnelheden want 1 km verder staan ze er opnieuw onder het bruggencomplex met een anoniem voertuig.
        Als je een beeje pech hebt kun je daar dus 2 keer op 30 seconden geflitst worden.
        Bedankt voor de tip, want ze stonden gisteren inderdaad onder het bruggencomplex!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maju Bekijk Berichten
          Bedankt voor de tip, want ze stonden gisteren inderdaad onder het bruggencomplex!

Idd. gisteren ook weer zien staan, grijze Golf IV variant dacht ik. Spread the word!

Controle werd trouwens NIET gemeld door de iCoyote, volgens deze wonderbaarlijke app. kon je op die plaats dus lekker doorperen (mooi niet dus). Ik heb dan maar de melding gedaan als "dank" voor hun gratis proefabo tot 30/9
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik vroeg mij dus eigenlijk af of de flitscameras worden afgesteld adhv de variable borden. Want als dit niet zou zijn zou je toch bevoorbeeld 70 kunnen rijden als er 50 op zo een variabel bord staat terwijl de camera is ingesteld op 70. Of worden deze wel afgesteld adhv de variable borden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish
              Ook een goeie gehoord gisterenavond...

Bij het binnenrijden van Staden komende van Zarren staat er sinds een paar maand een flitskast.

Die flitskast staat ongeveer 100m voor het bord bebouwde kom en de lussen in de baan liggen ongeveer in het midden daartussen. Dus duidelijk voor het bord bebouwde kom waar je 50 mag. Voor de bebouwde kom mag je 70 rijden!

Buurvrouw is daar geflitst aan 72 of zo en heeft boete gekregen op 50 kmh gerekend
              Is het niet zo dat je 50 moet rijden van zodra je het bord van bebouwde kom kunt zien?
              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Als je van de E19 (Brussel - A'pen) in Mechelen Noord de afrit neemt. Hebben ze er een nieuwe flitspaal bijgezet . Hopelijk is die nog niet actief . Je neemt de afrit en blijft de bocht naar rechts volgen, onder de brug en dan vlakvoor het grote kruispunt met de Antwerpsesteenweg hebben ze hem gezet.

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• bastards,
                  heb het zojuist ook vernomen.
                  dat was in mijn ogen de ultieme bocht voor G's in te trekken. of om te zien hoe snel je erin kon gaan en hoe snel je eruit kon komen.
                  en nu verknoeien ze dat zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Wat had je uitgestoken?
                    127 waar je 70 mag of zoiets

die 8d+275 is een koopje, wou maar aangeven dat die 275 iets anders is gebleken na 'de berekening'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      bastards,
                      heb het zojuist ook vernomen.
                      dat was in mijn ogen de ultieme bocht voor G's in te trekken. of om te zien hoe snel je erin kon gaan en hoe snel je eruit kon komen.
                      en nu verknoeien ze dat zo
                      Ik ben er net nog eens voorbij gereden en ik heb toch twijfels of het een flitspaal is. De paal is precies vrij klein in vergelijking tot andere flitspalen. Het zijn ook 2 ronde flitsopeningen onder elkaar in de paal heb ik gezien . Zou het mss ook een nummerplaat herkenner zijn?!? De paal staat in elk geval achter een verkeersbord verstopt.

foto gevonden

Op dit plan zie ik dat er op de R6 een flitspaal bij komt in Mechelen tegen 2012??

Last edited by BEEMER; 27/08/2011, 00:19.

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish
                        Ook een goeie gehoord gisterenavond...

Bij het binnenrijden van Staden komende van Zarren staat er sinds een paar maand een flitskast.

Die flitskast staat ongeveer 100m voor het bord bebouwde kom en de lussen in de baan liggen ongeveer in het midden daartussen. Dus duidelijk voor het bord bebouwde kom waar je 50 mag. Voor de bebouwde kom mag je 70 rijden!

Buurvrouw is daar geflitst aan 72 of zo en heeft boete gekregen op 50 kmh gerekend
                        Die staat er zeker al een jaar. De paal staat nog geen 100 m voor dat bord bebouwde kom. Max 40 m fzo. Zeer verwarrende situatie. Ik zou weigeren die boete betalen, Op het moment dat ik die kast passeer mag ik nog altijd 70, maar ik rij altijd 50.

Comment

• @beemer. Deze type camera flitst ook vrachtwagens die de 60 km regel aan hun laars lappen. Zijn wel degelijk camera's!!

Comment

Als je van de E19 (Brussel - A'pen) in Mechelen Noord de afrit neemt. Hebben ze er een nieuwe flitspaal bijgezet . Hopelijk is die nog niet actief . Je neemt de afrit en blijft de bocht naar rechts volgen, onder de brug en dan vlakvoor het grote kruispunt met de Antwerpsesteenweg hebben ze hem gezet.
                            staat deze vlak voor het kruispunt? indien ja, dan staat die paal er al langer. als ik het goed voor heb gaat het hier om een roodlicht camera

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenno Bekijk Berichten
                              staat deze vlak voor het kruispunt? indien ja, dan staat die paal er al langer. als ik het goed voor heb gaat het hier om een roodlicht camera
                              Nee, de nieuwe paal staat een 200 of 300 meter voor het licht . Aan het licht zelf staan er idd ook flitspalen. Als de paal er van gisteren staat, kan die dan ook onmiddellijk actief zijn of is daar een bepaalde procedure voor?
                              Ik heb me gisteren op weg naar huis, even op de pechstrook daar gezet om te kijken of de paal al dan niet flitst als er auto's voorbij reden maar ik heb niets gezien. Maja, als je stilstaat is het natuurlijk moeilijk om in te schatten of iemand 70km/u of sneller rijdt. Ik neem aan dat je overdag de flits niet kan zien?

@ vandie: zou het dan uitsluitend zijn voor de vrachtwagens die de 60km/u niet respecteren?

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Das dan in die lange rechterbocht ( die bijna 270° doordraait)? Dat zou echt wel spijtig zijn want dat was wel een leuk bochtje.
                                2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                  Das dan in die lange rechterbocht ( die bijna 270° doordraait)? Dat zou echt wel spijtig zijn want dat was wel een leuk bochtje.
                                  ja inderdaad. Je volgt die bocht, dan rijd je onder een brug en nog een stuk verder kom je aan het groot kruispunt met de Antwerpsesteenweg. Een 300tal meter voor het kruispunt staat de paal. Hij is amper zichtbaar. Eerst ging de snelheid van 90km/u naar 70km/u en nu een flitspaal erbij... Ik hoop maar dat die nog niet actief was .

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• De flitspaal in Mechelen is van het type TraffiPax, vanmiddag ( zaterdag 27 aug. ) was hij zeker niet actief. Ik twijfel er sterk aan of de paal zowieso al actief is, als je wat inzoomt, zie je dat het binnenwerk nog niet aangesloten is, de aansluitkabels liggen er nog losjes bij.

Comment

• caught in the act

Comment

Nee, de nieuwe paal staat een 200 of 300 meter voor het licht . Aan het licht zelf staan er idd ook flitspalen. Als de paal er van gisteren staat, kan die dan ook onmiddellijk actief zijn of is daar een bepaalde procedure voor?
                                        Ik heb me gisteren op weg naar huis, even op de pechstrook daar gezet om te kijken of de paal al dan niet flitst als er auto's voorbij reden maar ik heb niets gezien. Maja, als je stilstaat is het natuurlijk moeilijk om in te schatten of iemand 70km/u of sneller rijdt. Ik neem aan dat je overdag de flits niet kan zien?

@ vandie: zou het dan uitsluitend zijn voor de vrachtwagens die de 60km/u niet respecteren?
                                        Auto's en vrachtwagens
                                        Ik weet niet hoe het systeem werkt, maar ik ken al enkele camionbestuurders die gepakt zijn door zo'n type op een 70-baan en ze reden max 70.

Comment

• Ik ben in elk geval gerustgesteld door Dirk van flitsservice! Thanks a lot!

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X