Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
    Gisterenmorgen terug de X-Trail van de Knokse vrienden gespot in de Oostkerkestraat, die staat daar altijd als je van Westkapelle richting Brugge gaat, net na de bocht en de afslag naar Oostkerke.

Wel smerig plaatsje, voor de bocht mag je 70, erin 50 tot de eerste straat rechts en dan weer 70.
    Ze staan maar een 10tal meter voor het bord van 70 en eigenlijk vrij onopvallend zo vlak na die bocht. Van richting Brugge zie je ze van kilometers ver staan want daar staat praktisch nooit een auto, dus als er opeens iets SUV-achtig staat weet je hoe laat het is

Merci om te laten weten, ik passeer daar nog wel eens en meestal inderdaad niet aan 50 (wat daar ECHT traag is)!

Heb ze enkele weken geleden zien staan op de koninklijke baan richting zeebrugge, vlak voorbij heist is er een kort stukje waar je maar 50 mag, beetje verder wordt het 90. Zelfde verhaal hier, tussen alle geparkeerde auto's, VLAK voor waar je 90 mag, stond de x-trail ... gelukkig coyote-waarschuwing gehad

Hopelijk wordt het uitgebreid gecommuniceerd als ze ooit die auto vervangen door een andere

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
    begin februari2011 van de snelweg (E19 A'pen) tegen 161km/u : nog niets ontvangen
    pinksteren, half juni 2011 geflitst tegen 90km/u aan wegenwerken (70km/u limiet): nog niets ontvangen (deez was om 5u35 zondag)

gaan die nog "komen" of ben ik ergens aan ontsnapt???
    Ben er vrij zeker van dat dat niets wordt
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      Merci om te laten weten, ik passeer daar nog wel eens en meestal inderdaad niet aan 50 (wat daar ECHT traag is)!

Heb ze enkele weken geleden zien staan op de koninklijke baan richting zeebrugge, vlak voorbij heist is er een kort stukje waar je maar 50 mag, beetje verder wordt het 90. Zelfde verhaal hier, tussen alle geparkeerde auto's, VLAK voor waar je 90 mag, stond de x-trail ... gelukkig coyote-waarschuwing gehad

Hopelijk wordt het uitgebreid gecommuniceerd als ze ooit die auto vervangen door een andere
      Klopt, als je daar 50 zou durven doen hangen ze allemaal in uw gat te plakken.
      70 is perfect veilig in dat bochtje, je moet enkel wat opletten als er ene wil afslaan richting Oostkerke of als de tegenligger wat over de middellijn komt want veel uitwijkruimte is er daar niet met die betonblokjes.
      'k heb ze er een drietal keer zien staan, altijd tussen 8u-8u30.

't is wel handig dat ze maar 1 auto hebben, nu is het eventjes checken op X-trails en gaan
      Veel andere flitsplaatjes zijn er niet langs die baan of het is in het begin aan dat hotel/restaurant (Ter Zaele ofzo) en vlak voor die bocht.
      Last edited by SilentSpring; 04/09/2011, 16:19.
      2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        Ik ben er net nog eens voorbij gereden en ik heb toch twijfels of het een flitspaal is. De paal is precies vrij klein in vergelijking tot andere flitspalen. Het zijn ook 2 ronde flitsopeningen onder elkaar in de paal heb ik gezien . Zou het mss ook een nummerplaat herkenner zijn?!? De paal staat in elk geval achter een verkeersbord verstopt.

foto gevonden

Dat is weldegelijk een flitspaal.
        Collega is erdoor geflitst. (wel in Temse)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          begin februari2011 van de snelweg (E19 A'pen) tegen 161km/u : nog niets ontvangen
          pinksteren, half juni 2011 geflitst tegen 90km/u aan wegenwerken (70km/u limiet): nog niets ontvangen (deez was om 5u35 zondag)

Die eerste zal alleszins nog "komen". Dat het lang duurt is zelfs slecht nieuws. Voor 161 is geen minnelijke schikking mogelijk want meer dan 40 km/u te veel dus automatisch politierechtbank. 161 gecorrigeerd was al 171 reëel (6% regel) dus moet dicht tegen de 180 geweest zijn op je teller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten

Voor alle duidelijkheid, die aangehaalde snelheden ... bedoel je daarmee " zoveel op GPS gereden " of " ik heb al bericht gekregen van Piet Polies dat ik daar die snelheid gereden hebt? ". In't eerste geval : taart , in 't tweede geval : water en brood

Comment

• Gisteren 23.00 Leuven - Gent via E40. Ongeveer ter hoogte van Bertem (denk ik) dubbele flits, lap! Op de kop dan nog door een vaste flitspaal! In al die jaren nog nooit gebeurd. Ik dacht dat Wooter altijd aan het zeveren was toen hij beweerde dat sommige draaibaar zijn. Nee dus . Nog slachtoffers met dezelfde ervaring? En NIET gewaarschuwd door coyote! Heeft er ooit al iemand de foto aangevraagd als bewijs? Zijn daar extra kosten of miserie aan gelinkt, lijkt me een mooi souvenir van 160€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
                Gisteren 23.00 Leuven - Gent via E40. Ongeveer ter hoogte van Bertem (denk ik) dubbele flits, lap! Op de kop dan nog door een vaste flitspaal! In al die jaren nog nooit gebeurd. Ik dacht dat Wooter altijd aan het zeveren was toen hij beweerde dat sommige draaibaar zijn. Nee dus . Nog slachtoffers met dezelfde ervaring? En NIET gewaarschuwd door coyote! Heeft er ooit al iemand de foto aangevraagd als bewijs? Zijn daar extra kosten of miserie aan gelinkt, lijkt me een mooi souvenir van 160€
                Volgens mij is er net in de andere rijrichting iemand geflitst geweest.

Heb die paal nog nooit op de kop weten flitsen.
                1991 BMW E30 318is

Comment

• Die paal in Bertem is niet draaibaar, maar in die inham en in een inham een 100 meter korter bij Brussel kan je wel een anonieme parkeren in de middenberm. Die paal in Bertem werkt met inductielussen, en die zijn enkel aangelegd in de rijrichting Luik.

Zelfs de Franse palen lijken op het eerste zicht niet draaibaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                    De flitspaal in Mechelen is van het type TraffiPax, vanmiddag ( zaterdag 27 aug. ) was hij zeker niet actief. Ik twijfel er sterk aan of de paal zowieso al actief is, als je wat inzoomt, zie je dat het binnenwerk nog niet aangesloten is, de aansluitkabels liggen er nog losjes bij.

Sinds kort staat er zo'n flitspaal tussen zele en Dendermonde. Onze chauffeur zegt dat deze de twee richtingen flitst. Kan dit uberhaupt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Die paal in Bertem is niet draaibaar, maar in die inham en in een inham een 100 meter korter bij Brussel kan je wel een anonieme parkeren in de middenberm. Die paal in Bertem werkt met inductielussen, en die zijn enkel aangelegd in de rijrichting Luik.

Zelfs de Franse palen lijken op het eerste zicht niet draaibaar.
                      http://www.radardepolice.be/fr/PDF/F...e%20STRADA.pdf
                      Oef! Vond het al raar, dat op de kop flitsen. Zal een sukkelaar geweest zijn aan de overzijde. Bedankt voor de geruststelling. 160€ minder voor Di Pipo

Comment

• Wooter, heb jij hier ergens niet ooit geschreven dat je ze niet wou eten geven, diegene die door een flitspaal in de andere richting werden geflitst. Of was dat iemand anders?

Comment

• Dat weet ik niet, maar je moet een paar dingen van die palen weten om te bepalen of ze op kop kunnen flitsen of niet...
                          • De dunne kastjes, zoals in Bertem of op de E40 en E17 rondom Gent flitsen enkel in de richtingen waar inductielussen in het wegdek zijn ingebracht.
                          • Op gewone wegen ga je daarentegen sneller de dikke brede palen zien, met een brede radarkop vooraan. Die zijn naar keuze van de politiezone in te stellen op meegaand of op kop flitsend, of beiden

Deze heeft zoals je ziet enkel een fototoestel en flitser. Zoek naar lussen in het wegdek. Dit zijn per rijvak altijd 2 lussen achter mekaar. Een computer meet de tijd tussen het passeren van de eerste en tweede lus, en als dat te snel is heb je prijs.

Dit is een lelijke grote doos, met tussen flitser en fototoestel nog een grote brede radarlat. Die meet de snelheden, en dat kan naar wens opgaand of meegaand zijn. Voor deze palen durven mensen zich wel eens strikken, met het idee dat ze niet op kop geflitst worden.

Comment

• Ik vind het verdacht dat jij zoveel weet over flitsbakken (Help mijn man heeft een hobby!), maar toch bedankt voor de uiteenzetting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acqua Bekijk Berichten
                              Wooter, heb jij hier ergens niet ooit geschreven dat je ze niet wou eten geven, diegene die door een flitspaal in de andere richting werden geflitst. Of was dat iemand anders?
                              Ik pleit schuldig, dat was een uitspraak van mij, waar ik nog altijd achter sta. Wooter heeft dat al verduidelijkt, zo'n 2 jaar geleden toen ik dat schreef waren inductielussen nog niet zo ingeburgerd en stonden de radarpalen ( witte streepjes op wegdek) nog dik gezaaid langs de nationale wegen, het inwendige van zo'n radarpaal is exact hetzelfde als de apparatuur van een flitswagen van de lokale politie. En zoals je weet, als je die ziet staan, die flitsen ook in 2 richtingen. Indertijd werd dat dubbelflitsen aangehaald in het Coyote-topic, naar aanleiding van de éénrichtingsweergave van zo'n radarpaal door het Coyote-apparaat, terwijl het beter zou zijn om ze in 2 richtingen te melden. Ja, ik ben ook eens head-on geflitst door zo'n paal aan de overkant, dus ik weet waarover we praten.

Comment

• En let ook op, er zijn ook palen met inductielussen in beide rijrichtingen. De twee palen vlakbij Performance Shop Geel (de doortocht Winkelomheide) zijn zo uitgerust en kunnen dus in twee richtingen flitsen, op beide baanvakken. Het enige wat daar beperkend is, is wat de ambtenaar aan het kastje heeft ingesteld qua rijrichting om te flitsen.

Comment

• Kan er iemand me bevestigen of die "nieuwe" flitspaal op de R6 richting Lier nu al actief is of niet? Ik ben er onlangs ook te hard voorbij gereden (ik dacht dat het overigens 90 km/h was nog - deze ochtend eens goed opgelet en inderdaad: 50 in de bocht (waar je gemakkelijk 120 kan rijden, maar goed), dan 70 aangeduid door een kabouterbord en dan pas vanaf na het eerste kruispunt even 90. Jongens toch: pure inkomstenderving die nieuwe paal: heeft niets met veiligheid te maken mijns inziens.

Maar dus: is die nieuwe al actief of niet? Thx.

Comment

• ben zelf geflitst op dezelfde R6 door de mobiele fotograaf op 16/08.
                                    91 na correctie waar je 70 mag. wegdek droog.
                                    gelukkig nog wat geremd anders was hem nog zuurder.

Comment

• maw die paal is niet actief, anders zouden ze er niet met de passat staan

Comment

• Officiële bevestiging zal moeilijk worden, maar inderdaad: dé Passat zou er dan normaal niet moeten staan inderdaad. Nu, als ik toch een boete zou hebben, laat ik het weten (als ik internet nog kan betalen dan ).

In elk geval, en ik herhaal, flitspalen mogen vind ik, maar man toch: laat de veiligheid primeren en niet de inkomsten. Die paaltjes worden bijna fallussymbolen van het ongebreidelde kapitalisme dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fredduc Bekijk Berichten
                                          Die paaltjes worden bijna fallussymbolen van het ongebreidelde kapitalisme dan.
                                          Een beetje zoals auto's dan
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X