Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• advies gevraagd.

Mijn vader reed dit weekend op de A12. Aan de lichten trok hij eens door.
    Plots kwamer een grijze anonieme bmw 3reeks voor hem rijden. Deed de blauwe lichten in de achterruit aan en pinkte naar rechts (mijn pa reed midden)
    Mijn vader ging naar rechts maar toen reed de bmw door.

Ik weet dat dit een wagen is van de wegpolitie is.

Vandaag in de brievenbus bij hem: PV, dat ze hem gedurende 2 km gevolgd, en gefilmd hebben en een meeting deden. Dit met toestel met nr..... en als voertuig een AUDI.

Nu heeft mijn pa nooit een audi gezien. De bmw heeft zich nooit kenbaar gemaakt alszijnde politie (blauwe lichtjes is geen officieel teken dacht ik), maakten hem nooit kenbaar dat hij te snel reed en deden hem alzeker niet stoppen om hijn in kennis te stellen van de overtreding.

De A12 was ver leeg dus t is niet dat het niet veilig was.

Kan hij hier iets tegen inbrengen of brengt dat niet op?
    K vind het toch maar raar. Had zelfs nog niet gehoord dat ze al rijdend flitsen en ondanks dat ze er de kans toe hadden werd hij niet gestopt. Bovendien spreken ze van een Audi terwijl het enige voertuig dat hij gezien heeft een bmw is....

Comment

• Ik lees nergens dat jouw vader ontkent te snel te hebben gereden? Wat is het probleem dan?
      Inderdaad wel raar als er effectief Audi staat als het een BMW was.
      Flitsen doen ze niet al rijdend he, filmen en meten wel en dat schrijf je dus zelf al. En ze hoeven je ook niet aan de kant te zetten om je een boete te geven.

Comment

• En over wanneer spreekt het PV want dit weekend en op maandag al PV lijkt mij wel heel snel, maar voor de rest indien het klopt dat je vader daar reed en inderdaad waarschijnlijk te snel reed zul je weinig kunnen inbrengen behalve dat het PV slordig is opgesteld, maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om onder de boete uit te komen...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Tuurlijk ontkent hij niet, maar de manier van aanpakken is toch wel bizar. Tijd, ruimte en veilig genoeg om de man even aan de kant te zetten en te confronteren.

heb idd gemist. Feiten weekend ervoor. Pv op maandag, met week tussen. Pv is idd slordig.
          Ze maken ook nergens melding van hun handelingen (met de bmw)

we overwegen wel de beelden op te vragen. En evenwel een verweer, al is het maar om een correct pv te krijgen. Met een goed relaas van de feiten en hoe ze de overtreding gestopt hebben.

Heb zo eens een pv gehad uit Duitsland. propere vaststellingen en foto bij. Heb toen zonder probleem betaald.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Betaal die boete toch gewoon. Als de boete overeenkomt met de feiten valt daar toch niks aan te doen. Vind je dat nu zo belangrijk dat ze hem niet aan de kant hebben gezet?
            Zelf zou ik het zelfs appreciëren als ze me niet aan de kant zetten om me een preek te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
              Tuurlijk ontkent hij niet, maar de manier van aanpakken is toch wel bizar. Tijd, ruimte en veilig genoeg om de man even aan de kant te zetten en te confronteren.

heb idd gemist. Feiten weekend ervoor. Pv op maandag, met week tussen. Pv is idd slordig.
              Ze maken ook nergens melding van hun handelingen (met de bmw)

we overwegen wel de beelden op te vragen. En evenwel een verweer, al is het maar om een correct pv te krijgen. Met een goed relaas van de feiten en hoe ze de overtreding gestopt hebben.

Heb zo eens een pv gehad uit Duitsland. propere vaststellingen en foto bij. Heb toen zonder probleem betaald.

OK PV is niet volledig correct (merk voertuig is verkeerd) maar ook jouw post was slordig opgesteld (cfr dit weekend ... vorig weekend) daarom is de essentie niet verkeerd, je vader geeft wel degelijk de overtreding toe, wat hoopt je vader dan te bereiken door moeilijk te doen over een mogelijke fout in PV, in het beste geval zullen ze hun PV aanpassen en je vader een minnelijke schikking voorstellen, ander geval je vader doet moeilijk zij doen moeilijk en hup verwijzing naar de rechtbank en dan maar hopen dat het niet zwaarder wordt dan de minnelijke schikking (hangt wat af van hoe groot de overtreding was)...
              Over het gedrag van de BMW... blauwe lichten en pinker naar rechts was blijkbaar al genoeg om je vader naar het rechterrijvak te krijgen (rijden op middenvak als rechtervak leeg is... hum.... bijkomende overtreding?) en zijn snelheid te verlagen naar een wettelijk toegelaten snelheid, naar verkeersveiligheid hebben ze dit toch maar mooi opgelost zonder tijdsverlies voor één van beide partijen...
              Op de vraag of ze je moeten staande houden om een overtreding vast te stellen, kan het antwoord kort en bondig NEE zijn. Politie kan overtreding vaststellen zonder dat je staande gehouden wordt.

Comment

• Zal wel betalen maar hun werk mag toch deftig gedaan worden hé. Moeten wij ook.Nu ga ik vrijdag dat pv eens bekijken. Want dat ze filmen had ik, en een kameraad die ook bij deb politie is, nog nooit gehoord.
                Wel dat het eens in testfase geweest is dacht ik.
                Ga ook eens bellen naar de opsteller.
                Uit interesse om te weten hoe het nu juist zat. Is er toch een Audi aan te pas gekomen of was het enkel de bmw? Als er toch gefilmd wordt lijkt mij dat interessant om weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                  Zal wel betalen maar hun werk mag toch deftig gedaan worden hé. Moeten wij ook.Nu ga ik vrijdag dat pv eens bekijken. Want dat ze filmen had ik, en een kameraad die ook bij deb politie is, nog nooit gehoord.
                  Wel dat het eens in testfase geweest is dacht ik.
                  Ga ook eens bellen naar de opsteller.
                  Uit interesse om te weten hoe het nu juist zat. Is er toch een Audi aan te pas gekomen of was het enkel de bmw? Als er toch gefilmd wordt lijkt mij dat interessant om weten.

Hmmm dat uw vriend bij de politie daar nog nooit van gehoord heeft hmmm ze rijden nu toch al een paar jaar rond hoor hier een klein overzichtje van videowagen komt van flitsservice.be
                  Merk Type Nr plaat Kleur Regio
                  Audi A4 stationwagen VPS-353 Donkergrijs Antw>PZ Geel & Neteland Videowagen Lok Pol
                  Bmw 123d 418-CCP Zilvergrijs Antw>Prov. Antwerpen WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 441-CCP Zilvergrijs Bra>Brabant WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 445-CCP Zilvergrijs Hen>Henegouwen WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 426-CCP Zwart Lim>Limburg WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 434-CCP Zwart Luik>Provincie Luik WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 410-CCP Donkergrijs Nam>Namen WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 431-CCP Zwart O-VL>Oost-Vlaanderen WPR Videowagen Fed Pol
                  Bmw 123d 442-CCP Donkergrijs W-VL>West-Vlaanderen WPR Videowagen Fed Pol
                  BMW X5 3.0d XQM-194 Zilver/grijs W-Br>ZP Braine-lAlleud Videowagen Lok Pol
                  Ford Focus Clipper stationwagen SMG-638 Donkerblauw Antw>PZ Brasschaat Videowagen Lok Pol
                  Ford Focus stationwagen XAG-453 Donkerblauw Lim>PZ Voeren Videowagen Lok Pol
                  Ford Mondeo TEK-896* Goud Hen>ZP Mouscron Videowagen + MN6F
                  Ford Mondeo stationwagen JVQ-115 Champagne Lim>Limburg Videowagen Lok Pol
                  Ford Mondeo TDCI TAW-603 Grijs Antw>PZ Bodukap Videowagen Lok Pol
                  Ford Mondeo TDCi VFH-971 Zilver Vl-Br>PZ ViMa Videowagen Lok Pol
                  Mercedes C220 1-BNS-482 Zilver W-VL>PZ Brugge Videowagen/Lok Pol
                  Opel Astra SYE-167 Zwart Antw>PZ Ruppel Videowagen Lok Pol
                  Opel Astra TNV-010 Zilvergrijs O-VL>PZ LoWaZoNe Videowagen Lok Pol
                  Opel Astra 1.8i 767-ADT Blauw Vl-Br>PZ Dilbeek Videowagen Lok Pol
                  Opel Vectra SIG-733* Zwart Antw>PZ Geel & Neteland Videowagen+Gatso statief
                  Opel Vectra ???-??? Zilver-blauw Brx>PZ ? Videowagen Lok Pol
                  Opel Vectra VSV-919 Grijs-blauw O-VL>PZ Beveren Videowagen Lok Pol + ANPR
                  Opel Vectra 2.2 Direct TFM-953 Zilver Lim>PZ HaZoDi Videowagen Lok Pol
                  Opel Vectra break EWK-807 Zwart Lim>PZ Kempenland Videowagen Lok Pol
                  Opel Vectra GTS EPP-224 Wit Hen>ZP du Tournaisis Videowagen Lok Pol
                  Peugeot 307 VDB-745 Zwart O-Vl>PZ Sint-Niklaas Videowagen Lok Pol + RDD
                  Peugeot 407 TQT-324 Zilver Lim>PZ Bilzen/Hoeselt/Rie Videowagen Lok Pol
                  Peugeot 407 SWY-053 Grijs Vl-Br>PZ Druivenstreek Videowagen Lok Pol
                  Peugeot 307 HDI SYQ-015 Blauw Lim>PZ Bilzen/Hoeselt/Rie Videowagen Lok Pol
                  Peugeot 307 sw XDB-154 Groen-grijs Lim>PZ HaZoDi Videowagen Lok Pol
                  Toyota Corolla TFV-226 Zilver Antw>PZ Balen/Dessel/Mol Videowagen Lok Pol
                  Toyota Corolla TJN-841 Zilver O-VL>PZ Zottegem/Herzele/ Videowagen Lok Pol
                  Volvo V70 TCA-305 Zwart O-VL>PZ St-G.Waas-Stekene Videowagen Lok Pol
                  Volvo V70 TFQ-747 Zwart Vl-Br>PZ Tienen/Hoegaarde Videowagen Lok Pol
                  Volvo V70 2.4D XHZ-111 Donkerblauw O-VL>PZ Berlare/Zele Videowagen Lok Pol
                  Volvo V70 D5 ALL-210 Donkergrijs Lim>PZ Tongeren/Herstappe Videowagen Lok Pol
                  VW Bora TFE-100 Zilver O-VL>PZ Gent? Videowagen Lok Pol
                  VW Bora stationwagen TCC-335 Donkerblauw Brx>PZ Brussel-West Videowagen + Gatso inb/st
                  VW Golf VMG-363 Zwart O-VL>PZ Aalter/Knesselare Videowagen Lok Pol?
                  VW Golf V THE-919 Zilvergrijs Hen>ZP Ath Videowagen Lok Pol
                  VW Golf V SLZ-997 Helblauw Lux>ZP Centre Ardenne Videowagen Lok Pol
                  VW Golf VI GTI 362-BKR Zwart W-Br>ZP Nivelles/Genappe Videowagen Lok Pol
                  VW Jetta 389-AWA Zilver Brx>PZ Polbruno Videowagen Lok Pol
                  VW Jetta 1-BJC-3XX Zilver Luik>PZ Eifel Videowagen Lok Pol
                  Zonder dat dit lijstje volledig is natuurlijk er zullen er nog wel zijn die ik over het hoofd gezien heb in de lijst op flitsservice en mogelijks rijden er ook nog rond die nog niet gespot zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                    Vanmiddag in Deurne (bij Antwerpen) een zilveren Volvo S40 met nrplaat 1-BDx-552 gezien met ledjes achter de grill en 2 mannen met een zwarte jas erin.
                    Geen idee of ze gingen flitsen maar ze parkeerden een beetje verder op een manier waarop het mogelijk was. Ik reed er net achter en ging echt niet wachten om te zien wat ze van plan waren.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                    En gisterenavond in Deurne nog een andere anonieme gezien: een zilveren Opel Meriva, nieuw model.
                    Moet ik onthouden
                    BMW X5 45e

Comment

• Ik werd een tijdje geleden ook aan de kant gezet door een politiewagen op de E40 Brussel - Gent.
                      Ik reed 157km op GPS. Ze vroegen mij hoe snel ik reed "150-160"?

Ik zei 150 en daarvoor hebben ze een PV opgemaakt - correctie afgetrokken (105 EUR) die ik ter plaatse betaald heb.
                      Aangezien ik harder reed heb ik niet gevraagd of ze er beelden van gemaakt hadden of een meting hadden (was geen anonieme wagen).

Mag dit zomaar een boete uitschrijven zonder foto of meting voor een snelheidsovertreding?

Comment

• K zal hem het lijstje voorschotelen. De man houdt zich meer bezig met openbare orde dus das mss de reden.
                        Ben sowieso toch curieus om die beelden te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                          Ik werd een tijdje geleden ook aan de kant gezet door een politiewagen op de E40 Brussel - Gent.

Ik zei 150 en daarvoor hebben ze een PV opgemaakt - correctie afgetrokken (105 EUR) die ik ter plaatse betaald heb.
                          Aangezien ik harder reed heb ik niet gevraagd of ze er beelden van gemaakt hadden of een meting hadden (was geen anonieme wagen).

Mag dit zomaar een boete uitschrijven zonder foto of meting voor een snelheidsovertreding?
                          ja dat mag

maar ik denk dat ze in PV GEEN snelheid hebben gezet, enkel "te hoge" snelheid
                          en hun wagen heeft waarschijnlijk een geijkte teller ...
                          dus ontkomen doe je niet, 105 € is peanuts volgens mijn mening

Comment

• Hier in de buurt staat regelmatig een witte doblo cargo te flitsen. Nu zag ik hem vanmiddag staan, gewoon geparkeerd op de parking van een restaurant vlak aan een rotonde. Nut? 't Is niet dat er ergens iets stond opgesteld ofzo, want die kar heeft zo'n groene en witte lamp in de grille steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              ja dat mag

maar ik denk dat ze in PV GEEN snelheid hebben gezet, enkel "te hoge" snelheid
                              en hun wagen heeft waarschijnlijk een geijkte teller ...
                              dus ontkomen doe je niet, 105 € is peanuts volgens mijn mening
                              gaan ze dan niet eerder een pv maken ivm verkeeronveilig gedrag? Te hoge snelheid is nu niet echt een correcte meting voor een boete denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
                                Ik werd een tijdje geleden ook aan de kant gezet door een politiewagen op de E40 Brussel - Gent.

Jij hebt die PV meteen cash betaald??? En je rijdt met belgische nummerplaten?
                                Denk dat ze eerder dat geld in hun zakken gestoken hebben.

Comment

• Boetes van Engeland komt dat toe?

Comment

• Twee jaar terug geflistst door een vaste paal. Nooit iets van gekregen. Vorig jaar of niet geflitst geweest of ook niks toegekomen.

Comment

• Geflitst in Bekkevoort richting Lummen. Ze staan dan met de camionette op het stuk tussen op en afrit, de flitsbak tegen de grond tussen de paaltjes. Vond al dat daar iets raar stond, meestal staat dat op een pikkeltje. Nu dus niet. Zag hem nog flitsen achter mij ook. Dat flitsplekje tussen Halen en Lummen is onbruikbaar geworden door de bomen die zijn gekapt, dus oppassen waar ze nog kunnen opduiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Geflitst in Bekkevoort richting Lummen. Ze staan dan met de camionette op het stuk tussen op en afrit, de flitsbak tegen de grond tussen de paaltjes. Vond al dat daar iets raar stond, meestal staat dat op een pikkeltje. Nu dus niet. Zag hem nog flitsen achter mij ook. Dat flitsplekje tussen Halen en Lummen is onbruikbaar geworden door de bomen die zijn gekapt, dus oppassen waar ze nog kunnen opduiken.
                                        Merci voor de tip. Normaal staan ze idd ergens tussen halen en lummen, tis dus helemaal gedaan met de pret.

Comment

• dubbel

Comment

Working...
                                          X