Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    dagelijkse notoire hardrijders zitten ook wel eens nonchalant of moe achter het stuur hoor
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    misschien wel, maar zij weten waarmee ze bezig zijn...ik rijd ook meestal 'te snel' (lees aangepast aan de weg en omstandigheden, niet aan de verkeersborden) en op de snelweg zeker maar ik weet waarmee ik bezig ben en ik ben zeer vooruitziend ...als ik trager rijd, dan begin ik in mijn Ipod te zoeken (via het stuur), kijk ik meer rond en ben dan ook minder geconcentreerd...

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    auto staat inderdaad gewoon in het midden van de bosjes de tijd dat ze enkel aan die 'doorsteken' stonden en flitsen vanuit de wagen, is dus ook gedaan...ik hield vroeger enkel in aan die doorsteken, voor de rest was het 'volle gas' op de E19...nu is het dus nog meer de middenberm afspeuren naar iets dat er eigenlijk niet moet staan

als je het gewoon bent om erop te letten, dan zie je ze al van ver staan, want het statief is wel wat breder dan zo'n verlichtingspaal, enkel in het donker kan je het niet zien, maar dan volg ik gewoon een andere snelle auto zodat ik tijdig kan afremmen wanneer ik een flits zie
    Met als gevolg, nog minder aandacht aan het verkeer besteden met gevaar voor ongevallen, en dan maar chicaneren op de mensen die zich aan de snelheidsregels houden.

Comment

• het verkeer en de berm in het oog houden dat lukt nog net wel hoor

je ziet meestal al van ver welke auto's 'gevaarlijke toeren' gaan uithalen (bv mensen die bijna tegen een vrachtwagen gaan rijden en blijven pinken naar links maar pas van rijvak veranderen wanneer je zo goed als naast hen bent etc )

maar draai het of keer het hoe je wil, die zogezegde overdreven snelheid is niet gevaarlijk, het is die onaangepaste snelheid die wel gevaarlijk + de vele bestuurders die met een ei in hun broek rondrijden en veel trager dan toegelaten rijden (wat is hier het nut van?? ) dat wel gevaarlijk is of voor gevaarlijke situaties zorgt. Als er mij iemand een reden kan geven waarom men op een snelweg met gewoon verkeer tegen 80 op het middenvak rijdt, dan hoor ik dit graag..
      de beperkingen gelden nog uit de tijd van mijne kever toen die nog trommelremmen had en een moteurke van 25pk...
      voor de hedendaagse auto's zijn die beperkingen belachelijk laag op de snelwegen en andere grote banen...

hetzelfde wanneer het regent, dan kan niemand nog rijden precies, iedereen mistlichten aan en als een slak gaan rijden..
      Last edited by ; 18/10/2012, 18:24.

Comment

• Dat van die regen is inderdaad ergerlijk, maar niemand is gelijk en iedereen zal wel rijden volgens zijn kunnen denk ik. Moedwillig zullen ze niet het andere verkeer ophouden of naar 80 afzakken. Ik ben blij zo niet te moeten rijden of niet in hetzelfde geval te zitten. En qua technische mogelijkheden vroeger en nu, er is inderdaad een groot verschil maar dat wil niet zeggen dat het verschil ook naar de chauffeurs doorgetrokken is. Vroeger waren er apen in het verkeer en nu zijn er nog apen in het verkeer, het enige verschil is dat datzelfde soort apen nu met wagens op de baan is dat dubbel de snelheid van vroeger kan halen.

Comment

• Jammer genoeg mag ik ook posten in deze topic.

Deze morgen moest ik naar de Superbiker in Mettet.
          Heel de tijd 120 op CC.
          Kom ik bijna aan de afrit Sambreville, waar ze aan het werken zijn.
          Daar gaat de autostrade van 3 rijstroken naar 2 & je mag daar nu 70.

Het was 9u45 deze morgen (zondagmorgen), geen kat op baan, dus besloot ik de CC aan te laten.
          en plots, FLITS!!!

120 op teller, waar je 70 mag...
          Tzal deftig zijn!

Comment

• Dat is niet goed
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Welke tijd zit er gemiddeld tussen de foto en het ontvangen van de PV?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                Welke tijd zit er gemiddeld tussen de foto en het ontvangen van de PV?
                Maximum een week ( meestal toch )

Comment

• Maximum 1 jaar maar gemiddeld zal dat toch wel ergens tussen 1 tot 3 weken liggen.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• je moet de pv toch binnen de 10 werkdagen ontvangen?

Comment

• 1 week mijn auto ingeschreven...pff 250 euro boete (86 waar ik 50 mocht) gecorrigeerd naar 80

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        je moet de pv toch binnen de 10 werkdagen ontvangen?
                        Neen, de termijn is dacht ik twee weken maar deze termijn is er enkel omdat het PV bijzondere waarde van bewijskracht zou hebben, bij het nemen van een foto heeft deze foto al de bijzondere bewijskracht, PV is er dan enkel nog om inlichtingen te verschaffen.
                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door davidP Bekijk Berichten
                          1 week mijn auto ingeschreven...pff 250 euro boete (86 waar ik 50 mocht) gecorrigeerd naar 80
                          Das echt op de limiet he vriend, als ik sneller rijd is dat steeds max +30 op teller in bebouwde kom (geen drukke kernen of gevaarlijke punten uiteraard!) en +40 daarbuiten. Ik ga daar echt niet boven, en kan binnen die vooropgestelde limieten toch vlot rijden. Boete neem ik er dan wel bij, de laatste 4 jaren geen enkele overtreding in de bus gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                            Das echt op de limiet he vriend, als ik sneller rijd is dat steeds max +30 op teller in bebouwde kom (geen drukke kernen of gevaarlijke punten uiteraard!) en +40 daarbuiten. Ik ga daar echt niet boven, en kan binnen die vooropgestelde limieten toch vlot rijden. Boete neem ik er dan wel bij, de laatste 4 jaren geen enkele overtreding in de bus gehad.
                            Ja ik weet het..juist op het randje..moet wel zeggen binnen de bebouwde kom rij ik zelden of nooit +30 maar dit was een weg waar er niet echt sprake is van een bebouwde kom maar waarbij de borden wel aangeven dat het zo is. Er staan amper 10 huizen op een afstand van 2 km en je bent eerder geneigd om het als een zone 70 te zien. Nu ja, 2de boete nog maar in 3,5 jaar dus valt al bij al nog goed mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                              Jup, ik zit zwaar in de shit.
                              Zaterdag nacht om 2u geflitst geweest op de tongersesteenweg. 140 op teller waar ik 70km/h mag.
                              En ik heb al een pv binnen gehad van 175 waar ik 120 mag.

Aan wat kan ik me verwachten?
                              Ik had zelf gedacht aan 2-12 maanden rijbewijsloos & opnieuw behalen.
                              Een boete van 1250-1500 euro.

Ik hoop dat ik er niet ver naast zit. Ik ben ook vanplan om geen wagen te kopen tot ik zeker weet wat de rechter zegt en hoelang ik mijn rijbewijs kwijt ben, kan altijd wat positiever overkomen tov de rechter.
                              Strafmaat zal vooral van de rechter afhangen en ook of beide zaken tegelijk voor de politierechtbank komen.
                              Je advocaat zal je daar wel meer over kunnen vertellen.
                              Een troost, ik veronderstel dat er rechtsbijstand gekoppeld zit aan de verzekering van de wagen? Dan hoef je die advocaat niet zelf te betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Vandaag stonden ze terug op die plaats op de E19, tussen Mechelen Noord en Mechelen Zuid, net voor afrit Mechelen-Zuid richting Brussel. Soms staan ze op dezelfde plek richting Antwerpen ook.

gisteren rond 14u stonden ze daar ook weer maar ik had het statief mooi zien staan achter die afgezaagde paal en de auto was zelfs ook wat zichtbaar omdat er al veel blaadjes van de bomen waren gevallen ff 4 pinkers opgezet voor de wagens achter mij want het ging redelijk vlot op dat moment en kreeg daarna een 'duimpje' van de persoon in zijn CLS die mij daarna vlotjes inhaalde De 2 wagens voor mij zijn wel geflitst denk ik aangezien ik ze niet zien remmen heb..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                  Jup, ik zit zwaar in de shit.
                                  Zaterdag nacht om 2u geflitst geweest op de tongersesteenweg. 140 op teller waar ik 70km/h mag.
                                  En ik heb al een pv binnen gehad van 175 waar ik 120 mag.

Aan wat kan ik me verwachten?
                                  Ik had zelf gedacht aan 2-12 maanden rijbewijsloos & opnieuw behalen.
                                  Een boete van 1250-1500 euro.

Ik hoop dat ik er niet ver naast zit. Ik ben ook vanplan om geen wagen te kopen tot ik zeker weet wat de rechter zegt en hoelang ik mijn rijbewijs kwijt ben, kan altijd wat positiever overkomen tov de rechter.
                                  Ik ben eens geflitst aan 133 waar ik 70 mocht.
                                  Rijverbod: 3 weken
                                  Boete: advocaat (rechtsbijstand) had gepleit voor een werkstraf aangezien ik student was
                                  Dit was uiteindelijk 187,5 euro (gerechtskosten + kosten voor een fond) + 60u werkstraf ipv 330 euro.
                                  Van werkstraf naar boete overschakelen ging niet meer maar goed. Ik heb geleerd veel tijd te rekken.
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• wat moest je dan juist doen als werkstraf?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                      gisteren rond 14u stonden ze daar ook weer maar ik had het statief mooi zien staan achter die afgezaagde paal en de auto was zelfs ook wat zichtbaar omdat er al veel blaadjes van de bomen waren gevallen ff 4 pinkers opgezet voor de wagens achter mij want het ging redelijk vlot op dat moment en kreeg daarna een 'duimpje' van de persoon in zijn CLS die mij daarna vlotjes inhaalde De 2 wagens voor mij zijn wel geflitst denk ik aangezien ik ze niet zien remmen heb..
                                      Deze week heb ik ze ook op een andere plaats zien staan op de E19. Ook van Mechelen-Noord naar Mechelen-Zuid, maar ze stonden "verborgen" achter de praatpaal ongeveer halverwege tussen de twee afritten. Als je een beetje goed opletten was zag je ze ook staan, maar het was wel de eerste keer dat ik ze daar zag staan. Ook daar opletten dus.

Comment

• dus dan stonden ze in de kant naast de pechstrook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                          dus dan stonden ze in de kant naast de pechstrook?
                                          Ja, achter de vangrail want aan die insprong aan de praatpaal is de vangrail even onderbroken.

Comment

Working...
                                          X